Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lautjhu85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:34

Dank je wel voor de reacties. Ik ga eens kijken wat ik kan fixen.

Mochten jullie iemand in de omgeving weten of kennen...... :o

Em_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:34

Gek genoeg had ik juist super veel reacties via bokt en marktplaats! Maar komt misschien omdat ik in het midden van het land woon (en ook het verzorgen gratis aanbood).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 00:03

myk_en_shant schreef:
De onderdeel bijrijder, les en oppas, staat al een hele tijd onder de subgroep diensten. Vanaf die tijd is wanneer je een advertentie wil plaatsen met foto's en een uitgebreide beschrijving betaald. Tot 200 tekens is gratis. Dat betekent een klein tekstje van dit formaat, wat ik nu typ als reactie in deze topic.

En vond al dat er weinig bijrijders/verzorgers aangeboden werden op marktplaats. Nu begrijp ik waarom.
Jammer dat het allemaal betaald moet worden. Is gewoon niet zo aantrekkelijk meer. Zonde want ik vond dat altijd de fijnste site.

Ik kom wel uit die omgeving maar zou het zo gauw niet weten wie er iemand zoekt. Maar succes in ieder geval.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:14

Ik zit met een dilemma, er zijn nu twee potentiële bijrijders geweest voor mijn ruin. Echter loop nu een beetje vast, hebben beide verbeterpunten.

De één moet meer ontspannende hand hebben, rijd dus met te strenge hand, maar durft wel mijn ruin bij kop en kont te pakken als hij ondeugend is. Heeft eigen vervoer.

De ander rijd met vriendelijke hand, durft mijn ruin ook aan te pakken wanneer dit nodig is, maar iets afwachtender dan de andere ruiter. Maar dit kan ook puur komen door onwennig aan elkaar. Heeft geen eigen vervoer en zal dus met trein en fiets komen.

Beide hebben ze meerdere verbeterpunten in hun houding, maar daar valt allemaal met een aantal lessen op te lossen.
Beide hebben potentie tot geschikte ruiter voor mijn ruin te zijn, naast de verbeterpunten.

Grootste verschil is eigen vervoer en openbaar vervoer.

Welke keuze zouden jullie maken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:42

Pfff...lastig. ik hou niet van een harde hand.
Eigen vervoer is makkelijker.
Moet je kiezen? Kan niet beiden?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:50

Beide kan niet, paard heeft al twee bijrijders en vier is echt te veel.
Ik hou ook absoluut niet van een strenge hand, maar met goede begeleiding van mijn zijde, moet dit op te lossen zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:21

Ow wow een paard met twee bijrijders en nog een 3e erbij. Wel knap dat je daar de moeite en tijd in stopt om er drie te begeleiden.
Zou dan die kiezen die jouw voorkeur heeft. Geloof dat het die is met eigen vervoer.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:25

Helaas heb ik een derde bijrijder nodig, ivm aankomende afstudeer jaar van de één en door werk van de ander.
Zelf rij ik niet op dit paard, ivm herstellende va rugproblemen en dat ik dan liever op één van mijn andere lespaarden stap, deze zijn stabieler en ouder.
De ruin loopt nog weinig lessen, alleen met de bijrijders en één lesklant. Op den duur is het uiteraard de bedoeling, dat hij meer lessen gaat draaien, als hij meer geschikter wordt voor minder gevorderde ruiters.

Veel tijd wil ik naast de twee keer in de maand lessen er eigenlijks ook niet insteken. Puur de opstartfase en dan moeten ze het zelf doen.

Op dit moment gaat mijn lichte voorkeur uit naar de persoon die licht in de mond rijd, alleen het openbaar vervoer nekt mij.

Lautjhu85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 01:26

Waar woon je ergens?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 02:02

myk_en_shant schreef:
Helaas heb ik een derde bijrijder nodig, ivm aankomende afstudeer jaar van de één en door werk van de ander.
Zelf rij ik niet op dit paard, ivm herstellende va rugproblemen en dat ik dan liever op één van mijn andere lespaarden stap, deze zijn stabieler en ouder.
De ruin loopt nog weinig lessen, alleen met de bijrijders en één lesklant. Op den duur is het uiteraard de bedoeling, dat hij meer lessen gaat draaien, als hij meer geschikter wordt voor minder gevorderde ruiters.

