Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:02

Die wat gisteren zou komen, komt een week later. Ze moest werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:30

Vanavond voor mij gaat ook niet door. Tenminste, meisje komt wel even kennis maken maar niet rijden. Wij moeten maandag helaas weer terug naar de kliniek, voor foto's dit keer. (Paard is onderuit gegaan op het asfalt en het wordt maar niet beter).
Dus maandag afwachten, en dan besluiten wat ik ga doen, hangt af van de uitslag dus...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:47

ElinaSK schreef:
Mag k mij hier ook melden? Best dubbel ben zelf bijrijder maar voor een van de andere paarden zijn wij op zoek naar iemand.

Tot nu toe alleen maar meiden gehad die na een paar keer niet meer consequent kwamen . Nu we een bijdrage vragen hoop ik dat we wat serieuzere mensen bereiken. Maar het is best lastig, best raar want je krijgt hier alle vrijheid die je wil..

Momenteel is het beestje veel te dik dus zitten we echt met smart op iemand te wachten. Nu maar duimen...

Ja het is soms niet helemaal te volgen wat ze precies zoeken. Zijn jullie al lang opzoek naar iemand?

_Dreamer_ dat is niet zo leuk nieuws. Hopelijk valt het allemaal mee en krijg je maandag goed nieuws.

Anke hopelijk wordt het wat volgende week. Dat is degene die je al kende toch die langs komt?
Heb je er al wel een goed gevoel bij?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:32

Ja ben benieuwd. Vraag me dan gelijk af of ze wel tijd heeft om te komen verzorgen als een afspraak maken al zo moeizaam gaat.
Het is het nichtje van een vriendin van me.

Wat ze zoeken? Ehm de meesten willen alles vrijblijvend. Niks moeten, alles mogen. Komen wanneer er zin is en doen waar ze zin in hebben. Heel vrijblijvend dus. Hetgeen waar de meeste paardeneigenaren niks aan hebben.
Er zijn wel serieuzere types. Echter zijn deze sterk in de minderheid.
Zijn er maar weinig die écht voor hun verzorgpaardje gaan. Vaak veel nevenactiviteiten en zo'n paardje met verplichtingen is dan maar lastig.

Hier al 2,5 jaar een vaste verzorgster. Zijn momenten dat het echt top gaat en momenten dat het lijkt alsof ze er weinig zin in heeft. Hoop altijd dat zo'n mindere fase snel voorbij gaat, zodat ik er niks van hoef te zeggen. Dat vind ik zelf nogal lastig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:33

Oei Dreamer dat is balen zeg. Hopelijk herstelt jouw paardje snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:54

Ik hoop het ook! :(
Maargoed, meisje is net geweest en heeft even met paard staat tutten. Heel rustig meisje, precies wat [naam] nodig heeft. Zodra ze dus weer goed is mag ze een keer rijden :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:24

Wat fijn. Klinkt al goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:29

Hoop dat hij snel herstelt Dreamer en fijn dat het een leuk meisje is voor je paard! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:48

Nu onder het zadel nog de klik, en dat is helaas het probleem steeds geweest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:00

Ja dat blijft dan nog even spannend idd b

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:30

Nog niet zo lang serieus. Maar we zijn wel inmiddels al een paar verzorgers verder. Niemand lijkt te willen blijven :\ . Terwijl het echt een goudeerlijk paard is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:07

Ja je verslijt ze soms sneller dan een paar schoenen

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:12

Dat hoor ik ook steeds meer. Het schijnt een ,prestatie, te zijn als je je vp al 2 jaar verzorgt...

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:13

0407Tamar schreef:
Dat hoor ik ook steeds meer. Het schijnt een ,prestatie, te zijn als je je vp al 2 jaar verzorgt...

Ik al bijna 6 jaar :')

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:16

Anoniem schreef:
Ik hoop het ook! :(
Maargoed, meisje is net geweest en heeft even met paard staat tutten. Heel rustig meisje, precies wat ET nodig heeft. Zodra ze dus weer goed is mag ze een keer rijden :)

Wat Fijn!! Hopen dat het met paardlief ook snel beter gaat!!

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:19

Met z'n 2en delen heb ik ook geen goede ervaring mee. Doen eerder dingen die niet kunnen/ mogen, leiden elkaar af waardoor eerder ongelukken gebeuren en schuiven vaak de schuld bij elkaar in de schoenen. En dan idd nog de ruzies.... Voordeel vind ik wel dat ze er niet alles mee zijn. Maar mijn paarden staan dan ook bij huis dus geen andere mensen zoals op een stal.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:58

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen met 2 verzorgers die het samen doen. Ik heb nu in ieder geval een beter beeld van hoe het in de praktijk zou kunnen zijn. Bij nader inzien wil ik denk ik toch geen 2 verzorgers.
Er zijn nu 3 leuke meiden langs geweest om kennis te maken en ik twijfel (helaas) nog steeds. Komt vast wel goed, ik denk er gewoon nog even een nachtje over na.. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:09

