Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:25

mlO_uu schreef:
Anke schreef:
Op zich mag mijn verzorgster heel veel. Echter wel in overleg en even vragen.
Al is het maar dat we weten hoelang ze ongeveer weg is en waarheen. Zodat we niet ongerust zijn.

Hier precies hetzelfde.. WEL IN OVERLEG! Zijn veel mensen die dit niet zo serieus nemen...

Hm, erg apart. Lijkt me meer dan logisch dat er simpelweg overlegt moet worden. := Dat dat niet serieus genomen wordt..

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:52

_Dominique schreef:
mlO_uu schreef:

Hier precies hetzelfde.. WEL IN OVERLEG! Zijn veel mensen die dit niet zo serieus nemen...

Hm, erg apart. Lijkt me meer dan logisch dat er simpelweg overlegt moet worden. := Dat dat niet serieus genomen wordt..

Mijn laatste bijrijder van mijn paard vond dat anders niet zo logisch. Die vertelde pas iets nadat ze het gedaan had als terloopse opmerking. En dat was een volwassen vrouw. Mijn jonge bijrijdsters hebben wel het besef dat er eerst overlegd moet worden.

miramii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:44

Mij lijkt overleggen niet meer dan logisch. Hier wordt contact onderhouden over whatsapp. Wat er gedaan is (zodat ze niet 3x achtereen hetzelfde doet) en hoe het ging. Ook spreken we af en toe af om samen te gaan, mocht ik ergens tegenaan lopen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:49

Hier ook een meisje gehad....in overleg alles...
Okey, vriendin meenemen werd overlegd. Ben ik geen fan van.
Maar toen ze een x alleen terug kwam van het wandelen en mijn pony nat was kwam dat zogenaamd omdat mijn pony het water ingerent was en zij haar niet kon houden...
kleinigheidje dat ik mijn pony wel ken en zij dat nooit zou doen. Ook had ze toevallig een bikinibroekje onder der rijbroek aan, welke door der rijbroek zichtbaar was...
ik was echt woest. Geen verzorgsters meer...
oh ja, der moeder keek me ook niet vriendelijk meer aan, dus verwacht dat het verhaal nog mooier is gemaakt. Kleine leugenaar! Bah

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:28

Communicatie spreekt toch voor zich? Ik snap niet dat er mensen zijn die niet beseffen dat het gun pony niet is. Zeker nu ik net ben begonnen ben ik heel erg voorzichtig met wat wel mag en wat liever niet. Gelukkig kan ze zich heel goed in me verplaatsen en kan ik echt alles vragen. (Amberhaike op bokt) tis gew niet je eigen pony dus je moet indd gewoon goed overleggen als je iets wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:37

Ik heb voor vrijdag iemand uitgenodigd ui de tig reacties die ik heb gehad. Meisje van 13, komt samen met haar moeder. Vind het jong, maar aangezien mijn paard goed met kinderen kan wil ik haar een kans geven :) Ze voldeed aan "mijn eisen" en kwam heel goed en netjes over :j Bericht kwam trouwens van moeders kant. Ik ben heel eerlijk geweest door te zeggen dat ik haar misschien wat te jong en onervaren vind, meisje pakte dit heel goed op en wou het graag proberen. Dus ik ben benieuwd!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:49

Spannend. Zelf had ik ook twee meiden van 13. 4 maanden volgehouden, maar bleef tegen dingen aanlopen. Het waren echt super lieve meiden, maar ik miste echt de ervaring die ik ook aan leeftijd wijt. Uiteraard zijn er ook meiden van 13 die wel de nodige ervaring hebben, maar zij hadden dus alleen manege ervaring. Daarbij kwam dan nog dat ikzelf lastig dingen kan loslaten, dus als het niet helemaal lekker loopt, zit je ook snel in een circel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:51

Waardoor deze meid wel mag komen is het feit dat haar moeder altijd mee zal zijn, aangezien ze absoluut niet of fietsafstand woont maar via de snelweg 15 minuutjes met de auto. Dus zij zal niet de volledige verantwoordelijkheid dragen, en dat vind ik wel fijn :) Dus het is alleen afwachten of de klik er is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:55

Spannend Dreamer! Ben benieuwd. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:04

Bij mij brachten de ouders ook vaak, of ze kwamen uit school, of ze reden met mij mee. We woonden dicht bij elkaar. Maar dat de moeder ineens met haar oppaskinderen daar kwam, of ook ging helpen zodat ze wat leerde, vond ik toch minder prettig om te horen/zien..

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:25

Spannend! hoop dat het wat is! Meisjes van die leeftijd kunnen vaak slecht wat vinden!

Ik heb ook 2 meiden gehad, 1 van 13 en 1 van 14. Ze kwamen samen voor mijn pony's . Helaas waren ze niet eerlijk. Ze zeiden dat ze dingen niet hadden gedaan, maar waarvan ik op hun instagram account wel filmpjes en foto's van zag langskomen... Zij wisten niet dat ik wist van het bestaan. En toen mijn pony op een foto met stoepkrijt was beklad, heb ik ze hiermee geconfronteerd... Daarna stopten ze ineens..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:44

Jammer is dat. Vertrouwen is een belangrijk iets.
Zonder kun je ze gewoon niet alleen laten.

