Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joltsje schreef:Hmm.. ja ik kom wel grotendeels voor het rijden ja. Maar wil gerust overal bij helpen.dat 'alles mag' klinkt wat arrogant, maar zo bedoel ik het niet.
Maar ik wil sowieso graag les rijden. Van wie maakt me dan niet uit. Mag de eigenaar gerust aangeven. En als ik lang fetraind hen zou ik dit graag willen toetsen op wedstrijd. En als mijn vriendinnen op buitenrit gaat, zou ik graag meewillen.
4 jaar een fries gereden waar ik alles deed. Maar ook alles mocht.
Nu rijdt ik een paard en is het nog even afwachten hoe en wat.
Maar indd bij een eigen paard heb je het pas echt voor het zeggen.
darkadia schreef:Hier kan inderdaad ook veel in overleg en hangt ook af van de kwaliteiten van de bijrijder. De eerste maanden was het 1x per week grondwerk en 1x per week rijden. Inmiddels gaat ze super met hem en mag ze zelf kiezen of ze gaat rijden of grondwerken, en rijdt ze hem ook lekker in het bos. Nog steeds heel blij meeze betaalt wel een bijdrage, maar heeft ook eigen pony (die staat nu elders in bruikleen) en weer dus wat een paard kost.
@Em balen dat je weer op zoek moet! Maar fijn dat je al reacties hebt. Ik merk dat het hier toch wel heel lastig is om iemand te vinden die enkel wil verzorgen...
Liannetje86 schreef:Persoonlijk vind ik het juist fijn dat een verzorgster juist aangeeft wat ze wil. Dan krijg je nooit achteraf gezeik :p Liever iemand die vooraf aangeeft dat ze wil lessen/buitenrijden dan er tijd in stoppen en dan afscheid kunnen nemen omdat je totaal iets anders wilt
En ik vind dat "alles mogen" moet kunnen. Is het paard niet te vertrouwen buiten, weinig ervaring... Snap ik dat het als eigenaar enger is. Maar van in een groep rijden.. Van mij mag veel, maar alleen naar buiten bijvoorbeeld niet (dan is pony kijkeriger) en verder... zoekt ze het maar uit
Joltsje schreef:Waarom de paarden niet vervoeren?
En afspraken maken is indd belangrijk.
Joltsje schreef:Waarom de paarden niet vervoeren?
En afspraken maken is indd belangrijk.