capopjekop schreef:Je verzorgster wil perse een binnenbak? Oke
Inderdaad, ik heb no luxe, maar wel 24/7 buiten met schuilstal.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar mijn nekharen zouden toch wel overeind gaan staan bij zo'n eis. Tuurlijk snap ik dat je liever luxe hebt dan wat primitiever, maar om te zeggen dat je perse een binnenbak wil gaat toch wel erg ver.
[***] schreef:Goede beslissing
3 paarden is echt niet niks hoor, als je die evenveel & voldoende aandacht wil geven heb je er bijna een dagtaak aanIk vind 2 paarden al moeilijk combineren.. (en dan heb ik er nog eentje die eigenlijk op pensioen staat, alleen is hij het daar zelf niet zo mee eens
).
capopjekop schreef:Je verzorgster wil perse een binnenbak? Oke
) Als je fanatiek dressuurmatig wil rijden en je hebt een half jaar die luxe gehad, dan snap ik het wel hoor, dat het dan fijn is. Maarja....
anders rent ie zich helemaal moe als ie even geen paarden ziet...)
) en voor mij maakt het niet uit....
(ik daarentegen wel, dichter bij het bos en zo veel meer buiten.. want waar we nu staan met alle luxe was sowieso even "de beste oplossing" met gebrek aan beter in de buurt :S (en ze komen nog een uur of 8 naar buiten, maar straks niet meer :S Mams en zusje laten hem elke dag naast het "normale" buitenstaan nog 1-1,5 uur aan de hand grazen....) maarja.. Voor hun en het beestje kan het dus "makkelijker" :p[***] schreef:Ik zou me trouwens ook afvragen hoe graag jouw bijrijdster je paard eigenlijk wel heeft .. Als ze om het paard geeft dan gaat ze toch mee met het paard? (tenzij het natuurlijk héél erg uit de richting is). Maar als ze niet meegaat omdat ze een binnenbak wil en dan gewoon naar het volgende paard hobbelt ... nah, zo iemand hoeft ook niet aan mijn pony's te komen
tjah... Ze kan een stuk "minder" doen wat zij leukd vindt.. En mijn pony is door haar echt wel beter gaan lopen! Dus mjah... Vraag me af in hoeverre iemand een eigen doel wil bijstellen....
maar nu zijn we op de goede weg
). Ik heb ook totaal niks met sport of dergelijke (met uitzondering van endurance & TREC) dus ik vind dat toch altijd wel moeilijk om te begrijpen
Maarja.. had bij die stal ook gevraagd om in de inloopstal te kunnen, maar daar was het al vol... Een maand later komen er opeens allemaal nieuwe paarden in een andere wei met daarin een soort container
dan denk ik ook van "tjah, was sociaal geweest als je dat even als optie aangeboden had"... Maarja, dat heeft wel het gevolg dat je op een wachtlijst staat bij een andere stal... en toen iets anders tegengekomen via via... Dus mjah... dan is de keuze makkelijk 
Al zou het voor jou jammer zijn als je weer opzoek moet.
),binnen 5 minuten weg als ze beloofd had die dag mijn paard aandacht te geven enz.) heb ik eigelijk zoiets van laat maar.... Ik doe alles liever zelf, weet ik dat het goed gebeurt, en dan maar wat minder aandacht in het weekend, heeft ze lekker vrij, kom ik alleen even langs om eten te geven en alles te controleren.... Wel zoek/zocht ik iemand die me kon helpen met NH / Parelli enz. maar de verzorging doe ik zelf wel... Komt er iemand op mijn pad die via-via aan mij vroeg of ze mijn paardje mag verzorgen, een klein meisje van 13 zelfs (terwijl ik het liefst 18+ wilde
), met veel ervaring met ijsco's, heeft zelfs veel ijsco's verzorgd er bereden waar ik sta (vroeger stonden er een stuk of 10, nu ben ik helaas de enige met een ijsco
), wedstrijdjes bereden, volgens de mensen die haar kennen is ze betrouwbaar... Dus ik ga het toch maar proberen
Ze gaat haar berijden, langzaam weer conditie opbouwen (ze staat nu al even stil i.v.m. een ongelukje) en als ik ziek ben of op vakantie dan verzorgen. Ik hoop dat het wat gaat worden, en dat ik echt op haar kan vertrouwen als ik een week weg ben.... Is toch wel een fijn idee als je iemand achter de hand hebt
capopjekop schreef:Daar is idd niets mis mee. Het staat hier ook anders dan in je eerste berichtjeAl zou het voor jou jammer zijn als je weer opzoek moet.
Mijn fout! Het was meer zo dat ik bang ben dat ik haar kwijt ben, ze doet het goed, maar ik weet dat ze hele andere interesses heeft en haar moeder (super mens hoor!) heeft nog meer wedstrijdambities, ze willen ergens naar toe trainen
en dat gaat straks gewoon niet/lastiger..
gewoon proberen... (denk maar zo: erger kan bijna niet
Elke keer als ik zoiets zeg, wordt het alleen nog erger
)
Dus mocht iemand nog een paard zoeken in Elburg?
Nicky84 schreef:wij hadden een leuke dame, ze is 1 x geweest en is nu gestopt ivm tijdgebrek.Dus mocht iemand nog een paard zoeken in Elburg?
Tigra_ schreef:Nicky84 schreef:wij hadden een leuke dame, ze is 1 x geweest en is nu gestopt ivm tijdgebrek.Dus mocht iemand nog een paard zoeken in Elburg?
Die kan echt niet vooruit kijken. Vindt het ook altijd een rot smoes zal waarschijnlijk gewoon niet geweest zijn wat ze wilde. Bedoel tijdgebrek kan ik nog snappen als je al een hele poos voor een paard zorgt maar meestal kan je toch wel een half jaartje in het vooruitzicht kijken hoe je dan zit. Uitzonderingen daar gelaten mochten er privé bepaalde dingen gebeuren.

meestal komt het wel weer goed.
Bedankt iedereen voor de tips, ben blij dat ik toch doorgezet heb.
Ze waren er helemaal weg van.
Nicky84 schreef:Tigra_ schreef:
Die kan echt niet vooruit kijken. Vindt het ook altijd een rot smoes zal waarschijnlijk gewoon niet geweest zijn wat ze wilde. Bedoel tijdgebrek kan ik nog snappen als je al een hele poos voor een paard zorgt maar meestal kan je toch wel een half jaartje in het vooruitzicht kijken hoe je dan zit. Uitzonderingen daar gelaten mochten er privé bepaalde dingen gebeuren.
Het leuke is dat ze letterlijk in dezelfde straat woont;-)