Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:18

Kvika, het ligt eraan wat dat bolletje wol allemaal kan :D Ik heb zelf ook een ukkie hoor! Maar ik ben zelf wel vrij fanatiek, en als een paard dat niet aan kan, vind ik dat niet eerlijk tegenover dat paard..

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:26

Hier in Leiden is het ook knap lastig om een verzorgpaardje te vinden, zonder dar je naar Zoeterwoude ofso moet gaan...
Ik heb gelukkig eerst 2 verzorgpaardjes die bij elkaar stonden gevonden, maar daar nu grotendeels mee gestopt, en die waren 100 meter verhuist, en daar stonden toen nog 3 paardjes.
2 daarvan mocht ik toen verzorgen, en toen waren de andere alweer weg, maar ben bij de nieuwste gebleven...
Maarheb wel eerst 2 jaar lopen zoeken :P

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:37

wat moet ze kunnen? ze is nu dik 1,5 jaar onder het zadel maar weinig mee gedaan.
gas, stuur, rem alles zit er wel op maar piaffe zal er niet in zitten en ik denk met een ijslander zal het ook nooit echt wat worden.
gr

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:48

Piaffe vraag ik ook niet hoor :) haha. Maar dressuurmatig kan ze ook niet? Of wil jij dat bijvoorbeeld niet? En is dat zo, dat ijslanders dat niet kunnen? Elk paard kan dat toch, op een fijne goede manier?

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:50

Nou ik ben zelf weer eens op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Net de advertentie geplaatst, zo ook nog even op marktplaats zetten. Ben heel erg benieuwd, ken al iemand uit het stadje hier mischien helpt dat.
Ook zou ik eventueel een les kunnen nemen op de manege, maar ik weet niet of ik dat leuk zou vinden (wsl niet) en of het zou helpen om wat te vinden.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:54

tuurlijk, dressuur blijft de basis welke tak van paardensport dan ook.
het zit er nog niet helemaal in, mocht je eens willen komen kijken hoor ik het wel
ze staat in egmond aan de hoef.
later komt ze aan huis.
gr

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:34

Ja momenteel is egmond aan de hoef voor mij een beetje te ver, als ze aan huis komt, waar is dat dan? (stompetoren?) want dat is voor mij wel te doen.

Groetjes

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:25

Het is anders als verzorgster ook best moeilijk om een leuke pony + eigenaar te vinden! Heb tot nu toe 3 pony's verzorgd de eerste twee allebei 3 jaar verzorgd. Toen daar gestopt (de pony's waren wel leuk maar we hadden afspraken gemaakt veranderde steeds, ik hoefde nooit te betalen toen ineens wel en nog wat dingen en zo ) Nouja nu een ander gevonden en echt supergezellig altijd, ik was er met weer en wind en nu is ze mijn eigen pony dus echt super,
Maar het is dus voor de verzorgers ook niet altijd even makkelijk! Door weer en wind fietsen is ook niet altijd een pretje...

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:13

kim345 schreef:
Het is anders als verzorgster ook best moeilijk om een leuke pony + eigenaar te vinden! Heb tot nu toe 3 pony's verzorgd de eerste twee allebei 3 jaar verzorgd. Toen daar gestopt (de pony's waren wel leuk maar we hadden afspraken gemaakt veranderde steeds, ik hoefde nooit te betalen toen ineens wel en nog wat dingen en zo ) Nouja nu een ander gevonden en echt supergezellig altijd, ik was er met weer en wind en nu is ze mijn eigen pony dus echt super,
Maar het is dus voor de verzorgers ook niet altijd even makkelijk! Door weer en wind fietsen is ook niet altijd een pretje...

Dat je door weer en wind moet is een aspect die bij het verzorgen hoort lijkt mij, want in Nederland is het niet altijd mooi weer en een paard is toch afhankelijk van mensen.
Zoek daarom altijd als je een verzorgpony wil 1 die in de buurt staat, want dan is het makkelijker te doen met slecht weer als je alleen een fiets hebt. (tip voor zoekenden)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:15

best lastig een goede verzorgster te vinden
ik was blij van de week dat ik er 1 gevonden had
maar die haakte helaas (om hele goede redenen) weer af

dus ik zoek ook nog steeds

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:37

Natasja22 schreef:
kim345 schreef:

Dat je door weer en wind moet is een aspect die bij het verzorgen hoort lijkt mij, want in Nederland is het niet altijd mooi weer en een paard is toch afhankelijk van mensen.
Zoek daarom altijd als je een verzorgpony wil 1 die in de buurt staat, want dan is het makkelijker te doen met slecht weer als je alleen een fiets hebt. (tip voor zoekenden)

Ja dat is waar maar 20 min door de regen fietsen is nog steeds niet echt lekker. En soms zit je met huiswerk en vind dat de eigenaar daar best begrip voor kan hebben... Kijk als je afgesproken hebt die dag en je moet ook voeren of zo dan vind ik dat je er moet zijn, maar wanneer je dan afspreekt dat de eigenaar gewoon voert.. aan afspraken moet je je wel houden vind ik maar ook als eigenaar...

