Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mnkortleve schreef:De discussie wbt leeftijd vind hier volgens mij elke week wel zo'n beetje plaats![]()
Naar mijn idee zal er best verschil zitten tussen de ene 13 jarige en de andere alleen ben ik er hier nog geen tegen gekomen die er echt voor zou willen gaan de ene zit constant met een telefoon in haar hand om te sms-en of heeft een verschrikkelijke grote mond of weet alles beteren ja ik heb ze ook een kans gegeven helaas voor de zoveelste keer mijn hoofd gestoten.
![]()
Maar goed we zullen niet alle 13 jarige over 1 kam scheren de volwassenen kunnen er ook wat van![]()
De meeste beseffen gewoon niet wat er allemaal bij komt kijken als je een eigen paard heb denken dat je zeeen van tijd heb om te rijden als je toch thuis ben, ze vergeten wel dat we hier een bedrijf hebben, kinderen en die stal mest echt zijn eigen niet uit, het weiland ook niet en die greppels die dicht gelopen zijn moeten echt weer open,
ik kom er vaak niet eens aan toe om te rijden.
Langcara schreef:Oh en nog iets, moet de enige manier zijn om werkelijk te leren rijden, een eigen paard kopen?
Ik vind dat bijrijders die van de manege komen de kans moeten krijgen om te leren rijden. Ook al rijden ze niet zo goed, als ze de intentie hebben om het echt goed te leren, dingen van je aan willen nemen en goed les willen nemen, dan vind ik dat je die mogelijkheid moet bieden. Je begeleidt die persoon dan zelf ook een beetje en dan lukt het uiteindelijk wel. Moet je paard natuurlijk geen gekke dingen gaan doen en er een loopje mee gaan nemen.
Tigra_ schreef:Ja ze zouden wel de kans moeten kunnen krijgen.
Maarja ik denk dat weinig paardeneigenaren er op zitten te wachten om een verzorger/bijrijder te zoeken en er vervolgens zelf nog erg veel tijd in moeten steken om deze persoon zelfstandig te laten werken. Afhankelijk van hoe snel ze dingen op pakken. Maar daar kan best eens een poos over heen gaan.
horzlover schreef:snap ik maar ik denk dat hoeveel tijd je er in moet steken persoons gebonden is de een weet het na een week de andere na 2 maanden (overdreven).
Langcara schreef:Oh en nog iets, moet de enige manier zijn om werkelijk te leren rijden, een eigen paard kopen?
Ik vind dat bijrijders die van de manege komen de kans moeten krijgen om te leren rijden. Ook al rijden ze niet zo goed, als ze de intentie hebben om het echt goed te leren, dingen van je aan willen nemen en goed les willen nemen, dan vind ik dat je die mogelijkheid moet bieden. Je begeleidt die persoon dan zelf ook een beetje en dan lukt het uiteindelijk wel. Moet je paard natuurlijk geen gekke dingen gaan doen en er een loopje mee gaan nemen.
mnkortleve schreef:horzlover schreef:snap ik maar ik denk dat hoeveel tijd je er in moet steken persoons gebonden is de een weet het na een week de andere na 2 maanden (overdreven).
Iemand die na 2 maanden nog niet snapt hoe het moet/werkt die is naar mijn idee toch niet bar slim.en dan waren die 2 maanden bij jou misschien overdreven, maar ik verwacht dat ze na een keer of 3 a 4 toch zeker wel zelfstandig een paard uit de wei/stal kunnen halen, borstelen, opzadelen en beginnen met rijden.
horzlover schreef:maar wat jij op noemt leer je als basis toch of heb ik dan luxe gehad en dat geleert, dat moet iedere manege ruiter kunnen vind ik.
horzlover schreef:Maar ik denk dan Sommige dingen zijn toch logisch?
horzlover schreef:Ja dat snap ik, ik heb alle respect voor eigenaars en hunn mening maar Ik denk niet dat ik mij zlef overschat, of trek ik het nu te veel naar mij zelf toe? (ik heb trouwens mijn redenen omdat te zeggen en te weten dat ik er niet heel ver naast zit)