Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:34

Op buitenrit is bij mij geen probleem, ik ken mijn paarden en weet dat ze geen echt gekke dingen doen. Daarnaast rijdt mijn bijrijdster prima, geenreden om aan te nemen dat er bij haar andere/ernstigere dingen zouden kunnen gebeuren als bij mij.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:38

Als je er geen goed gevoel over hebt, dan moet je het niet doen.
Als je denkt ze kan het wel, alleen ik wil niet dat ze alleen gaat, dan zul je moeten aangeven dat er altijd iemand meegaat, te voet, te fiets, of te paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:59

Mijn bijrijder mag ook niet met mijn paard naar buiten. Ze is behoorlijk schrikkerig, en kan uit het niets (voor ons dan, zij zal wel wat zien ;) ) ineens omdraaien of omhoog komen. Dat in combinatie met de enige mogelijke route; ze staat aan een 80km weg, en om daarna ergens te komen moeten we het kruispunt bij de afslag van de A2 oversteken...
Maar buiten dat, is het ook mijn gevoel. Mij zou het niet lekker zitten en ik zou enorm zenuwachtig zitten te wachten op een berichtje dat ze weer thuis zijn.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:29

Ik vind dat je de bijrijder minstens een kans moet kunnen geven. Hoe rijd ze in de bak? Heeft ze al eerder buitengereden? Kent ze de buitenrijregels en weet ze hoe ze zich moet gedragen als je paard schrikt of onverwachts reageerd?
Neem der gewoon een keertje mee naar buiten en kijk hoe ze het doet. :)

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:02

Geld gelukkig wel teruggekregen! Vond het ook erg jammer, maar niks aan te doen. Met mijn vorige verzorgpony mocht ik alles, erg veel geluk gehad, helaas te groot geworden :(

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:20

Mijn vorige bijrijdster mocht wel alleen naar buiten, maar dat was wel na maanden samen opbouwen in de bak, en eerst een aantal keer mee met de fiets, maar dat komt omdat mijn merrie niet echt makkelijk is buiten.

Mijn nieuwe bijrijdster zit nog in de opbouw fase in de bak. Als ik het idee heb dat de controle daar 100% is ga ik eerst mee ernaast wandelend of op de fiets, en pas als ik dat goed genoeg vind gaan mag ze alleen. Maar dat is wel het uiteindelijke doel, want buitenrijden vind ik heerlijk voor de paarden.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:22

Lekker l*llig Jasmijn, gelukkig wel je geld terug gekregen dan !

Hier mag de bijrijder gewoon alleen naar buiten(we hopen eindelijk iemand te hebben die blijft nu :D ), maar ze gaf zelf aan graag nog even samen met iemand naar buiten te gaan. Dus ga ik van de week even met haar mee te paard. Ik denk zelf
dat het ook aan het paard ligt hoe die buiten is. Mijn bijrijdpaard is nogal sterk dus ik weet dat niet iedereen daar zomaar mee naar buiten mag. En in hoeverre je diegene vertrouwd natuurlijk, kan me wel indenken dat het spannend is het blijft toch je paard.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:48

Ik kom me helaas ook melden hier, vorig jaar ook opzoek geweest naar een bijrijdster toen werd ik overspoeld door reactie's en nu bijna niet dus dat valt nog best wel tegen zeg.

En idd mensen die niet laten weten dat ze niet meer komen.. echt verschrikkelijk heb het hier ook al een paar keer meegemaakt, sta je te wachten op iemand die nooit komt. Sommige mensen hebben echt geen manieren

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:01

Ik heb geluk, ik ga zaterdag kijken bij een fries, voor 2 dagen in de week; 1 dag rijden en een dag longeren/grondwerk. Helemaal top! Ik hoop dat het wat word *\o/*

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:51

Alle meiden die voor t eerst langs kwamen, waren te laat. Eentje had het netjes gemeld, de rest niet.. ik hou daar niet van. Als ik ergens voor het eerst heen ga zorg ik juist dat ik er te vroeg ben! Maarja "de jeugd van tegenwoordig", het is blijkbaar voor hen normaal om niet op tijd te komen? (Haha, of ik ben extreem veeleisend?)

