Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:58

Even afwachten als je pas net vandaag een advertentie hebt gezet. Het duurt meestal wel een paar dagen voor je reacties krijgt. Vraag aan je ouders of je een briefje op de manege mag hangen daar heb je ook al meer kans.

En wat meer informatie in je advertentie plaatsen over jezelf bijv je lengte en wat voor soort rijervaring je hebt. Er staat nu erg weinig in. Heb je ouders die je begeleiden met verzorgen of zoek je een eigenaar die je kan begeleiden.

Desiree_2001

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:56

Het kan inderdaad wel even duren voordat je een reactie krijgt, daar is niets vreemds aan. Misschien is het inderdaad handig om iets meer informatie in je advertentie te zetten, probeer ook te letten op interpunctie. Verder staat je advertentie in de verkeerde rubriek, hij staat nu onder paarden en pony's, maar er is een speciale rubriek voor verzorgers/bijrijders, wanneer je hem daar neerzet komen mensen misschien sneller op jouw advertentie uit :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:54

Eigenaren kijken niet dagelijks naar de aangeboden advertenties.
Dus er kan wel wat tijd over heen gaan.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:10

mag ik mij ook melden? :D Ik heb het nodige en niet leuke meegemaakt met verzorgpony's kwijtraken etc. Maar sinds december heb ik een leuke AV die ik bijrijd! 10 minuutjes van mijn huis. :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:33

Ik ga vanaf vandaag sam naast de vrijdag ook om de week op woensdag doen. Eigenaresse is super blij met mij dus goed om te horen.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:36

Ik heb echt een hele leuke pony gevonden! Echt een schatje! Mag er alles mee doen en hele gezellige stal. Ze heet Freedom en is helaas aan een oog blind maar ze is er een beetje aan 'gewend'

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:22

Ik ben officieel juist weer op zoek. Paard van nu voldoet toch niet helemaal aan mijn verwachtingen en ik heb nu echt de knoop doorgehakt. Ben op zoek naar een paard dat volledig beschikbaar voor mij is, voor de sport.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:07

Ik kreeg net een telefoontje van een hele aardige mevrouw, of ik haar vierjarige d-pony wilde rijden. Ze had hem gekocht voor haar dochter, maar omdat hij nog erg groen is werkt dat nog niet echt als combinatie, daarom zoekt ze iemand om de komende paar jaren lekker met hem aan de slag kan gaan. Ik ben aan het denken of het te combineren is, want het klinkt echt als een super kans. Ik zou de mogelijkheid krijgen om te starten (trailer aanwezig dus vervoer zou zij wel willen regelen) en ook de mogelijkheid om verder te gaan met springen in de toekomst. Het is wel best ver weg, maar ze gaf aan dat ze me makkelijk op zou kunnen pikken bij het station. Nu ben ik toch wel weer aan het twijfelen, ik heb het erg naar mijn zin op mijn plekje, maar dit is wel iets waar ik al langer naar op zoek ben en wat best moeilijk te vinden is als veertienjarige zonder wedstrijdervaring :') eerst maar eens kijken of ik het zou kunnen combineren, ze gaf wel aan erg flexibel te zijn in de dagen en voorlopig heb ik sowieso twee dagen waarop ik zou kunnen. Waarom maken sommige mensen het mij zo moeilijk :+

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:14

Desiree_2001 schreef:
Ik kreeg net een telefoontje van een hele aardige mevrouw, of ik haar vierjarige d-pony wilde rijden. Ze had hem gekocht voor haar dochter, maar omdat hij nog erg groen is werkt dat nog niet echt als combinatie, daarom zoekt ze iemand om de komende paar jaren lekker met hem aan de slag kan gaan. Ik ben aan het denken of het te combineren is, want het klinkt echt als een super kans. Ik zou de mogelijkheid krijgen om te starten (trailer aanwezig dus vervoer zou zij wel willen regelen) en ook de mogelijkheid om verder te gaan met springen in de toekomst. Het is wel best ver weg, maar ze gaf aan dat ze me makkelijk op zou kunnen pikken bij het station. Nu ben ik toch wel weer aan het twijfelen, ik heb het erg naar mijn zin op mijn plekje, maar dit is wel iets waar ik al langer naar op zoek ben en wat best moeilijk te vinden is als veertienjarige zonder wedstrijdervaring :') eerst maar eens kijken of ik het zou kunnen combineren, ze gaf wel aan erg flexibel te zijn in de dagen en voorlopig heb ik sowieso twee dagen waarop ik zou kunnen. Waarom maken sommige mensen het mij zo moeilijk :+

