Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roosje01 schreef:Zo heb ik een probleem met sam dat hij niet stil wil staan met opstijgen zodra je alleen nog maar de beugel pakt gaat meneer al lopen. Terwijl die daarvoor met het laatste gaatje aansingelen wel keurig stil staat en met afstijgen ook. Probeer het nu af te leren door hem steeds weer terug op zijn plaats te zetten waar we begonnen, dus achteruit en weer opnieuw proberen op te stappen. Als iemand nog tips daarvoor heeft?
tessaam schreef:Hey allemaal,
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een pony of paard die ik bij kan rijden. Ik zoek dit in de omgeving ede/ lunteren. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Hoor graag van iemand ☺
Tessa.
tessaam schreef:Hey allemaal,
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een pony of paard die ik bij kan rijden. Ik zoek dit in de omgeving ede/ lunteren. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Hoor graag van iemand ☺
Tessa.
Anoniem schreef:Er zijn veel groepen op Facebook waar je lid van kunt worden. Heb je er al aan gedacht om rond te fietsen ik de buurt en aan te bellen bij huizen waar paarden staan met je vraag? Of als je dat wat spannend vindt briefjes in brievenbussen doen. Advertentie ophangen bij de supermarkt wil ook bog weleens werken. Vraag aan paardenvrienden of ze hun ogen open willen houden voor je. Als je een beetje bekend bent in de paardenwereld gaat het veel makkelijker. Succes.
gerpiegorp schreef:Het enige waar ik nog over twijfel is dit: ze vraagt 100 euro per maand, de helft van de stallingskosten dus. Ik weet niet of het reëel is, daarbij staat op de site dat je per combinatie 30 euro per maand moet betalen om te rijden. Dus 130 euro, exclusief lessen... Ik snap dat je de kosten een beetje wil verdelen, maar is dit wel reëel? Of ben ik nou gewoon zeikerig?
Mócht het zo super gaaf zijn dat ik dit wel wil doen, wat zijn mijn 'rechten' hier dan ongeveer in? Ik deel dan een paard met haar, dus dan heb ik toch ook wel wat inspraak op het paard of mag ik dat niet wensen? Moeilijk hoor, als de klik er is (denk dat de klik met eigenaresse dan wel belangrijker is) dan wil er even een week of 2 over nadenken of het wel te doen is en of ik het wel ècht wil...
gerpiegorp schreef:Nou heb vandaag bij de haflinger gekeken. Ben er een kwartier geweest, en het was erg ongemakkelijkgelukkig had ik mn moeder mee om het ijs wat te breken... Leuke pony wel, aanhankelijk, gemoedelijk, wel jong (bijna 4) moet wel echt sterk in mn schoenen staan en consequent zijn. Ze staat op een pensionstal met binnenbak, longeerbak, buitenbak (binnenkort 2) en best mooi uitrijgebied. Het is voor 2-3 dagen, mag er alles mee en op den duur mogen wedstrijden ook. Dat is dus wel fijn. Heb alleen niet echt kennis kunnen maken met de pony zelf, eigenaresse moest weg erna dus rijden/borstelen of zo kon niet. Dus nu mag ik morgenavond rijden en dan kijken we of er een klik is en of ik wel geschikt ben.. Het enige waar ik nog over twijfel is dit: ze vraagt 100 euro per maand, de helft van de stallingskosten dus. Ik weet niet of het reëel is, daarbij staat op de site dat je per combinatie 30 euro per maand moet betalen om te rijden. Dus 130 euro, exclusief lessen... Ik snap dat je de kosten een beetje wil verdelen, maar is dit wel reëel? Of ben ik nou gewoon zeikerig?
Mócht het zo super gaaf zijn dat ik dit wel wil doen, wat zijn mijn 'rechten' hier dan ongeveer in? Ik deel dan een paard met haar, dus dan heb ik toch ook wel wat inspraak op het paard of mag ik dat niet wensen? Moeilijk hoor, als de klik er is (denk dat de klik met eigenaresse dan wel belangrijker is) dan wil er even een week of 2 over nadenken of het wel te doen is en of ik het wel ècht wil...