Ik heb gelukkig wel weer een nieuwe verzorgster! Het is niet geworden wat ik zocht, maar ik ben er toch heel blij mee. Het is een meisje van bijna 15, maar ze verzorgde al de shet op onze stal dus ze was al bekend met mijn paardje wat ik heel fijn vindt! Ik zal er wel wat extra tijd in moeten investeren (vanwege haar leeftijd en minder ervaring en mijn paardje is best pittig), maar ik denk dat ik er ook veel voor terug krijg. Het is een hele trouwe, verstandige jonge meid en is gek op paarden (en alles er om heen, dus niet alleen rijden). Ze doet me een beetje aan mezelf denken toen ik begon met het verzorgen van mijn paard (ik was toen 13). Ik moest toen nog zo veel leren maar ik stond er wel voor open en deed (braaf) wat de eigenaresse zei en wilde. ;) Zo'n persoon is ook best handig want die kan je nog "vormen", en mijn paard is ook een heel fijn leerpaard!
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:59

Oke bedankt voor de reacties, zij is verder goed ervaren en ik ben een paar keer meegeweest op buitenrit en dat ging goed. Denk eerder dat het met mij niet goed zal gaan als ik alleen de weg op ga op mn paard haha.
Maar mijn familie doet daar wat moeilijk over, als er iets gebeurd dan ben jij verantwoordelijk zeggen ze, pony kan altijd schrikken enz. Het is verder een hele makke pony, maar je weet nooit. In de bak heb je meer controle en geen verkeer... Ik twijfel nog heel erg dus en er zijn de laatste tijd zoveel ongelukken met paarden gebeurd (met dodelijke afloop)
En als eigenaar ben jijzelf altijd aansprakelijk...

Ik maak mij er nooit druk over als iemand te laat komt :P Hou zelf ook niet van regels.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:07

Nee, ik hou er ook niet van als mensen te laat komen, wil dan graag een reden horen. Is die er niet, dan zijn we ws geen goede match, want je laat mij dan op je wachten?

Wel fijn dat je nu ws een verzorger hebt gevonden Em, en idd: meestal kan je die zelf nog goed vormen op deze leeftijd!

Snap ik Gucci. Voor mij dus een reden een ander niet ( zo snel) op buitenritten te laten gaan met mijn pony.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:59

De jonge, nu 14 jarige, verzorgster mag ook niet alleen op buitenrit met mijn pony. Hij kan behoorlijk pittig gedrag vertonen op de terugweg of als hij iets echt eng vind alleen. Ook Door muggen/vliegen erg vervelend worden en hij is bang voor groot verkeer op dezelfde weg. Met anderen of er naast is hij meestal braaf . Ben eerst meegewerkt met pony aan leid touw. Daarna los meegelopen of gefietst en daarna mocht ze met anderen mee als ze af zou stappen of van pony ruilen met mijn vriendin als hij te druk werd. Ze mag wel alleen aan de hand blokje om. Maar alleen rijdend niet. Doe ik zelf ook liever niet meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:31

Hier mocht het niet, veel te veel risico. Te onbestendig paard daarin ook. En kans op ellende loop ik liever zelf op dan een vreemde. Als er dan toch blessures ontstaan maak ik ze liever zelf. Meelopen is geen optie hier ivm mijn handicap ook.

Weet inmiddels waarom verzorgster vaak niet komt, nadat bleek dat ergens tussen zondagmiddag en dinsdag ochtend paarden een ongewenste onbekende "verzorger/ster" hebben gehad met best nare gevolgen. Ze vergeet dus gewoon de paarden te doen, of is ziek of zoontje is ziek. Maar vergeten is dus de reden dat ik ook niets hoor dan.

Hoe kun je nu paarden vergeten als je dit al langer standaard op die dag doet. En ze ook leuk vindt. Althans dat hoor ik steeds.

