Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:17

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:51

shaddiefan schreef:
enamorada schreef:
Zijn er dingen die ik nog kan verbeteren aan deze advertentie? http://www.bokt.nl/markt/ad/407641/verz ... aangeboden

Ik vind van niet. Je zegt heel duidelijk waar je naar zoekt en wat wel en wat niet van toepassing is. Netjes :j

Dankjewel! :)

Marocje

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:14

Mooie en duidelijke advertentie!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:29

Advertentie ziet er goed uit. Zou er niets aan veranderen.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:22

Ik ben helaas weer opzoek. Ik had een leuk adres in zoetermeer maar het is toch te ver.... Helaas.
Nu weer vanaf het begin beginnen
Als iemand iets weet In Den Haag of leiden zeg maar :D

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:54

Gisteren mocht ik op een nieuwe pony op de manege rijden (deze is op proef) in mijn eentje. Ze was heel braaf alleen heb ik het idee dat ze maar half ingereden is. Aan de ene kant hoop ik dat ik haar een poosje door mag rijden, aan de andere kant weet is dat als het 'klusje' geklaard is, ze mij weer aan de kant zetten.. Heb nog geen berichtje met de vraag of ik er nog een keer op wil rijden, maar het blijft door mijn hoofd spoken. Ik vind het leuk om een nieuwe leerervaring te hebben, maar ik weet dat ik me altijd heel erg ga hechten aan paarden. Heeft iemand dit ook meegemaakt of hebben jullie ideeën over hoe ik dit aan zou moeten pakken?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:11

brendy29 schreef:
Gisteren mocht ik op een nieuwe pony op de manege rijden (deze is op proef) in mijn eentje. Ze was heel braaf alleen heb ik het idee dat ze maar half ingereden is. Aan de ene kant hoop ik dat ik haar een poosje door mag rijden, aan de andere kant weet is dat als het 'klusje' geklaard is, ze mij weer aan de kant zetten.. Heb nog geen berichtje met de vraag of ik er nog een keer op wil rijden, maar het blijft door mijn hoofd spoken. Ik vind het leuk om een nieuwe leerervaring te hebben, maar ik weet dat ik me altijd heel erg ga hechten aan paarden. Heeft iemand dit ook meegemaakt of hebben jullie ideeën over hoe ik dit aan zou moeten pakken?

Die situatie komt me enigsinds bekent voor. Je kan altijd vragen of je er vaker op mag rijden maar zoals je zelf zegt is het een manegepony. En nieuwe ervaring is eigenlijk altijd goed. Ik weet verder niet in hoeverre de manege eigenaar mensen buiten de lessen om op paarden laat rijden maar een nee heb je ja kan je krijgen. Je moet dan wel in je achterhoofd houden dat hij of zij niet van jou is en als hij niet geschikt is voor het manege werk of als ze m niet meer kunnen gebruiken de kans groot is hij weg gaat. Misschien kan je kijken of je kan leasen of iets in die richting? Hoop dat je vraag een klein beetje beantwoord is :) :)) :j

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:20

brendy29 schreef:

Wat zoek je precies? Ik woon in leiden en heb veel contacten ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:18

Zou jezelf er overheen proberen te zetten. Doe ik nu ook. Al rijd ik nu een paard die voor de handel is, en die ik echt ontzettend leuk vind, pff :')

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:53

elszoekt17 schreef:
brendy29 schreef:

Wat zoek je precies? Ik woon in leiden en heb veel contacten ;)

Ik ben op zoek naar een verzorgpony, maar ik woon in Lemelerveld (Overijssel) dus dat is best ver weg van Leiden :P

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:58

shaddiefan schreef:
brendy29 schreef:

Die situatie komt me enigsinds bekent voor. Je kan altijd vragen of je er vaker op mag rijden maar zoals je zelf zegt is het een manegepony. En nieuwe ervaring is eigenlijk altijd goed. Ik weet verder niet in hoeverre de manege eigenaar mensen buiten de lessen om op paarden laat rijden maar een nee heb je ja kan je krijgen. Je moet dan wel in je achterhoofd houden dat hij of zij niet van jou is en als hij niet geschikt is voor het manege werk of als ze m niet meer kunnen gebruiken de kans groot is hij weg gaat. Misschien kan je kijken of je kan leasen of iets in die richting? Hoop dat je vraag een klein beetje beantwoord is :) :)) :j

Dankje! En ja, daar ben ik me bewust van haha. Leasen doe ik liever niet omdat ik dit zelf moet betalen.. Ik ga toch nog even afwachten, als ze mij niet vragen kan ik altijd mezelf nog aanbieden :)

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:48

oeps brendy29, verkeerde gequote :+

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:24

Eindelijk eindelijk eindelijk na super lang zoeken is het gelukt. En nu heb ik niet 1 niet 2 maar 3 pony's waar ik mee aan de gang kan!!

Valentijn <3
Welsh Cob x Tinker (waarschijnlijk)
10 jaar
Valentijn (Tijn) kan heel goed springen en beheerst heel veel vrijheidsdressuur oefeningen. Zij is mijn hoofdverzorgpony zegmaar. Momenteel is ze hoefbevangen dus poetsen en prutsen we alleen.

