2 dagen per week.. dan kan ik 3 verzorgsters zoeken en nog een dag zelf gaan rijden verdient ie per maand 300 euro... dat is toch wel ruim zijn stalgeld
Phoe.... De moed zinkt me in de schoenen. Ik zet heel vaak advertentie's, maar niemand reageert erop... In Nijmegen zijn er ook bijna geen pony's die je mag verzorgen....
JasmijnJoy
Geplaatst: 06-02-13 19:08
Verhuizen
Nee, gewoon blijven zoeken!Er komt heus wel een paardje op je pad
Ja, maar dat is 13 km verderop.En 12 km verderop (andere richting) wou een manege mij al.Om paarden te rijden ( dresuur, springen, western) en dat mocht ik niet van mijn moeder.Nu heb ik dus kans op 7 paarden, zolang mijn moeder at goed vindt!
Woww, zeven paarden?.... Ik hoop voor je dat dat kan!...
Een eigen paard....dat wil ik ook al heel lang....Hmmm....eerst maar eens een verzorgpony . Ik wou dat ik geld genoeg had, dan kon ik een paardje kopen...
Haha, al mee bezig.... Helaas blijf ik steken bij het getal 200... Hm, het gaat allemaal veels te langzaam. Gelukkig kan ik nog wel lekker de paarden poetsen en berijden op stal, daar ben ik al blij mee:)
Ik vind het veel en ik maakte een rekenfout 30 euro per dag --> 210 per maand zou dan de stalling zijn.. Dan is het redelijk want dan betaal je gewoon "voor die dagen het stalgeld" maar dan nog blijf ik het veel vinden :S Hangt er ook af wat je moet doen natuurlijk Alleen rijden of ook nog klusjes/voeren etc.
Nee die fout heb ik niet gemaakt, maar ik vind het gewoon veel.
Lianne86
Geplaatst: 06-02-13 21:07
Ja... 30 euro voor 1 vaste dag per week voor de hele maand... (ik zette het er heel krom neer )
Het valt qua prijs, als je het gaat berekenen wat je kwijt bent aan stalgeld, waarschijnlijk mee. Toch blijf ik meer dan 50 euro standaard veel vinden :S komt omdat bij mij daar de grens ligt (geen idee waarom... Meer blijf ik gewoon "duur" vinden? Ook al is het voor 4 dagen per week
_PatriciaH
Geplaatst: 06-02-13 21:08
Ja dat snap ik, ik vraag niets want ik wil een paard maar gun iemand zijn lol maar snap goed dat de manege ook veel kost en met een privepaard mag je veel meer!
Hoeft ook niet altijd dat je veel meer mag... Je hebt wel kans op een "fijner" paard omdat die niet dagelijks tig ruiters op zich heeft dat scheelt weer wel... Maar ken ook genoeg mensen die juist met hun verzorgpaard nauwelijks iets mochten :p Je moet geluk met de eigenaar hebben.
Ja, en als ze 2 keer per week mag komen.Is dit helemaal niet zoveel geld. 7.50 per keer.Op een manege redt je dat niet.En als er nergesnanders iets te vinden is, lijkt me dit wel een goede deal
ik ga mischien een friesje verzorgen en anders ga ik het op de manege vragenm..
Lianne86
Geplaatst: 07-02-13 09:50
Ook al niet mee eens :p Als ik sommige mensen met een VZpaard bezig zie.. Stoppen met lessen, gaan de meest maffe dingen verzinnen, zichzelf dingen fout aanleren... Het is wel fijner om een paardje voor jezelf te hebben. En 7,50 per keer is ook niet veel, aan de andere kant, zou ik het er niet voor over hebben... Vergelijken met een manege gaat sowieso niet (hangt van de faciliteiten af, waarvoor betaal je? Voor een modderig weitje met een modderig paard en dat is het? Dan vind ik 7,50 veel, sta je op een pensionstalling met de nodige luxe, dan is het wel ok ) Er zijn ook mensen die het benadrukken "goedkoper dan een manege"; maar wat doen ze... verzorgster mag 2 x per week komen, moet dan voeren, uitmesten en mag rijden... Waar? In de wei... Die met nat weer niet altijd even goed is... Dan blijf ik het dus wel duur vinden + wat als het paard kreupel is, maneges hebben een vervanging, verzorgpaard niet... Stel hij krijgt een langdurige blessure.. Hoe zit het dan met betalen? Dat zijn allemaal dingen die je afgesproken moet hebben... Niet dat je een half jaar voor een beetje poetsen en wandelen betaald bij wijze van.
Ik kan een bijdrage wel begrijpen, maar vraag me nog steeds af wat er allemaal mag/kan om te beoordelen of het wel realistisch is :p
Ik vraag ook geen vergoeding maar even over "wat als een paard kreupel word" als het goed is bouw je een band op met een "prive" paard en dan vind je het niet erg om ook te komen verzorgen als er iets is en je kan niet rijden. Bij de manege kom je alleen maar om te rijden omdat je niet anders mag dus is het logisch dat je een vervangend paard krijgt. Ik heb een meid gehad die alleen maar wilde rijden, paard was naar de kliniek geweest voor het verwijderen van zijn kies en kon een week niet gereden worden, meid kwam die week ook niet verzorgen want ze kon niet rijden? die heb ik snel duidelijk gemaakt dat ik geen manegepaard heb en dat een paard ook verzorging moet hebben als er niet gereden kan worden