Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:18

marjoleinft schreef:
Er is een binnenbak, daar rij ik alleen zelf nooit in ,
Ik rij altijd in de buitenbak.

Zou dat er wel in zetten, want "door wind en weer", samen met de foto's , lijkt het alsof dat er niet is.
En idd het stukje na de zwangerschapmis ook belangrijk om toe te voegen.

Toen ik twijfelde tussen eigen paard en bijrijden, moest ik echt wel "over gehaald worden" door de advertentie om interesse te krijgen. Zeker mensen met geld - 100,- + kosten rijles, zoeken iets wat ze echt willen en niet omdat ze klaar zijn met "de manege".
Beginners zullen veel sneller tevreden zijn, omdat het al snel beter is, leerzaam is. Maar die doelgriep zoek je niet.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:20

Ik reken zelf €25,- per dag, dus zou voor 3 dagen op €75,- komen. Hier zit gemiddeld 1x per maand een lesje van mijzelf in. Als ze lessen bij mijn instructrice wordt dat afgetrokken van het maandbedrag (vind het namelijk belangrijk dat we op 1 lijn blijven trainen met hem). Toen ik nog geen eigen paard had was dat ook wat ik max wilde (en kon) mee betalen.
Hier worden ook de klusjes gedaan (mesten, voer klaarzetten etc) maar wel een luxe accommodatie met binnen en buitenbakken en het bos om de hoek. Bijrijdster rijdt inmiddels ook lekker zelfstandig buiten met mij paard, gaat super!

Maar heeft ook tijd geduurd voor ik een fijne bijrijdster had gevonden, mijn paard is enorm eerlijk, maar wel vlot en zoekt weleens grenzen op en daardoor niet geschikt voor beginnende ruiter.

marjoleinft

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:25

Daarom heb ik er ook ingezet prijs is bespreekbaar.
En ik vind 100 euro netjes,
Zeker als ze nog wedstrijd mogen rijden komen er ook nog extra dagen bij waarvoor niks extra gerekend word.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:33

En jij brengt ze dan naar wedstrijd? Die optie hebben we hier niet helaas. Wedstrijden mag, maar vervoer komt voor eigen rekening. Hier reken ik ook niet extra voor meer dagen dan afgesproken trouwens. Bespreekbaar is altijd goed! Hoop dat je snel wat vindt!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:36

darkadia schreef:
En jij brengt ze dan naar wedstrijd? Die optie hebben we hier niet helaas. Wedstrijden mag, maar vervoer komt voor eigen rekening. Hier reken ik ook niet extra voor meer dagen dan afgesproken trouwens. Bespreekbaar is altijd goed! Hoop dat je snel wat vindt!

Ja, dan weet ik zeker dat mijn paard veilig van a naar b komt.
En daarbij is het de auto en trailer van mijn ouders die dat echt niet gaan uitlenen.
Wel vind ik dat ze de diesel kosten mogen vergoeden, en zelf de wedstrijden betalen uiteraard.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:53

Hier helaas nog steeds geen bijrijder gevonden.
Vraag geen bijdrage, wel een les per maand. maar heb een pittige merrie en zoek hierdoor iemand van 16+ maar er reageren alleen maar jonge manege meisjes.
Voor mijn super brave jonge haf wel een leuke meid van 14 gevonden met haar broertje en moeder maar daar ja mijn oudste haf gewoon niet geschikt voor.
Soms denk ik wel eens waarom zoek ik nog..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:22

Ik zou een overzicht maken van de faciliteiten. De mogelijkheden en hetgeen niet mag/kan.
Benoem ook de mogelijkheden van wedstrijden en de opzet ervan (vervoer/kosten)
Gewoon een duidelijk overzicht. Zodat iemand ziet en bewust kan nadenken of dit matcht of niet.
Des te duidelijker, des te minder 'loze' reacties. Scheelt tijdverspillig.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:25

