Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:05

horzlover, je probeert iedereen er zo van te overtuigen dat jij wel het verantwoordelijkheidsgevoel hebt van iemand 18+, dat ik juist niet geloof dat je dat verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Daarbij komt nog je rij ervaring (5 jaar op een manege) en je schrijfstijl (al hoeft dat over jou als persoon niet veel te zeggen, maar je typt gewoon een beetje slordig. Ik had ook 5 jaar op de manege gereden voordat ik een verzorgpaard kreeg. Geloof me, dan merk je wat je op de manege allemaal niet leert!
En zelfs na mijn ervaring van bijna 13 jaar, merk ik dat ik nóg elke dag leer. En je leert meer van eigen/verzorgpaarden, dan manege paarden.

horzlover

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:13

Ik probeer niemand iets wijs te maken, en al helemaal niet dat van 18+ maar ik vind het zonde dat je tot je 15 ong bij de kinderen hoort en dat je van af ong 16 bij de jongeren/volwassen hoort. Ik zeg niet dat ik alles kan en anders is het niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen.

Ik zal altijd blijven leren dat heb ik nooit ontkend (helaas ook nooit toe gekent tot mijn spijt doe ik bij deze trouwens wel!)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:15

maaikiemike schreef:
@Horzlover: je gaat niet te ver, het is jouw mening. Maar het uitgaan en alle hormonen komen binnen een paar jaar wel om de hoek kijken. Daarnaast heb ik een paard en hij is niet altijd zo betrouwbaar. Durf ook geen kinderen bij hem in de stal/wei te laten, hij kan je aanvallen. Tevens de stalplaats (achteraf) is een reden. Zo heb ik er nog een paar.
Ik denk inderdaad dat het moeilijker voor je is door je leeftijd, maar ik hoop dat je ook een beetje respect voor de paardeneiegenaren hebt die een leeftijdsgrens hanteren.

Zo, nu ff ontopic: ik ben gestaakt in mijn zoektocht en ga nu wisefullthinken: een leuke betrouwbare verzorgster komt me wel aanwaaien! :D

Waar woon je ergens?? :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:26

Tigra_ schreef:
horzlover schreef:
maar wat jij op noemt leer je als basis toch of heb ik dan luxe gehad en dat geleert, dat moet iedere manege ruiter kunnen vind ik.

Gaat dat over mijn stukje? Valt toch vies tegen hoor. Heb al een 2x gehad dat de wei niet dicht was en de bak ook al een aantal keer. Nu niet meer(mag ook wel na zo'n 6 maanden) maar het is toch verrekte irritant als je achter iemand z'n kont aan moet gaan lopen. Hier lopen er nu 2 rond. De ene is ouder en heeft een stuk meer inzicht dus daar geen problemen mee. Maar goed misschien ben ik gewoon een zaag als mensen de moeite niet nemen om even te vegen nadat een paard gepoets is en "vergeten" de bak dicht te doen. Sommige hebben dat inzicht blijkbaar niet helemaal in zich.
Sommige moeten misschien gewoon nog veel leren en als ze het inzicht missen is dat toch een stuk lastiger. Maarja daar doe je niets aan.

Als jij een zaag ben dan ben ik dat ook, want ik verwacht ook gewoon dat mensen dat doen en ik hamer er ook altijd op dat ze goed opletten dat de draad goed dicht zit.
En ik ben er wel achter dat als het inzicht er niet of nauwelijks is het vaak ook niet gaat komen en ik er beter een punt achter kan zetten, want daar ga ik me gegarandeerd aan ergeren. :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:38

[/quote]

Gaat dat over mijn stukje? Valt toch vies tegen hoor. Heb al een 2x gehad dat de wei niet dicht was en de bak ook al een aantal keer. Nu niet meer(mag ook wel na zo'n 6 maanden) maar het is toch verrekte irritant als je achter iemand z'n kont aan moet gaan lopen. Hier lopen er nu 2 rond. De ene is ouder en heeft een stuk meer inzicht dus daar geen problemen mee. Maar goed misschien ben ik gewoon een zaag als mensen de moeite niet nemen om even te vegen nadat een paard gepoets is en "vergeten" de bak dicht te doen. Sommige hebben dat inzicht blijkbaar niet helemaal in zich.
Sommige moeten misschien gewoon nog veel leren en als ze het inzicht missen is dat toch een stuk lastiger. Maarja daar doe je niets aan.[/quote]

Als jij een zaag ben dan ben ik dat ook, want ik verwacht ook gewoon dat mensen dat doen en ik hamer er ook altijd op dat ze goed opletten dat de draad goed dicht zit.
En ik ben er wel achter dat als het inzicht er niet of nauwelijks is het vaak ook niet gaat komen en ik er beter een punt achter kan zetten, want daar ga ik me gegarandeerd aan ergeren. :o[/quote]

