Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:03

Moderatoropmerking:
Denken jullie eraan hier on topic te blijven? Zoals gezegd zijn er voor de discussie wel/geen bijdrage andere topics te vinden. Hier is dat eigen keuze en bijzaak en hoeft dat niet perse ter discussie gesteld te worden.

xJanoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:00

Hier het bewijs dat niet alle eigenaren goed zijn. Heb 2 jaar trouw 3x per week een pony verzorgd. Ik heb zelfs een nieuw zadel gekocht omdat de eigenaar het oude zadel niet liet maken, ook niet na geld te hebben ontvangen van de verzekering. Nu heeft ze een week geleden opeens aangekondigd dat ze gaat verhuizen volgende week. MET pony. Ik vind het erg jammer dat ze niet beter heeft gecommuniceerd. Ik had namelijk nog graag een keer naar het strand of bos gegaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:24

xJanouk, het is niet netjes maar dat is nu eenmaal her risico van verzorgpaarden. Ik kan zo tegen een eventuele bijrijder binnen een paar minuten besluiten dat ze eg kan gaan. Dat de bijrijder dan van alles geplant gekocht etc heeft is dan heel jammer, maar helaas, het is jouw paard niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:27

Janouk; tja dat is rot maar je bent de verzorgster, niet het vriendinnetje van de eigenaresse. Had ze dan d'r paard een maand moeten laten staan? Vaak hebben stallen een opzegtermijn, dus moet ze een maand stalling dan door betalen, heen en weer rijden enz ? Snap dat het rauw op je dak valt maar dat maakt haar geen 'slechte eigenaar'. Dat zadel is van jou dus zou ik meenemen en het erbij laten.

Maar daarom snap ik dus ook nooit waarom bijrijdsters van alles aanschaffen voor andermans paard..

Het zou netjes zijn als ze het gecommuniceerd had, maar het is geen verplichting. En misschien kwam er onverwachts een plek vrij in de buurt van d'r nieuwe huis ofzo. Tal van redenen te bedenken.

xJanoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:31

Anoniem schreef:
Janouk; tja dat is rot maar je bent de verzorgster, niet het vriendinnetje van de eigenaresse. Had ze dan d'r paard een maand moeten laten staan? Vaak hebben stallen een opzegtermijn, dus moet ze een maand stalling dan door betalen, heen en weer rijden enz ? Snap dat het rauw op je dak valt maar dat maakt haar geen 'slechte eigenaar'. Dat zadel is van jou dus zou ik meenemen en het erbij laten.

Maar daarom snap ik dus ook nooit waarom bijrijdsters van alles aanschaffen voor andermans paard..

Ik snap dat het haar eigen beslissing is, maar ze heeft het me via whatsapp vertelt en was er zelf bijna nooit. Als ze er dan was mestte ze alleen de stal uit en liet de pony gewoon op het weiland staan. Ik hoop dat dat zal veranderen nu ik er niet meer ben. En wat betreft het spullen kopen; Ik moest wel zelf een zadel kopen, want zij zal het niet gedaan hebben. Ik vind het idd gewoon heel jammer en baal dr van dat ik er niks aan kan doen..
Laatst bijgewerkt door xJanoux op 27-04-16 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:32

Tja nogmaals... Heerlijk dat jij dat gedaan hebt voor haar, maar dat betekent niet dat je ook maar enige soort van Inbreng hebt. Zadel idd houden en een nieuwe verzorgpony zoeken.

xJanoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:34

Celiien schreef:
Tja nogmaals... Heerlijk dat jij dat gedaan hebt voor haar, maar dat betekent niet dat je ook maar enige soort van Inbreng hebt. Zadel idd houden en een nieuwe verzorgpony zoeken.

Ga ik doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:34

Janouk; komt die pony wat tekort dan als ie niet gereden wordt? Nee toch?