Maar na dit ongewenste bezoekje en als oude erboven op komt ook is de kans wel heel groot dat ik ze blijvend naar zeeland verkas. Dan maar weinig zien. Ik red het al bijna niet fysiek maar als ook nog blijkt dat er iemand zich ze toegeeigend heeft zonder dat ik het weet en ze er fysieke schade door oplopen. Zit ik ook niet rustig meer als ik een dag niet ben geweest, ;(

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:25

Em_ schreef:
Alle meiden die voor t eerst langs kwamen, waren te laat. Eentje had het netjes gemeld, de rest niet.. ik hou daar niet van. Als ik ergens voor het eerst heen ga zorg ik juist dat ik er te vroeg ben! Maarja "de jeugd van tegenwoordig", het is blijkbaar voor hen normaal om niet op tijd te komen? (Haha, of ik ben extreem veeleisend?)

Dat is wel erg zeg! Dat maakt je zeker niet veeleisend hoor. Fijn dat je toch een leuk iemand hebt gevonden!

Toen ik voor de eerste keer bij mijn huidige bijrijdpaard ging kijken was de eigenaresse een halfuur te laat := Ze had zich vergist in de tijd :') Maar toen ze belde om te laat weten dat ze onderweg was, zei ze 'mijn paard staat in die ene stal daar, je kan haar alvast uit haar stal halen en kennis maken!' Ik vond het toen zo leuk dat ze dat zei, ze was vanaf het begin zo relaxt en spontaan

@ karuna, vervelend zeg dat je verzorgster zo laks is. Kan me voorstellen dat je toch overweegt om ze te verplaatsen, dat zal niet een makkelijke keuze zijn :(:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:15

Ik had vandaag om 14.00 uur een afspraak. Meisje was bijna drie kwartier te vroeg..haha.
Beter dan te laat of niet komen opdagen.
Ze heeft de shet lekker gepoetst.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:23

Hahaha idd, liever veelste vroeg, dan wat ik laatst had.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:46

Laura dit soort oproepjes mogen hier niet. Daar is boktmarkt voor.

Lautjhu85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:53

Oké oeps.

Dacht aangezien jullie het erover hebben dat dat wel kon.

Heb heb bericht inmiddels ook op de markt gezet, heb alleen het idee dat het daar een beetje uitgestorven is.

Misschien zit ik ernaast maar we zullen het zien :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:56

Boktmarkt is volgens mij idd een beetje uitgestorven, iedereen plaatst advertenties op facebook, omdat dit groter bereik heeft.
Marktplaats hoef je eigenlijk ook niet meer te proberen, je betaalt je blauw bij de juiste groep en je krijgt nauwelijks reacties erop.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:02

myk_en_shant schreef:
Boktmarkt is volgens mij idd een beetje uitgestorven, iedereen plaatst advertenties op facebook, omdat dit groter bereik heeft.
Marktplaats hoef je eigenlijk ook niet meer te proberen, je betaalt je blauw bij de juiste groep en je krijgt nauwelijks reacties erop.

Volgens mij is die rubriek toch gratis? Of is dat ook weer veranderd..
Ik zou wel marktplaats doen tenminste als het niets kost. België is te ver weg denk ik. Anders heb je kapaza nog.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:19

De onderdeel bijrijder, les en oppas, staat al een hele tijd onder de subgroep diensten. Vanaf die tijd is wanneer je een advertentie wil plaatsen met foto's en een uitgebreide beschrijving betaald. Tot 200 tekens is gratis. Dat betekent een klein tekstje van dit formaat, wat ik nu typ als reactie in deze topic.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:39

Je kan hem wel op bokt markt zetten, maar zet de link van je advertentie dan in je onderschrift en post vaker: dan zien mensen ook bij elke reactie van jou dat je op zoek bent.. (nu geen onzin berichtjes schrijven natuulijk, maar met 2 berichten kom je ook niet ver ;) )

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:45

Ik had een paar maand geleden een advertentie geplaatst op marktplaats (geheel zonder succes, maar dat terzijde :')), en die rubriek was gewoon gratis en ik had ook wel veel tekst, meer dan 200 tekens :D om hem omhoog te halen/topadvertentie moest je inderdaad wel betalen :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:47

Als je bij paarden overige toebehoren zet, is het idd gratis. Heb mijn advertentie er ook in meerdere gratis groepen staan