Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:53

capopjekop schreef:
Je verzorgster wil perse een binnenbak? Oke :')

Inderdaad, ik heb no luxe, maar wel 24/7 buiten met schuilstal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:55

Ja of zelf het verschil betalen iedere maand voor een stalling die net zo lekker voor het paard is + een binnenbak heeft :') Maar mijn nekharen zouden toch wel overeind gaan staan bij zo'n eis. Tuurlijk snap ik dat je liever luxe hebt dan wat primitiever, maar om te zeggen dat je perse een binnenbak wil gaat toch wel erg ver.

Mijn bijrijdster vind het gelukkig niet zo erg tot nu toe. Ik heb zelf ook alleen een wei en stal (zonder stroom en water) en dat is echt wel afzien in de herfst en winter.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:57

Ik zou me trouwens ook afvragen hoe graag jouw bijrijdster je paard eigenlijk wel heeft .. Als ze om het paard geeft dan gaat ze toch mee met het paard? (tenzij het natuurlijk héél erg uit de richting is). Maar als ze niet meegaat omdat ze een binnenbak wil en dan gewoon naar het volgende paard hobbelt ... nah, zo iemand hoeft ook niet aan mijn pony's te komen :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:00

[***] schreef:
Goede beslissing :j
3 paarden is echt niet niks hoor, als je die evenveel & voldoende aandacht wil geven heb je er bijna een dagtaak aan := Ik vind 2 paarden al moeilijk combineren.. (en dan heb ik er nog eentje die eigenlijk op pensioen staat, alleen is hij het daar zelf niet zo mee eens :)) ).

Balen..
Ja ik vind het een erg moeilijke keuze levert me echt slapeloze nachten op..
Doordat het even met de eigenaar niet zo lekker loopt etc.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:01

capopjekop schreef:
Je verzorgster wil perse een binnenbak? Oke :')

Haha, nouja die opmerking maakte haar moeder... "anders kon je in de winter niets" (ik heb in de afgelopen 13 jaar nog geen 5x in een binnenbak gereden :S maar ok? :D) Als je fanatiek dressuurmatig wil rijden en je hebt een half jaar die luxe gehad, dan snap ik het wel hoor, dat het dan fijn is. Maarja....

Dus ben bang dat (ook omdat het voor haar iets verder wordt) ze er niet mee doorgaat.

Hier is het straks ook meer naar buiten en misschien schuilstal (hangt er even vanaf of we een maatje voor hem vinden ;) anders rent ie zich helemaal moe als ie even geen paarden ziet...)

Voor moeder/zusje komt ie dan sowieso dichterbij te staan (nu 4,5, dan nog maar 3 :')) en voor mij maakt het niet uit....

Maarja het probleem.. Ik moet iemand voor doordeweeks zoeken... Aandacht/verzorging krijgt ie sowieso, maar zusje en mams rijden niet, longeren gaat half half (meneer weet heel goed hoe die onder het werk uit kan komen wat nog al eens lukt bij mams en zusje :p) dus mjah... Komt vast wel weer goed en misschien valt het allemaal wel mee... Maar denk niet dat ze er heel blij mee is :$ (ik daarentegen wel, dichter bij het bos en zo veel meer buiten.. want waar we nu staan met alle luxe was sowieso even "de beste oplossing" met gebrek aan beter in de buurt :S (en ze komen nog een uur of 8 naar buiten, maar straks niet meer :S Mams en zusje laten hem elke dag naast het "normale" buitenstaan nog 1-1,5 uur aan de hand grazen....) maarja.. Voor hun en het beestje kan het dus "makkelijker" :p

Misschien valt het wel allemaal mee... maar omdat ze nu ook op stal een paar keer het paard van een vriendin heeft gereden die er binnenkort nog een 3e bijkrijgt :S *ziet de bui hangen* (voor haar wordt het ipv 750 m, 2,9 km :p)

Hoop wel dat ze doorgaat, ze rijdt hem netjes.. en dat is eigenlijk ook het enige wat we "verlangen"... maarja.. Ben er echt bang voor :S (en nu is ze op vakantie en wil lekker alles face to face vertellen want dat is wel fijner.. en vooral omdat eerst nog niet alles zeker was... Maar het voor ons nu toch wel zeker vaststaat... tjah...)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:04