Dat zij dat zadel niet noodzakelijk zag is rot voor jou. Maar als je zelf idd alleen buiten zet/uitmest/beetje poetst en frut tja dan zou ik ook geen nieuw zadel kopen ;)

Je kocht een zadel, maar daarmee koop je geen rechten of gedeeltelijk eigendom of inbreng op de pony. Hoe vervelend dat ook is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:35

Dat is balen xJanoux. Niet echt netjes om het via whatsapp te doen.
Ik weet natuurlijk niet wat haar dat heeft doen besluiten maar meestal gaat er toch wel wat tijd over tussen het rondkijken voor wat anders en het daadwerkelijk verhuizen.
En natuurlijk mag en kan ze dat doen maar beetje meer respect voor degene die er toch voor je paard geweest is mag ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:37

We horen hier wel het verhaal van 1 kant he, van een 14-jarige met wellicht een flinke stapel emoties omdat d'r verzorgpony weg gaat. Ik zou daarom de kant van de eigenaresse ook best interessant vinden (vooral omdat er gelijk geroepen werd 'ze kwam bijna nooit'). Misschien was de beste mevrouw zelf al verhuisd qua woning maar was er nog geen plek op stalling in de buurt en nu wel?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:41

Anoniem schreef:
We horen hier wel het verhaal van 1 kant he, van een 14-jarige met wellicht een flinke stapel emoties omdat d'r verzorgpony weg gaat. Ik zou daarom de kant van de eigenaresse ook best interessant vinden (vooral omdat er gelijk geroepen werd 'ze kwam bijna nooit'). Misschien was de beste mevrouw zelf al verhuisd qua woning maar was er nog geen plek op stalling in de buurt en nu wel?

Dat weet je natuurlijk nooit ook niet met de verhalen van eigenaren hier. Maar ik zie haar verder niet echt kwaad spreken dus de andere kant lijkt me niet zo relevant. Ze baalt er gewoon van en dat is logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:46

Mwah ik vind 'ze kwam nooit en ze liet dr alleen in de wei staan' ook niet heel aardig overkomen, ze heeft er de afgelopen 2 jaar dus wel een zo goed als eigen pony aan gehad ;) dat ze baalt is logisch maar verhuizen kan 1000 redenen hebben. Dat dan de kant van de eigenaar niet 'relevant' is.. Mwah.. Heb wel vaker 14 jarige meisjes in al hun emoties verhaaltjes mooi zien verdraaien en aandikken ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:51

Het valt me inderdaad op hoe iedereen hier vindt dat dit het volste recht van de eigenaresse is. Als jullie ook zo omgaan met bijrijders dan snap ik wel dat het voor jullie moeilijk is om iemand te vinden. Je mag best een beetje menselijk zijn en als het inderdaad zo gegaan is als janouk nu verteld dan vind ik het grof. Ze had best eerder kunnen laten weten dat er plannen waren om te gaan verhuizen zodat de verzorgster daar rekening mee kan houden, kleine moeite lijkt mij.

Edit> jullie impliceren zelfs dat een 14 jarige eigenlijk per definitie een verdraaide waarheid neerzet. Is een eigenaar heilig ofzo? Een iedere 14 jarige een jokkebrok? Jullie zijn zelf ook 14 geweest hoor....
Laatst bijgewerkt door Amable op 27-04-16 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:52

Anoniem schreef:
Mwah ik vind 'ze kwam nooit en ze liet dr alleen in de wei staan' ook niet heel aardig overkomen, ze heeft er de afgelopen 2 jaar dus wel een zo goed als eigen pony aan gehad ;) dat ze baalt is logisch maar verhuizen kan 1000 redenen hebben. Dat dan de kant van de eigenaar niet 'relevant' is.. Mwah.. Heb wel vaker 14 jarige meisjes in al hun emoties verhaaltjes mooi zien verdraaien en aandikken ;)

