Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:12

Ben het met je eens hoor Desiree, ik moest ook op mijn handen zitten. Ongelovelijk hoe mensen alleen aan hun eigen plezier denken, onder het mom dat het goed is voor het paard. En dan stel je hier de vraag hoe je beter kan blijven zitten als ie bokt? Een betere vraag zou zijn: waarom bokt ie..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:19

shaddiefan schreef:
Ze rijd al 10 jaar zonder zadel en de pony heeft nog nooit wat gehad dus t zal allemaal wel meevallen

Wat jij wilt meid, gelukkig weet je het beter!

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:26

Is nie mijn pony voort geval je t nog niet wist. Bovendien ist echt een poedersuiker opmerking te zeggen dat ik alleen iets met paarden doe voor mn eigen plezier. Ze heeft die pony al 10 jaar en dan zou ze niet weten waarom ze bokt? Hou toch op zeg. Heb je eigenlijk enig idee wat een bit in een paardenmond doet? Er is niks onnatuurlijkers dan een stuk metaal in zn mond stoppen. Voordat je echt weet wat voor ervaring ik al heb en wat er precies speelt zou ik eerst maar is nadenken.

Nette advertentie!!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:34

shaddiefan schreef:
Is nie mijn pony voort geval je t nog niet wist. Bovendien ist echt een poedersuiker opmerking te zeggen dat ik alleen iets met paarden doe voor mn eigen plezier. Ze heeft die pony al 10 jaar en dan zou ze niet weten waarom ze bokt? Hou toch op zeg. Heb je eigenlijk enig idee wat een bit in een paardenmond doet? Er is niks onnatuurlijkers dan een stuk metaal in zn mond stoppen. Voordat je echt weet wat voor ervaring ik al heb en wat er precies speelt zou ik eerst maar is nadenken.

Nette advertentie!!!

Meid, paardrijden is NOOIT natuurlijk. Je rijdt een dier dat daar niet voor is gemaakt. _O-

Bit is nog steeds niet zomaar iets mis mee, bitloos is net zo schadelijk, zelfs een neckrope kan schade aanrichten...

Beetje stomme opmerking; "ze heeft die pony al 10 jaar en dan zou ze niet weten waarom ze bokt?" Nee,lijkt me niet. Anders had je het proberen op te lossen, niemand wilt een bokken de pony lijkt me. Ik ken mijn moeder al 15, bijna 16 jaar, en zelfs dan krijg ik nog dingen te horen die ik niet wist. Geld ook zo voor paarden hoor, sommigen kunnen niet goed verwoorden wat ze willen bereiken.

Ook al is het niet jouw pony; ik was er niet voor gaan verzorgen en rijden, wil de pony niet stuk rijden en zelf ook niet op de grond belanden omdat mijn pony niet stopt met bokken.

Lekker banketstaaf gezegd, maar dat is mijn mening die ik over probeer te brengen op dat van jouw, omdat je blijkbaar denkt dat je paardrijden natuurlijk kan maken. Fout.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:52

Als je t nie erg vind neem ik liever info van een kenner en van de ervaring die ik heb opgedaan en niet van een 14 jarige.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:52

shaddiefan schreef:

Nette advertentie!!!

Dat het jouw pony niet is betekent niet meteen dat je er aan mee hoeft te werken. Zal ik jou eens even een verhaaltje vertellen? Toen ik hier net woonde, heb ik een tijd een leuk paard verzorgd. Ontzettend lief en altijd vrolijk, ik vond het ontzettend leuk, al had ik vanaf het begin het idee dat het zadel niet goed lag. op een dag werd paardjelief ziek, ze heeft twee weken niets kunnen doen en daarna mochten we weer rustig gaan opbouwen. Toen ik aan het opzadelen was merkte ik dat ze niet zo heel vrolijk meer was, toen ik het zadel op haar rug legde schoot ze weg. Daarna ben ik met mijn hand over haar rug gegaan, en inderdaad, ze had pijn. Nee, ze had niet gewoon pijn, ze zat volledig vast en dat had in combinatie met het niet passende zadel geen positief effect. Ik heb het tegen de eigenaar gezegd, maar er werd niets gedaan, weet je wat ik gedaan heb? Ik ben gestopt, want ik werk niet mee aan zoiets. Ik kan niet iets doen wat slecht is voor mijn paard, dan voel ik mij de rest van mijn leven schuldig. Blijkbaar is deze boodschap over gekomen, want het gaat nu vele malen beter met het paard, de eigenaresse heeft zelfs doorgekregen dat ze beter gewoon twee vaste mensen kon hebben om op haar paard te rijden, dan steeds iedereen er maar op te laten met goede bedoelingen. Tja, ik voel me er nog rot over en mis het paard nog steeds, maar wat ik heb gedaan heeft wel geholpen.

