Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:24

Ik bedoelde ook niet rechten als in het halve paard hebben hoor, iets met snel op de teentjes getrapt, sorry hoor :o

Daarbij denk ik dat ik het niet ga doen. Het is gewoon echt veel te veel voor een paard wat vrijwel niks kan en voor 'maar' 2 dagen. Lekker kritisch ja, maar zo is het wel. Als we dan toch banketstaaf gaan doen: ze zoekt al een hele lang periode een bijrijder, denk niet dat het ligt aan dat niemand wil rijden :o

Ik wil wel meer zekerheid met rijden en ik wil een wat grotere pony (1.38 is net te klein voor me), maar denk dat ik maar gewoon daar blijf dan. Ik kan geen 150-180 euro per maand ophoesten, ik vond 50-75 euro een veel realistischer bedrag voor wat je ervoor terug krijgt, maar ja als bijrijder mag je tegenwoordig niks meer willen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:30

gerpiegorp schreef:
Ik bedoelde ook niet rechten als in het halve paard hebben hoor, iets met snel op de teentjes getrapt, sorry hoor :o

Daarbij denk ik dat ik het niet ga doen. Het is gewoon echt veel te veel voor een paard wat vrijwel niks kan en voor 'maar' 2 dagen. Lekker kritisch ja, maar zo is het wel. Als we dan toch banketstaaf gaan doen: ze zoekt al een hele lang periode een bijrijder, denk niet dat het ligt aan dat niemand wil rijden :o

Ik wil wel meer zekerheid met rijden en ik wil een wat grotere pony (1.38 is net te klein voor me), maar denk dat ik maar gewoon daar blijf dan. Ik kan geen 150-180 euro per maand ophoesten, ik vond 50-75 euro een veel realistischer bedrag voor wat je ervoor terug krijgt, maar ja als bijrijder mag je tegenwoordig niks meer willen :)

Waar slaat dit nou weer op? := Beetje rare reactie.

Anyways, verstandige keuze. Liever doorzoeken naar een paardje waar je vanaf het begin geen twijfels over hebt en eentje die 'het geld waard is'. Je had toch al twee verzorgpaarden (fjorden) als ik mij niet vergis? Of verzorg je die niet meer.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:30

Ben het wel met je eens gerpiegorp, sommigen begrijpen niet dat de meeste bijrijders, bijrijden omdat ze geen eigen paard kunnen betalen of gene tijd hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:31

Dat is niet waar. Het is jou goed recht om eisen te hebben. Je moet er alleen eentje tegen komen die eraan voldoet, en niet gaan verlangen dat een eigenaar aan jouw eisen gaat voldoen. Ik heb zelf nog wel meer eisen (aan bruikleen paard, niet aan paarden om bij te rijden voor de eigenaar). Maar het moet natuurlijk ook realistisch blijven.

Zondag ga ik op gesprek bij een stal. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:33

AlwaysH schreef:
Ben het wel met je eens gerpiegorp, sommigen begrijpen niet dat de meeste bijrijders, bijrijden omdat ze geen eigen paard kunnen betalen of gene tijd hebben.

Maar dat is natuurlijk niet het probleem van de eigenaar. Klinkt rot, maar verzorgers gaan ook op zoek naar iets dat aan hun wensen voldoet.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:34

Je mag best iets willen, maar ik vind niet dat je mag spreken van rechten. Verder vind ik het wel vreemd dat je pas weet wat het gevraagde bedrag is nadat je bent wezen kijken, voor mij is dat toch wel iets wat ik vantevoren zou willen weten dus ik snap niet waarom de eigenaresse dit niet eerder vermeld heeft. Ik zou daar zelf niet zo blij mee zijn eigenlijk, want dat bedrag zou voor mij ook te hoog zijn en nu was je al helemaal enthousiast.