[***] schreef:
Ik zou me trouwens ook afvragen hoe graag jouw bijrijdster je paard eigenlijk wel heeft .. Als ze om het paard geeft dan gaat ze toch mee met het paard? (tenzij het natuurlijk héél erg uit de richting is). Maar als ze niet meegaat omdat ze een binnenbak wil en dan gewoon naar het volgende paard hobbelt ... nah, zo iemand hoeft ook niet aan mijn pony's te komen :+

Heb niets over haar te klagen, maar als je interesse is om serieus dressuurmatig te rijden... en ik naar een heerlijke recreatiestal wil verhuizen :D tjah... Ze kan een stuk "minder" doen wat zij leukd vindt.. En mijn pony is door haar echt wel beter gaan lopen! Dus mjah... Vraag me af in hoeverre iemand een eigen doel wil bijstellen....

(Ik blijf het ook zo onlogisch vinden, mensen die een paard verkopen omdat ie geen hoger niveau aankan en alles.. snap dat ook nooit, maar die zijn er ook genoeg... maarja als jouw doel echt is verder komen in de sport enzo.. dan kan ik ook wel weer ergens begrijpen dat in een blubberig buitenbakje straks rondhobbelen niet jouw ding is :S)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:07

Hmmja, misschien .. maar ik ben totaal niet zo'n persoon, ik ben iemand die een paard koopt voor het leven, zelfs als ik er bij wijze van spreken 3x per dag onder belandt ... (en ik heb 2 van die types lopen dus het is geen theoretisch geblaat, heb er al genoeg mee meegemaakt := maar nu zijn we op de goede weg :Y) ). Ik heb ook totaal niks met sport of dergelijke (met uitzondering van endurance & TREC) dus ik vind dat toch altijd wel moeilijk om te begrijpen ;)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:15

Hier hetzelfde :p Mensen die over dingen moeilijk gaan doen dat je denkt van "why?" :D Maarja.. had bij die stal ook gevraagd om in de inloopstal te kunnen, maar daar was het al vol... Een maand later komen er opeens allemaal nieuwe paarden in een andere wei met daarin een soort container :') dan denk ik ook van "tjah, was sociaal geweest als je dat even als optie aangeboden had"... Maarja, dat heeft wel het gevolg dat je op een wachtlijst staat bij een andere stal... en toen iets anders tegengekomen via via... Dus mjah... dan is de keuze makkelijk :)

Maarja, sprak hier ook iemand en dat was ook een "bakruiter" en zij gaf gewoon ook vooraf al aan "ik wil dressuur rijden, en ook vooruit kunnen", niets mis mee.... Maarja... Dat is dus ook een beetje het probleem geweest... doordat we veel te luxe staan voor ons doen, kon dat met ons paardje dus ook... Maarja.. Das hetzelfde (wat ik dus hier in Zwijndrecht als probleem zie :p) hier heb je GEEN BOS.... Dus ik kan hier wel een paardje zoeken, maar dan is het over de weg rijden en/of heel veel in de bak... tjah daar maak je mij niet blij mee :s (ook de reden dat mijn paard dus ver hier vandaan staat :p we willen buitenstaan en we willen bos!)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:18

Daar is idd niets mis mee. Het staat hier ook anders dan in je eerste berichtje :P Al zou het voor jou jammer zijn als je weer opzoek moet.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:58