Blixem schreef:
0407Tamar schreef:

Dan zal ik maar niets zeggen...
Maar dat is inderdaad een hele prestatie. Eigenlijk wel jammer want het duurt naar mijn idee best wel even voordat je helemaal op de hoogte bent van alles en je als eigenaar en verzorger/bijrijder toch op elkaar kan vertrouwen.
Had het er laatst nog met de bijrijder over dat ze ook weer bijna 5 jaar komt. Tijd gaat toch best snel als je terug kijkt. Bij ons zijn er toen niet zoveel geweest. Heel weinig reactie voor toch iets waar ik van dacht dat het iets was wat veel mensen zochten. Veel vrijheid en weinig verplichtingen. Maar dat was ook wat lastiger. Er kwamen er eerst 2 maar de ene is toen rond een jaar gestopt omdat het niet lekker liep.

@Anke Ja dat is inderdaad wel een dubbel gevoel. Hopelijk valt het mee. Maar is toch niet echt een goed begin.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:23

Ik heb mijn eigen paard voordat ie van mij werd 9 jaar verzorgd.. dat hoor je eigenlijk nooit (meer), volgens mij. Ondertussen ken ik hem nu 12 jaar, bijna de helft van m'n leven. Best wel bijzonder :) ik hoop een verzorgster te vinden die graag voor langere termijn m'n paardje wil doen. Het is zo leuk om een paard goed te leren kennen. Hoe langer je hem kent hoe beter het gaat.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:08

Ik heb tot op vorig jaar een shet 8 jaar lang gedaan. Helaas begon het wat te haperen met de eigenaar en met de examens werd het alsmaar lastiger.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:36

Tigra_ schreef:
[qote="Blixem"]
0407Tamar schreef:

Dan zal ik maar niets zeggen...
Maar dat is inderdaad een hele prestatie. Eigenlijk wel jammer want het duurt naar mijn idee best wel even voordat je helemaal op de hoogte bent van alles en je als eigenaar en verzorger/bijrijder toch op elkaar kan vertrouwen.
Had het er laatst nog met de bijrijder over dat ze ook weer bijna 5 jaar komt. Tijd gaat toch best snel als je terug kijkt. Bij ons zijn er toen niet zoveel geweest. Heel weinig reactie voor toch iets waar ik van dacht dat het iets was wat veel mensen zochten. Veel vrijheid en weinig verplichtingen. Maar dat was ook wat lastiger. Er kwamen er eerst 2 maar de ene is toen rond een jaar gestopt omdat het niet lekker liep.
@Anke Ja dat is inderdaad wel een dubbel gevoel. Hopelijk valt het mee. Maar is toch niet echt een goed begin.[/quote]

Ik ben 12 hè :')

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:42

2 heb ik ook even gehad. Geen aanrader. Afspraken maken, niet nakomen... "Ja, maar ik had jou geappt en je zou niet gaan"... Tot ze het ook op mijn dagen ging doen :') "lekker paardrijden, middagje vrij" en dan je paard weg :') "Ja, het was zo'n mooi weer..."

En elkaar de schuld geven...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:11

Pfff even gal spuien, heb een advertentie staan voor mijn ruin, krijg reactie van iemand, die toch rond een half uur autorijden weg woont.
Gelijk aangegeven dat ze wel telkens een eind moest rijden en of ze het dan wel zeker wist.
Ja, was het antwoord, dus afspraak gemaakt voor vandaag, er was toch een les uitgevallen van mij, dus kon mooi.
Half drie krijg ik een appje, ja euh, weet niet of ik het ga redden, sta met autopech. Oké dacht ik en stuur een appje, van waar sta je dan.
Na een ruim uur nog geen reactie, dus ik bel dr op. Wordt niet opgenomen, dus voicemail ingesproken met de vraag kom je nog, want anders ga ik naar huis.
Na een ruim half uur nog geen reactie, grrrrr.
Heb dr weer gebeld, nam ze weer niet op. Voicemail weer ingesproken, maar nu met de mededeling, dat ze niet weer contact hoeft te zoeken met mij, als ze geen moeite neemt om even af te bellen.

Werkelijk, hou ik die tijd voor dr vrij, blijf ik tot half zes op dr wachten, terwijl we om drie uur afgesproken hadden.
Als ik nou aan stal woonde was het tot daar aan toe, maar moet zelf ook een half uur rijden om thuis te komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:15

Oh echt? Ja schandalig kan het zijn. Gewoon respectloos omgaan met anderen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:20

Echt je kunt mij niet kwaaier krijgen, heb verdorie een tijdsbestek voor haar open gehouden voor jan met zijn korte achternaam. Ik had er net zo goed een inhaalles in kunnen plannen.
Het gaat om een bokker, mocht ze dit lezen, dan weet ze dat ze effe flink achter dr oren mag krabben en dr zelf een trap onder de hol geven.