Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:16

Met Easter mag ik niet alleen naar buiten.. Wel wandelen. Hij mag alleen stappen buiten vanwege de super de luxe Nike's aan zijn voeten. Hij heeft corrigerende ijzers. Maar als meneer het ergens niet mee eens is gaat ie er alles aandoen om te zorgen dat hij zijn zin krijgt. Niet dat ik eraf val met zo'n westernzadel maar is veiliger als er iemand bij je is.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:05

Nou, even mijn haflingercasus omhoog halen:

Ik zou de dag na de kennismaking gaan rijden, omdat ze daar toen die dag geen tijd voor had. Heb er een nachtje over geslapen en heb de volgende dag een appje gestuurd met dat ik er niet mee door wilde gaan omdat het gewoon totaal niet klikte tussen ons en daarbij had ik er geen fijn gevoel bij. Had er ook bijgezet dat het me echt super leuk had geleken, want het is wel een gave kans, maar helaas. over het geld heb ik niks gezegd, dit was geen probleem mocht het ècht wat zijn. Ik kreeg een duimpje terug en daarna heeft ze me geblokkeerd. Ik snap dat je boos bent erover, maar in mijn ogen is dit geen gepaste reactie, maar goed. Ik ben dan wel blij dat ik ben afgehaakt, ik had het gevoel dat het vroeg of laat mis zou gaan...
Eigenaresse zoekt al een eeuwigheid een bijrijder, nog steeds geen gevonden en diegene die 'bleven' waren binnen 1 maand weg. Ik kreeg een beetje het gevoel alsof ze helemaal geen bijrijder wilde, maar omdat ze anders er geen geld/tijd voor had, dan tóch maar. Je voelde je niet gewenst daar, een beetje 'ik wil helemaal geen bijrijder dus ik stel me zo op en vraag dit geld om mensen af te schrikken' (een beetje grof neergezet, sorry, maar dit gevoel had ik een beetje)...
Ik moest dit verhaal hier toch nog even neergooien, aan de ene kant vind ik het jammer dat het niks is geworden, maar aan de andere kant was het geheid misgegaan met de eigenaresse... Jammer :j

Wat het buitenrijden betreft: ik rijd niet alleen. Pony is nog maar 7/8 keer naar het bos geweest en heeft veel steun nodig van andere paarden, daarbij kan ze soms nog wel heftig schrikken (alleen plotseling opzij springen, maar niet wegrennen of zo). In dit seizoen zijn er veel huifkarren in het bos (huifkarverhuur vlakbij), vandaag waren we op buitenrit en op een gegeven moment moesten we langs een stilstaande huifkar. Pony ging achter dr moeder aan, maar ze vond het doodeng! Ze sprong opzij, maar zag niet dat het afliep en viel bijna plat op de grond, sprong omhoog, liep weer even rustig om daarna weer te schrikken en bijna de bosjes in ging... :') dan voel ik me alleen niet echt op mijn gemak :D

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:52

@Gerpiegorp
Dat is geen hele beleefde reactie van de eigenaresse! Maar misschien heeft ze het helemaal niet zien aankomen, en is ze beledigt of iets dergelijks... hoop dat het wel heel leuk is bij de andere pony die je doet!
-------

Ikzelf ben weer opzoek -O- Pony die ik deed gaat verhuizen. Half april gaat hij weg, dus heb nog ongeveer een week om van hem te genieten ;(. Dus ga vanmiddag maar even rondfietsen en kijken denk ik. Mocht iemand nog iets weten in omgeving Strijen dan hoor ik het graag!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:54

Het paard dat ik verzorgde wordt door de eigenaresse voorlopig teruggedaan naar haar oude plekje aangezien ze te weinig tijd heeft voor 2 paarden. Ik kan nu haar jonge ruin gaan verzorgen (en waarschijnlijk berijden), maar het blijft jammer, de merrie was zo'n schat van een dier :n

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:33

gerpiegorp schreef:
Nou, even mijn haflingercasus omhoog halen:

Ik zou de dag na de kennismaking gaan rijden, omdat ze daar toen die dag geen tijd voor had. Heb er een nachtje over geslapen en heb de volgende dag een appje gestuurd met dat ik er niet mee door wilde gaan omdat het gewoon totaal niet klikte tussen ons en daarbij had ik er geen fijn gevoel bij. Had er ook bijgezet dat het me echt super leuk had geleken, want het is wel een gave kans, maar helaas. over het geld heb ik niks gezegd, dit was geen probleem mocht het ècht wat zijn. Ik kreeg een duimpje terug en daarna heeft ze me geblokkeerd. Ik snap dat je boos bent erover, maar in mijn ogen is dit geen gepaste reactie, maar goed. Ik ben dan wel blij dat ik ben afgehaakt, ik had het gevoel dat het vroeg of laat mis zou gaan...
Eigenaresse zoekt al een eeuwigheid een bijrijder, nog steeds geen gevonden en diegene die 'bleven' waren binnen 1 maand weg. Ik kreeg een beetje het gevoel alsof ze helemaal geen bijrijder wilde, maar omdat ze anders er geen geld/tijd voor had, dan tóch maar. Je voelde je niet gewenst daar, een beetje 'ik wil helemaal geen bijrijder dus ik stel me zo op en vraag dit geld om mensen af te schrikken' (een beetje grof neergezet, sorry, maar dit gevoel had ik een beetje)...
Ik moest dit verhaal hier toch nog even neergooien, aan de ene kant vind ik het jammer dat het niks is geworden, maar aan de andere kant was het geheid misgegaan met de eigenaresse... Jammer :j