Veel tijd wil ik naast de twee keer in de maand lessen er eigenlijks ook niet insteken. Puur de opstartfase en dan moeten ze het zelf doen.

Op dit moment gaat mijn lichte voorkeur uit naar de persoon die licht in de mond rijd, alleen het openbaar vervoer nekt mij.

hoi! even een reactie van een bijrijder zelf. ik ben ook afhankelijk van het openbaar vervoer, als ik af spreek met de eigenaar dat ik er om die tijd ben, zorg ik ook dat ik er ben. het enige is dat ik soms een half uur moet wachten.. dan ga ik op stal iets doen of bij de bushalte zitten. maar de eigenaar heeft in principe geen last van het feit dat ik met het OV reis. (straks kan ik met de scooter, dus kan ik wel zelf komen en is het probleem opgelost) zelf vind ik het OV onhandig omdat ik afhankelijk ben van de tijden dat de bus rijd, maar de eigenaar van mijn bijrijdpaard heeft hier geen last van. ik denk als je duidelijke afspraken maakt het vast goed komt. tenzij je een goede reden hebt dat je eigen vervoer belangrijk vind (eventueel trailer gebruik oid)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:07

Nouja, ik snap het issue ov wel: Hier zouden de meiden ook met de bus komen als ze niet gebracht werden, of uit school kwamen. Maar dan hadden we afgesproken, en kwam ze een half uur later: "bus gemist". Toen dit de derde keer gebeurde heb ik er wat van gezegd, van ik sta dus wel een half uur te wachten, terwijl ik in die tijd mijn pony zelf kon doen.

Maar harde hand zou ik veel erger vinden, zo iemand komt niet op mijn pony. Dat duurt echt wel even voordat dat eruit is en daar leen ik mijn pony niet voor.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:35

Mijn paarden staan in een klein gehuchtje dichtbij steenwijk, toevallig komen ze beide uit dezelfde plaats. Op zich is steenwijk prima te doen met de trein, maar met de bus kom je absoluut niet dichtbij stal. Dus zal je nog 10 minuten moeten lopen, handiger is om een fiets in steenwijk te zetten.
Kijk zoals nu is het prima te doen met het mooie weer, maar ervaring heeft mij geleerd dat voor sommigen al te veel moeite vonden om vanaf steenwijk te komen in de winter op de fiets ivm kou, nattigheid etc. En zij moet nog eerst met de trein, dan pas op de fiets, betekent ruim 45 minuten, tot een uur reistijd. Terwijl met de auto 20 minuutjes is.

Harde hand eruit krijgen, zal idd een flink leerproces worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:53

Het is idd wel een reistijf. Echter als ze gemotiveerd is, hoeft dat het probleem niet te zijn.
Wellicht jouw twijfel daarover met haar bespreken?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:04

Hier een bijrijder/eigenaar die al jaren met fiets/OV naar de paarden gaat. Het is voor mij of een half uur fietsen, of 20min met bus en kwartier lopen en dit 5- 6 dagen per week. Ik heb dit nooit een probleem gevonden.
Het enige lastige is idd dat als je samen gaat, dat het soms gedoe kan geven door vertraging. En met name in de winter als je geen andere optie hebt dan stuk net trein en er ligt sneeuw, dan geeft het wel snel gedoe. Zolang er ook alternatief is met bus/fiets lukt het altijd wel.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:30

Mijn twijfel over het reizen heb ik gelijk naar haar uitgesproken en ze begrijpt mij ook zeker wel.

Maar ze belooft mij stellig dat het echt geen probleem zal worden.

Maar die stellige beloftes ken ik ook van andere bijrijders en na een aantal weken is de lol eraf en komen ze niet weer.

Op zich gaat ze binnenkort wel starten met het rijbewijs, maar voordat je die in de pocket hebt, ben je ook een aantal maanden verder.

