Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:02

Ik heb ondertussen iemand die me wilt helpen, bedankt :)

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:43

Phoeh moest ff bij lezen maar komt ie dan:

Met Chanel zou ik zeker niet stoppen. Ik snap je uhh wanhopige gedachten maar zie het meer als een uitdaging. Ik weet uit eigen ervaring dat verlatingsangst redelijk te verhelpen is, maar alleen als je pony genoeg respecht voor je heeft. Je moet dan eigenlijk zorgen dat als je bij haar bent dat ze zich focust op jou. Zorg dat ze zich nooit verveeld. Begin in de buurt van de andere paarden en bouw. Probeer zo klein mogelijke stapjes. Als het mis gaat begin je van voor af aan. Het resultaat spreekt voor zich :)

Zelf ben ik vorige week naar Easter geweest en hebben we wat mooie foto's gemaakt.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij staat serieus los, is nie dat het touw is weggeshopt. Echt rijden gaat helaas niet omdat de eigenaar hem wil oppakken voor het Showseizoen, maar heb vollop gepoetst uitgestapt en etc. Grappig om te zien dat ie me niet vergeer al zit er soms 2 maanden tussen het weerzien.
We zijn wel echt maatjes behalve dat t niet echt een knuffelaar is. Poetsen vind ie leuk maar dat gehang om zn nek doet m niet zoveel haha.

Helaas wil mijn zoektocht naar een vp niet echt resultaat opleveren

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:46

Roosje01 schreef:
Zo heb ik een probleem met sam dat hij niet stil wil staan met opstijgen zodra je alleen nog maar de beugel pakt gaat meneer al lopen. Terwijl die daarvoor met het laatste gaatje aansingelen wel keurig stil staat en met afstijgen ook. Probeer het nu af te leren door hem steeds weer terug op zijn plaats te zetten waar we begonnen, dus achteruit en weer opnieuw proberen op te stappen. Als iemand nog tips daarvoor heeft?

OP en af en op en af. Net zolang tot hij stil staat. Dan natuurlijk belonen. Loopt ie tijdens het belonen weg doe je het weer opnieuw. IS veel werk en je moet doorzetten maar het werkt echt.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:22

Wat een leuke foto's met Easter! Wat een mooi paard is het zeg <3 <3 <3

En bedankt voor je tip :j
(voor alle tips die ik heb gekregen trouwens)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:40

Knapperdje eah! Ben ook helemaal in love met m haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:43

Oh mooie shoot!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:54

Mooie foto's!

Ik had besloten om een ander te zoeken, er stond al een tijdje een pony op marktplaats, maar ik vond mezelf niet echt geschikt. Toch maar een berichtje gestuurd en erg snel antwoord gekregen. Helaas komt er morgen iemand kijken, maar mocht het niets worden dan mag ik kennis komen maken... natuurlijk wil je dat diegene het niet goed doet, maar mijn tere hart kan dat niet wensen :o ben erg benieuwd!! :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:41

IK hoop dat t wat word

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:16

Ik ook aan de ene kant, maar aan de andere kant wil ik ook helemaal niet weg bij mijn huidige... Ik heb echt wel een klik met haar, het is zo'n kroelbeer haha. Mocht het niet doorgaan of er is geen klik met het paard dan ga ik denk ik niet verder met zoeken en dan kijk ik het nog eventjes aan...

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:12

lastig...

tessaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:20

Hey allemaal,
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een pony of paard die ik bij kan rijden. Ik zoek dit in de omgeving ede/ lunteren. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Hoor graag van iemand ☺
Tessa.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:07

tessaam schreef:
Hey allemaal,
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een pony of paard die ik bij kan rijden. Ik zoek dit in de omgeving ede/ lunteren. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Hoor graag van iemand ☺
Tessa.

Ik heb even naar je advertentie gekeken en er zijn nog een paar dingetjes die ik mis en je dus mee wil geven ;) Je geeft aan dat je een verzorg/bijrijdpaard zoekt, maar ik zie niet staan of je rijden een must vind of alleen een pre? Verder zie ik veel over rij ervaring staan, maar hoe ben je op de grond? Sta je open voor grondwerk zoals VD, longeren etc.?

Als laatste is het ook handig om te weten voor hoeveel dagen je iets zoekt en in welke omgeving (plaats met straal of reistijd).

