Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 02:42

Eentje kwam idd met die oplossing.
Lijkt me een duur grapje. Zeker op lange termijn.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:31

Ze wilde idd een fiets op het station zetten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:42

Op het statiom zetten, kost niks, hooguit een nieuwe fiets als hij gestolen wordt. Meenemen in de trein is kostbaar.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:23

Ik heb een keuze gemaakt, ik ga toch in zee met de persoon die met te strenge hand rijd, desnoods eerst onder flinke begeleiding. Gelukkig heb ik een paard die de ruiter ook afstraft in een te strenge hand.
Deze persoon kwam toch iets volwassener over dan de andere en dan het feit openbaar vervoer en eigen vervoer, weegde bij mij erg zwaar. Heb namelijk eerder iemand gehad die niet het juiste vervoer had en moest ik na een tijdje op zoek naar de volgende.

Helaas was de persoon die gisteren kwam proefrijden nog wat te onervaren. Maar ze wilde wel heel graag bij mij lessen. Dus ben een bijrijder rijker en een nieuwe lesklant erbij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:16

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:53

Als je geen hoge eisen hoeft te stellennaan het niveau van de bijrijder, dan moet je kijken wat men gemiddeld in je regio wordt gevraagd.
Sommige regio's kun je veel vragen, sommige weinig en sommige zelfs gratis omdat het toch vooral draait om vraag en aanbod.
Wanneer je relatief veel vraagt en er wel verzorgsters zijn die willen komen, krijg je toch wel de vraag of het voor minder kan of zelfs gratis.
Persoonlijk vind ik het onzin om de gehele hobby van een ander te betalen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:55

myk_en_shant schreef:
Ik heb een keuze gemaakt, ik ga toch in zee met de persoon die met te strenge hand rijd, desnoods eerst onder flinke begeleiding. Gelukkig heb ik een paard die de ruiter ook afstraft in een te strenge hand.
Deze persoon kwam toch iets volwassener over dan de andere en dan het feit openbaar vervoer en eigen vervoer, weegde bij mij erg zwaar. Heb namelijk eerder iemand gehad die niet het juiste vervoer had en moest ik na een tijdje op zoek naar de volgende.

Helaas was de persoon die gisteren kwam proefrijden nog wat te onervaren. Maar ze wilde wel heel graag bij mij lessen. Dus ben een bijrijder rijker en een nieuwe lesklant erbij.

Hopelijk krijg je de harde hand er snel uit. Meestal als ze graag willen, lukt dat snel hoor.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:04

Lastige keuze! Ik vind strenge hand altijd een beetje gevaarlijk. Als ze zelf zich er van bewust zijn, kan dat zeker goedkomen. Maar hoeveel mensen dat niet onbewust doen....

Als je paard het meteen laat weten, wel een voordeel.

Succes iig!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:09

*zucht diep* nou degene die we gevonden hadden is er na 3x alweer vandoor vanwege geen klik... ik word er echt moedeloos van :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:27

Ze staat gelukkig open voor leren en het zal eerst flink corrigeren zijn, maar durf dit wel aan.
Nu hopen dat ze het snel oppakt.

Elina ik herken de frustatie, maar vaak moet je eerst door een hele fruitschaal rotte appels, voordat je de goede treft

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:50

Yep...en soms ben je de fruitschaal zo zat...dat je hem de container inkiept!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:19

Zijn er geen goede groentewinkels? Daar eens rondkijken?

(Ja dus op een manege ;))

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:47

myk_en_shant schreef:
Ze staat gelukkig open voor leren en het zal eerst flink corrigeren zijn, maar durf dit wel aan.
Nu hopen dat ze het snel oppakt.

Elina ik herken de frustatie, maar vaak moet je eerst door een hele fruitschaal rotte appels, voordat je de goede treft

Ik hoop voor jou dat diegene snel leert :j

Het is echt moeilijk om de zoektocht weer te starten. Maar ik heb toch maar weer de advertentie op bokt markt en facebook geplaatst...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:49

Nou wat er hier op de manege rijd, krijgt over het algemeen niet denderend les. Dus dan weet je het niveau van de ruiters ook.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:15

Is hier ook... bij verschillende maneges gaan kijken. Instructrice/eigenaar gesproken.. en wat kon die het mooi vertellen "sturen met hun zit, geen hulpmiddelen" dat ik bijna achterover viel en riep "ik wil hier ook gaan rijden"... Tot ik echt een keer naar een les ging kijken en sommige hun armspieren aan het trainen waren :S en het dan raar vonden dat het paard ging protesteren en dan als advies krijgen "SLAAN"...

Maar er zijn ook wat kleinschaligere manegetjes in de buurt (niet echt manege) waar de lessen wel ok zijn...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:58

Idd, vaak kan het zo mooi verteld worden, tot je het ziet..

Hier helaas ook een vaag verhaal: ik was gestopt met mijn verzorgers, vnl omdat ik dus dingen niet kon loslaten en hun teveel moest begeleiden (voor ik dit wel zou kunnen). Even heel kort samen gevat. Nu zag ik de meiden weer op stal, met hun moeder. We zijn gewoon goed uit elkaar gegaan, dus ik heb even een praatje met ze gemaakt. Moeders kwam er snel tussen, en vertelde dat 1 dochter dus daar een pony ging verzorgen, mocht ze veel meer mee, want ze betaalde ervoor.. Nou, hartstikke leuk voor haar, als de eigenaresse het allemaal toevertrouwd, is het ws een prima match +:)+ . Ik koos ervoor om veel meer te begeleiden, want dat was zeker nog wel nodig. Maar als beiden partijen zo tevreden zijn (en pony is geschikt, dat was die van mij dus niet om er onervaren zelfstandig mee te rijden..) is het fijn!

