Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:03

Dan mag iemand onbeperkt komen rijden. Zal ook wel moeten als iemand ermee op wedstrijd wil, dan krijg je niets voor elkaar in de ring als je maar 2 keer in de week erop zit.
Als je hier wekelijks privé les neemt (half uur per keer) dan ben je ook al 100 euro per maand kwijt!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:07

Kris schreef:
Dan mag iemand onbeperkt komen rijden. Zal ook wel moeten als iemand ermee op wedstrijd wil, dan krijg je niets voor elkaar in de ring als je maar 2 keer in de week erop zit.
Als je hier wekelijks privé les neemt (half uur per keer) dan ben je ook al 100 euro per maand kwijt!

Voor wat je ervoor krijgt is het inderdaad echt geen hoog bedrag, maar ik snap ook wel dat veel mensen dat geld misschien niet hebben haha.
Maar wel een leuk aanbod, je vind er vast nog iemand voor want het klinkt wel heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:57

Ben weer terug :D De heenweg viel mee, op routeplanner stond dat het 37 minuten fietsen was , maar we hadden wind mee en we hebben er 20 minuten over gedaan :) Het was heel gezellig, de paarden stonden bij de opa en oma van de eigenaar, haar zusje , vader en moeder waren er ook, zusje en eigenaar zijn bijna even oud als mij. Eerst even binnengezetten, wat praten enz. Daarna naar de paardjes geweest. Het paard staat in een uitloop stal samen met 2 schattige shets, we hebben wat gepoetst en daarna hebben we ze in de bak gezet. Het paard is echt een schatje, heel braaf alleen hij liep de hele tijd zn stal uit omdat hij buiten wou kijken :D De terug weg hadden we helaas de wind tegen, toen deden we er ongeveer 30 minuten over.

Ik moet nog een keer een afspraak maken, als het wat lekkerder weer is. Ik heb alleen geen idee wanneer ik contact moet opnemen ( ik kan e-mailen,smsen en bellen ). Stel als het even duurt voordat het lekkerder weer word ( iets boven nul en geen harde wind ) dan moet ik dus nog even wachten , dus ik weet nog niet wat ik moet doen. Eerst nog maar even op temperatuur komen :)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:03

lschaap11 schreef:
Ben weer terug :D De heenweg viel mee, op routeplanner stond dat het 37 minuten fietsen was , maar we hadden wind mee en we hebben er 20 minuten over gedaan :) Het was heel gezellig, de paarden stonden bij de opa en oma van de eigenaar, haar zusje , vader en moeder waren er ook, zusje en eigenaar zijn bijna even oud als mij. Eerst even binnengezetten, wat praten enz. Daarna naar de paardjes geweest. Het paard staat in een uitloop stal samen met 2 schattige shets, we hebben wat gepoetst en daarna hebben we ze in de bak gezet. Het paard is echt een schatje, heel braaf alleen hij liep de hele tijd zn stal uit omdat hij buiten wou kijken :D De terug weg hadden we helaas de wind tegen, toen deden we er ongeveer 30 minuten over.

Ik moet nog een keer een afspraak maken, als het wat lekkerder weer is. Ik heb alleen geen idee wanneer ik contact moet opnemen ( ik kan e-mailen,smsen en bellen ). Stel als het even duurt voordat het lekkerder weer word ( iets boven nul en geen harde wind ) dan moet ik dus nog even wachten , dus ik weet nog niet wat ik moet doen. Eerst nog maar even op temperatuur komen :)

Fijn dat het goed ging!
Gewoon even afwachten, en als het snel wat beter weer wordt meteen wat laten weten.
Als het nog een tijdje duurt zou ik tussendoor nog wel wat laten horen, zodat zij ook weten dat je ze niet vergeten bent en zin hebt in de volgende afspraak.