Hier nog een zaag!!
pffff door de negativiteit in dit topic over bijrijdsters is er bij mij een afgehaakt zonder het maar te proberen wat ik erg jammer vind want het leek me een erg aardige en serieuse meid.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:53

>;)
Dus ze is afgehaakt door wat er hier te lezen is over bijrijders? Of begrijp ik het niet goed? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:56

Ik vond mezelf op mijn 12de ook al zeer volwassen, vond mezelf op m'n 16de nog veel volwassener en als ik nu kijk naar dingen die ik toen dacht en zei en schreef, dan snap ik best dat ik niet zo serieus genomen werd...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:01

Lekkere bijrijdster dan Zoek. :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:13

Ja door hier te lezen wat "mijn" ervaringen zijn over bijrijdsters, en dat is niet erg positief door wat ik allemaal wel niet mee gemaakt heb met mijn bijrijdsters....dus het voelde voor haar niet fijn omdat hier zoveel negativiteit uit gesproken wordt over bijrijdsters mede door mij. Nou ik heb haar een keer ontmoet en het is echt een hele leuke meid dus ik vind het erg jammer dat ze het geen kans geeft!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:16

Dat is inderdaad jammer, en ik snap het zelf ook niet goed .. Het is toch niet omdat je negatieve ervaringen hebt gehad dat het bij haar niet goed kan gaan? Alles staat toch los van elkaar? Het ene mens is het andere toch niet? Of denk ik nu te simpel? :+

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:19

Misschien wil ze je nog een negatieve ervaring besparen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:24

:oo Jij bent ook de liefste thuis zeker :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:24

Jammer Zoek!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:31

Haha sorry ik moest het even vermelden :o
Hoop dat je snel een geschikte verzorgster vindt Zoek :(:)

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:22

@zoek, apart, dacht juist dat je heel positief over haar had geschreven.......

Strekte! Misschien helpt je reactie nu om haar op andere gedachten te brengen....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:32

Apart. Misschien herkende ze zich in de negatieve ervaringen? :P

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:30

Zoek schreef:
Ja door hier te lezen wat "mijn" ervaringen zijn over bijrijdsters, en dat is niet erg positief door wat ik allemaal wel niet mee gemaakt heb met mijn bijrijdsters....dus het voelde voor haar niet fijn omdat hier zoveel negativiteit uit gesproken wordt over bijrijdsters mede door mij. Nou ik heb haar een keer ontmoet en het is echt een hele leuke meid dus ik vind het erg jammer dat ze het geen kans geeft!!

Dus je mag niet op het internet vertellen wat je ervaringen zijn :?
Ze voelt zich zeker aangesproken tot hetgeen wat je gezegd heb :=
Mijn ervaringen zijn ook zeker niet bepaald leuk, maar ik vind dat ze toch wel verteld mogen worden. :j
Ik hoop juist dat ik iemand vind (niet dat ik nu echt op zoek ben maar bij wijze van spreken) die tegen mij kan zeggen dat ze alles is behalve degene die ik negatief omschreven heb, dat duidelijk is wat ik zoek in iemand en wat ik juist niet zoek.
Bij een toekomstige bijrijdster die hier mee leest zouden juist de ogen open moeten gaan die zou blij moeten zijn met alle informatie van eigenaren over wat ze wel en niet zoeken in een bijrijdster. :Y)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:27

Ik lees hier ook nog steeds mee en ik moet zeggen dat ik het wel een klein beetje kan begrijpen :o .
Natuurlijk kun je je ervaringen delen en het is spijtig als deze veelal negatief zijn, maar ik zou het ook niet leuk vinden als iemand hier negatieve dingen over mij zou schrijven..
Ik ben dan de bijrijder van Mirjam, ik heb ook fouten gemaakt toen ik net bij haar verzorgde en wellicht vindt zij nu nog steeds wel dat ik dingen verkeerd doe, maar als dat hier in dit topic vermeld zouden worden, dan zou ik daar toch niet blij mee zijn :n . Ik probeer dingen zo goed mogelijk te doen, als ik een keer niet kan meld ik me netjes af, kom afspraken na, help mee met de klusjes, probeer mee te denken etc.
En ik denk misschien wel dat dat meisje zoiets had van al dat negatieve gedoe, ik heb er bij voorbaad geen zin.