@alwaysH; een eigen paard kost wel een stukje meer dan 130 euro per maand, maak daar maar minimaal het dubbele van. Daarbij zijn er zat redenen om een verzorgpaard te nemen in plaats van een eigen paard, geen risico's qua onverwachte kosten bijvoorbeeld. Verder hoeft een eigenaar er ook niet voor op te draaien dat sommige mensen geen eigen paard kunnen betalen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:35

Ik doelde meer op de reacties hiervoor, pernilla. Vind dat er zo fel gereageerd wordt op iets wat ik een beetje verkeerd verwoord heb, maar uiteraard niet zo bedoelde :)

Ik verzorg een oude fjord, die ik af en toe in beweging houd, verder niks. De ander is een new forest, maar daar ben ik niet helemaal happy mee, is vanwege meerdere redenen.

Realistisch blijven moet ik wel blijven ja, misschien dat ze wel iemand vind die voor dat bedrag haar paard wil rijden, maar voor mij is dat helaas niet weggelegd.
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 05-04-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:36

Ben benieuwd, Geryon. Voor meerdere paarden of één vaste? Succes alvast.

Heb zelf vandaag weer een onwijs fijne les gereden met ponylief. Heerlijk ontspannen gereden en als kers op de taart vrijwel de hele tijd nageeflijk. Lekker los en nette buiging aan beide kanten. Dat maakt mij zo blij en trots. We hebben er hard voor gewerkt maar met een rustige hand verkrijg je zoveel meer dan door ze in een houding te snokken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-16 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:36

Ja, maar verwacht als eigenaar niet dat de meeste 150,- pm neerleggen, dat si voor velen een onrealistisch beeld. Bij lease van 5 keer per weke snap ik dat bedrag wel. Maar zoals ze als zei, twee of drie keer vind ik dit echt duur. Maarja, ik ben dan ook een puber zonder inkomsten. Ik doe overigens met een verzorgpaard alles, 35,- pm en mag zelf bepalen wanneer ik kom.

Je moet het net treffen!

Desiree_2001

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:42

Als ik lees wat je mag en hebt vind ik het persoonlijk niet eens heel onrealistisch, eigenaar heeft ook betaald voor spullen+paard dus ik vind dit hartstikke redelijk. De eigenaresse heeft ook niets te maken met die extra 30 euro, die honderd euro vind ik gewoon terecht, ookal zou ik het er zelf ook niet voor over hebben. En honderd euro voor lease van vijf dagen, op stal met faciliteiten? Laat je het even weten als je dat gevonden hebt want dan meld ik me aan!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:43

35,- voor volledige lease, gevonden :o

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:45

Wat beschouw jij als leasen? Er zit een behoorlijk verschil tussen leasen en betalen voor een verzorgpaard.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:52

Desiree_2001 schreef:
Wat beschouw jij als leasen? Er zit een behoorlijk verschil tussen leasen en betalen voor een verzorgpaard.

Elke dag mogen komen, verzorgen, rijden, buiten mogen rijden, zelf voor spullen zorgen, wedstrijden mogen rijden, paard mogen beschouwen als eigen.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:12

Ik zie dat niet zozeer als lease, dit noem ik gewoon een verzorgpaard waarbij je heel veel vrijheid krijgt. Bij lease "huur" je een paard, op de momenten waarop jij leaset draag jij de volledige verantwoordelijk en is het paard als het ware van jou, alleen niet op papier, jij bent op dit moment de enige die iets met het paard mag doen. Zoals jij het omschrijft heeft de eigenaar nog steeds volledige zeggenschap, als de eigenaar besluit dat hij iets met het paard wil gaan doen op een dag waarop jou komt kan hij dat nog steeds gewoon doen, als de eigenaar besluit dat hij niet meer wil dat jij op bijvoorbeeld vrijdag komt, kan hij dat nog steeds besluiten zonder met jou te overleggen. Natuurlijk neemt dat niet weg dat het een hele goede deal is, maar naar mijn mening is dit geen lease.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:21

Het is inderdaad gewoon echt zoeken naar elkaar!

Die van jou staat wel te koop toch always? Dat vind ik wel een andere zaak. Geluk heb je in jeder geval wel!

Pernilla, er zijn een aantal mogelijkheden, en we gaan op gesprek om te kijken hoe en wat. Fijn dat je lekker hebt gereden! Ontspanning is alles :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:32

Geryon schreef:
Het is inderdaad gewoon echt zoeken naar elkaar!

