Het is natuurlijk super dat jij een plekje hebt waar je gratis mag rijden, en dat is je ook absoluut van harte gegund. Maar het is gek dat je het vanzelfsprekend vindt dat jij je hobby bij een ander gratis mag uitoefenen. Het is helemaal niet gek om een x bedrag in gedachte te houden daarvoor. En als het voor minder kan is dat natuurlijk super fijn, maar vinden dat eigenaren geld wolven zijn die geld willen verdienen aan hun paarden, tja... Het geeft mij vooral ook aan dat je geen inzicht hebt in wat een paard kost. Die 50 euro die mijn bijrijdster mee betaald in de maand daar hou ik echt niets van over, hoor, het is echt niet zo dat ik daar rijk van word. Zij heeft eerder een eigen paard gehad en weet dus heel goed wat een eigen paard kost. Voor haar is het dus ook absoluut een win-win situatie, ze is veeeel goedkoper uit dan met een eigen paard en heeft nu 2 geweldige paarden staan waar ze in principe mee mag rijden wanneer ze maar wil. Daarnaast helpt ze uit eigen beweging bij het mesten van de wei en paddock waar ze 24/7 in staan en pakt ook regelmatig een keer het tuig voor een invet beurt e.d.
Ik ben overigens ongelofelijk blij met haar, haar zorg en toewijding voor mijn paarden, ze is stapelgek op mijn 2 kanjers en zorgt ervoor alsof het haar eigen paarden zijn. Ze neemt ook op eigen kosten les, koopt lijnzaadolie voor ze e.d. dus ook op die manier toegewijd

En ik denk (hoop) dat zij met mij als eigenaar weer blij is, ze krijgt van mij eigenlijk alle vrijheid, zolang eea in overleg is. Ik overleg ook weer met haar, neem haar inbreng serieus en hou haar van alles op de hoogte. Voor mijn gevoel doen we de paarden gewoon samen waarbij ik het laatste woord heb. Iets wat voor haar als twijfelaar ook weer prettig is, de verantwoordelijkheid is 1 van de redenen waarom ze niet weer een eigen paard gekocht heeft, nu kan ze de verantwoordelijkheid op mij afschuiven