Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:05

Ik deelde samen met een meisje een verzorgpony een fjord. Kom ik op stal heeft ze de voorpluk van de pony recht afgeknipt. Eigenaren ofcourse onwijs kwaad. Had m na die tij voor me alleen denk dat dat niet zo gek is

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:10

Ik snap niet hoe iemand ook maar op dat idee komt. Dit soort dingen zijn voor mij vanzelfsprekend, maar helaas is dat dus niet voor iedereen zo :n Ik snap dat als iemand zoiets doet hij niet meer terug hoeft te komen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:22

Precies. Ik heb 1 keer zelf inituitief (hoe schrijf ik dat?) genomen maar de staart hing ver op de grond. Was bij een shetlandponytje op een manege die ik mocht verzorgen. Ze ging er continu op staan. De manege eigenaren keken niet naar haar om dus had ik m uitgeborsteld en afgeknipt. Was zo'n pony waarbij je niet meer kon zien welke kleur ze eigenlijk was.

Een ander verhaal is een zwarte merrie die al 4 jaar op de wei stond en enkel poetsen en naja meelopen aan een touwtje was het niet. Ze wist de weg naar de wei. Haar manen waren veranderd in dreadlocks. Doe wat je wilt zeiden ze tegen me. 2 bussen antiklit en ik weet niet hoeveel kammen en borstel. Ik ben er 3 dagen mee bezig geweest alle knopen uit haar manen te halen. Helaas bleek ze niet de leuke pony te zijn ik dacht dat ze was. Aanvallen tijdens longeren in de stal was ze echt agressief. Ik was toen 13. Tegen de eigenaren gezegt ik wilde stoppen. Vervolgens kreeg ik er de schuld van dat ze zo was? Achteraf van kennissen gehoord dat ze niet zo lief zijn voor de paarden. Zo krijg je nogal wat tegenslagen in 8 jaar :/ :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:56

Laatste keer poste ik mijn dilemma met het kiezen tussen een heel leuk paardje en veel vrijheid of enkele iets minder leuke paarden en veel begeleiding/gratis les om hoger te kunnen komen. Ik had toen gekozen om voor de begeleiding te gaan, maar de 3de keer kwam de eigenaresse in 1x met dat alles van haar kant kwam en ze het dus toch niet zag zitten met mij als er niet iets veranderde...

Ik was vooraf heel duidelijk: ik kan alleen s'avonds ivm stage en op vr en zaterdag kan ik niet door mijn bijbaan.. Nu vroeg ze me om of overdag te komen zodat ze niet extra voor mij naar stal hoefde te komen, of dat ik de paddock kon doen op vrijdag of zaterdag. Andere dagen kon niet want dan betaalde ze al iemand om het te doen. Binnen 1 week kwam ze dus terug op onze afspraken en ik had geen mogelijkheid om me aan haar eisen aan te passen..

Enige voordeel is is dat ze zelf contact heeft opgenomen met de andere eigenaresse die ik dus afgezegt had. Daarna heb ik zelf ook mijn kant van het verhaal gedaan en nu mag ik gelukkig hem als nog doen O:) inmiddels ben ik 4 weken verder en heb ik ook voor het eerst op hem gereden xD Ik vind de vrijheid toch wel heel fijn en ik ben zelden alleen omdat de eigenaresse ook nog een ander paardje heeft die ik af en toe erbij pak en wat mee wandel.

Helaas kreeg ik gister slechter nieuws.... Het tweede paardje van de eigenarresse had al een tijdje ernstige arthrose en een blessure waardoor er max. 10 min per dag en later 1x 10min en 1x20 min met hem aan de hand gestapt mocht worden. Nu blijkt bij controle dat zn miniscus zwaar beschadigd is en hij waarschijnlijk op kort termijn ingeslapen wordt |( het is echt een schatje en nu al het 2de paard in een half jaar waarvan ik afscheid moet nemen... voel me dus best wel rot nu. Gelukkig is het nog niet zover en ga ik nog even van hem (Amir) en Champ genieten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:35

Oh balen dat het bij die ene met kansen zo misliep. Gelukkig heb je nu wel een ander paardje geniet nog maar even flink van beide.
Van de zomer is van mij ook een verzorgpony ingeslape atrose en kissingspines pas 16 en al versleten ze kon niet meer zonder pijnstillers en dan nog kreupel dus voor haar is het beter.

Ik ga morge weer naar sam dan gaan we nog ff alles door spreken en dan mag ik hem op de vrijdagen gaan doen. En ze wil ook graag dat ik om de week op woensdag ga maar die optie staat nog even open.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:14

Leuk dat je eindelijk ook wat gevonden hebt Roosje01! Het blijft zo'n fijne sport en heerlijk ontspannen... 2 paarden kwijt raken in korte tijd is heel zwaar, maar des ondanks wil ik het echt niet missen..

Dit zijn trouwens de paardjes O:) De bruine is Champ en hem verzorg ik dus op woensdag en zondag vast. Van Amir doe ik vaak alleen de paddock/voer klaar zetten en soms 1 van zijn twee staprondjes (10 of 20 min). Maar dat zal dus denk niet meer gebeuren..

Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg ze alleen niet verticaal :') In mijn verkenner heb ik ze namelijk wel gekeerd dus snap niet waarom hij hem hier zo pakt O:)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:18

Wat een leuke paarden :) Ik ga kijken of ik zaterdag ook een foto kan maken, krijg alleen geen foto's op bokt gezet :/

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:20

onbarefeet schreef:
Wat een leuke paarden :) Ik ga kijken of ik zaterdag ook een foto kan maken, krijg alleen geen foto's op bokt gezet :/

Onderaan het bokt bericht staat "voeg foto`s toe", moet lukken!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:20

Ja idd miste dat stukje van lekker ontspannen kunnen rond rijden al anderhalf jaar. Wandelen enzo is toch niet hetzelfde. Dus heerlijk dat die mogelijkheid er nu weer is met sam. Zal morge ff wat foto's van hem maken. Lekkere ronde ouderwedse type haf dus geen problemen met mijn lengte en gewicht.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:24

Ja weet ik, en dan upload ik ze ook, ze komen alleen niet in het bericht zelf, heel raar

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:26

Klik je na het uploaden ook op save en daarna op de foto?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:28

Ja, er gebeurt alleen niks als ik er op klik?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:28

Vreemd

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:47

onbarefeet schreef:
Ja weet ik, en dan upload ik ze ook, ze komen alleen niet in het bericht zelf, heel raar

Had ik eerst ook. Dan kwamen ze alleen onderaan als plaatje (nog onder bladeren en save knop) maar niet in het bericht zelf. Als ik dan op het foto'tje daar klikte deed hij het wel O:) Dus misschien nog eens kijken of het nu wel werkt ?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:29

ik heb nog. 3 jaar gezocht, nu de leukste die er is <3

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:16

Wat fijn dat veel nu een passend paardje hebben gevonden!

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:48

Hoe werkt het eigenlijk als je in je profiel een foto wilt toevoegen?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:01

Ik gebruik altijd http://www.tinypic.com , gewoon een bestand selecteren en op "nu oploaden" klikken, dan de IMG code even kopieren en plakken en dan ben je klaar :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:13

wauw! hoe haal je t uberhaupt in je hoofd de manen van je verzorgpony af te knippen?
mijn verzorgpony zou ik nooit knippen, dat zou heel raar zijn,
zonder bespreking? nooit! als je zo'n verzorgpony hebt waar je alles mee mag en waar de eigenaar niks mee doet, zou ik dat ook doen, zou ik alles doen

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:30

anemoonlena schreef:
wauw! hoe haal je t uberhaupt in je hoofd de manen van je verzorgpony af te knippen?
zonder bespreking? nooit! als je zo'n verzorgpony hebt waar je alles mee mag en waar de eigenaar niks mee doet, zou ik dat ook doen, zou ik alles doen

Ik zou het niet eens willen, een Haflinger met korte manen lijkt mij niet echt heel mooi :o en een ander paard waar ik soms mee werk (andere paard van de eigenaren van mijn andere verzorgpaard) zou er ook echt heel anders uit zien met korte manen, ik zou het niet mooi vinden :=
Ik vind dat lange manen juist wel wat hebben, dat zou ik nooit verpesten door er een schaar bij te pakken :n

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:55

Desiree_2001 schreef:
anemoonlena schreef:

Ik zou het niet eens willen, een Haflinger met korte manen lijkt mij niet echt heel mooi :o en een ander paard waar ik soms mee werk (andere paard van de eigenaren van mijn andere verzorgpaard) zou er ook echt heel anders uit zien met korte manen, ik zou het niet mooi vinden :=
Ik vind dat lange manen juist wel wat hebben, dat zou ik nooit verpesten door er een schaar bij te pakken :n

Ja inderdaad! Echt vreselijk dat mensen dat doen!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:02

Desiree_2001 schreef:

Ik wel

Afbeelding

:')

De manen gingen -zoals te zien- helemaal wijd staan, waardoor ze niet meer goed te knippen waren. Ze moeten nu even lelijk kort gehouden worden, zodat ze hopelijk weer rechtop komen te staan.

De hanekam is inmiddels niet meer :(:)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:06

gerpiegorp schreef:
Desiree_2001 schreef:

Ik wel

[ [url=m/CpSjFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

De manen gingen -zoals te zien- helemaal wijd staan, waardoor ze niet meer goed te knippen waren. Ze moeten nu even lelijk kort gehouden worden, zodat ze hopelijk weer rechtop komen te staan.

De hanekam is inmiddels niet meer :(:)

fjorden moeten gewoon een hanenkam, hoort erbij :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:24

Ik hou ook van lange manen

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:34

Fjorden zijn anders :') Die horen een hanenkam te hebben, ik vind dat een Fjord geen lange manen hoort te hebben, dat is het enige ras waarbij ik dat toch echt niet mooi vind :D