bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:10

Ik was al blij met de situatie die ik heb.. maar hoe langer ik dit lees hoe blijer ik ben dat ik het goed kan vinden met de eigenaar van mn verzorgpony, Dat ik bijna alles mag, er weinig van mij verwacht word en dat ik geen cent hoef te betalen! ook niet aan dekjes, dekens, harnachement, voer, snoepjes etc.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:13

ik had een bijrijder die ik betaalde om mijn paard te rijden en ook dat bevalt me niet moet ik zeggen.. ik betaalde haar voor elke keer dat mijn paard gedaan moest worden.. zo hoorde ik hier en daar dat als ik er niet was dat mijn bijrijder gewoon niets deed met mijn paard of even in de longeerbak zette en rond jaagde en daarna weer op stal zette terwijl ik vroeg om een half uur longeren of een half uur tot een uur rijden.. e dus tjah zo is er altijd wel wat..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:15

my_precious schreef:
ik had een bijrijder die ik betaalde om mijn paard te rijden en ook dat bevalt me niet moet ik zeggen.. ik betaalde haar voor elke keer dat mijn paard gedaan moest worden.. zo hoorde ik hier en daar dat als ik er niet was dat mijn bijrijder gewoon niets deed met mijn paard of even in de longeerbak zette en rond jaagde en daarna weer op stal zette terwijl ik vroeg om een half uur longeren of een half uur tot een uur rijden.. e dus tjah zo is er altijd wel wat..

Ja als je ze daar al niet in kan vertrouwen, waar dan nog wel in?.. rijden lijkt me toch iets wat de meeste het liefste doen dus juist het meeste tijd in steken..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:17

my_precious schreef:

Nouja dat is erg snel verdiend voor die persoon.
Erg raar ook de meeste zouden staan springen om een paard betaald te kunnen rijden.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:18

Sababber schreef:
my_precious schreef:

Ja als je ze daar al niet in kan vertrouwen, waar dan nog wel in?.. rijden lijkt me toch iets wat de meeste het liefste doen dus juist het meeste tijd in steken..

ja dat lijkt mij ook, ik sprak vanmiddag een meisje op stal die inmiddels 3 paarden bij ons rijdt allemaal voor niks en die komt echt gewoon door weer en wind terwijl het niet eens haar eigen paarden zijn, en dat nog op de fiets gewoon.
die vraagt geen geld die krijgt geen geld die mag alleen de paarden rijden.
zeldzaam zijn die hoor..
ik heb ook wel eens bijrijders gehad die mij een bedrag betaalde om 5 dgn in de week mijn paard te leasen en die dachten mijn paard toe te eigenen en dan gewoon in een sms sturen dat ze wilde dat ik erover na ging denken wanneer ik mijn paard zou afstaan aan haar.. gratis en voor niks dan nog wel he.
ik rijdt nu gewoon zelf en als er echt hoge nood is dan laat ik de eigenaren van stal mijn paard doen, ik betaald dan wel 20 euro per keer maar weet zeker dat hij gereden wordt en ook goed gereden wordt.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:20

Tigra_ schreef:
my_precious schreef:

Nouja dat is erg snel verdiend voor die persoon.
Erg raar ook de meeste zouden staan springen om een paard betaald te kunnen rijden.

ow ja en dan vaak kreeg ik ook nog eens te horen dat er een ander meisje een vriendin mijn paard deed zodat die persoon zelf haar eigen paard kon doen, en ik maar betalen en dat andere meisje kreeg niks.
echt ziek is dat gewoon, vind ik.
maar dat hield al snel op toen ik belde dat ik niet naar stal kwam en of ze mijn paard wilde doen en tot 2 keer toe toch naar stal reed en bleek mijn paard op stal te staan met modderige benen en dus gewoon niet gedaan was.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:25

Wel jammer dat het dan zo moet, dat er niemand is die je kan bellen die graag jouw paard rijdt als je geen tijd hebt..

Het leek mij altijd logisch dat er van geen een kant betaald hoefde te worden, het is mij ook nooit gevraagd om te betalen om een paard te rijden.. maar ik "help" de eigenaar ook.. gewoon 3x in de week of meer komen. weer of geen weer, dan maar alleen mesten en poetsen en weer naar huis.. hoe eerlijker de verzorger hoe eerlijker de eigenaar en andersom..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:28

Sababber schreef:
Wel jammer dat het dan zo moet, dat er niemand is die je kan bellen die graag jouw paard rijdt als je geen tijd hebt..