Eens met bovenstaande. Ik zou zelf namelijk geen 100 euro betalen voor 3 dagen incl mesten, klusjes en les op eigen kosten. Maar als de mogelijkheid tot wedstrijden er ook is, je een binnenbak hebt en weet ik veel wat allemaal dan ga ik het de prijs misschien wel waard vinden. Nou woon ik zelf wel in Zeeland dus mijn paard staat heel goedkoop en heb toch alle faciliteiten vandaar dat ik het misschien ook wat veel vind.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:53

Hier in de zaanstreek is het gewoon prijzig,
En ik vind voor 3 dagen en een box mesten en veel vrijheid 100 euro per maand niet duur.
Ga maar is elke maand 3x per week op een manege lessen dan ben je meer kwijt dan 100 euro.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:20

Ik zou er ook inzetten dat je in het bezit bent van een auto+trailer en dat jij vervoer kunt regelen naar wedstrijden en dagjes naar het strand/bos, dat vind ik namelijk ook wel heel aantrekkelijk.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:15

marjoleinft schreef:
En ik vind voor 3 dagen en een box mesten en veel vrijheid 100 euro per maand niet duur.
Ga maar is elke maand 3x per week op een manege lessen dan ben je meer kwijt dan 100 euro.

Oh zaanstreek. Dat is idd duur ja.
Stalling is zo 300+ volgens mij.
Vergelijking met de manege is mank, want je zoekt geen manegeruiter :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:26

marjoleinft schreef:

Mja en dan kom je weer bij het feit of je de hogere stalling moet doorberekenen aan de bijrijdster. ;) Ik zit zelf regio Amsterdam, dus ook absoluut niet goedkoop, maar dat bereken ik niet door naar bijrijdster.
Zeker omdat het in jouw geval een zwangerschap betreft en ze je dus ook uit de brand helpt eigenlijk.
Hier een bijrijdster gezocht, omdat mijn paard enorm eenkennig was, en het goed is voor zijn opeiding dat er ook anderen op rijden. Verder zijn het nog altijd mijn paarden, en ik heb daarvoor gekozen, en ja moet daardoor andere dingen soms laten. Ja baal ik soms van, maar persoonlijk vind ik €100 voor 3 dagen echt teveel en zou dan ook daarom niet reageren. Zou ook idd binnenbak en wedstrijdmogelijkheid vermelden, dat maakt het wellicht interessanter. Maar nogmaals, ik hoop dat je snel een fijne bijrijdster vindt! Op zich is het op wedstrijd kunnen en mogen wel een hele mooie plus! Maar dan moet diegene wel net die ambitie hebben :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:48

Ik vind persoonlijk 100 euro én een les én klusjes erg veel bij elkaar, zeker omdat je toch iemand zoekt on je uit de brand te helpen. Dat is mijn mening, maar ik zou het terugschroeven naar 50-75 euro en de les. Klusjes horen bij een paard, hoewel de hoeveelheid wel kan afhangen van de bijdrage, maar een stal mesten kost een kwartiertje.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:13

Ondanks dat ik een eigen pony heb en daar een bijrijder voor heb ga ik zondag kijken naar een bijrijdpaard voor mezelf! Stond op de boktmarkt dus ben benieuwd.

Misschien wat raar dat ik zelf een bijrijder heb maar ik heb gewoon een grote gunfactor en vind het leuk als iemand iets kan leren van mijn paard :)

Toch even een toevoeging.. Ik heb dus die bijrijder. Super tevreden over hoe ze rijd, met mijn spullen omgaat en altijd netjes appt ed.
Alleen merk ik dat als paardlief wat heeft waardoor er niet gereden kan worden ze ineens toch minder graag lijkt te komen. Ook wil ze geen groepsles omdat ze mijn pony dan te druk vind. Tja tis ene Arabier dus ook wel karakter soms..
Lastig dit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:21

Dat zou ik niet zo erg vinden. Als alles voor de rest goed is.. :) Zou wel laten merken dat je het door hebt en het niet heel erg fijn vind. Mijn bijrijdster is ook wel eens minder blij met mijn pony, als ie weer eens heel druk is bijvoorbeeld, maar dat snap ik, omdat ze er nog niet goed mee om kan gaan.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:02

Geryon schreef:
Dat zou ik niet zo erg vinden. Als alles voor de rest goed is.. :) Zou wel laten merken dat je het door hebt en het niet heel erg fijn vind. Mijn bijrijdster is ook wel eens minder blij met mijn pony, als ie weer eens heel druk is bijvoorbeeld, maar dat snap ik, omdat ze er nog niet goed mee om kan gaan.

