Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:33

wat een plaatje!

miramii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 00:07

Haha dat is natuurlijk ook een optie! Super fijn dat je een paard hebt gevonden!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:42

Thanks!

Zometeen er weer heen. Eens zien welke truukjes ze vandaag in petto heeft :D

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:57

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:59

De meestrn zullen denk ik 'vallen' over én een bijdrage én klusjes.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:08

En dat het paard niet geschikt is voor de beginnende ruiter... Vraag ik me af of mensen daar wel een bijdrage voor willen betalen.

Toen ik twijfelde als ervaren ruiter om er een paard bij te kopen of te kijken voor een "verzorgpaard" , zou ik dit soort advertenties echt overslaan. Ik ga niet betalen om mijn nek te mogen breken.

Helaas komen er echt wel gevaarlijke paarden voorbij waarbij de eigenaar niet geheel eerlijk is over hoe erg het is..

Ik heb overgens toch zelf weer een paard gekocht. :Y)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:17

Het is in mijn ogen toch normaal dat je ook een stal moet uitmesten?
En niet geschikt voor een beginnende ruiter is niet dat ze gevaarlijk is maar ik wil er gewoon iemand op die weet waar hij of zij mee bezig is en geen manege ruiter.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:20

Ik vind het ook niet raar. Echter praat door de ogen vd huidige bijrijders (het gros).

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:20

Een stal mest je uit voor je paard niet voor de eigenaar tenminste zo zie ik het
(Kijk als de eigenaresse op vakantie is en ze vraagt of ik haar andere paard ook even uit kan mesten no problem! Maar ik snap niet waar ruiters een probleem van maken ik doe 10/15 minuten per stal)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:23

Betalen betekent veelal: komen, (snel) poetsen, opzadelen, RIJDEN, afzadelen en terug zetten.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Voor mij hoeft het voorlopig ff niet meer.
Heb er mijn neus van vol.
Lekker zelf genieten. Heb een leuke verzorgster al een paar jaar.
Gaat prima zo.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:23

marjoleinft schreef:
Het is in mijn ogen toch normaal dat je ook een stal moet uitmesten?
En niet geschikt voor een beginnende ruiter is niet dat ze gevaarlijk is maar ik wil er gewoon iemand op die weet waar hij of zij mee bezig is en geen manege ruiter.

Dan zou ik het anders omschrijven. Bijv dat je iemand zoekt met ongeveer L niveau.
Uitmesten vind ik idd normaal.
Zou er wel bijzetten welke bijdrage je vraagt, dat maakt het een bstuk duidelijker.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:24

Ja ik ook zoiets , en heb ik minder tijd dan alleen de drollen er uit en stro er over een beweging geven.
Ik heb het idee dat de meeste bijrijders liever de lusten hebben dan de lasten.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:26

De reden dat ik er geen bedrag bij zet is omdat ik een bedrag in mijn hoofd heb maar dat dat zeker bespreekbaar is als iemand dat zeker niet kan betalen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:27

Anke schreef:
Betalen betekent veelal: komen, (snel) poetsen, opzadelen, RIJDEN, afzadelen en terug zetten.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Gelukkig heb ik die ervaring niet gehad. Maar nu waren er bij mij ook geen klusjes te doen.

Volgens mij ziet het gros van de bijrijders idd wel dat het klusjes óf betalen is.
Ben het daar trouwens niet mee eens hoor :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:27

Yep. Tegenwoordig veelal lusten-jagers.

Erg jammer dat de mentaliteit zo veranderd is.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:28

Het valt mij op dat je in je advertentie vooral benoemd wat jij zoekt, misschien kan je er nog verder bijvertellen wat er allemaal mogelijk is.
Bijdrage én klusjes zou ik zelf niet zo'n probleem vinden, maar ik zou dan wel minder snel reageren als er niet bij staat vermeld wat er verder allemaal kan, je krijgt namelijk wel wat hogere verwachtingen. Verder zou ik zelf niet zo snel reageren op een advertentie waar alleen in staat dat er een bijdrage wordt gevraagd, zonder verder een bedrag te noemen. Dat draagt er ook weer aan bij of het ik erg zou vinden om klusjes te doen, als ik 200 euro betaal zou ik het namelijk niet zien zitten om ook nog een stal uit te moeten mesten. Daarbij weten mensen nu ook niet of ze het wel zouden kunnen betalen, ik kan en wil best een bijdrage betalen, maar geen heel hoog bedrag, ik reageer niet snel op advertenties waar geen bedrag bijstaat want sommige mensen vragen een bijdrage van 200 euro en anderen een bijdrage van 20 euro, zo kan ik niet inschatten of ik het überhaupt wel zou kunnen betalen.

Edit; misschien kan je er een richtprijs bijzetten en er bij vertellen dat het bedrag te bespreken valt voor de perfecte bijrijder.