Het leek mij altijd logisch dat er van geen een kant betaald hoefde te worden, het is mij ook nooit gevraagd om te betalen om een paard te rijden.. maar ik "help" de eigenaar ook.. gewoon 3x in de week of meer komen. weer of geen weer, dan maar alleen mesten en poetsen en weer naar huis.. hoe eerlijker de verzorger hoe eerlijker de eigenaar en andersom..

bij ons op stal wordt alles voor je gedaan, dus mesten zit er niet eens bij, het is gewoon opzadelen en rijden maar.. zelfs dat is teveel gevraagd..
het is gewoon moeilijk vind ik iemand te vertrouwen die ook daadwerkelijk je paard goed en lekker rijdt.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:33

my_precious schreef:
Sababber schreef:

bij ons op stal wordt alles voor je gedaan, dus mesten zit er niet eens bij, het is gewoon opzadelen en rijden maar.. zelfs dat is teveel gevraagd..
het is gewoon moeilijk vind ik iemand te vertrouwen die ook daadwerkelijk je paard goed en lekker rijdt.

Ik hoop echt dat jij die enige verkeerde hebt getroffen nu.. Iemand die zo is als wat jij hebt gehad moet echt haar plek gewezen worden.. Je staat als verzorger in een luxe positie, als je betaald krijgt zeker. Dit slaat echt een deuk in je vertrouwen als eigenaar..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:36

my_precious schreef:
Sababber schreef:

Ik hoop echt dat jij die enige verkeerde hebt getroffen nu.. Iemand die zo is als wat jij hebt gehad moet echt haar plek gewezen worden.. Je staat als verzorger in een luxe positie, als je betaald krijgt zeker. Dit slaat echt een deuk in je vertrouwen als eigenaar..[/quote]
ja daarom vertrouw ik het ook niet meer, kijk als het nou een schrijntje was voor wat ze moest doen maar ze kreeg goed betaald en kreeg nog een mooi nieuw dekje en ik had een mooi statie deken voor haar besteld met aan beide kanten geborduurd maar het leek toch echt stank voor dank.
wel jammer dat er zulke mensen zijn, die denken idd makkelijk geld verdienen denk ik..
en weet je wat het is, zat kleine meisjes hoor die graag paarden willen rijden maar die zijn meestal gewoon totaal onervaren om een groot jong paard te rijden op de juiste manier, dus zulke kinderen wil je dan ook weer niet om je paard heen hebben hangen.
voor mij dus geen bijrijders meer hahaha..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:38

Ligt enorm aan de situatie.
Voor 100,- per maand moet het wel een aardig leerpaardje zijn dat je aanbiedt. Ik vind het nogal een bedrag...

Stel je bijrijder wil ook lessen, wat me niet zo gek lijkt en je eigenlijk al eigenaar moet toejuichen. Dat is nog een keer 1 x per week 20,- = 80 euro erbij. 180 euro per maand voor een paard waar je niks over te zeggen hebt en je moet houden aan alles wat de eigenaar bepaalt en dat morgen verkocht kan zijn.... neen dank u.

Het is gewoon marktwerking. Vraag en aanbod. Als het je steeds niet lukt de juiste bijrijder te vinden in jouw paardrijke omgeving dan moet je je eens afvragen of er niet wat mankeert aan je aanbod (te duur bijv)...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:40

Waves schreef:
Voor 100,- per maand moet het wel een aardig leerpaardje zijn dat je aanbiedt. Ik vind het nogal een bedrag...

Stel je bijrijder wil ook lessen, wat me niet zo gek lijkt en je eigenlijk al eigenaar moet toejuichen. Dat is nog een keer 1 x per week 20,- = 80 euro erbij. 180 euro per maand voor een paard waar je niks over te zeggen hebt en je moet houden aan alles wat de eigenaar bepaalt en dat morgen verkocht kan zijn.... neen dank u.

Het is gewoon marktwerking. Vraag en aanbod. Als het je steeds niet lukt de juiste bijrijder te vinden in jouw paardrijke omgeving dan moet je je eens afvragen of er niet wat mankeert aan je aanbod (te duur bijv)...

bedoel je mij?
mijn bijrijders betalen mij niet maar ik betaal hun om mijn paard te rijden.
nou ja dat deed ik nu geen bijrijders meer dan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:44

Ik weet niet wie jij bent? Ik reageer op de TS?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:44

Waves schreef:
Ik weet niet wie jij bent? Ik reageer op de TS?

ohw hahaha okee sorry

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:50

my_precious schreef:
ja daarom vertrouw ik het ook niet meer, kijk als het nou een schrijntje was voor wat ze moest doen maar ze kreeg goed betaald en kreeg nog een mooi nieuw dekje en ik had een mooi statie deken voor haar besteld met aan beide kanten geborduurd maar het leek toch echt stank voor dank.
wel jammer dat er zulke mensen zijn, die denken idd makkelijk geld verdienen denk ik..
en weet je wat het is, zat kleine meisjes hoor die graag paarden willen rijden maar die zijn meestal gewoon totaal onervaren om een groot jong paard te rijden op de juiste manier, dus zulke kinderen wil je dan ook weer niet om je paard heen hebben hangen.
voor mij dus geen bijrijders meer hahaha..