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:20

Natasja22 schreef:
kim345 schreef:

Ja dat is waar maar 20 min door de regen fietsen is nog steeds niet echt lekker. En soms zit je met huiswerk en vind dat de eigenaar daar best begrip voor kan hebben... Kijk als je afgesproken hebt die dag en je moet ook voeren of zo dan vind ik dat je er moet zijn, maar wanneer je dan afspreekt dat de eigenaar gewoon voert.. aan afspraken moet je je wel houden vind ik maar ook als eigenaar...

Een drukke proefwerkweek/examens dat je dan wat minder komt vind ik dan wel begrijpelijk, maar dit kan je ruim van te voren aangeven. Een dag van te voren aangeven dat je niet kan door veel huiswerk zou ik niet erg veel begrip voor hebben. Huiswerk weet je meestal van te voren en dus zul je beter moeten leren plannen. Wel of niet voeren zou voor mij geen verschil maken afspraak is afspraak.
En inderdaad zowel eigenaar als verzorger zouden zich netjes aan gemaakte afspraken moeten houden.

Zaterdagmiddag komt een nieuwe verzorgster kennismaken dus even duimen dat het nu wel wat gaat worden :D .

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:29

Natasja22: hier gaat dit topic niet over maar ik wil wel even zeggen dat er genoeg leraren zijn die besluiten de dag van te voren ineens een flink pak huiswerk op te geven.
Dus helaas kán er gewoon niet vooruit gepland worden af en toe en ik denk dat als je hier als eigenaar echt problemen mee hebt dat het best wel lastig wordt om een goede bijrijdster te vinden..
Want zulke dingen komen nu eenmaal voor.
(oke, als het heel vaak gebeurt snap ik dat je het op een gegeven moment genoeg vind.)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:50

Ik denk dat de discussie over door huiswerk niet komen well in dit topic past. Want als huiswerk een reden is om niet te komen, dan kan het dus inderdaad voor een eigenaar moeilijk zijn om een een bijrijder te vinden.

Een eigenaar zoekt een bijrijder die komt als dat afgesproken is, en natuurlijk kan er wel eens iets tussen komen. Maar huiswerk is altijd een terugkerend iets, en als dat een reden is om af te zeggen is het voor een eigenaar dus ongemakkelijk om zo een bijrijder te hebben. Je wil op iemand aan kunnen, anders heeft een bijrijder totaal geen nut.

De reden die eerder genoemd word met slecht weer afzeggen vind ik ook een reden om te stoppen met een bijrijder. Slecht weer is imo geen reden om niet te komen. Dan ben je dus niet toe aan de verantwoordelijkheid van een verzorgpaard.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:56

xAlice schreef:
Natasja22: hier gaat dit topic niet over maar ik wil wel even zeggen dat er genoeg leraren zijn die besluiten de dag van te voren ineens een flink pak huiswerk op te geven.
Dus helaas kán er gewoon niet vooruit gepland worden af en toe en ik denk dat als je hier als eigenaar echt problemen mee hebt dat het best wel lastig wordt om een goede bijrijdster te vinden..
Want zulke dingen komen nu eenmaal voor.
(oke, als het heel vaak gebeurt snap ik dat je het op een gegeven moment genoeg vind.)

Topic gaat er over dat het zo moeilijk is om verzorgster te vinden die betrouwbaar is, waar je gewoon op kan rekenen en die ook afspraken nakomt. (vaak) Op het laatste moment afzeggen (voor bv. huiswerk) is voor een eigenaar echt niet handig, want we zoeken een verzorgster waar we echt op kunnen rekenen. Houdt je je altijd aan gemaakte afspraken en weet ik dat ik normaal altijd op je kan rekenen en komt het dan 1 keer voor oke, maar 99% kan je oplossen door plannen.

Daarom zoek ik ook iemand die boven de 18 is ;) .