Ik vind het hier soms ook een beetje lijken alsof bijrijders helemaal niets meer goed kunnen doen :o , tuurlijk is het zo dat er veel bijrijders rondlopen die geen verstand van zaken hebben, niet consequent zijn, afspraken niet nakomen etc. Maar er zijn ook wél goede bijrijders en dat zou ook best eens gezegd mogen worden.
Iemand vinden die helemaal perfect aan je eisen voldoet is moeilijk, misschien wel vrijwel niet te doen. Er zullen soms toch ook compromissen gesloten moeten worden.
En om heel eerlijk te zijn, ook niet alle eigenaren zijn even makkelijk, en dan heb ik het niet alleen wat het welzijn van het paard betreft (een eigenaar wil het beste voor het paard natuurlijk), maar bijvoorbeeld ook in de omgang. Dat maakt het ook niet altijd even leuk om bijrijder te zijn.
Mijn persoonlijke ervaring met een vorig verzorgpaard was er zo één waarbij ik geen leuke omgang met de eigenaar had, ik mocht weliswaar alles doen met het paard, maar zij keek er totaal niet naar om en daar zijn best weleens conflicten over geweest, omdat zij de verantwoordelijkheden niet nakwam en uiteindelijk achter mijn rug om maar een andere verzorgster zocht die met mijn eigen gekochte spullen aan de haal ging. Sorry, maar dan ben ik er dus gelijk klaar mee.

En ik weet dat dit topic erover gaat dat het moeilijk is een goede bijrijder te vinden, maar ik wilde dit toch even gezegd hebben.
Laatst bijgewerkt door Destino op 17-02-12 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:31

Ik heb eindelijk een reactie op mijn advertentie *\o/* ze begon haar reactie met: je zult vast al heel veel reacties hebben gehad, maar ik probeer het toch.... nadeel is wel dat ze van vrij ver moet komen.. zou kunnen dat ze het daarop laat zitten (begrijpelijk) maar haar ervaring sluit goed aan bij wat ik zoek.. dus hoop dat het wat gaat worden.. *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:28

Zoek schreef:

dat is we erg balen zoek...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:44

Destino Je heb gelijk hoor een beetje te begrijpen is het ook wel en als je dan wat onzeker ben dan voel je je misschien al snel aangesproken of durf je niet meer omdat iemand er toch al een negatieve kijk op heeft.
Ik heb die kijk ook wel :o , het valt steeds weer tegen en dan bedoel ik niet met jou, maar dat weet je wel ;) maar gewoon degene die denken dat ze het allemaal wel kunnen en vervolgens maar slecht kunnen rijden :\ of naar 3 keer geweest te zijn zich toch beseffen geen tijd te hebben.
Na zoveel mensen gehad te hebben zakt de moed je wel eens in de schoenen en spreek je je frustratie hier op het internet uit. :j

Ik ben de niet makkelijke eigenaar :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:46

mnkortleve schreef:
Destino Je heb gelijk hoor een beetje te begrijpen is het ook wel en als je dan wat onzeker ben dan voel je je misschien al snel aangesproken of durf je niet meer omdat iemand er toch al een negatieve kijk op heeft.
Ik heb die kijk ook wel :o , het valt steeds weer tegen en dan bedoel ik niet met jou, maar dat weet je wel ;) maar gewoon degene die denken dat ze het allemaal wel kunnen en vervolgens maar slecht kunnen rijden :\ of naar 3 keer geweest te zijn zich toch beseffen geen tijd te hebben.
Na zoveel mensen gehad te hebben zakt de moed je wel eens in de schoenen en spreek je je frustratie hier op het internet uit. :j

Ik ben de niet makkelijke eigenaar :=

eens :)

en ik ben absoluut geen makkelijke eigenaar :')
maar ik heb ook geen makkelijk paard dus dat speelt dan ook weer mee :)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:56

@Medie: 40 minuten vanaf arnhem met de auto...

Kwam er vorig jaar met een bijrijder (die afspraken niet nakwam en met ziekte van paard gewoon weg bleef..) ook achter dat ik al jaren lang dingetjes omtrent verzorging ed op mijn eigen manier doe. Ik kan niet verwachten dat iemand dat op dezelfde manier gaat doen. Dat is voor mij ook wel iets om rekening mee te houden op mijn zoektocht.
wb een makkelijk paard: ik durf er geen kinderen bij te laten. Als je iets angstig bent of te snel reageert, kan je een been op je af zien komen. Vind ik toch een te groot risico. Maar ga nu wel mijn leeftijdsgrens (ja, heb de hele discussie gelezen) verlagen naar 16 jaar.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:01

maaikiemike Ik denk dat heel veel mensen dat wel hebben, dat je dus graag zie dat het gebeurd hoe dat je het zelf doe ik merk dat ook wel dat ik zo denk :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:08

het is natuurlijk ook erg fijn dat wanneer je met je paard bezig gaat gewoon alles op de vaste plek ligt zodat je niet eerst hoeft te zoeken maar het blindelings kan pakken :o
daarnaast zijn paarden gewoonte dieren dus heb je ook vaak liever dat alles op dezelfde manier gaat :)