Echt stank voor dank ja.. En voor jou het vertrouwen in alle meiden kwijt die wel graag zouden komen.. kleine meisjes moeten gewoon met een shetlander beginnen, zo is dat bij mij ook gegaan, en toen een welsh een keer een fjord en nu weer een welsh. maar wel 10 jaar verder een ruiterbewijs en ervaring.. eigenlijk moeten alle verzorgers het een keer slecht treffen voor ze iets goeds tegen komen, dan leer je het wel te waarderen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:04

Waves schreef:

Maar in die periode kun je wel veel leren. Lessen zijn imo puur voor jezelf.
Het is een dure sport en het is toch fijn om steeds beter te kunnen rijden - zo heb je ook meer kans op gratis verzorgpaarden want verzorgsters die goed rijden zijn schaars. Natuurlijk heb je altijd het risico dat de eigenaar het paard verkoopt, maar een eigen paard kan ook morgen kreupel raken of erger en de kosten van de stal gaan gewoon door...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:34

Waves schreef:

Ik moest even goed kijken of dit bericht niet van mij was, ik had het zelf geschreven kunnen hebben! Vooral dat laatste stuk. Van mij mag iedereen voor zijn ritjes vragen "wat de gek er voor geeft" maar het is een heel ander verhaal als men dan gaat klagen dat het aanbod bijrijders dun is... logisch: zoveel mensen zijn er tegenwoordig niet die én tijd teveel én geld teveel hebben (en dat overschot niet hebben opgevuld met een eigen paard).

Wat betreft de andere reacties op deze pagina. Volgens mij is het toch lastig om een ander paard bij te rijden als je zelf een paard hebt; de tijd die je steekt in andermans paard gaat altijd van je 'eigen' tijd af.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:52

sallandval schreef:
Waves schreef:

Ik moest even goed kijken of dit bericht niet van mij was, ik had het zelf geschreven kunnen hebben! Vooral dat laatste stuk. Van mij mag iedereen voor zijn ritjes vragen "wat de gek er voor geeft" maar het is een heel ander verhaal als men dan gaat klagen dat het aanbod bijrijders dun is... logisch: zoveel mensen zijn er tegenwoordig niet die én tijd teveel én geld teveel hebben (en dat overschot niet hebben opgevuld met een eigen paard).

Wat betreft de andere reacties op deze pagina. Volgens mij is het toch lastig om een ander paard bij te rijden als je zelf een paard hebt; de tijd die je steekt in andermans paard gaat altijd van je 'eigen' tijd af.

Wees dan eerlijk voor jezelf, je eigen paard, de eigenaar en je bijrijdpaard en maak een keuze. van 2 walletjes eten kan niet..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:01

Tja, ik ben er ook één die het belachelijk vindt dat er zoveel gevraagt wordt. Kijk, als het nou een superbraaf paard is waar ík nog heel veel van kan leren.. Prima. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik betaalde voor een paard dat gewoon niet lekker liep. Bovendien steek ik er als bijrijder ook een hele hoop tijd in, in iets wat niet eens van mezelf is. Ik wil als bijrijder best de helft van de stalling betalen, maar dan wil ik óók de helft van het zeggenschap krijgen van het paard, en niet alles moeten schikken naar de eigenaar.

Ja, dan kan ik ook bij een manege gaan lessen. Behalve dat je daar nog lés krijgt voor wat je betaald; de lessen zou ik daarnaast nog moeten betalen. Voor mij in ieder geval niet te doen, terwijl ik wel iemand ben die alle zorg in het paard wil stoppen, geduldig is met rijden en het ook heerlijk vindt om gewoon een keertje uitgebreid te poetsen...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:08

Sababber schreef:
Wees dan eerlijk voor jezelf, je eigen paard, de eigenaar en je bijrijdpaard en maak een keuze. van 2 walletjes eten kan niet..