Na mijn laatste nare ervaring met een verzorgster (stiekem mensen meenemen achter mijn rug om, paard laten ontsnappen...meerdere keren, dingen kapot maken zonder te melden, hele lading brood geven zonder overleg (ben blij dat ze geen koliek heeft gekregen, nam gewoon 3 - 4 broden mee -:(- ),binnen 5 minuten weg als ze beloofd had die dag mijn paard aandacht te geven enz.) heb ik eigelijk zoiets van laat maar.... Ik doe alles liever zelf, weet ik dat het goed gebeurt, en dan maar wat minder aandacht in het weekend, heeft ze lekker vrij, kom ik alleen even langs om eten te geven en alles te controleren.... Wel zoek/zocht ik iemand die me kon helpen met NH / Parelli enz. maar de verzorging doe ik zelf wel... Komt er iemand op mijn pad die via-via aan mij vroeg of ze mijn paardje mag verzorgen, een klein meisje van 13 zelfs (terwijl ik het liefst 18+ wilde :+ ), met veel ervaring met ijsco's, heeft zelfs veel ijsco's verzorgd er bereden waar ik sta (vroeger stonden er een stuk of 10, nu ben ik helaas de enige met een ijsco |( ), wedstrijdjes bereden, volgens de mensen die haar kennen is ze betrouwbaar... Dus ik ga het toch maar proberen :P Ze gaat haar berijden, langzaam weer conditie opbouwen (ze staat nu al even stil i.v.m. een ongelukje) en als ik ziek ben of op vakantie dan verzorgen. Ik hoop dat het wat gaat worden, en dat ik echt op haar kan vertrouwen als ik een week weg ben.... Is toch wel een fijn idee als je iemand achter de hand hebt :))

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:04

capopjekop schreef:
Daar is idd niets mis mee. Het staat hier ook anders dan in je eerste berichtje :P Al zou het voor jou jammer zijn als je weer opzoek moet.

Haha ik ben altijd van het lekker dingen super zwart-wit neerzetten :') Mijn fout! Het was meer zo dat ik bang ben dat ik haar kwijt ben, ze doet het goed, maar ik weet dat ze hele andere interesses heeft en haar moeder (super mens hoor!) heeft nog meer wedstrijdambities, ze willen ergens naar toe trainen :$ en dat gaat straks gewoon niet/lastiger..

Maarja, paard moet meer naar buiten anders wordt hij te vervelend voor zusje/mams...

@ Ziviaantje, leeftijd zegt echt niet alles :) gewoon proberen... (denk maar zo: erger kan bijna niet :') Elke keer als ik zoiets zeg, wordt het alleen nog erger :+)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:44

Mag ik me hier ook weer melden....dinsdag heeft mijn super lieve verzorgster waar ik zo blij mee was aangegeven te stoppen met de verzorging van mijn paarden. Te druk met werk/prive dat het helaas niet te combineren is. Ik heb nog een mega leuke betrouwbare meid die twee dagen komt maar helaas kan ze niet vaker en omdat ik twee paarden heb zijn twee verzorgsters meer dan welkom.

Ik had m`n broek er echt van vol en na de vakantie dacht ik als dit niets wordt kap ik ermee maar nu ik weet dat er echt nog wel leuke, betrouwbare mensen rond lopen ga ik het toch weer proberen en hoop ik weer net z`n leuke meid te vinden dan wat ik had!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:02

wij hadden een leuke dame, ze is 1 x geweest en is nu gestopt ivm tijdgebrek. :? Dus mocht iemand nog een paard zoeken in Elburg?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:32

Dan heb ik nog geluk, die van mij is bijna drie? Maanden geweest en zonder af te zeggen!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:36

Naja! Niets meer gehoord? :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:39

Nicky84 schreef:
wij hadden een leuke dame, ze is 1 x geweest en is nu gestopt ivm tijdgebrek. :? Dus mocht iemand nog een paard zoeken in Elburg?

Die kan echt niet vooruit kijken. Vindt het ook altijd een rot smoes zal waarschijnlijk gewoon niet geweest zijn wat ze wilde. Bedoel tijdgebrek kan ik nog snappen als je al een hele poos voor een paard zorgt maar meestal kan je toch wel een half jaartje in het vooruitzicht kijken hoe je dan zit. Uitzonderingen daar gelaten mochten er privé bepaalde dingen gebeuren.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:50

Ik heb heel even 3 ponys verzorgt (2/3 weken?)

Mocht ook rijden, eerste keer gelijk gereden, klikte niet heel goed met het paard, maar het was te doen. (ook al ging ik er liever niet op xD)

Bedoeling was klusjes doen, en dan daarvoor rijden. Maar ik was gewoon zó lang bezig met alle klusjes, dat wanneer ik naar huis moest net aan het opzadelen was, of 5 minuten erop zat. Heb dit dus een poosje zo volgehouden, tot het echt flinke winter was (vorig jaar) en er sneeuw lag waardoor ik ook telkens een kwartier later bij de pony's was en een kwartier eerder weg moest.

