Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:21

joyce B schreef:
AlwaysH schreef:
35,- voor volledige lease, gevonden :o

op een stal met binnenbak?

Ja, en twee buitenbakken, een longeer bak, twee longeer kralen, één paddock en gewoon poetsplaatsen.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:35

@AlwaysH _/-\o_ _/-\o_
Ik heb het ook goed getroffen, met twee keer per week gratis les, een 20x60 binnenbak, 20x60 buitenbak, paddocks, longeercirkels en zelfs een overdekte stapmolen, maar het belangrijkste vind ik toch wel dat er gewoon onwijs goed voor de paarden wordt gezorgd op deze stal. Jammer genoeg heb ik niet echt veel vrijheid, dat gaat ook niet echt met dit paard (buitenrijden of op vreemd terrein zou ik niet moeten proberen, dan breek ik gegarandeerd mijn nek), maar ik betaal dan ook helemaal niets en mag met de eigenaren meerijden naar stal, dus ik vergeef het ze wel :j :') Verder is het gewoon ontzettend leuk en ik vind niet dat ik het recht heb om te klagen want het zijn echt geweldige mensen.

xtinne

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:40

Ik heb de mijne eigenlijk niet zo moeilijk gevonden. Gewoon in de buurt en op internet gezocht!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:41

Ik heb mijn verzorgpaard via mijn instructrice gevonden. Nog voordat mijn toenmalige leasepaard verkocht was. Ik betaal nu niks aan hun qua vast bedrag per maand, wel gewoon de lessen en wat leuke spulletjes :D Ik heb redelijk wat vrijheid, maar omdat het een paard met nogal karakter is, moet er iig iemand thuis zijn als ik kom. Verder kan ik in de bak alles doen, dressuur, grondwerk, springen denk ik ook, maar ik wil eerst nog wat meer vertrouwen hebben. Buitenritjes staan ook zeker op de planning, maar dan gaan we in het begin met 2 personen, 1 paard en een fiets :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:44

Desiree_2001 schreef:
@AlwaysH _/-\o_ _/-\o_
Ik heb het ook goed getroffen, met twee keer per week gratis les, een 20x60 binnenbak, 20x60 buitenbak, paddocks, longeercirkels en zelfs een overdekte stapmolen, maar het belangrijkste vind ik toch wel dat er gewoon onwijs goed voor de paarden wordt gezorgd op deze stal. Jammer genoeg heb ik niet echt veel vrijheid, dat gaat ook niet echt met dit paard (buitenrijden of op vreemd terrein zou ik niet moeten proberen, dan breek ik gegarandeerd mijn nek), maar ik betaal dan ook helemaal niets en mag met de eigenaren meerijden naar stal, dus ik vergeef het ze wel :j :') Verder is het gewoon ontzettend leuk en ik vind niet dat ik het recht heb om te klagen want het zijn echt geweldige mensen.

Buitenrijden gaat met deze ook lastig, in een groep kan het wel.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:49

Met sam hetzelfde kan niet alleen naar buiten, zijn wel een aantal paarden van stal waarmee die samen kan. Dus hopelijk ga ik binnenkort ook een keer naar buiten.
Vandaag was 3x niks in regen en storm ze stonden allemaal buiten zonder dekens. Dus alles binnen gezet en eerst sam maar beetje oplaten drogen en toen even gelongeerd met regendeken op. Maar hij vond het maar niks liep helemaal scheef met zijn hoofd om uit de wind en regen te kunnen lopen.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:07

Vandaag weer even langs mijn nieuwe bijrijdpony gegaan om even dagje mee te lopen om te zien hoe en wat met uitmesten, inschrijven paddock enz. Was echt onwijs hard aan het regenen wat wel jammer was maar toch leuk geweest. Zaterdag wordt mijn eerste ''echte'' keer, dus eigenaren zijn er niet bij dus eigenlijk hoe het voortaan zou gaan :), heb er onwijs veel zin in! *\o/*
Mijn nieuwe anky halsterset is alvast besteld voor der <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:08

Alleen kan wel, maar durf ik niet.
Ik ben.bang dat als er wat gebeurt ik hulpeloos sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:11

Ik zou persoonlijk ook liever in een groep naar buiten gaan. Je weet immers nooit wat er gebeurt. Voor hetzelfde geld [naam] je eraf en ben je niet in staat om iemand te bellen, lig je dan lekker. :n

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:11

Heel verstandig. Ik vind het zelf ook spannend om helemaal alleen op pad te gaan, maar hangt er ook vanaf met welke pony: mijn eigen pony vertrouw ik minder dan mijn verzorg pony.. maar juist daarom zou het ook goed mis kunnen gaan natuurlijk