Wat het buitenrijden betreft: ik rijd niet alleen. Pony is nog maar 7/8 keer naar het bos geweest en heeft veel steun nodig van andere paarden, daarbij kan ze soms nog wel heftig schrikken (alleen plotseling opzij springen, maar niet wegrennen of zo). In dit seizoen zijn er veel huifkarren in het bos (huifkarverhuur vlakbij), vandaag waren we op buitenrit en op een gegeven moment moesten we langs een stilstaande huifkar. Pony ging achter dr moeder aan, maar ze vond het doodeng! Ze sprong opzij, maar zag niet dat het afliep en viel bijna plat op de grond, sprong omhoog, liep weer even rustig om daarna weer te schrikken en bijna de bosjes in ging... :') dan voel ik me alleen niet echt op mijn gemak :D

Waarschijnlijk denkt zij dat jij net zoals die andere afhakers bent.. Ik ken je natuurlijk niet maar waarschijnlijk snapt zij het vanaf jouw kant niet :)

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:17

Ik rij met m'n verzorgpaarden eigenlijk altijd buiten :'). Maar dat is niet echt buiten maar dan rijden we of op de drafbaan/strip of in de buitenbak! Binnenkort gaan we een keertje naar het bos

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:53

Ja, ik snap wel dat ze boos is, want je steekt natuurlijk wel tijd in iemand. Maar zo'n reactie vind ik dan ook weer zo...

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:21

Ik vind het idee van een oude (onverwoestbare) telefoon meenemen op buitenrit wel heel slim, die ga ik onthouden!

Ikzelf ben nu ook op zoek, maar heb lange tijd niet gereden dus misschien dat mensen daarom twijfelen.. In elk geval hoop ik binnenkort weer te rijden. Weet iemand trouwens of mensen het snel goed vinden als je gaat lessen met hun paard ( op eigen kosten natuurlijk!)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:54

Ik denk niet dat er veel eigenaren zijn die daar moeite mee hebben hoor, volgens mij zien ze het eerder als iets positiefs, zeker als je les neemt bij dezelfde instructeur als de eigenaar zelf :j

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:35

Desiree_2001 schreef:
Ik denk niet dat er veel eigenaren zijn die daar moeite mee hebben hoor, volgens mij zien ze het eerder als iets positiefs, zeker als je les neemt bij dezelfde instructeur als de eigenaar zelf :j

Ik ga naar een manege die goed aangeschreven staat en ben ook echt bereid te leren. Dus hopen dat iemand openstaat voor een leergierige verzorgster die ook echt voor lange termijn wil blijven (mits het klikt natuurlijk!) *\o/*

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:39

Of alle eigenaren het goed vinden als je het paard meeneemt naar de manege weet ik niet, maar anders kan je ook een instructeur laten komen :)

Met je houding is in ieder geval niets mis, super! +:)+ Ik hoop dat je snel wat leuks vindt!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:00

wat dat betreft heb ik het getroffen, mijn paardje staat op mijn manege dus ik ben gezellig in mijn groepsles met mn vriendinnen gebleven maar dan nu op 'mijn' paardje :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:38

Lessen op eigen kosten zullen de meeste eigenaren alleen maar fijn vinden. Ik zou echter alleen les van mijn eigen instructeur toe laten. Teveel instructeurs die geen goed les geven.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:56

Je hebt 3 verzorgpaarden 15 min van mijn vriend vandaan. Dat was perfect als mijn vriend niet 60 min fietsen van mij vandaan woonde. :') Gelukkig ben ik niet actief opzoek naar een paardje maar het is wel zuur.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:39

Geryon schreef:
Lessen op eigen kosten zullen de meeste eigenaren alleen maar fijn vinden. Ik zou echter alleen les van mijn eigen instructeur toe laten. Teveel instructeurs die geen goed les geven.

Ik heb dan het geluk dat ik via mijn instructrice bij mijn huidige paardje ben gekomen, maar als de eigenaar bij iemand anders zou lessen, zou ik wel overleggen of het mogelijk is dat we een keer een lesje nemen om te kijken of het ook klikt tussen de eigenaar en de instructrice.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:45

Mag ik me hier ook weer melden? :) Na 1,5/2 jaar een geweldige verzorgpony te hebben gehad is ze nu helaas verkocht en wordt ze 1 mei opgehaald. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik nog op zoek (wil) ga(an) naar een nieuwe verzorgpony, hoe hebben jullie dit ervaren?

Jammer Maava! Altijd zuur!

