Lianne86 schreef:Ik vind verzorgen van een paard er gewoon standaard bijhoren, of ik nu op een manege rijd of niet. Dan poets ik ook mijn paard voor het opzadelen. (Hangt er ook wel vanaf op welke dag je rijdt natuurlijk, maar op een doordeweekse avond, kan ik me niet voorstellen dat het paard al 3x gepoetst is.) Na het rijden dan haal je er toch ook even een borsteltje er over heen/even droog wrijven of wat dan ook? Het is toch niet dat je aankomt, op gaat zadelen, een uur rondhobbelt, afzadelt en weer gaat? Er zijn zelfs maneges waar je paard al voor je klaar staat in de bak, lijkt me werkelijk vreselijk.. Wat doe je dan met een pony naast het rijden? Niets?! Als je dat leuk vindt, is mijn mening dat je beter op een manege kunt gaan rijden dan een verzorgpony zoeken.
In jouw geval "vul je het op"; je hangt niet heel de dag op de manege rond, maar neem aan dat je het niet erg vindt om een paard waarop je gaat rijden even te poetsten als ie vies is? Of doe je dat dan ook niet?! En die zijn er dus wel bij... En die mensen die het ook echt "vertikken" om iets te doen aan verzorging, die echt puur en alleen om het rijden komen en ook niets anders doen --> dus echt letterlijk "OM TE RIJDEN" --> die moeten ook geen verzorgpaard gaan zoeken in mijn ogen.
Verzorging hoort er gewoon bij, of je nu op een manegepaard rijdt of niet... Heb zelfs verzorgsters gezien die het liefst iemand anders hun paard laten poetsen en opzadelen en onder het motto "uitstappen" ook nog lekker even de verzorging na het rijden afschuiven. Denk niet dat veel eigenaren daar op zitten te wachten? (Je hebt er wel bij hoor, waarvoor verzorging ook "moet" is..)
Ik vind dat je gelijk hebt. Op mijn stal, waar ik rijd, poets en verzorg ik de paarden ook. Eerst ging ik twee dagen in de week. De ene keer om gewoon lekker te poetsen en verzorgen, en mensen te helpen met opzadelen. Nu kan ik helaas nog maar een keer in de week naar de paarden. Maar ook op die dag vind ik het geweldig om voor de paarden te zorgen. Het maakt me niet echt uit of ik erop moet rijden of niet. Verzorgen vind ik ook super!