Het is misschien een rotopmerking, maar dat idee krijg in hierbij. Je zit op een wolk en luistert niet, je denkt niet aan je paard.

En ja, ik weet wat een bit doet. Dat weet ik precies. Maar ik kan jou wel vertellen dat alles wat jij over bitten denk volledige bullsh*t is. De enige manier waarop een paard last heeft van een bit is wanneer het paard gebitsproblemen heeft of wanneer de ruiter niet weet wat die doet. Ik kan je verzekeren dat mijn paard geen last heeft van zijn bit. Ik zaag namelijk niet, ik rij met ligt contact om te zorgen dat het bit niet schuift, dat is het. Fijn dat jij iets van bitten vind, daar is niets mis mee, maar jij hebt geen enkel bewijs.

Paardrijden op zich is al zo natuurlijk als maar kan. Zodra je opstapt is het niet meer natuurlijk. Als je natuurlijk wilt dan gooi je je paard lekker in een natuurreservaat en ga jij lekker toe zitten kijken.

En nee, ik weet niet wat voor ervaring jij hebt, dat heeft hier ook helemaal niets mee te maken. Jij weet toch ook niet wat voor ervaring ik heb? Het gaat mij erom dat jij nu niet aan je paard denkt, maar alleen aan jezelf.

Ik denk na, daar ben ik toevallig hartstikke goed in.

Excuses dat ik niet zo netjes meer reageer, maar ik ben hier dus echt gewoon kwaad over. Dit is puur egoïsme. Je denkt aan je eigen plezier maar niet aan je paard.

Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad over maken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:57

Volgens mij zegt er niet 1 persoon wat? Bovendien heeft 'die 14 jarige' het wel bij het juiste eind.

Maar doe waar je je goed bij voelt, kom hier alleen niet op advies vragen. Dit topic is voor wat anders.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:00

shaddiefan schreef:
Als je t nie erg vind neem ik liever info van een kenner en van de ervaring die ik heb opgedaan en niet van een 14 jarige.

Meid, je bent twee jaar ouder dan ik. Volgens mij overschat je jezelf en jouw ervaring een beetje. Ik vind het erg frustrerend dat je zo neerbuigend over mij doet alleen omdat jij iets ouder bent, wat je met zulke opmerkingen niet echt laat zien trouwens. Je klinkt als mijn oudere zus toen ze zeven was "ik mag beslissen op welke zender de tv staat want ik ben ouder!". Dat jij eerder geboren bent dan ik zegt niets over hoe volwassen ik ben.

Als je even Googled kom je de mening van kenners tegen, die vinden het ook slecht.

Dat ik veertien ben zegt helemaal niets, jij kent mijn ervaringen niet en weet niet wat ik allemaal heb meegemaakt en gezien. Ik heb zat kennis, over ziektes, blokkades, medicijnen etc. Dus misschien moet je die vooroordelen van je lekker even voor je houden. Ik wens je hartstikke veel plezier hoor, maar kom hier niet zeiken als je volgende maand van je paard valt, of als hij volgend jaar volledig vastzit. Beetje l*llig om mijn leeftijd hier maar weer in te betrekken terwijl je mij helemaal niet kent. Ik heb namelijk meer levenservaringen dan sommige mensen van achttien en ben verschrikkelijk volwassen, dat ik dat nu niet laat zien zegt wel wat, want ik moet wel vreselijk boos zijn wil ik zo reageren.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:09

shaddiefan schreef:

Kenner???
Volgens mij zijn er ook verschillende kenners die het tegendeel beweren..
Juist door open te staan ipv te schoppen naar iemand die er anders over denkt kom je veel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:42

Sjezus wat een drama weer om niets. :roll: Volgens mij ging dit topic over het vinden van verzorgpaarden en niet over het al dan niet slecht zijn van het rijden zonder zadel. Ik tem dan ook.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:10

shaddiefan schreef:

Ik ben 15 en doe paardenhouderij, maakt verder niet uit hoor :')

