miramii schreef:Eigenaren die een stukje zekerheid willen dmv een bijdrage, kan ik goed begrijpen. Er zitten veel niet gemotiveerde of onkundige ruiters tussen. Maar er zit wel een verschil tussen 'een stukje zekerheid' en gewoon je paard verhuren. De eigenaar kiest voor het kopen van een paard. Als dat financieel of tijdgebonden niet kan zonder bijrijder, gaat er in mijn ogen iets mis. De eigenaar word dan afhankelijk. Als eigenaar kan je het jezelf wel makkelijker maken, door een bijrijder te zoeken. Er zijn zat kundige ruiters, die een paard op niveau kunnen houden, maar geen geld/tijd hebben voor een eigen.
Hier ben ik het mee eens. Daarom heb ik ook een bijrijder. Het is niet noodzakelijk, ik kan absoluut zonder. Maar het geeft mij wel een paardvrije dag in de week die ik lekker met mijn vriend kan doorbrengen. Kan bijrijdster eens niet, dan ga ik gewoon zelf. Daarnaast kan ik dan gewoon op vakantie en mijn paarden overlaten aan iemand die ze goed kent en die er ook tijd voor heeft. Natuurlijk is in een vakantie altijd wel een stalgenoot die ze in de gaten wil houden en er een schep voer voor wil gooien, maar nu krijgen ze dan die weken gewoon ook lekker hun aandacht van mijn bijrijdster.
En zij betaalt niet, omdat ik dat niet nodig vind. Maar ik heb wel met haar afgesproken dat ze het moet doen met de spullen die er zijn en als ze graag een nieuw dekje wil oid dat ze dat zelf moet doet.
Tenzij het stuk gaat/verslijt, dan natuurlijk niet. Maar er ligt zoveel zooi dat dat voorlopig niet nodig is