Qua lessen, vind ik het eigenlijk het meest redelijke dat je het zelf betaalt. Maar hangt natuurlijk af van de afspraken en omstandigheden!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:34

Dat van jou is ook zuur deetjeeuh, jammer dat die verkocht is.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:08

De wanhoop begint een beetje toe te slaan... Werkelijk overal advertenties geplaatst rondgevraagd zelfs op FB staan er 5. Niemand in de hele omgeving lijkt iemand nodig te hebben. En voor mijn opleiding moet ik echt weer gaan rijden. Ook voor mezelf want ik mis het verschrikkelijk..

Help! |o |( :O

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:47

shaddiefan schreef:
De wanhoop begint een beetje toe te slaan... Werkelijk overal advertenties geplaatst rondgevraagd zelfs op FB staan er 5. Niemand in de hele omgeving lijkt iemand nodig te hebben. En voor mijn opleiding moet ik echt weer gaan rijden. Ook voor mezelf want ik mis het verschrikkelijk..

Ik heb even naar je advertentie gekeken en ik denk dat je geen reacties krijgt om hoe je je verwoord. Persoonlijk zou ik afknappen op iemand die zegt dat ze echt weer moeten rijden ivm een opleiding. Als ik een eigenaar zou zijn zou ik zoeken naar een gemotiveerd enthousiast iemand die graag aan de slag gaat met paarden omdat dat haar passie en hobby is.

Bij jou lijkt het nu alsof je het zoekt omdat het per se moet. Je zegt dan daarna wel dat je het ook mist, maar de nadruk ligt nu op het moeten en niet het willen ;) Moeten maakt het een verplichting, dus minder leuk. Mensen die moeten haken dus ook sneller af en dit schrikt af. O:)

Dus als tip zou ik willen zeggen kijk nog een keertje goed naar je advertenties en kijk of je iets kan wijzigen aan hoe je overkomt. Denk vanuit de eigenaar. Wat zou jij voor iemand zoeken als je een paard had? Zeker als er weinig paarden in je omgeving zijn is dat heel belangrijk.

Veel succes!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:08

Shaddiefan:

Die hele lap tekst spreekt me niet zo aan.
Het stukje dat valt onder "kort" is een prima omschrijving.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:24

@Shaddiefan

Ik vond juist dat uitgebreide weer wat intressanter xD

Maar dat is vrij simpel te combineren zoals je nu ook al doet. Alleen zou ik dan andersom doen ;) Dus begin met "In het kort" zodat je mensen als Anke niet afschrikt. Mensen die dan nog geïntresseerd zijn kunnen eronder verder lezen en wat meer te weten komen over hoe je bent.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:03

Ik vind het dubbel: rijden is geen must, maar daarna zeg je dat je voor je opleiding moet rijden?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:08

IIIIK ben blij. Heb eindelijk eindelijk eindelijk reactie gehad op mn advt. op Facebook. Dinsdag ga ik kennismaken met een arabier x Haflinger named Angel. *\%/* :wow: +:)+

@Marocje
Ik persoonlijk vind rijden niet het belangrijkste. Maar omdat het moet voor mn opleiding is het dus wel wat ik zoek.
Anders krijg ik weer allemaal shetjes enzo aangeboden. Is leuk. Maar niet wat ik zoek.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:10

maliejane schreef:
shaddiefan schreef:

Ik heb even naar je advertentie gekeken en ik denk dat je geen reacties krijgt om hoe je je verwoord. Persoonlijk zou ik afknappen op iemand die zegt dat ze echt weer moeten rijden ivm een opleiding. Als ik een eigenaar zou zijn zou ik zoeken naar een gemotiveerd enthousiast iemand die graag aan de slag gaat met paarden omdat dat haar passie en hobby is.

Bij jou lijkt het nu alsof je het zoekt omdat het per se moet. Je zegt dan daarna wel dat je het ook mist, maar de nadruk ligt nu op het moeten en niet het willen ;) Moeten maakt het een verplichting, dus minder leuk. Mensen die moeten haken dus ook sneller af en dit schrikt af. O:)

Dus als tip zou ik willen zeggen kijk nog een keertje goed naar je advertenties en kijk of je iets kan wijzigen aan hoe je overkomt. Denk vanuit de eigenaar. Wat zou jij voor iemand zoeken als je een paard had? Zeker als er weinig paarden in je omgeving zijn is dat heel belangrijk.

Veel succes!

Ik ben nu zo op dat rijden ook omdat het me te vaak geflikt is om heel veel te zeggen en vervolgens mag ik niks. Ik heb al heel vaak gehad dat ik degene ben die de stront opruimt en alle klusjes kan opknappen. Dit vind ik niet erg. Maar ik wil er wel wat voor terug.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:21

Dus je doet nu een opleiding (of gaat er een doen) en je hebt hiervoor een paard nodig, maar dan wel een verzorgpaard :+ Das makkelijk. Moet dat paard dan ook mee nar school etc? Dat is namelijk een groot struikelblok: het staat niet direct in de advertentie maar het komt wel zo over