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:08

Ik snap ook wel dat je als je afspraken hebt gemaakt dat je verwacht dat je bijrijdster ook komt.
Maar ik denk dat je ook niet te streng moet worden, er zijn gewoon dagen dat het echt niet lukt en als die te vaak voorkomen dan kun je het daar overhebben, maar eens in een heleboel tijd dat een keer echt niet lukt.. Tja, ik denk dat daar wel iets begrip voor mag zijn.
Het moet idd niet terug blijven komen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:09

wat zijn dan wel goede redenen om af te zeggen?
ik ging destijds met m'n vorige bijrijdpaard OOK toen m'n opa overleed, maar heb ook wel 1 keer gehad met huidige bijrijdpaard dat ik niet kon doordat ik geen sleutel had van t hek (kon sleutelbos nergens vinden, en alsk t hek niet open kan doen kan ik niet naar paard :+) heb toen ook asap een kopie van de sleutel gemaakt zodat t niet nog een keer kan gebeuren :+

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:21

@Kimmikky
Enkele goede redenen zijn:
* overleden familie (dus had daar wel begrip voor gehad als je niet geweest was en bij mij verzorgde)
* doodziek (dit moet natuurlijk niet elke maand een paar keer voorkomen, want dan zou ik je toch aanraden om naar de huisarts te gaan)
* auto die het opeens begeeft (beetje lastig als je van ver komt en geen vervangende auto hebt)

Zo zijn er vast nog wel andere dingen waar je echt geen grip op hebt en liever bij je verzorgpaard was geweest.
Zolang je het maar meldt zodra je het weet, zodat een eigenaar ook nog iets kan regelen en het niet steeds is dat er afgezegd wordt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:45

xAlice schreef:
Ik snap ook wel dat je als je afspraken hebt gemaakt dat je verwacht dat je bijrijdster ook komt.
Maar ik denk dat je ook niet te streng moet worden, er zijn gewoon dagen dat het echt niet lukt en als die te vaak voorkomen dan kun je het daar overhebben, maar eens in een heleboel tijd dat een keer echt niet lukt.. Tja, ik denk dat daar wel iets begrip voor mag zijn.
Het moet idd niet terug blijven komen.

Maar voor Natasja en mijzelf valt huiswerk hier niet onder. En over niet te streng worden, je krijgt als verzorgster de zorg over 1 van de meest dierbaarste bezitting van een ander. Je mag als verzorgster er begrip voor hebben dat een eigenaar dus natuurlijk wel 'streng' is. Als je je afspraken niet kan nakomen ben je dus nog niet toe aan de grote verantwoordelijkheid van een verzorgpaard.

Ik denk trouwens dat iedereen wel begrijpt dat iets triests als overlijden/ziekte niet tegen een verzorgster gebruikt zal worden.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:52

Ik snap ook heus wel dat je streng bent maar als je verzorgster één keer naar je toe komt met de boodschap dat ze voor de volgende dag voor 7 vakken huiswerk heeft en of het voor één keer mogelijk is dat jij haar dag overneemt of iemand anders regelt.
Dan is dat toch niet heel vreselijk?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:59

xAlice schreef:
Ik snap ook heus wel dat je streng bent maar als je verzorgster één keer naar je toe komt met de boodschap dat ze voor de volgende dag voor 7 vakken huiswerk heeft en of het voor één keer mogelijk is dat jij haar dag overneemt of iemand anders regelt.
Dan is dat toch niet heel vreselijk?

Pffff :D Ik kan mezelf niet duidelijker uitdrukken dan dat ik al gedaan heb. Nee een keer is niet erg, wel storend, maar herhaling wel. En veel huiswerk gebeurt vaker dan 1x, dus als je dat niet kan plannen etc. ;)

Dus dit is 1 van de redenen waarom het zo moeilijk is om een bijrijder te vinden

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:02

*gaat toch maar proberen bijrijdpaard af te bellen ivm begrafenis van tante maandag :=
word anders een emotionele rennensprintencrossen dag maandag :=

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:05

Kimmikky schreef:
*gaat toch maar proberen bijrijdpaard af te bellen ivm begrafenis van tante maandag :=
word anders een emotionele rennensprintencrossen dag maandag :=

Misschien iets beter lezen ;)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:07

ja, de dag van de dood zelf, maar alsk om 2 uur begravenis heb en er 's avonds geen licht is?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:12

Kimmikky schreef:
ja, de dag van de dood zelf, maar alsk om 2 uur begravenis heb en er 's avonds geen licht is?

Nogmaals: Ik denk trouwens dat iedereen wel begrijpt dat iets triests als overlijden/ziekte niet tegen een verzorgster gebruikt zal worden.
En nou ben ik klaar met mezelf herhalen. Ik ga maar eens koken. :+