Nouja ze heeft nu dus helemaal geen les want privéles vind ze te duur. Als ze nu nog les had was het prima natuurlijk. Maar merk gewoon dat ze in bepaalde dingen vastloopt wat met les makkelijk is op te lossen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:03

priveles een optie?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:21

Of dat je haar zelf helpt?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:25

ilaan schreef:
Geryon schreef:

Nouja ze heeft nu dus helemaal geen les want privéles vind ze te duur. Als ze nu nog les had was het prima natuurlijk. Maar merk gewoon dat ze in bepaalde dingen vastloopt wat met les makkelijk is op te lossen.

Dat is wel jammer.. -O- Inderdaad, misschien zelf helpen? Doe ik ook naast haar lessen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:28

Als ik terug ga naar 50 euro dan heb ik zoiets van dan ook geen wedstrijden of uitjes naar het bos of strand .
Ik kom ook iemand tegemoed om mijn paard beschikbaar te stellen voor iemand die geen paard kan betalen.
Maar wel graag wilt rijden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:35

ilaan schreef:
Geryon schreef:

Ik vind wel dat je als eigenaar erop mag staan dat je verzorger/bijrijder les neemt. Les is gewoon essentieel, je bent nooit uitgeleerd. Dat ze een groepsles niet meer durft, snap ik op zich wel, want blijkbaar kan ze de pony dan nog niet aan. Wat niet erg is, maar dat moet ze dan wel leren. Ik vind een bijdrage (als je al geen - grote - bijdrage levert) meer dan vanzelfsprekend, het is ook een investering in jezelf. Daarbij hoeft privéles niet eens duur te worden, kan prima onder de 20 euro blijven.
Hier spreekt een verzorger/bijrijder zelf overigens. :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:06

marjoleinft schreef:
Als ik terug ga naar 50 euro dan heb ik zoiets van dan ook geen wedstrijden of uitjes naar het bos of strand .
Ik kom ook iemand tegemoed om mijn paard beschikbaar te stellen voor iemand die geen paard kan betalen.
Maar wel graag wilt rijden.

Ik weet niet hoe hard en snel je hulp nodig hebt.
Als je het ook zonder kan, zou ik gewoon even geduld hebben en desnoods later nog de bijdrage verlagen.
Volgens mij is er in de zaanstreek best vraag naar en wordt er behoorlijk voor betaald.
Maar goed, ik woon er niet.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:30

Ik heb er ook geen haast bij.
Ik hoef ook maar 1 juist persoon te vinden die ik nodig heb.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:58

Ik snap het nooit, jij hebt iemand nodig en dan geld vragen ervoor ;) hier in de buurt hoef je dat niet te proberen. Gratis, toen nog met binnenbak en standaard volpension, was iemand vinden al rampzalig. Nu iemand die der lessen zelf betaald en af en toe een liksteen ofzo en dat is prima. Vroeg ik een bijdrage had ik haar niet gehad en was ik nog aan het zoeken...

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:37

Liannetje86 schreef:
Ik snap het nooit, jij hebt iemand nodig en dan geld vragen ervoor ;) hier in de buurt hoef je dat niet te proberen. Gratis, toen nog met binnenbak en standaard volpension, was iemand vinden al rampzalig. Nu iemand die der lessen zelf betaald en af en toe een liksteen ofzo en dat is prima. Vroeg ik een bijdrage had ik haar niet gehad en was ik nog aan het zoeken...

Ik vind wel dat ik wel risico's neem.
Je weet nooit hoe een bijrijdster is, en de kans op blessures is ook aanwezig en spullen die misschien sneller stuk gaan.
Je kan de bijdrage ook als een spaarpotje zien.
Als er wat stuk gaat etc dat je het daar uit kan halen.