Mee eens!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:16

mijn eerste bijrijdster betaalde 150 euro in de maand en mocht 5 dagen in de week doen met mijn paard wat ze wilde, ze kon er zelfs 1 keer in de week prive les mee krijgen, en mocht op buitenrit mist ze hier ervaring mee had.
wat deze bijrijdster deed, was de voorpluk van mijn paard zijn hoofd knippen zonder toestemming en maar zijn staart even knippen zonder toestemming, terwijl dat er in het kontrakt duidelijk stond dat dit allemaal niet mocht of alleen in bijzijn van mij, daarbij kwam ook nog eens dat ze mij in een leuke sms stuurde dat ze eiste dat ik mijn paard maar gratis aan haar af moest staan, want ja ik had er toch 2 en ze kon hem wel een goed tehuis geven en dat gewoon tot 2 keer toe.
in mijn kontrakt stond ook nog dat alles wat ze kapot maakte zoals tuig enz. verplicht is te vergoeden, en dat heeft ze ook niet gedaan nadat ze mijn dure peeskappen verkeerd omgedaan had en ze stuk geslagen waren door de hoeven van mijn paard.
voor die 150 euro hoefde ze niet eens te mesten of haar eigen spullen te kopen alles was aanwezig en er was genoeg te doen bij ons op stal.
zoals een rijbaan van 80 meter 2 longeercircels paddocks 2 buiten rijbanen en uitrijmogelijkheden.
en nog liep dit niet goed.
mijn andere bijrijdster deed heel simpel niks en ontving wel geld van mij voor het rijden, zoals ik al eerder in het topic aangegeven heb.

ik bedoel hier dus eigenlijk maar even te zeggen dat het altijd wel wat is. of je hebt een bijrijder die niet komt of je hebt er 1 die niet netjes betaald of je hebt er 1 die jij als eigenaar paard betaald om te rijden en gewoon niets doet.
het is heel zeldzaam om een goede te vinden die na 1 jaar nog zijn/haar afspraken netjes nakomt.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:17

Nargini schreef:
Tja, ik ben er ook één die het belachelijk vindt dat er zoveel gevraagt wordt. Kijk, als het nou een superbraaf paard is waar ík nog heel veel van kan leren.. Prima. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik betaalde voor een paard dat gewoon niet lekker liep. Bovendien steek ik er als bijrijder ook een hele hoop tijd in, in iets wat niet eens van mezelf is. Ik wil als bijrijder best de helft van de stalling betalen, maar dan wil ik óók de helft van het zeggenschap krijgen van het paard, en niet alles moeten schikken naar de eigenaar.

Ja, dan kan ik ook bij een manege gaan lessen. Behalve dat je daar nog lés krijgt voor wat je betaald; de lessen zou ik daarnaast nog moeten betalen. Voor mij in ieder geval niet te doen, terwijl ik wel iemand ben die alle zorg in het paard wil stoppen, geduldig is met rijden en het ook heerlijk vindt om gewoon een keertje uitgebreid te poetsen...

jammer dat je niet om de hoek woont zeg hahaha

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:49

Inderdaad, haha! Zou een makkelijke oplossing zijn :P

Ik denk dat het in het geval van de eigenaren eens goed is een soort proeftijd in te stellen, een maand bijvoorbeeld. Voor die maand betaalt de bijrijder dan wel, en ik zou ook aanraden er als eigenaar er echt een aantal keer bij te zijn, om de bijrijder beter te leren kennen. Na die maand een evaluatiegesprekje, wat ging goed, wat kan beter? Zien jullie het beide nog zitten? Is er een beetje een klik? En afhankelijk daarvan, de prijs af spreken.

Ik denk dat het probleem is dat verzorg en bijrijdpaarden dichtbij moeten staan, dat het daarom voor zowel de eigenaren als de bijrijders moeilijk is iets naar tevredenheid te vinden. Je moet, heel cliché, gewoon geluk hebben. :P

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:52

het is sowieso moeilijk een goeie te vinden hoor vind ik, zelfs een proeftijd van 3 maanden heb ik gedaan, ik had zelfs een contract op gesteld zoals ze bij ons op stal doen voor lease paarden echt super goed en eerlijk contract alleen waren mijn kosten voor 5 dgn leasen maar 150 euro en bij ons op stal betaal je voor een volledige lease gewoon 270 euro excl, les..
op mijn advertentie kwamen echt zoveel jonge meisjes af dat ik toen zelfs maar een leeftijd vanaf 18 jaar gezet had maarja die van 18 en ouder waren ook niet serieus hahaha.. de leaser van 5 dgn in de week studeerde rechten en was 23 jaar, en wist er toch onder een vreemde manier onderuit te komen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:08

Dat bedoel ik... Je kan pech of geluk hebben. Erg jammer dat je zo vaak pech hebt gehad in dat geval...