Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:13

Ik mag eigenlijk alles haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:16

Ik vind het niet erg om een bijdrage te betalen, maar als het niet hoeft, ook prima. Ik betaal niks voor het rijden en de lessen, dus ik kan nu lekker sparen :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:09

Behalve buitenrijden maar ze staan langs een drukke weg.

Ja precies Selina

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:35

Ik rijd alleen buiten in groepen. Mag ook vrijwel alles behalve naar buiten in mijn eentje.

Elke dag komen voor 35,- pm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:42

AlwaysH schreef:
Ik rijd alleen buiten in groepen. Mag ook vrijwel alles behalve naar buiten in mijn eentje.

Elke dag komen voor 35,- pm

Volgens mij weet bijna iedereen in het topic dat nu wel, zo vaak als dat je dat genoemd hebt. :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:43

Ik reageer alleen even op de vraag van shaddiefan, aangezien zij ook niet mag buitenrijden vanwege een drukke weg. En ze vroeg wat we van een bijdrage vonden. Mag ik daar dan niet op antwoorden? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:52

Dat zeg ik toch niet? ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:32

Ik heb vorige vrijdag voor eerst met sam buiten gereden. Met iemand van stal samen was super! We hebben beide genoten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 00:01

shaddiefan schreef:
O:)

Dat meisje (22) Keek heel vreemd op toen ik vroeg of ze een bijdrage wilde hebben. Zij vond dat het houden van paarden en daarmee de kosten voor een eigenaar zijn. Ik weet dat er mensen zijn die dit anders zien maar wat vinden jullie? :o

Mooi meegenomen als je niet hoeft te betalen. Ik begrijp beide kanten dus ook als mensen iets vragen. Wat je er voor zou geven dat ligt dan vaak aan wat er aangeboden wordt en of het bij je past iedereen heeft toch andere wensen.
Zelf heb ik nooit betaald maar de plekken waar ik verzorgt heb was altijd bij mensen aan huis waar je dan af en toe een handje uitsteekt.

Leuk Roosje01 dat je voor het eerst buiten gereden hebt. Wordt er nu echt goed weer voor. Ben vanavond ook nog op stap geweest met verzorgpony. Wij gaan eigenlijk altijd alleen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 01:16

Ik wil ook graag alleen kunnen, maar de eerste paar keer liever niet ken daar ook niet heel goed de weg. En ze zegt dat sam het niet kan alleen maar zelf is ze ook bang buiten denkt dat, dat wel meespeelt. Hij vond het juist leuk ging voorop alles soms zelfs met een heel gat ertussen. Hij loopt ook alleen voor de wagen. En volgens andere meid van stal kan hij het ook gewoon, want zij reed hem een tijdje bij toen de eigenaresse zwanger was. Hij is alleen bijna blind aan een oog dus hij ziet soms dingen niet goed. Merkte goed wanneer hij iets "engs" zag, dus even de tijd en ruimte geven om te kijken kalmeerde hem snel. Ik denk dat ik binnenkort wel gewoon alleen met hem naar buiten kan.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:28

Ja precies. Of ik dan wel af en toe wilde voeren enzo nja das ook geen moeite. Ik mag wel buitenrijden maar langs een 80 weg zonder berm of fietspad is dat gewoon gevaarlijk. Tis gewoon geen optie.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:50

Roosje01 schreef:
Ik wil ook graag alleen kunnen, maar de eerste paar keer liever niet ken daar ook niet heel goed de weg. En ze zegt dat sam het niet kan alleen maar zelf is ze ook bang buiten denkt dat, dat wel meespeelt. Hij vond het juist leuk ging voorop alles soms zelfs met een heel gat ertussen. Hij loopt ook alleen voor de wagen. En volgens andere meid van stal kan hij het ook gewoon, want zij reed hem een tijdje bij toen de eigenaresse zwanger was. Hij is alleen bijna blind aan een oog dus hij ziet soms dingen niet goed. Merkte goed wanneer hij iets "engs" zag, dus even de tijd en ruimte geven om te kijken kalmeerde hem snel. Ik denk dat ik binnenkort wel gewoon alleen met hem naar buiten kan.