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:16

Moderatoropmerking:
Bedankt voor het temmen, deze discussie gaat hier inderdaad volledig off topic. Ik vraag jullie dan ook je gewoon bij het onderwerp van dit topic te houden. Verdere berichten over bovenstaande discussie worden dan ook zonder bericht verwijderd.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:05

SophieXAnni schreef:
Ik heb een advertentie geplaatst, staat in mijn onderschrift. Heeft iemand misschien tips? :)

Ziet eruit als een goede advertentie ;) veel succes!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:25

ik heb vandaag voor het eerst op Marron "gereden" (rondjes gestapt :Y) ) hij deed het erg goed! hij heeft 1,5 jaar niets gedaan, we hebben het eerst lekker opgebouwd met longeren, dus nu is de tijd gekomen dat ik mag rijden! na even longeren met zadel mocht ik erop. eerste poging: mislukt. wegspringen en bokken. :D tweede poging: gelukt! lekker rondstappen en veel belonen. hij liep lekker ontspannen op z'n bitje te knabbelen. nu lekker verder opbouwen en daarna op les! en deze oude heer wordt aankomende woensdag al weer 22! iemand ideeën om het te "vieren?" :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:23

Appel en een wortel geven!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:55

Op internet staan hele recepten over taarten van geweekte brokken en fruit enz. Mn vorige vp vond dat erg lekker!!
Fijn dat t goed ging!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:40

Na 3 jaar zoeken eindelijk iets gevonden op een prima te fietsen afstand, heb ik besloten dat het paard te hoog gegrepen voor mij is. Paard is M/Z getraind en ik ben nu 2 jaar (manege)ruiter.. :o

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:43

KirstenHorse schreef:
Na 3 jaar zoeken eindelijk iets gevonden op een prima te fietsen afstand, heb ik besloten dat het paard te hoog gegrepen voor mij is. Paard is M/Z getraind en ik ben nu 2 jaar (manege)ruiter.. :o

Waarom is dat een probleem? Met de juiste begeleiding lijkt me dat juist fijn, supergoed leerpaard. Kans die lang niet iedereen krijgt. Zolang het geen ontzettend super sensibele is maar een beetje normaal paard moet je best mee weg kunnen. Paard zal er geen seconde van wakker liggen dat hij op lager niveau moet lopen hoor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:44

KirstenHorse schreef:

Mijn eerste bijrijdpaard was Z2. Doordat ze heel braaf was, kon ik er gewoon op wegrijden. Is dit paard wat minder braaf?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:54

Dat is toch juist ontzettend fijn?
Ik heb nu sinds een paar weken ook een bijrijdpaard op dat niveau, en wat een heerlijk paard is het :)
Ik merk zelfs in deze korte tijd dat ik op de manegepaarden al beter ga rijden, omdat mijn bijrijdpaard mij leert om hulpen heel erg netjes te geven.
Als de eigenaar denkt dat je het kunt zou ik het gewoon gaan proberen! :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:13

Lienie_F schreef:
Dat is toch juist ontzettend fijn?
Ik heb nu sinds een paar weken ook een bijrijdpaard op dat niveau, en wat een heerlijk paard is het :)
Ik merk zelfs in deze korte tijd dat ik op de manegepaarden al beter ga rijden, omdat mijn bijrijdpaard mij leert om hulpen heel erg netjes te geven.
Als de eigenaar denkt dat je het kunt zou ik het gewoon gaan proberen! :)

Dat zei mijn instructrice op de manege ook nadat ik lucky een paar maanden reed ik ben in hef afgelopen jaar zo onwijs gegroeit in het niveau paardrijden en lucky is ook m2 geklasseerd

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:37

Helaas... Angel haar eigenaar heeft gekozen voor de andere meisjes.. Ik baal echt ontzetten maar het is niet anders.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:46

Bale zeg, :(

Ik ben al halfjaar opzoek naar een verzorgster
Heb ook maar besloten gisteren lekker zelf te doen, en hem een heerlijk Pensioen te geven die hij verdient

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:22

Pensioentje is ook lekker. De mensen die je t meest gunnen wonen zo ver... :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:20

shaddiefan schreef:
Pensioentje is ook lekker. De mensen die je t meest gunnen wonen zo ver... :(

Dat is altijd zo!

Mijn verzorgpony is voor me neus aan andere gegeven, terwijl ze toen zei jij mag hem altijd blijven doen

Zo blij ik nu 2 eigen heb
Hij is toch 19 en ken niemand voor krijgen mag nu lekker genieten van zijn oude dag of er moet nog iemand langs komen waar mee klikt maar denk het niet