Hier ist ook al aant regene.. moet dalijk krante doen

Mariska had koliek zoals ik al dacht..
Net toen ik hier bericht geplaats had belde Fransien weer terug dat ze de dierenarts gingen bellen omdat het écht niet meer goed ging. En dat ik maar snel moest komen.
Heb echt nog nooit zo hard gefietst als toen!
Mariska lag in de wei, Arnold stond bij der maar deed niks. Ik snel naar der toe, ik aaide der en ze ging direct languit liggen en deed der ogen dicht.. Ik tegen der praten en toen wou ze gaan rollen. Eerst aant halster vastgepakt en tegen arnold gezegt dattie iets moest doen om der te laten opstaan. Deed die niet :s Ben toen maar wat gekke dingen gaan doen (schreeuwen/zwaaien enz.) om der aan het schrikken te maken zodat ze opstond. Als ze echt gaat rollen kan der een slag in der darm komen en dan is het einde oefening vandaar.
Snel met der gaan lopen wat eerst niet zo geweldig ging. Wou ze ook steeds gaan liggen, wat der niet gelukt is.
Had ze 2 keer 2 drolletjes gepoept.. niet veel maar gelukkig iets!
We hebben de dierenarts maar gebeld omdat het niet echt beter ging. Ze was nog steeds vaker naar der buik aan het kijken, proberen te gaan liggen en ze liep met der achterbenen erg stijf.
Heb iets van 3 kwartier, als ut niet langer is met der gelopen en toen de dierenarts der was heeft die naar haar buik geluistert (met zo'n ding), bij der ogen gekeken en temperatuur opgemeten. Der buik maakte nog goed geluid en was goed dat ze wat gepoept had enz. Mariska had erge buikkrampen volgens hem.
Toen heeft hij Mariska un spuit geven, wat ze erg eng vond en heb der daarna losgelaten. Ging ze eerst zelf wat lopen en wat knabbelen aant korte gras.
Ze mag tot vanavond niks eten qua hooi en brokken en strakjes alleen wat hooi.
En moest vooral het 1e uur opletten dat ze niet weer ging liggen en deed ze dat wel dan ong. 10 min lopen.
Ze is niet gaan liggen en het gaat nu nog steeds goed gelukkig
Toen ik met Mariska aan het lopen was kwam Nike even staan kijken en toen ik tegen der zei van kom je ook meelopen? Heeft ze een aantal rondjes meegelopen. (Nike de binnenkant, dan ik en dan Mariska) Heeft ze 2 keer gedaan. Echt lief! 
We weten ook waardoor de koliek waarschijnlijk gekomen is. Vorige week hebben we gehooit, en de pony's hebben van dat hooi gegeten. Terwijl dat hooi eigenlijk eerst 6 weken moet liggen ofzoiets zei de dierenarts.
Het zou ook kunnen komen omdat ze eerst alleen gras hadden en nu vooral hooi. (warmte staan ze bij de stallen waar niet echt gras meer is) Maar normaal reageert ze daar helemaal niet op. Dus eerder door het verse hooi.