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:13

Ik vind het heerlijk om alleen buiten te rijden, met mijn vorige verzorgpony deed ik dit elke week :)
Lekker doen en laten wat je wilt, eigen weg eigen tempo, heerlijk!
Maar weleens met een groep is uiteraard ook gezellig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:15

Ligt natuurlijk voor iedereen anders! :)) Zelf ben ik nog niet het bos in geweest dus mocht ik naar buiten gaan dan zou ik de eerste paar keer sowieso met anderen erbij gaan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:18

Ja precies, maar het hangt dus ook van het paard af.. Met mijn pony zit ik niet relaxt.. Verzorgpony wel, maar die kan juist ineens struikelen bijv. Dat kan ook goed fout gaan..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:24

Met mijn oude verzorgpony kon ik alles ze was zo boomproof als maar kon, dus deed niets liever dan buiten rijden. Eerst konden we ook nie anders omdat er geen bak was vroeger. Maar met iemand samen is wel gezelliger.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:15

Bomproof kun je ze maken.
Ik vind het belangrijk dat ze allemaal alleen of in een groep naar buiten kunnen.
Als je het spannend vindt, is het wel slim om een extra persoon op de fiets mee te nemen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:18

Klopt. Had ook nooit verwacht dat ik met mijn zenuwenpony naar buiten zou kunnen alleen, maar dat hebben we toch gedaan. Het gaat echt steeds relaxter, maar nog niet compleet bomproof. Nu even om hold ivm mijn zwangerschap..

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:42

Ik zou zelf niet zo snel alleen naar buiten gaan, zeker niet op iemand anders zijn paard, ik ben toch altijd een beetje bang dat er iets gebeurt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:46

Ik ga graag alleen naar buiten met Falco :D. Altijd m'n telefoon bij me en ik zorg het liefst dat mensen ook nog weten waar ik ben.
Ik wil voor van de zomer m'n oude nokia mee gaan nemen, die kan een val beter aan dan een smartphone.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:56

Mijne schrikt in de bak al vaak genoeg, ook van niks. dus naar buiten doe ik alleen met 2 paarden en als het warm is, om de drukte te vermijden :+
Vind het stiekem wel jammer, maar hij is al 10 en de eigenaresse denkt niet dat ie nog 'braaf' zal worden, zn schrikreacties horen gewoon bij hem.
Maar, altijd afwisseling ! :)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:02

EskeGirl schreef:
Ik ga graag alleen naar buiten met Falco :D. Altijd m'n telefoon bij me en ik zorg het liefst dat mensen ook nog weten waar ik ben.
Ik wil voor van de zomer m'n oude nokia mee gaan nemen, die kan een val beter aan dan een smartphone.

Ik ben altijd toch bang dat er iets gebeurt waardoor ik niet in staat zou zijn om iemand te bellen := Dus ik ga sowieso niet alleen buiten rijden zonder dat iemand weet waar ik heen ben.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:07

Er kunnen natuurlijk altijd dingen gebeuren, heb een paar maanden geleden m'n knie gekneusd terwijl ik op het paard zat (in draf, paard ontwijkt plasje, knal met m'n knie tegen een boom aan). Heb toen gelukkig gewoon naar stal kunnen stappen.
Als Falco schrikt is hij er tot nu toe niet vandoor gegaan, hooguit wat draaien en dribbelen. Ik rij in een klein gebied wat ik goed ken en waar eigenlijk altijd wel mensen zijn.

Risico is er altijd, maar tot nu toe gaat het aardig goed :)

Rafaela_Tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:44

Hoe vind je een verzorgpony?

Ik heb me bij meerdere sutes aangemeld zoals: marktplaats
Maar ik krijg geen reactie. Misschien komt het omdat ik 12 ben.
Weten jullie wat ik kan doen?
Of kennen jullie iemand die een verzorgster nodig heeft is Kaatsheuvel?

Bedank

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:51

Met een Tuigpaard van 1.80 met schrikgedrag is het niet erg handig om mij als 15 jarige buiten te laten rijden. Hij is helemaal niet sterk oid, maar als er wat gebeurt. Met de IJsco's van mijn vriendin durf ik het wel. Ze zijn klein, relaxt.

@Rafaela, misschien kom je niet interessant over op je advertentie?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:09

@AlwaysH; Groot gelijk! Je kunt hem normaal prima aan (ik kom wel eens topics van jullie tegen :D ), maar een paard van 1.80 is niet makkelijk te houden als er iets aan de hand is, je kunt beter geen onnodige risico's nemen.

@Rafaela_Tani; Eventueel kan je ook een advertentie op de Bokt markt plaatsen, en verder kan je rondkijken in de buurt en gewoon aanbellen bij huizen waar paarden staan. Als je even de zoekfunctie gebruikt zijn er vast wel topics met tips te vinden. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:36

Dankjewel Desiree :o