Ze heeft er uiteindelijk zichzelf mee hé als ze niet eerlijk is.
Ik denk dat iedereen het anders interpreteert maar ik zie er zelf al geen kwaad in dat het paard altijd in de wei staat. Zou die nu altijd in stal staan zou dat voor mij weer ander zijn. Daar zie ik dus het probleem niet. Die kant lijkt me dus niet heel relevant voor mij. Verder vindt ik het sowieso slap om zoiets via de whatsapp te doen je kan op z'n minst even op stal afspreken en het gewoon vertellen. Vandaar dat ik de kant van de eigenaar niet zo relevant vindt als je niet eens op kan brengen om even een half uur/uur vrij te maken om een andere gewoon even in persoon te zeggen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:57

Grappig. Grootste zorg lijkt de gemiste kans om nog een buitenrit te maken... Hoe erg is dat wel niet!

Veel (volwassen) eigenaren komen vaak niet aan rijden toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:02

Anke schreef:
Grappig. Grootste zorg lijkt de gemiste kans om nog een buitenrit te maken... Hoe erg is dat wel niet!

Dit dus..

En tigra; ik zie er zelf idd ook geen kwaad in als een pony op de wei staat. Het werd alleen wel nog even vernoemd. Bovendien dat gedoe over zadels; ik denk dat een eigenaar best zelf mag beslissen wanneer er een ander zadel komt, dat een 14 jarige zich daarmee bemoeit en oordeelt of dat wel of niet van verzekeringsgeld moet gebeuren vind ik nogal wat.

Ik was destijds ook zo gek om een zadel te kopen voor m'n pony. Ik reed amper op d'r maar vobd jet voor m'n bijrijdster wellicht wel fijn. 3 maanden later werd er een nogal bijzonder boekje over en tegen mij open gedaan met een mooi verdraaid verhaal, dus dat niet iedere eigenaar meer zo gek is als ie zelf niet rijdt snap ik helemaal. En nee, ik zeg niet dat eigenaren heilig zijn maar een verzorgster is dat ook niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:02

Anke schreef:

Dus daarom mag een verzorger en niet van balen dat ze graag nog een keer een buitenrit had kunnen maken? Was wellicht een leuke manier van afscheid nemen geweest.
Maar goed sommige eigenaren hebben het ontzettend zwaar en verzorgers hebben alle leuke dingen.

Gelukkig zijn er eigenaren die wel meer inzicht hebben in (jonge) verzorgers.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:08

Als je het zo ziet "eigenaren hebben het zwaar en verzorgsters alle leuke dingen" dan moet je je leven eens gaan veranderen en andere prioriteiten stellen ;)

Hier weer zo'n gevalletje van 'ik mis iets in communicatie" 1,5 week op vakantie... afgelopen week wel super fanatiek geweest en nu dus op vakantie (wat ik via via hoorde :p)

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:49

Ik snap niet zo goed waarom iedereen maar blijft zeggen dat Janouk 'gewoon' een 14-jarige is. Ze heeft 2 jaar voor dat beestje gezorgd, dan vind ik het wel zo redelijk van de eigenaar dat hij/zij op tijd en in persoon aangeeft te gaan verhuizen. En wat betreft dat zadel; Janouk heeft die waarschijnlijk zelf aangeschaft, omdat zij wel wil rijden. Nergens heeft zij gezegd dat ze het zadel gekocht heeft om deels eigenaar van de pony te worden of zo, maar ze geeft aan dat ze er van baalt dat ze via Whatsapp te horen moet krijgen dat de pony gaat verhuizen, na er twee jaar voor gezorgd te hebben.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:35

Je doet dat gewoon netjes in overleg en face-to-face... of iemand nu een week komt en je ziet het niet zitten of je gaat hem verhuizen omdat het voor jezelf makkelijker is. Gewoon uit fatsoen. Vooral na een paar jaar. Ik heb zelfs verhuizingen overlegd. (En ja, ik betaal, mijn paard, dus ik beslis, maar wel in overleg met. Een paar zijn er daardoor wel gestopt (ruiters die zelf luxe wilde, maar dat paard niet happy was, boeide ze minder) en die echt alleen dus puur voor het rijden kwamen. Maar die hebben toen de keuze gehad. Daarna ook nooit meer gezien overigens :') Maar je zegt het netjes, vaak zit je nog met een opzegtermijn op een stal en verhuizen komt niet opeens uit de lucht vallen (of de stal moet wel hele lompe fouten maken.... Heb ook ooit ergens gestaan waar ze geen hooi meer kregen want mevrouw had geen geld meer (wel zelf 15 paarden :')) Toen was het ook heel snel inpakken en wegwezen. Maar in zo'n situatie moet je. Normaal gesproken komt het niet uit de lucht vallen.