De andere zijn welshkruising Haike (9) en shetlander Tarek (leeftijd onbekend) Allebei kunnen ze ook kunstjes. Met Valentijn mag ik in de toekomst vrijwel alles. Ze mag evt. ook mee naar school en ik mag ook lessen nemen. <3 ben super blij en zeker met de eigenaresse!!!! :D :D

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:39

Shaddiefan super leuk!! Veel plezier met ze!!

elszoekt17 ooh haha kan gebreuren :+ ;)

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:52

Ja het is behoorlijk lastig om er eentje te vinden. Ik ben zelf ook ak een tijdje op zoek naar een bijrijdpaard die ik graag uit zou willen laten brengen op concoursen, mocht dit mogelijk zijn. Zou me graag verder willen ontwikkelen en ervaring op willen doen met springconcoursen. Misschien dat iemand hier iets weet? Of iemand kent?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:11

Ruiter1997 schreef:
Ja het is behoorlijk lastig om er eentje te vinden. Ik ben zelf ook ak een tijdje op zoek naar een bijrijdpaard die ik graag uit zou willen laten brengen op concoursen, mocht dit mogelijk zijn. Zou me graag verder willen ontwikkelen en ervaring op willen doen met springconcoursen. Misschien dat iemand hier iets weet? Of iemand kent?

Als je redelijk wat ervaring hebt is het denk ik niet heel moeilijk te vinden. Met minder ervaring is het denk ik moeilijk om ergens iets te vinden, of je moet heel veel willen investeren in lessen. Met minder ervaring en wat minder lessen zou je ook kunnen kijken of je een paard kan leasen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:40

Ik heb eindelijk ook iets gaafs gevonden :) Ik ga waarschijnlijk ook voor drie paardjes zorgen, maar voornamelijk met één in het speciaal aan de gang; een witte highlander x fjord genaamd Simcha. De andere twee zijn een zwarte shet genaamd Stoffel en een bruine highlander Rosanna. Ben net kennis wezen maken en dit is echt helemaal wat ik zoek! Dit weekend laten ik en de eigenaar nog even aan elkaar weten of we het beiden zien zitten. Hoop heel erg dat het doorgaat, heb het gevoel dat ik hier ook ontzettend veel kan leren dus ik ben blij :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:58

Leuk allemaal zeg! :)

Ik heb inmiddels via via contact met iemand gehad. Ga deze maand ergens nog kijken bij een pony in de buurt! Ben erg benieuwd! :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:03

Wat een goed nieuws allemaal! Leuk!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:25

Jeej goed nieuws zeg!

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:20

Maaikevdk schreef:
Ruiter1997 schreef:

Als je redelijk wat ervaring hebt is het denk ik niet heel moeilijk te vinden. Met minder ervaring is het denk ik moeilijk om ergens iets te vinden, of je moet heel veel willen investeren in lessen. Met minder ervaring en wat minder lessen zou je ook kunnen kijken of je een paard kan leasen.

Heb 12,5 jaar rijervaring, alleen nog niet echt met 'echte' springconcoursen. Ik snap datze graag iemand zoeken met ervaring, maar ja je moet toch een keer ervaring op kunnen doen. Ik ben tot veel in staat, extra lessen nemen of wat dan ook. Kennis van mijn vader heeft ook concourspaarden en zocht ook nog iemand als bijrijder (met of zonder ervaring met concoursen). Helaas was ik net te laat en had pas geleden al iemand gevonden.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:14

Ruiter1997 schreef:
Heb 12,5 jaar rijervaring, alleen nog niet echt met 'echte' springconcoursen. Ik snap datze graag iemand zoeken met ervaring, maar ja je moet toch een keer ervaring op kunnen doen. Ik ben tot veel in staat, extra lessen nemen of wat dan ook. Kennis van mijn vader heeft ook concourspaarden en zocht ook nog iemand als bijrijder (met of zonder ervaring met concoursen). Helaas was ik net te laat en had pas geleden al iemand gevonden.

Dan denk ik dat je best een leuk adres kan vinden, als je aangeeft dat je bereid bent veel te leren en lessen te nemen, denk ik dat er best iemand is die jou wilt helpen om hoger op te komen en een paard beschikbaar heeft/stelt!

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:56

Hoi allemaal, wat ben ik blij dat mijn verzorgpaard op een andere stal staat nu, helemaal happy hier! En vooral dat de mensen zo behulpzaam zijn, de eigenaar van mijn verzorgpaard en ik hebben de afgelopen twee weken heel veel ongeluk gehad ( allebei in ons eigen leven, heeft niks te maken met de paarden ) en het is dan super dat de andere mensen op de stal willen meehelpen :) morgen voor het eerst sinds dinsdag weer naar mijn verzorgpaard toe :)

VanBekkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:56

elszoekt17 schreef:
Hoi allemaal, wat ben ik blij dat mijn verzorgpaard op een andere stal staat nu, helemaal happy hier! En vooral dat de mensen zo behulpzaam zijn, de eigenaar van mijn verzorgpaard en ik hebben de afgelopen twee weken heel veel ongeluk gehad ( allebei in ons eigen leven, heeft niks te maken met de paarden ) en het is dan super dat de andere mensen op de stal willen meehelpen :) morgen voor het eerst sinds dinsdag weer naar mijn verzorgpaard toe :)

Wat fijn zeg! Hopelijk gaat het jullie bevallen op de nieuwe stal.

Elvira07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:56

Poek schreef:
Mocht er nog iemand een verzorgpony zoeken om en rond Zeewolde, dan weet ik nog wel een paardje die graag aandacht en beweging wil!

Ik wil heel graag een verzorgpony :) en ik woon in Zeewolde ik ben denk ik een beetje laat :(