Leuk aanbod! Wil je wel meegeven er goed over na te denken. Het is niet reëel om wedstrijd te willen rijden als je maar 2x per week kunt. Zeker als de pony ook nog door iemand anders gereden wordt, moet je echt wel heel leuk kunnen rijden wil je er dan nog wat mee kunnen presteren. En slechts 2x per week trainen is gewoon te weinig, niet eerlijk naar de pony. Je zit ook met hersteltrainingen, spieropbouw etc. Een keer of 4 per week zal je echt nodig hebben wil je serieus gaan trainen en eventueel starten.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:53

Ik ga er ook nog goed over nadenken hoor, in principe kan ik vaker dan twee keer per week, maar het ligt voornamelijk aan de kosten. De trein is niet goedkoop en in principe betaal ik alles zelf, voorlopig heb ik het financieel niet zo ruim want iedere maand gaat een gedeelte van mijn geld naar mijn vakantie. Over een paar maanden hoeft dat ook niet meer (dan heb ik het volledige bedrag bij elkaar) en dan ben ik vijftien, dan kan ik een ander baantje zoeken waarmee ik meer verdien, starten zou ook iets zijn voor de toekomst want ik denk niet dan ik dat kan betalen van mijn krantenwijkje. Dan kan ik dus vaker gaan, voorlopig is de pony ook nog jong dus het heeft allemaal geen haast. Ik ga het zo nog even verder met mijn moeder bespreken, in principe betaal ik hobby's en sporten zelf, maar als zij een klein beetje bij zou kunnen leggen tot ik vijftien ben zou ik vaker kunnen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:14

Goedzo. Zeker ook goed met de eigenaresse alles doorspreken. Want het is makkelijk gezegd dat ze je wel even op kan halen, maar wil ze dat ook echt meerdere keren per week doen, over langere periode? En als ze aangeeft vervoer te willen regelen, betekent dat ook bijvoorbeeld eens per week gaan lessen? Mag je bij een vereniging gaan rijden (moet je sowieso lid van worden om te starten maar dan zijn je lessen ook in verhouding véél goedkoper) etc etc. Kortom, hoe enthousiast ze ook lijkt, niet uitgaan van vage beloften waarbij jij straks een hoop geïnvesteerd hebt in de pony en uiteindelijk nog met lege handen staat. Maak dingen concreet, leg afspraken vast. Hoe aardig iemand ook is, tussen zeggen en doen zit nog wel veel verschil.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:26

Ja, dat ben ik zeker wel van plan ja. Bedankt! Over lessen hebben we het nog niet gehad, maar dat zou geen probleem zijn financieel gezien.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:33

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:37

Gisteren heb ik voor het eerst op Marron gezeten! Niet echt rijden ofzo, maar gewoon zonder zadel even zitten :D na anderhalf jaar niemand op zijn rug was hij super braaf!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:39

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:05

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:34

Laatst had ik voor het eerst een afspraak met iemand voor een pony om bij te rijden.
Ik vind de taalgebruik van de vrouw nogal onduidelijk, veel taalfouten etc. Maar toemaar ik wil graag een verzorgpony. Dus maar een afspraak gemaakt, deze blies ze 2 uur voor tijd af. Ze vroeg of ik de dag erna kon, ik kon wel dus ik vermoedde niks. Maar de volgende dag gebeurde hetzelfde.. Weer verplaatst, we moesten een nieuwe datum prikken maar ze reageert niet meer terug. Ik vind dit nogal raar en weet niet wat ik ermee moet, het is inmiddels een week geleden dat ik het bericht stuurde.. Wat moet ik doen? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:12

brendy29 schreef:
Laatst had ik voor het eerst een afspraak met iemand voor een pony om bij te rijden.
Ik vind de taalgebruik van de vrouw nogal onduidelijk, veel taalfouten etc. Maar toemaar ik wil graag een verzorgpony. Dus maar een afspraak gemaakt, deze blies ze 2 uur voor tijd af. Ze vroeg of ik de dag erna kon, ik kon wel dus ik vermoedde niks. Maar de volgende dag gebeurde hetzelfde.. Weer verplaatst, we moesten een nieuwe datum prikken maar ze reageert niet meer terug. Ik vind dit nogal raar en weet niet wat ik ermee moet, het is inmiddels een week geleden dat ik het bericht stuurde.. Wat moet ik doen? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik zou hier niet mee doorgaan. Als ze alleen om te komen kijken al zo moeilijk doet, dan vraag ik mij af hoe dat in de toekomst zal gaan als je daadwerkelijk dat paard gaat verzorgen... Ik zou nog even verder zoeken!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:12

Ik zou er ook niet mee doorgaan, en zelfs niet echt vertrouwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:24

Stoppen. Het is graag of niet hoor. Ik zou lekker weer doorzoeken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:12

Idd niet doen. Klinkt niet zuiver.
Bovendien wil je zo'n contact niet. Iemand die in het begin al geen moeite doet, zal dat erna ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:17

Aanstaande vrijdag ben ik alweer twee jaar op mijn huidige plekje. Zo blij dat ik dit gevonden heb en zo dankbaar dat ik voor 2 fantastische pony's kan en mag zorgen. <3 Ik had nooit gedacht dat ik me zo aan een pony zou hechten maar het tegendeel is weer bewezen.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:30

Wat fijn pernilla!