Heb eigenaresse toen gemaild dat ik het niet aankon. Ze had nog 3 andere verzorgsters, dus het moest voor mijn idee wel goed komen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:04

Tigra_ schreef:
Nicky84 schreef:

Die kan echt niet vooruit kijken. Vindt het ook altijd een rot smoes zal waarschijnlijk gewoon niet geweest zijn wat ze wilde. Bedoel tijdgebrek kan ik nog snappen als je al een hele poos voor een paard zorgt maar meestal kan je toch wel een half jaartje in het vooruitzicht kijken hoe je dan zit. Uitzonderingen daar gelaten mochten er privé bepaalde dingen gebeuren.

Het leuke is dat ze letterlijk in dezelfde straat woont;-)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:45

Ik zal hier ook even reageren ben dan wel een verzorger.

Het was even in een dipje en wilde gaan stoppen bij mijn huidige bijrijdpaard en ben toen even verder gaan zoeken, 2x geweest en vond het erg leuk. Maar heb ontdekt dat mijn huidige paard álles voor me is en ik daar toch echt niet zonder kan. Mijn vader vond ook dat ik niet zomaar moet opgeven als er een klein meningsverschil is, dus hij heeft de eigenaren gebeld (nieuwe stal) en gewoon eerlijk het verhaal verteld. Ik was nogal emotioneel dus kon het even niet aan. Later kreeg ik 2 x een vriendelijke sms dat ze het begrepen en ik altijd alsnog welkom was! Iets wat me een fijn gevoel gaf ondanks het redelijk moeilijk voor mij was het af te blazen doordat ik erg enthausiast was..

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:50

Als eerste: Verzorgers mogen zich hier ook melden ;)

Als je je paardje niet kan missen, maar niet met de mensen op kan schieten, zet dan inderdaad door, voor het paard :) meestal komt het wel weer goed.

Ik heb even "gechat" via facebook met de eigenaren van de stal en ik denk dat het wel weer goed is :) Bedankt iedereen voor de tips, ben blij dat ik toch doorgezet heb.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:51

Inderdaad, nu wilde ik graag verder met vrijheidsdressuur en natural dressage omdat ze al op leeftijd is en wedstrijden er niet inzitten.
En ja, het mag. :D Ze waren er helemaal weg van. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:19

Nicky84 schreef:
Tigra_ schreef:

Het leuke is dat ze letterlijk in dezelfde straat woont;-)

Lekker is dat zeg. Jammer dat mensen niet gewoon eerlijk zijn waarom ze stoppen. Zeg dan gewoon hartstikke leuk dat ik mocht komen maar het is niet wat ik zoek. Zo flauw om het af te doen met tijdgebrek.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:48

Pff..mijn broek zakt af. Reageer je op advertenties op marktplaats. Allemaal leuk en aardig, redelijk normaal mail-contact, puntje bij paaltje heeft diegene ook nog een vriendin en ze willen samen verzorgen..
Wat denken ze nou, dat ik een complete kinderboerderij heb ofzo? (ok..dat is haast wel zo, maar toch..) Ik begrijp dat niet zo goed. Ik benader diegene om wat ik lees in de advertentie en omdat dat me aan staat, maar dan hoef ik er niet ineens nog een hele horde vriendinnen bij. Weer een no-go dus.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:55

Ja dat snap ik ook nooit, denk je iemand gevonden te hebben :(
Ik heb ook een wat jongere meid gehad en die heb ik duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat er vriendinnen mee kwamen of ze moest het vragen, als ze dit wel deed zonder dat ik er van af wist kon ze direct weg en gelukkig heeft ze het een paar keer gevraagd en de rest altijd alleen gekomen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:00

Ja precies, dat heb ik tegen mijn huidige verzorgster ook gezegd. Als je iemand wil meenemen, prima, overleg het eerst even en niet zomaar mensen/vriendinnen meenemen.
Soms denk ik weleens, misschien moet ik het maar alleen bij haar houden en niet nog iemand erbij zoeken.