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:39

ja dat zou ik ook doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:01

Hartstikke fijn meid! Hopelijk word het wat! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:17

:wave:

Ik heb ook weer wat ...
Vorige week gereageerd op een advertentie die me ergens wel aansprak, meisje was jong maar contact opnemen kan nooit kwaad. Heel fijn contact geweest, ze was bereidt om 20 km te fietsen, heb dan samen met haar gekeken voor een fiets-bus-ophaaltraject (lijkt me toch wat aangenamer voor een 13-jarige en de bus stopt niet zover van stal dus kon haar daar dan wel oppikken). Allemaal heel fijn, we zouden afspreken. Had wat dagen aangegeven en ze zei dat dit weekend het beste uitkwam. Had ook gevraagd of ze misschien de eerste keer met (één van) haar ouders kon komen, vind ik zelf altijd wel fijner bij een jonger iemand. Dit was geen probleem. Ik zou einde van de week nog wat laten weten, omdat ik beetje moet kijken wat het weer doet enzo (als het de hele dag regent of sneeuwt of -10°C is ga ik niet zo vroeg naar de pony's :Y) ).

Dus alles goed en wel, ik stuur haar gisterenavond een pb, die ze meteen leest, waarna ze offline is. Ok denk ik, het was misschien juist bedtijd ofzo (ik weet niet hoe laat de 13-jarigen van tegenwoordig gaan slapen :+ ) dus dan zal ik morgen (vandaag dus) wel reactie krijgen. Niet dus, tot op heden nog niks .. en ze is gisterenavond laat wel nog online geweest blijkbaar .. Tot nu toe nog niet online maar heb zo het idee dat dit express is .. De pb werd meteen gelezen, gisterenavond rond 20.30u .. en tot op heden weet ik nog niks, terwijl de afspraak voor morgen is omdat zondag niet zo fijn weer wordt ..

Wat nu? Ze heeft het adres van de stal maar voor de rest niks. Normaal geef ik mijn mobiel nummer nog door voor moest er wat zijn ofzo, maar dat heeft ze nu dus niet. Ik ga er vanuit dat ik er niet op moet rekenen dat ze morgen op stal staan? Of toch wel? :=

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:32

Even afwachten, als ze het nu laat vallen, mist ze zeker wat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:10

Hmmja, maarja, waar moet ik op rekenen? Dat ze komt? Of niet?
Ik ga er vanuit van niet, aangezien ze niet bevestigd heeft .. Maarja, ze heeft de pb wel gelezen dus misschien staat ze er toch wel .. En dan weet ik niet hoelaat precies wat ik heb gezegd dat ik er vanaf een bepaald uur wel een paar uur ben, maarja, was toch handig om te weten hoelaat zij dan zou komen :+

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:13

Als ze morgen ochtend nog niet gereageerd heeft zou ik nog een pb sturen ;s
Altijd handig, dit soort dingen -_-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:23

Ik zal kijken wat ik doe, als ze niet meer online komt, of wel online komt en niet op die gelezen pb reageert lijkt het me weinig zin hebben om nog een pb te sturen .. Ik snap het echt niet, zo'n fijn gesprek gehad, meteen reactie op alles etc. en als dan het belangrijkste afgesproken moet worden geeft ze niet thuis...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:03

Ik zou gewoon ervan uit gaan dat ze wel komt. Bevestigen schijnt niet van deze tijd te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:09

Hmm, het is een beetje dubbel. Weet je zeker dat haar ouders achter haar staan? Of misschien gaat het voor haar te snel, en durft ze dat niet te zeggen?

Ik zou gewoon nog een pb'tje sturen en vragen of je wel of niet op dr kan rekenen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:13

Dat de pb gelezen lijkt wil niet zeggen dat hij gelezen is. Als je in je inbox komt springt bij de verzender de pb naar gelezen. Ik zou niets doen en even afwachten wat er gebeurt vandaag. En we hebben ervaring hier met niet reageren als bevestiging maar wel de afspraak nakomen. Erg irritant maar het gebeurt erg vaak de laatste jaren bij jongere mensen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:26

Zoooo ik zag een advertentie van iemand en heb snel even gezegd dat ik iemand zocht die alleen kon poetsen/wandelen/longeren etc. dus niet rijden. En ze komt om 11 uur kijken. Dus ik laat het nog wel weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:30

Wauw, fijn zeg! :D
Ik hoop het voor je :j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:31

Ik heb de eerste afspraak ook staan!

Bevestiging is idd niet meer van deze tijd lijkt het wel. Ik zou er zelf toch nog 1 bericht aan wagen. Misschien is ze wel online, maar is haar status ofline?

Nvds succes!

_nvds

Jij ook Kris :)

_nvds

Deetjeeuh schreef:
Wauw, fijn zeg! :D
Ik hoop het voor je :j

Jaa ik hoop het ook.