Morgenmiddag komt iemand langs. Eens kijken. Eventueel ook voor stage te lopen hier. Ken haar al.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:42

Wat zijn jullie ervaringen met (jonge) verzorgsters die samen komen voor 1 paard?
Vandaag is er een 16-jarig meisje geweest die graag m'n paard wil verzorgen samen met een vriendin. Haar vriendin heb ik nog niet gezien. Ik weet niet zo goed of het werkt met 2 meiden (die dus samen op dezelfde dagen komen). Ik denk dat er veel voordelen zijn maar ook nadelen. Daarom ben ik erg benieuwd naar verschillende ervaringen van jullie.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:57

Ik ben daar altijd op tegen geweest.
Dan zijn ze vriendinnen, dan weer ruzie en als er iets niet goed is, geven ze elkaar de schuld...
Samen een paard verzorgen, zeker op hetzelfde moment zorgt wel voor spanning op vriendschap is mijn gedachte.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:57

Em_ schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met (jonge) verzorgsters die samen komen voor 1 paard?
Vandaag is er een 16-jarig meisje geweest die graag m'n paard wil verzorgen samen met een vriendin. Haar vriendin heb ik nog niet gezien. Ik weet niet zo goed of het werkt met 2 meiden (die dus samen op dezelfde dagen komen). Ik denk dat er veel voordelen zijn maar ook nadelen. Daarom ben ik erg benieuwd naar verschillende ervaringen van jullie.

als verzorger zijne heb ik dit ook een tijdje gedaan. Na een tijdje is vaak de een aan het rijden en de ander aan het mesten. 9 van de tien krijgen ruzie of de een doet alle leuke klussen de andere mag het vuile werk opknappen. Het kan ook goed gaan. Maar mijn ervaring is niet goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:22

Vind die jonge meisjes tot 14 wel lastig hoor, want verzekeringstechnish is het ook lastiger als er een keer wat zou gebeuren, buiten de logische dingen om van jongere meisjes.

Ik ben ondertussen heel blij met mijn bijrijdster die vorige weekeind na 2 x onofficieel te zijn gestart KNHS gestart is en met 2 wp's in de B thuis kwam. Overleggen redelijk alleen wordt er wel eens wat vergeten en dan ben ik het de externe geheugenkaart. En heb lieve verzorgster voor mijn jongste pony, echter die neemt nogal een loopje met alles en iedereen (de pony, niet het meisje) en ik kan er echt even niets mee, doe alleen de zwarte 2 x in de week rijden.

Maar hier is het dus momenteel prima op het bijrijdersfront.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:23

Anoniem schreef:
Joltsje schreef:
Waarom de paarden niet vervoeren?

En afspraken maken is indd belangrijk.

2 heftige trailerongelukken gezien en meegemaakt, er gaat niemand meer mijn met paard rijden behalve mijn vader. Op uitzondering als ik er bij in de auto zit en ik de rijstijl van deze persoon ken, maar zonder mij wordt mijn paard dus absoluut niet vervoerd, zit de angst mij veel te diep voor...

Hier mag de moeder van mijn verzorgster en haar oudere zus wel met mijn pony rijden met de trailer, hebben zelf een paard en rijden netjes. (is ook hun auto en trailer).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:39

Ligt er een beetje aan. Tot nu toe werd dan vooral gekletst enzo. En kwam er weinig van de verzorgtaken. Afhankelijk hoe de verhoudingen zijn. Twee kunnen elkaar ook makkelijker aanzetten tot het overtreden van regels en afspraken.

Zou vragen: Waarom samen verzorgen?
Mijn idee is dat ze voor het paard horen te komen en niet voor elkaar.

Het kan natuurlik goed uitpakken. Heb dat zelf nog niet echt gemerkt op lange termijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:13

Em_ schreef:

Niet zo goed. Zo ben ik ook ooit begonnen met een vriendin. Maar we hadden regelmatig ruzie(had niets met paarden te maken). Dus dat liep uiteindelijk ook spaak terwijl het wel meerdere paarden waren.
Zij is daar uiteindelijk gestopt(weet niet meer precies hoe) maar ik kom er nu nog steeds. Blijft toch lastig. Denk dat je wel makkelijk onenigheden krijgt. Dan heeft de ene weer meer tijd gehad of meer dagen of weet ik veel wat. Zeker meiden kunnen best gemeen zijn.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:01