Bij ons op stal is er in juni een clinicdag. 's Ochtends houding en zit zonder paard en 's middags schriktraining (met paard natuurlijk haha!). Nu vertelde de eigenaar dat Chanel zo goed als schrikproof is, dus ik mag ook met haar 3-jarige zoon Boy meedoen! Heel leuk :)
Ik poets Boy ook af en toe, maar ga daar nu toch maar wat meer aandacht aan besteden, zodat we elkaar wat beter leren kennen. Maar ook als ik hem er een beetje fatsoenlijk uit wil laten zien! Hij is een cremello en heeft aaaaltijd vieze vlekken :P

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:37

Ik zou hier niet mee verder gaan brendy29, duidelijkheid is belangrijk anders is de kans groot dat je later onenigheid krijgt. Ik heb het zelf sowieso niet zo op mensen die op het laatste moment afzeggen, tuurlijk kan het een keertje gebeuren, maar als dit nu al zo gaat betwijfel ik of deze persoon zich in de toekomst wel aan de afspraken zou houden. Ik zou gewoon nog even doorzoeken.
Leuk Pernilla!
klinkt leuk Reusje_xx!
Ik zit een beetje in een dipje, ik heb het in principe gewoon leuk en ik werk echt wel met leuke paarden op dit moment, maar toch blijf ik "heimwee" hebben. Op de een of andere manier lukt het mij niet meer om van de paarden te genieten, gewoon omdat ik mijn oude verzorgpaarden zo mis. Om eerlijk te zijn heb ik het ook een beetje gehad met verzorgpaarden op dit moment, niets komt in de buurt bij mijn oude paardjes en daardoor heb ik er echt even geen zin meer in. Daarbij zijn er ook steeds meer dingetjes waar ik me aan ga ergeren, niet perse wat betreft mijn huidige paardjes, maar gewoon aan het verzorgster zijn in het algemeen. Ik denk dat ik gewoon ontzettend verwend ben :o Natuurlijk ben ik super dankbaar dat er van die geweldige mensen zijn die mij maar gewoon even op hun paarden laten rijden, maar ik begin me er toch wel aan te irriteren.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:21

Desiree_2001 schreef:
Ik zou hier niet mee verder gaan brendy29, duidelijkheid is belangrijk anders is de kans groot dat je later onenigheid krijgt. Ik heb het zelf sowieso niet zo op mensen die op het laatste moment afzeggen, tuurlijk kan het een keertje gebeuren, maar als dit nu al zo gaat betwijfel ik of deze persoon zich in de toekomst wel aan de afspraken zou houden. Ik zou gewoon nog even doorzoeken.
Leuk Pernilla!
klinkt leuk Reusje_xx!
Ik zit een beetje in een dipje, ik heb het in principe gewoon leuk en ik werk echt wel met leuke paarden op dit moment, maar toch blijf ik "heimwee" hebben. Op de een of andere manier lukt het mij niet meer om van de paarden te genieten, gewoon omdat ik mijn oude verzorgpaarden zo mis. Om eerlijk te zijn heb ik het ook een beetje gehad met verzorgpaarden op dit moment, niets komt in de buurt bij mijn oude paardjes en daardoor heb ik er echt even geen zin meer in. Daarbij zijn er ook steeds meer dingetjes waar ik me aan ga ergeren, niet perse wat betreft mijn huidige paardjes, maar gewoon aan het verzorgster zijn in het algemeen. Ik denk dat ik gewoon ontzettend verwend ben :o Natuurlijk ben ik super dankbaar dat er van die geweldige mensen zijn die mij maar gewoon even op hun paarden laten rijden, maar ik begin me er toch wel aan te irriteren.

Ken dit wel een beetje.. ik doe nu mijn verzorgpaarden een kleine 2 maanden en heb het er best naar mijn zin, maar er zijn ook dagen dat ik mijn oude verzorgpaardje (welke dus nu overleden is) zo mis en zo erg besef dat zij haar niet zijn, dat ik het ook helemaal gehad kan hebben.. zelf denk ik dat dat een proces is waar je doorheen moet en dat je jezelf moet blijven herinneren aan de leuke dingen van je huidige paardjes. En wees vooral eerlijk naar jezelf. Als je het echt niet meer leuk vind, stop dan. Uiteindelijk gaat het weer kriebelen of vind je leven een andere route en in beide gevallen zal je dan gelukkiger zijn dan nu ;) maar denk er wel goed over na als je nu een leuk plekje hebt. Waarschijnlijk gaat dat je niet (snel) weer lukken met vinden als het weer zou gaan kriebelen.

Succes iig en ik hoop dat je je plezier terug vind!