Sprak ik later de eigenaar, even voorgesteld enzo, en dat ze mijn oude verzorger(s) heeft. Zijn lieve meiden, dus fijn dat zij er wel voor openstaat dat ze meer zelfstandig mogen..

Oke, dat bleek dus helemaal niet waar te zijn? Ook zij vond dat ze zich eerst moesten bewijzen, het vertrouwen winnen, en zelfs eerst een ruiterbewijs moeten hebben om uberhaupt alleen op pad te gaan.. Nouja, heel ander verhaal dus dan die moeder naar mij had opgehangen, en had toen pas in de gaten wat er gebeurde: die moeder had mij gewoon een steek willen geven.. Waarom? Vraag ik me dan af? Zo jammer hoe ze het verpest voor haar kinderen.. Gelukkig zijn de meiden nog wel welkom bij hun nieuwe verzorgpony, maar moeders dus niet meer.. (er was ook gelogen over de reden dat de meiden moesten stoppen namelijk. Moeders zei dat de reden verhuizing was, terwijl ik duidelijk heb verteld aan vader dat het aan mij lag, dat ik dingen niet kan loslaten plus dat ik er teveel begeleiding in moest stoppen)

Dus ook hier een tip voor eventuele verzorgers: De paardenwereld is klein.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:54

Haha paardenwereld is heel klein... (zo was hier ook een moeder met dochter die bij de een bokker niet op zondag kon ivm voetbal en bij mij kon ze niet op za ivm voetbal :') en wel meer dingen... Daar reed ze een paar weken en bij mij was het "al jaren niet meer op een pony gezeten"... en gewoon kleine stomme dingetjes :$ Maar dat liegen is de reden waarom ik zoiets had van "NEE".

Voor de kids wel vervelend dat door moeders toedoen....

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:15

Werkelijk heb zo hekel aan gelieg en bedrog, waarom zou je dit doen. De paardenwereld is zo klein, iedereen kent elkaar en waarschuwt elkaar voor slechte verzorgers en bijrijders. Dus eerlijk zijn en goed je best doen is zeer belangrijk om een goede naam te krijgen en te behouden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:20

Dat inderdaad. Want die meiden waren juist heel erg betrokken, deden hun best. Vandaar dat ik het ook echt op mezelf betrok, dat ik degene ben die mijn pony niet kon loslaten. Dus waarom dan iets anders zeggen? Het lag al juist niet aan hun (ja, de ervaring dus, maar daar ben ik dus juist te streng in, voor sommige mensen hadden ze genoeg ervaring).

Dus in eerste instantie was ik blij met zo'n betrokken moeder, maar nu dit is gebeurd? Ik snap gewoon niet dat je niet beseft dat je het op deze manier juist verpest voor je kinderen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:59

Liegende verzorgers of moeders daar van zou ik ook niet tegen kunnen.. :=

Nou ik mag zelf een hele poos niet rijden dus ik hoop dat er binnen de kortste tijd een goede bijrijder komt....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:11

Hier twijfel. Zaterdag willen er 2 komen die een eind uit de buurt wonen.
Dus eigenlijk denk ik niet dat het vruchten afwerpt.
Ze zijn geloof ik 13/14 jaar en duurt dus nog jaren voordat ze uberhaupt zelfstanstandig kunnen komen.
Ze wilde haar poetspullen en halster meenemen. Uitgelegd dat ik geen poetspullen wil die ook op andere plekken gebruikt worden. Dat we hier genoeg materiaal hebben en ieder zijn eigen halster heeft.
Klinkt nogal Penny...
Zouden jullie de moeite nemen voor jonge meiden die waarschijnlijk niet vaak of lang zullen komen?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:10

Zoals ik jouw een beetje via je reacties ken Anke denk ik niet dat het gaat werken.
Ik weet niet over welke afstand het gaat en hoewel ik begrijp dat meiden van die leeftijd eigen spullen kunnen hebben vind ik het al raar als ze gelijk voor de eerste afspraak al aangeven dat mee te willen nemen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:49

Ik denk ook niet dat dit voor jou gaat werken Anke, ben bang dat je na een aantal weken het zat bent en ze alsnog weg stuurt. Dan ben jij teleurgesteld en hun ook.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:15

Nee, ik lees veel rode vlaggetjes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:21

Ik zou ze laten kimen met in achterhoofd ervan uitgaan dat het niks wordt. Wie weet wordt je aangenaam verrast door ze. En borstels meenemen brrr, Alles heeft hier een eigen borstel set. Alleen hoevenkrabber wordt gedeeld. Ben daar zo voorzichtig mee ivm ongedierte.

Hier heb ik even laten rusten, verzorgster die af en toe wel komt neem ik voor lief en over een paar weken ga ik kijken bij plek aan andere kant of dat idd een optie is. Ga het vreselijk vinden maar het is dat of fysiek helemaal kapot gaan. -O-