Maar ik heb al zoveel rara mensen gehad eh.. Word je helemaal gek van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:38

xxxjanna schreef:
Soleado schreef:
Dat vind ik raar, geen bijdrage voor een paard van 20? Waarom niet?

Dat verschilt gewoon per paard denk ik, sommige paarden van 20 zijn nog super fit, anderen niet,
Ik denkdat ze bedoeld dat als een paard stokoud is en je er niet zoveel mee kunt, dat ze dan geen bijdrage vraagt?
Weet het niet zeker hoor, is mijn invulling ;p

Precies. Het ligt een beetje aan de mogelijkheden die worden geboden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:47

Kris schreef:
Het gaat hier echt om sport paarden die alle drie door mijzelf in de sport worden uitgebracht en bij de klik mag er zelf ook gestart worden. Staan op een luxe stal met alles erop en eraan. Niets hoeft, alles mag. Ik vind het dan niet vreemd dat ik er 155,- (helft van stalling van 1 paard) voor vraag. Was iig al helemaal niet van plan om er iemand voor te gaan betalen. Ben zelfs bereid om een bijrijder 1 keer in de week les te geven!

Bij mij gaat het ook om een sportpony. Wat bijrijders niet begrijpen is, dat een goede kwaliteit paard onder je kont hen ook beter maakt, zeg maar. Een probleemloos geschoold paard dat hen nog wat kan leren is heel wat anders dan een scheve bok die nog moet worden recht gericht.
De lessen die ik zelf neem tel ik ook niet op bij de kosten van een paard, waarom zou een bijrijder dat dan wel doen? Je moet het ook zien als een investering in jezelf. Als je een paard mag uitbrengen en je bent er op een gegeven moment Z mee, kan dat mooi op je CV. Een opleiding tegen nog geen derde van de kosten die je er met een eigen paard voor zou moeten maken.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:49

Voor mijn scheve bok zoek ik ook een betalende bijrijdster hoor.. Maar geen bedragen van 150 euro, ongeacht wat voor pony vind ik het echt belachelijk veel geld. Niet alleen de bijrijder word er beter van maar de pony ook, en zo ook de eigenaar.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:12

JastieHorse schreef:
Voor mijn scheve bok zoek ik ook een betalende bijrijdster hoor.. Maar geen bedragen van 150 euro, ongeacht wat voor pony vind ik het echt belachelijk veel geld. Niet alleen de bijrijder word er beter van maar de pony ook, en zo ook de eigenaar.....

Dat begrijp je helemaal verkeerd. Vaker heb je als eigenaar er eerder "last" van dat iemand nog moet leren paardrijden op jouw paard. Paard wordt er ook niet altijd beter van. De eigenaar moet zeker dus ook concessies doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:54

Dank jullie voor de reacties nog.
Als je een pb van dit soort verwacht ga ik er vanuit dat je niet naar je inbox gaat en hem dan niet leest, het is ook niet dat het een boekwerk was ofzo, was gewoon kort en bondig :+

Geen idee hoe het verder is, de pb's ervoor waren allemaal heel leuk en heel snel geantwoord enzo, misschien inderdaad een beetje te snel om goed te zijn (als in: nog geen toestemming gevraagd aan ouders bv.). Misschien is ze nu ook gewoon ziek, wie zal het zeggen .. Maar omdat ze dus wel in haar inbox geweest is en later die avond wel nog online en daarna niet meer .. ik weet het zo niet, geeft niet zo'n fijn gevoel ..

Heb haar nu een mail gestuurd via hier, geen idee waar die gaat aankomen maar dat merk ik dan wel .. misschien dat ze via die weg eerder te bereiken is ofzo (ze is totaal niet actief op bokt, maar de voorbije week heeft ze wel een aantal keer ingelogd dus leek mij dat ze dat deed om te kijken of ik al iets had laten horen, en van het moment dat ik wat laat horen geeft ze niet meer thuis .. ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:37

Heb antwoord op de mail gehad, haar moeder vond het niks dat ze zo'n afstand met de bus en dergelijke zou doen (wat ik op zich wel kan begrijpen) dus had het komen kijken vandaag dan ook weinig zin. Dus gaat niet door :) Spijtig, maar nu weet ik tenminste wat of hoe ;)