Verder vind ik het een nette advertentie en vind ik het goed dat je zo duidelijk bent in wat je precies zoekt. :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:34

Desiree_2001 schreef:
Het valt mij op dat je in je advertentie vooral benoemd wat jij zoekt, misschien kan je er nog verder bijvertellen wat er allemaal mogelijk is.
Bijdrage én klusjes zou ik zelf niet zo'n probleem vinden, maar ik zou dan wel minder snel reageren als er niet bij staat vermeld wat er verder allemaal kan, je krijgt namelijk wel wat hogere verwachtingen. Verder zou ik zelf niet zo snel reageren op een advertentie waar alleen in staat dat er een bijdrage wordt gevraagd, zonder verder een bedrag te noemen. Dat draagt er ook weer aan bij of het ik erg zou vinden om klusjes te doen, als ik 200 euro betaal zou ik het namelijk niet zien zitten om ook nog een stal uit te moeten mesten. Daarbij weten mensen nu ook niet of ze het wel zouden kunnen betalen, ik kan en wil best een bijdrage betalen, maar geen heel hoog bedrag, ik reageer niet snel op advertenties waar geen bedrag bijstaat want sommige mensen vragen een bijdrage van 200 euro en anderen een bijdrage van 20 euro, zo kan ik niet inschatten of ik het überhaupt wel zou kunnen betalen.

Edit; misschien kan je er een richtprijs bijzetten en er bij vertellen dat het bedrag te bespreken valt voor de perfecte bijrijder.

Verder vind ik het een nette advertentie en vind ik het goed dat je zo duidelijk bent in wat je precies zoekt. :)

Ik had zelf 100 euro in gedachten en eens per maand les voor eigen rekening bij mijn instructrice.
En als het goed gaat is de mogelijkheid er om wedstrijden te rijden.
Maar de prijs is bespreekbaar .
Als ik dat er bij zet is het beter?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:40

marjoleinft schreef:
Desiree_2001 schreef:

Ik had zelf 100 euro in gedachten en eens per maand les voor eigen rekening bij mijn instructrice.
En als het goed gaat is de mogelijkheid er om wedstrijden te rijden.
Maar de prijs is bespreekbaar .
Als ik dat er bij zet is het beter?

Ik vind dat zeker wel fijn om te weten, als ik weet dat wedstrijden, buitenritten etc. Allemaal mogelijk zijn vind ik de bijdrage namelijk geen enkel probleem meer :j
Ik vind dat belangrijk om te weten, aangezien er ook zat eigenaren zijn die een gigantische bijdrage vragen terwijl je helemaal niets kan/mag.
Jouw bijdrage klinkt verder gewoon reëel voor wat je bied, zo nu en dan een stalletje uitmesten zou mij zeker niet tegenhouden. :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:42

Is daar een binnenbak bij dan?
Aan de advertentie te zien, zie ik niet de luxe van 100,- voor 3 dagen.
Nu zie ik zo 123 de lokatie niet, richting amsterdam zijn de stallings prijzen wel hoog weet ik.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:44

http://www.bokt.nl/markt/ad/389679/wege ... or-3-dagen

Ik heb het aangepast.
Buitenrijden heb ik liever niet,
Vanaf stal , de auto's rijden hier gewoon met 80 km per uur langs je heen.
Ik doe het zelf ook niet.
Strand of bos kan wel maar dan ga ik liever zelf mee met de auto en trailer.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:44

Pfoe dat vind ik nogal geld. Voor en mesten en klusjes.. Dat vroeg ik niet eens en toen hoefde er alleen gereden te worden. Met alle faciliteiten als binnenbak etc in de randstad

Andere kant, 1 les per maand op jouw kosten is wel reëel.

Maar wat ik niet duidelijk vind: er staat ivm zwangerschap. Als je dus je kind hebt, mag de bijrijder dan blijven of is dat niet zeker?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:45

Er is een binnenbak, daar rij ik alleen zelf nooit in ,
Ik rij altijd in de buitenbak.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:47

Celiien schreef:
Pfoe dat vind ik nogal geld. Voor en mesten en klusjes.. Dat vroeg ik niet eens en toen hoefde er alleen gereden te worden. Met alle faciliteiten als binnenbak etc in de randstad

Andere kant, 1 les per maand op jouw kosten is wel reëel.

Maar wat ik niet duidelijk vind: er staat ivm zwangerschap. Als je dus je kind hebt, mag de bijrijder dan blijven of is dat niet zeker?

Het mesten is een klusje ,
Dat hoeft alleen in de wintermaanden,
En ja na mijn zwangerschap mag de bijrijder zeker blijven,
Dan red ik het niet om 7 dagen per week heen te gaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:48

Hmm oke, dan zou omdat erbij zetten!

Er staat in je adv mesten en klusjes, vandaar!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:52

Maar persoonlijk vind ik het niet veel geld, alles is aanwezig voor wat mensen willen.