Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Desiree_2001 schreef:Om eerlijk te zijn ben ik het er wel mee eens dat het niet verstandig is om een onrustig paard vast te maken aan een hek, zeker niet omdat ik hieruit opmaak dat het geen erg stevig hek was en het sowieso niet de bedoeling is om je paard daar vast te zetten. Maar aan dat gebrek aan ervaring kunnen de meeste mensen zelf ook niets doen, dat is juist een goede rede om een verzorgpaard te nemen, dat zou ik niet als een rede zien om er maar meteen mee te stoppen. Als je echt geen klik voelt moet je eerlijk naar jezelf zijn en op zoek gaan naar iets anders, maar dit zou geen rede moeten zijn om te stoppen. Het is nu eenmaal vallen en opstaan, als je na iedere tegenslag al wilt stoppen is de paardenwereld gewoon niets voor je.
Marocje schreef:Desiree_2001 schreef:Om eerlijk te zijn ben ik het er wel mee eens dat het niet verstandig is om een onrustig paard vast te maken aan een hek, zeker niet omdat ik hieruit opmaak dat het geen erg stevig hek was en het sowieso niet de bedoeling is om je paard daar vast te zetten. Maar aan dat gebrek aan ervaring kunnen de meeste mensen zelf ook niets doen, dat is juist een goede rede om een verzorgpaard te nemen, dat zou ik niet als een rede zien om er maar meteen mee te stoppen. Als je echt geen klik voelt moet je eerlijk naar jezelf zijn en op zoek gaan naar iets anders, maar dit zou geen rede moeten zijn om te stoppen. Het is nu eenmaal vallen en opstaan, als je na iedere tegenslag al wilt stoppen is de paardenwereld gewoon niets voor je.
Mee eens. Ik ben ook zo dom geweest afgelopen zomer mijn pony aan het hek vast te maken, en hem dan ook nog niet op slot te doen! Het is wel een heel zwaar hek, dus steunde nu op de grond ipv in het slot. Maar toch: hij schrok, schoot een een stuk naar achter, en nam het hek een halve meter mee. Daar schrok ie nog meer van (dat schuif natuurlijk over de grond en maakt kabaal) en bevroor toen gelukkig. Ik had hem dan wel meteen los, maar het was echt een domme actie van mij (die toch al 25 jaar in de paarden zit..) Het banketstaaf was nog: mijn weidegenoot was aan het rijden in de wei, dus ook dat was gevaarlijk: als die pony ook was geschrokken, had ik niet willen weten wat er verder nog kon gebeuren..
Dus wijze les: de ringen gebruiken om ze vast te zetten, of ze los laten laten staan
iiJasmijn schreef:Ik heb een keer meegemaakt dat ik mocht kijken bij 2 tinkers. Ze zei dat iedereen (lees; 2/3 mensen incl ik) een kans kreeg om een keer te komen kijken. Heeft ze 2 keer gezegd, dat ze op mij zou wachten en dan pas een keuze zou maken. Ik kon pas einde van de week, want op een of andere manier kon ze geen één avond. We hadden dan op de vrijdag overdag afgesproken. Kreeg ik woensdag een berichtje van dat de keuze al is gemaakt bij de eerste, 'het klikte zo goed'. Ik heb terug gereageerd van jammer dat ik geen kans heb gekregen. Ik denk dan echt van laat mij dan ook even kijken, dan heb ik tenminste ook nog het idee dat ik er iets voor heb gedaan en ze zei nog zo dat ze eerst iedereen wilde zien!.. Misschien klinkt het wel beter met mij.. maarja, daar komt ze nu nooit meer achter!