Maar dan nog kan het dat de eigenaar dit gewoon niet wil. het niet veel te maken dat het paard het niet kan, maar qua aansprakelijkheid.. Het risico is gewoon groter, en zij blijft aansprakelijk. Ik vind het bijvoorbeeld niet goed, maar mijn pony is ook niet volledig te vertrouwen buiten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:25

Tussen kunnen en mogen is een groot verschil.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:04

Weet niet of je op mij doelde ( of beide?) maar dat klopt. Maar ook al had had het gekund, dan had het nog niet gemogen. Wel afhankelijk trouwens voor wie dit geldt trouwens: heb er bij nader inzien ook weleens iemand mee op pad gestuurd. Maargoed: haar ken ik al veel langer, mijn verzorgers zou ik er (nog lang) niet mee op pad sturen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:59

Marocje schreef:
Roosje01 schreef:

Maar dan nog kan het dat de eigenaar dit gewoon niet wil. het niet veel te maken dat het paard het niet kan, maar qua aansprakelijkheid.. Het risico is gewoon groter, en zij blijft aansprakelijk. Ik vind het bijvoorbeeld niet goed, maar mijn pony is ook niet volledig te vertrouwen buiten.

Het mag wel andere verzorgster rijd ook buiten. Alleen voor nu nog even niet alleen in de toekomst mag dat wel gewoon.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:25

Ik meld me hier :D

Heb net een advertentie geplaatst: http://www.bokt.nl/markt/ad/407621/oude ... aangeboden

(mocht iemand nog op of aanmerkingen hebben over de inhoud v/d advertentie, graag per pb :D )

Zouden er veel mensen zijn die nog zo'n paardje hebben staan? Of zal het toch erg lastig worden om zoiets te vinden? Vraag ik me af..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:38

Ziet er goed uit hoor IsaCalixa. Goeie vraag of het makkelijk te vinden is. Heb geen idee eigenlijk. Het heeft zo z'n voor en nadelen. Ben benieuwd of je snel reacties gaat krijgen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:59

Ik hoop het ook! :) Het is nu ook zulk heerlijk weer buiten, ben echt jaloers op mensen die nu kunnen rijden. Zit er wel over te denken km bij een manege te gaan lessen, maar vind dat wel erg (eigenlijk te) duur.

En vind vaak de paarden op maneges een beetje sneu :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:15

Ze zijn er wel hoor. Ben zelf een angstige ruiter dus heb ook altijd brave bijrijdpaarden gezocht. Die ik nu rijd is braaf genoeg en 21.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:25

Selina schreef:
Ze zijn er wel hoor. Ben zelf een angstige ruiter dus heb ook altijd brave bijrijdpaarden gezocht. Die ik nu rijd is braaf genoeg en 21.

Oké, dat is fijn om te horen! :D

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:29

Hier is er nog 1 :D

Een fjordenmerrie van bijna 23. Ik ga er 1 -soms 2- keer in de week heen, met slecht weer als het land niet te rijden is dan ga ik lekker een uur poetsen en met lekker weer ga ik rijden, zoals nu {:}

Al moet ik wel zeggen dat ze er niet in overvloed zijn. Een vriendin van mij zoekt ook zoals jij een lief en braaf paard waar ze wat op rond kan hobbelen, maar hier in de buurt worden hele andere paarden aangeboden met bijbehorend eisenpakket voor de ruiter. Erg jammer! Ben benieuwd of je wat vindt :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:42

Sam is ook een lieverd van 19 voel me heel veilig op hem.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:56

gerpiegorp schreef:
Hier is er nog 1 :D

Een fjordenmerrie van bijna 23. Ik ga er 1 -soms 2- keer in de week heen, met slecht weer als het land niet te rijden is dan ga ik lekker een uur poetsen en met lekker weer ga ik rijden, zoals nu {:}

Al moet ik wel zeggen dat ze er niet in overvloed zijn. Een vriendin van mij zoekt ook zoals jij een lief en braaf paard waar ze wat op rond kan hobbelen, maar hier in de buurt worden hele andere paarden aangeboden met bijbehorend eisenpakket voor de ruiter. Erg jammer! Ben benieuwd of je wat vindt :)

Inderdaad, die zie ik hier ook veel. Ik hoop het!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:42

Die zullen er vast wel ergens zijn! Nette advt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:48