Spullen kopen voor verzorgpony vind ik altijd dubieus. Ik heb zelf alles, maar dat was voor de ene niet genoeg blingbling dus kocht ze een eigen hoofdstel, prima... Soms doe je dingen om vooruit te kunnen. Gewoon extra luxe. Spullen blijven dan gewoon van jou klaar. Gebruikte zelf die spullen ook nooit. Vond dat gewoon raar :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:21

Liannetje86 schreef:
Als je het zo ziet "eigenaren hebben het zwaar en verzorgsters alle leuke dingen" dan moet je je leven eens gaan veranderen en andere prioriteiten stellen ;)

Hier weer zo'n gevalletje van 'ik mis iets in communicatie" 1,5 week op vakantie... afgelopen week wel super fanatiek geweest en nu dus op vakantie (wat ik via via hoorde :p)

Dat vindt ik ook maar sommige eigenaren klagen zelf blijkbaar wel dat ze niet veel kunnen rijden maar owee als een verzorger het over rijden heeft want dan is dat hun prioriteit in plaats van de pony.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:42

Haha....geinig om te zien hoe dingen door bepaalde personen worden opgevat.

Afscheid nemen dmv rijden is misschien een keuze.
Lekker knuffelen/wandelen/fotoshoot spreekt me meer aan.

Over het punt dat ze het op zo'n korte termijn hoort, via de app. Is wellicht erg banketstaaf. Zou niet mijn manier zijn. Daar had de eigenaar wel anders mee om kunnen gaan.

Echter dat ze het vooral erg vindt dat ze dan niet meer kan rijden..dat zou hier mbt instelling totaal niet matchen.
Gaat het dan om de pony of om het niet meer kunnen rijden....

Wellicht heeft eigenaar een goede reden. Een verhaal heeft twee kanten.

Niet kunnen rijden...wie hoor je klagen? De eigenaar heeft er niks over gezegd. Ponylief zal vast ook graag genieten vd vrijheid.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:43

Oei..dat is zeker niet netjes om de vakantie niet tijdig te melden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:03

Het komt anders vrij veel voorbij dat een eigenaar zelf bijna geen tijd heeft om te rijden wat ze hier maar wat graag vermelden blijkbaar.
Ik weet niet wie precies en of het elke keer dezelfde is maar vindt het nogal een nonsens argument en beetje jammer dat het elke weer aangehaald moet worden zeker als het eigenlijk niet eens iets mee te maken heeft.
En het valt me hier gewoon vaker op dat er bepaalde eigenaren bijzitten die nogal moeite hebben met dingen die een verzorgen/bijrijder zegt. Net of de eigenaar altijd beter is en doet als de verzorger. Maar ondertussen wel steeds opzoek zijn maar is het nooit goed genoeg en als er dan ook maar iemand is die eens wat minder leuke ervaring heeft met de eigenaar heeft het ineens 2 kanten maar als de eigenaar klaagt wordt daar verder niet over nagedacht. Sommige komen hier als eigenaar erg naar over als ik heel eerlijk ben.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:28

Dit is dan ook een topic voor eigenaren en niet voor bijrijders en verzorgsters. Daar zal het vast ook wel mee te maken hebben.

Ik ben zelf allergisch voor de types die een groot bord met RIJDEN voor de ogen hebben. Rijden is een bijzaak. Ze goed verzorgen is de hoofdzaak.