Die van jou staat wel te koop toch always? Dat vind ik wel een andere zaak. Geluk heb je in jeder geval wel!

Pernilla, er zijn een aantal mogelijkheden, en we gaan op gesprek om te kijken hoe en wat. Fijn dat je lekker hebt gereden! Ontspanning is alles :D

Ja, al jaaaaaaaaren :Y)
Vind dat er overigens niet bij horen, want is beslis wel mee als 'verzorgster', hoe jullie mij liever noemen! :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:51

Laatst zo heerlijk op mn kersverse verzorg(je) gereden, ging zo goed! Vind het zo gezellig om behalve te rijden ook lekker te poetsen en tutten op stal ipv meteen terug naar huis na het afzadelen!
Ben echt heel erg blij met mn bonte ezel :)
Ik hoop dat ik ook wat meer zelfvertrouwen wbt rijden krijg met zijn streken, ik kan het heus wel.

Ik wens iedereen super veel succes met het vinden van een verzorgpaard! Mijne kwam via via, na jaaren zoeken, maar uiteindelijk kom je er wel.

leasen of bijrijden is toch hetzelfde :+ of niet.
behalve als het volledige lease is natuurlijk, of halve stal. Tenminste dat dacht ik altijd :o

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:53

Ik vind dat er weldegelijk een groot verschil zit tussen leasen en bijrijden tegen betaling, maar dat is mijn mening, ik kan het ook mis hebben natuurlijk :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:57

@noox, veel plezier met je verzorgje!

@Desiree, is ook zo, maar als ik zeg dat ik lease en mee beslis zou het wel prettig zijn dat jullie daar mee in stemden. :o Noem hem trouwens wel verzorgpaard, want dat klinkt veel leuker, lease klinkt zo verplicht, terwijl ik altijd zelf mag weten wat ik ga doen.
Ik mag gelukkig altijd mee beslissen! :j

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:59

Vandaag had ik weer les! Hard werken maar met uiteindelijk een fijn resultaat :) Ook voor het eerst dat ik echt fijn zat in galop, wat een verschil is dat toch als je paard (bijna/zo goed als) verzameld loopt! Vandaag was een goed dagje :D

Ik was ook heel blij dat de vlechten die ik gisteren had gemaakt nog een beetje fatsoenlijk zaten :Y)

Ik verzorg(?) Chanel ook tegen een bijdrage. Ik mag komen wanneer ik wil, behalve op haar vrije dag. Ik kan alleen niet altijd rijden. Op woensdag rijdt de eigenaar en ze mag niet vaker dan 2 dagen achterelkaar bereden worden. Dit omdat als je te veel rijdt, ze vindt dat ze te hard moet werken en ze niet meer uit de wei gepakt wilt worden(vooral in de zomer). Maar dan gaan we dus wandelen, doen we grondwerk of vrijheidsdressuur of kort longeren aan een halster.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:01

Haha, slim paard :+

Ray beweegt ook niet zo vaak, hij kan het prima en vind het niet erg, maar ik vind het ook prima om hem zijn vrijheid op de weide te geven!

Meestal loopt hij drie keer per week. Zomers wat meer.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:02

Tja, ik kan zo niet zeggen hoe het er bij jou aan toe gaat en wat jij allemaal wel en niet kan, maar zoals ik het las vond ik het meer een verzorgpaard waar je gewoon onwijs veel mee mag. Jij bent de enige die dat kan zeggen (en de eigenaar natuurlijk), maar als je mee mag beslissen vind ik het inderdaad meer lease, en eigenlijk maakt het ook geen verschil, het blijft het onwijs leuke kans. :j

Leuk roosje_xx!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:04

Dat is zeker waar!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:01

Helft van stallingsgeld voor 3 dagen is mijn inziens niet meer dan redelijk. Paardje zal max 6 dagen per week werken. Dus helft vd dagen, helft van het stalgeld. Eigenaar heeft alle andere kosten. Dus veilige constructie voor een vast bedrag.
Echter als je het bedrag niet hebt of het niet de moeite waard vindt. Gewoon verder zoeken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:32

AlwaysH schreef:
35,- voor volledige lease, gevonden :o

op een stal met binnenbak?