Bij de andere is idd mijn twijfel betreft de strenge hand, krijg ik dit snel genoeg eruit, zonder dat mijn paard verpest wordt.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:39

Bijna een uur reizen vind ik erg veel. Hoe gemotiveerd iemand dan ook is, het gaat op een gegeven moment iemand in de weg zitten (is mijn mening en ervaring). Een harde hand zou voor mij ook not done zijn maar als iemand open staat om daarin bij te leren (ik zou dat gewoon aan haar vragen als ik jou was), dan zou ik die persoon toch sneller een kans geven.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:46

Een uur is idd erg veel. Maar ja, heb ook een bijrijder van één van mijn andere pony's, die elke keer 45 minuten moest fietsen om op stal te komen en in het begin was het alleen voor verzorgen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:09

Jonge jonge wat en verhalen hier....
Ik was 12 of 13 jaar toen ging ik opzoek naar een verzorgpony... Wij gingen alle deuren langs en vragen... Uit die tijd kom ik..
Ik was helemaal in to de paarden en daardoor ging ik er volledig voor.. Was er altijd op afgesproken tijden en dagen en kam zoveel mogelijk... Deed alles braaf en wilde leren... Heel wat verzorgpaarden versleten, i.v.m. Verkoop, wisseling en andere oorzaken maar ben er altijd voor gegaan... Ookmvaak genoeg op mijn snufferd gegaan en 'misbruikt' dag ik bijvoorbeeld 10 stallen per dag deed en de anderen allemaal lekker aan het rijden waren of dat ik werd ' ingeruild' voor andere verzorgers...

Ook zelf een paard gehad met verzorger maar die kende ik dan al erg goed zodat ik zeker wist wat er gebeurde met mijn paard...

En momenteel rijd nu een haflinger voor een bokker en dat gaat erg goed. We maken duidelijke afspraken, plannen per week in wie wanneer rijd, gaan af en toe op wdstrijdjes... Ik ben super blij dat dit op mijn pad kwam het klikt goed met eigenaresse en de pony en we hebben les van 1 persoon.

We helpen elkaar en geven tips en hebben ook wat voor elkaar over.. Ik kom soms op wedstrijd om voor te lezen, help met voorbereidingen en andersom mag ik ook ergens naartoe met de pony.. (Onderlinge wedstrijdjes of andere dingetjes)
Ik betaal niet maar af en toe koop ik wat voor de pony of zet ik even de paardjes buiten. Wel betaal ik uiteraard mijn eigen les. En wedstrijdjes enzo...
Ik besef mij heel goed hoe goed ik het heb getroffen en zal dat vertrouwen van de eigenaresse nooit op het spel zetten.
Alles gaat in overleg en vaak na het rijden communiceer ik hoe het ging en waar ik tegenaan liep.

En volgens mij hoort het ook zo te gaan... Je mag blij zijn dat een ander jou het plezier gunt en aan de andere kant help je de eigenaar... Het mes snijd van 2 kanten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:20

Lastig inderdaad. Maar als je voorkeur uitgaat naar degene met zachte hand en OV dan zou ik toch daar voor gaan en haar die kans geven. Als ze het er echt voor over heeft denk ik dat je er een hele goede aan hebt.
Hier ook weleens iemand gehad die met OV kwam maar die had wel iets langere reistijd als een uur. Weet ook niet waar hij dacht die tijd vandaan te halen. Maar goed op zich heeft ze best een lange reistijd. Ik denk heel eerlijk dat als ik in haar schoenen stond het te ver zou vinden betekent toch dat je al snel 3 uur en wellicht langer weg bent.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:53

Iemand die echt gek is op een paard heeft er wel een lange reistijd voor over. :j /3

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:28

Het hangt er denk ik ook vanaf voor hoeveel dagen het is.
1 of 2x per week een uur met het ov naar een verzorgpaard is natuurlijk makkelijker dan dat 4 of 5x te moeten doen. Ik zelf vond het nooit erg, deed altijd mijn huiswerk dan.
Hoe echt iemand het uiteindelijk meent en volhoud is nooit zeker te zeggen.
Wel zou ik ook neigen naar degene met de zachte hand.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:54

Het gaat om twee a drie keer per week.
En ook ik neig steeds meer naar de zachte hand persoon, maar onverwachts komt morgen nog iemand proefrijden. Dus wacht heel even die af en beslis dan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:21

Hier twee leuke meiden die willen komen verzorgen.
Ze hadden hun afstandprobleem opgelost. Willen met de trein komen. Echter vanuit het station is het nog 5 km tot bij ons...tja. Of ik hen daar kon ophalen. Snap de vraag. Echter daar begin ik niet (meer) aan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:23

Stel voor dat ze de fiets meenemen de trein in? Dat Mag tegenwoordig ook :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:19

kost alleen wel 6 euro per dag om de fiets mee te nemen. Dan kunnen ze beter een fiets op het station neerzetten.