Verder ziet de advertentie er zelf netjes uit en zou ik hem dus alleen nog wat aanvullen zodat een lezer net even een vollediger beeld krijgt van wat je te bieden hebt en wat je zoekt O:) Heel veel succes en ik hoop dat je wat vind ;)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:10

Ik zie ook dat je advertentie al wat ouder is, misschien is het een idee om hem opnieuw te plaatsen? Als eigenaar zou ik namelijk twijfelen of je nu nog op zoek bent. Verder vind ik het een hele nette advertentie :)

tessaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:04

Desiree_2001 schreef:
Ik zie ook dat je advertentie al wat ouder is, misschien is het een idee om hem opnieuw te plaatsen? Als eigenaar zou ik namelijk twijfelen of je nu nog op zoek bent. Verder vind ik het een hele nette advertentie :)

Erg slim, heb hem opnieuw geplaatst. Dankje!!

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:35

tessaam schreef:
Hey allemaal,
Hoor graag van iemand ☺
Tessa.

Je kan het best even een paard advertenties plaatsen op bijv. de boktmartkt, marktplaats, facebook
Zo ben ik ook aan mijn verzorgpony's gekomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:37

Er zijn veel groepen op Facebook waar je lid van kunt worden. Heb je er al aan gedacht om rond te fietsen ik de buurt en aan te bellen bij huizen waar paarden staan met je vraag? Of als je dat wat spannend vindt briefjes in brievenbussen doen. Advertentie ophangen bij de supermarkt wil ook bog weleens werken. Vraag aan paardenvrienden of ze hun ogen open willen houden voor je. Als je een beetje bekend bent in de paardenwereld gaat het veel makkelijker. Succes.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:02

Anoniem schreef:
Er zijn veel groepen op Facebook waar je lid van kunt worden. Heb je er al aan gedacht om rond te fietsen ik de buurt en aan te bellen bij huizen waar paarden staan met je vraag? Of als je dat wat spannend vindt briefjes in brievenbussen doen. Advertentie ophangen bij de supermarkt wil ook bog weleens werken. Vraag aan paardenvrienden of ze hun ogen open willen houden voor je. Als je een beetje bekend bent in de paardenwereld gaat het veel makkelijker. Succes.

Tegenstrijdig is het als je in een dorp woont waar zo ongeveer 10 paarden staan... Ik heb veel contacten in de paardenwereld maar toch wil het al bijna een halfjaar niet lukken om ergens aan de bak te komen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:08

Ja huhu, met 10 paarden is het ook wel wat anders he.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:35

Kreeg afgelopen week ook ineens nog 2 pb's maar heb sam al waar ik heel blij mee ben.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:49

Nou heb vandaag bij de haflinger gekeken. Ben er een kwartier geweest, en het was erg ongemakkelijk := gelukkig had ik mn moeder mee om het ijs wat te breken... Leuke pony wel, aanhankelijk, gemoedelijk, wel jong (bijna 4) moet wel echt sterk in mn schoenen staan en consequent zijn. Ze staat op een pensionstal met binnenbak, longeerbak, buitenbak (binnenkort 2) en best mooi uitrijgebied. Het is voor 2-3 dagen, mag er alles mee en op den duur mogen wedstrijden ook. Dat is dus wel fijn. Heb alleen niet echt kennis kunnen maken met de pony zelf, eigenaresse moest weg erna dus rijden/borstelen of zo kon niet. Dus nu mag ik morgenavond rijden en dan kijken we of er een klik is en of ik wel geschikt ben.. Het enige waar ik nog over twijfel is dit: ze vraagt 100 euro per maand, de helft van de stallingskosten dus. Ik weet niet of het reëel is, daarbij staat op de site dat je per combinatie 30 euro per maand moet betalen om te rijden. Dus 130 euro, exclusief lessen... Ik snap dat je de kosten een beetje wil verdelen, maar is dit wel reëel? Of ben ik nou gewoon zeikerig?