Hallo, ik heb een vraag en wil als eigenaren graag jullie mening weten. Ik ben net van mijn manege af en zit ol een nieuwe, op de vorige zijn dingen verkeerd aangeleerd. Hierom wil ik absoluut niet rijden, misschien later wel maar ik zal niet weggaan omdat het niet mag/kan. Een verzorgpony zou van mijn manegegeld en 15 euro betaald moeten worden. Ik wil wel vooruitgang in het rijden dus de 15 euro blijft over.
Zouden jullie dit een redelijk bedrag vinden als je niet kan rijden? Ik zou 2x per week willen komen en kan inspringen als de eigenaar onverwachts niet kan.
Ik woon aan de rand van Rotterdam, in het oosten en ben 14 jaar oud. Ik heb wel correct longeren en grondwerk geleerd, ik ben ene beginnerd menner, daarvoor betaal ik nu lessen met mijn overige zakgeld, 1 keer per 2 weken.
Heb 5 jaar op de manege gezeten en wil graag klusjes doen, behalve als het niet mag. Op kampen in België heb ik veel dingen naast eht paard correct geleerd. En voor wie het toevallig kent, ik heb mijn A-brevet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:17

Mayca schreef:
Hallo, ik heb een vraag en wil als eigenaren graag jullie mening weten. Ik ben net van mijn manege af en zit ol een nieuwe, op de vorige zijn dingen verkeerd aangeleerd. Hierom wil ik absoluut niet rijden, misschien later wel maar ik zal niet weggaan omdat het niet mag/kan. Een verzorgpony zou van mijn manegegeld en 15 euro betaald moeten worden. Ik wil wel vooruitgang in het rijden dus de 15 euro blijft over.
Zouden jullie dit een redelijk bedrag vinden als je niet kan rijden? Ik zou 2x per week willen komen en kan inspringen als de eigenaar onverwachts niet kan.
Ik woon aan de rand van Rotterdam, in het oosten en ben 14 jaar oud. Ik heb wel correct longeren en grondwerk geleerd, ik ben ene beginnerd menner, daarvoor betaal ik nu lessen met mijn overige zakgeld, 1 keer per 2 weken.
Heb 5 jaar op de manege gezeten en wil graag klusjes doen, behalve als het niet mag. Op kampen in België heb ik veel dingen naast eht paard correct geleerd. En voor wie het toevallig kent, ik heb mijn A-brevet.

Dit verschilt enorm per eigenaar denk ik zo. :) Ik heb twee verzorgpaarden bij verschillende eigenaren op verschillende locaties in de Randstad en ik hoef hier niets voor te betalen. Wellicht dat het komt omdat ik beide eigenaressen nog ken van toen ik een gup was. Of dat het voor hun gewoon niet hoeft, daarentegen doe ik wel gewoon klusjes die moeten gebeuren (vind het zelf geen probleem en ook leuk om te doen). Denk aan mesten, voeren etc.

Maar nogmaals, het verschilt echt per eigenaar. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:25

Als je niet wil rijden. Kan het verzorgen vaak gewoon gratis.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:31

Em_ schreef:

Ik lees hier al een tijd mee, mede in de hoop dat er wat voorbij komt dat interessant is voor mij, maar ik wilde toch even reageren.

Ik heb dit zelf ooit gedaan, is niet goed afgelopen. Ik zocht een verzorgpony leuk en aardig paar keer geweest, en een vriendin stelde voor dit samen te doen. In het begin was het superleuk, maar na een tijd merkte ik dat ik eigenlijk keihard gebruikt werd, we kregen ruzies en de eigenaresse was het zat en gooide ons beide van het erf af.
Ik zou voorstellen dat ze lekker alleen mag komen verzorgen en dat ze haar vriendin af en toe eens mee neemt, maar dat het vriendinnetje zelf maar op zoek moet naar een verzorgpaard.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:37

@maycaHet verschilt denk ik. Hier in de buurt zijn er genoeg die niks vragen voor verzorgen alleen. Ik verzorg (en met goed weer mag ik ook rijden) de fjord en daar hoef ik niks voor te betalen. Volgens mij is het vaak dat verzorgen alleen gratis is, maar dat is vooral aan de eigenaar hoe die het ziet natuurlijk :)

@Em_ Ik verzorg in principe de fjord alleen, maar neem regelmatig een vriendin van de manege mee (eigenaresse vindt het alleen maar gezellig :) ), gaat altijd wel goed. Maar dat is natuurlijk maar af en toe en niet elke keer. Ik kan me goed voorstellen dat je onderling ruzie gaat krijgen om het rijden of de klusjes, vooral op die leeftijd zijn ze er erg gevoelig voor :D. En zoals Anke zegt dat ze makkelijker elkaar aanzetten tot de regels overtreden of onverantwoorde dingen doen.
Ik vind het persoonlijk wel gezellig om samen met iemand te verzorgen (en kletsen :) ).

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:46

Mag k mij hier ook melden? Best dubbel ben zelf bijrijder maar voor een van de andere paarden zijn wij op zoek naar iemand.

Tot nu toe alleen maar meiden gehad die na een paar keer niet meer consequent kwamen . Nu we een bijdrage vragen hoop ik dat we wat serieuzere mensen bereiken. Maar het is best lastig, best raar want je krijgt hier alle vrijheid die je wil..

Momenteel is het beestje veel te dik dus zitten we echt met smart op iemand te wachten. Nu maar duimen...