Mócht het zo super gaaf zijn dat ik dit wel wil doen, wat zijn mijn 'rechten' hier dan ongeveer in? Ik deel dan een paard met haar, dus dan heb ik toch ook wel wat inspraak op het paard of mag ik dat niet wensen? Moeilijk hoor, als de klik er is (denk dat de klik met eigenaresse dan wel belangrijker is :=) dan wil er even een week of 2 over nadenken of het wel te doen is en of ik het wel ècht wil...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:30

Nee, je deelt niet een paard met haar omdat je de helft van de stallingkosten zou betalen. Dus dat zou je allemaal met haar moeten bespreken wat wel en niet kan. De 1 betaalt 100 euro, mag rijden in de bak maar niet naar buiten, wel wedstrijden.. Noem maar op. Maar dat je de helft (of zelfs het gehele) stallingsgeld betaalt, zegt niks over het paard delen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:35

Sorry maar hoe je het hebt over je rechten, wauw, als eigenaar zijnde zou ik verder zoeken.. ik vind niet dat je dat mag wensen, is en blijft jouw paard niet.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:49

gerpiegorp schreef:
Het enige waar ik nog over twijfel is dit: ze vraagt 100 euro per maand, de helft van de stallingskosten dus. Ik weet niet of het reëel is, daarbij staat op de site dat je per combinatie 30 euro per maand moet betalen om te rijden. Dus 130 euro, exclusief lessen... Ik snap dat je de kosten een beetje wil verdelen, maar is dit wel reëel? Of ben ik nou gewoon zeikerig?

Mócht het zo super gaaf zijn dat ik dit wel wil doen, wat zijn mijn 'rechten' hier dan ongeveer in? Ik deel dan een paard met haar, dus dan heb ik toch ook wel wat inspraak op het paard of mag ik dat niet wensen? Moeilijk hoor, als de klik er is (denk dat de klik met eigenaresse dan wel belangrijker is :=) dan wil er even een week of 2 over nadenken of het wel te doen is en of ik het wel ècht wil...

Dat is een aardig bedrag idd. Wat jou rechten zijn? Die heb je niet.
Ik zou inderdaad even heel goed gaan nadenken wat je wil.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:10

Jij hebt nog steeds geen rechten, dat je een bijdrage betaald brengt daar jammer genoeg geen verandering in. Het blijft hetzelfde, het is niet jouw paard en jij hebt er verder niets over te zeggen, daarom zou ik er zelf ook niet voor kiezen om zo'n groot bedrag te betalen :=

Edit; dat jij de helft van de stallingskosten betaald betekent niet dat jullie het paard delen, het paard staat nog steeds op haar naam en deze prijs is gewoon symbolisch.
Laatst bijgewerkt door Desiree_2001 op 05-04-16 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:14

gerpiegorp schreef:
Nou heb vandaag bij de haflinger gekeken. Ben er een kwartier geweest, en het was erg ongemakkelijk := gelukkig had ik mn moeder mee om het ijs wat te breken... Leuke pony wel, aanhankelijk, gemoedelijk, wel jong (bijna 4) moet wel echt sterk in mn schoenen staan en consequent zijn. Ze staat op een pensionstal met binnenbak, longeerbak, buitenbak (binnenkort 2) en best mooi uitrijgebied. Het is voor 2-3 dagen, mag er alles mee en op den duur mogen wedstrijden ook. Dat is dus wel fijn. Heb alleen niet echt kennis kunnen maken met de pony zelf, eigenaresse moest weg erna dus rijden/borstelen of zo kon niet. Dus nu mag ik morgenavond rijden en dan kijken we of er een klik is en of ik wel geschikt ben.. Het enige waar ik nog over twijfel is dit: ze vraagt 100 euro per maand, de helft van de stallingskosten dus. Ik weet niet of het reëel is, daarbij staat op de site dat je per combinatie 30 euro per maand moet betalen om te rijden. Dus 130 euro, exclusief lessen... Ik snap dat je de kosten een beetje wil verdelen, maar is dit wel reëel? Of ben ik nou gewoon zeikerig?

Je hebt in principe geen rechten. Het betalen van de helft van het stalgeld maakt je niet meteen voor de helft eigenaar. Sterker nog, al zou je al het stalgeld betalen heb je geen rechten. Dan zou je bij volledige betaling van het stalgeld ineens eigenaar zijn, dat hoort niet en is ook niet zo. Als eigenaar zou ik het niet prettig vinden als mijn bijrijdster dingen gaat eisen omdat ze (veel?) geld betaalt. Dan maar op zoek naar een ander.