Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:51

Leuk jij bent dus ook geslaagd in je zoektocht vandaag.

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:12

Fijn dat jullie beiden een plek hebben gevonden.

Hier vandaag ook een meisje komen kennis maken. Ze is pas 13. Ging via via..ze had mijn oproepje wel gezien, maar niet durven reageren. Stond bij vanaf 14. Zo via een andere pony eigenaar die haar moeder kon in contact met mij gebracht. Ze woont maar 3 km verderop.
Morgenvroeg komt ze een keertje "proberen". Ben benieuwd!

Wat vinden jullie lastig om aan een eigenaar te vragen/zeggen?
Of maw wat zou je graag willen weten zo de eerste keer (keren). Aangezien alles nieuw is. Zij is heel verlegen. Dus ben wel benieuwd welke info wenselijk is om al te vertellen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:14

Anke schreef:

Hier vandaag ook een meisje komen kennis maken. Ze is pas 13. Ging via via..ze had mijn oproepje wel gezien, maar niet durven reageren. Stond bij vanaf 14. Zo via een andere pony eigenaar die haar moeder kon in contact met mij gebracht. Ze woont maar 3 km verderop.

Of maw wat zou je graag willen weten zo de eerste keer (keren). Aangezien alles nieuw is. Zij is heel verlegen. Dus ben wel benieuwd welke info wenselijk is om al te vertellen.

Hoevaak en wanneer (evt vaste dagen) de bedoeling is, wat je van haar verwacht en wat voor dingen ze eventueel wel zou willen leren (denk niet dat ze erg ervaren is op die leeftijd?). Succes! :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:17

Anke schreef:

Hoeveel het kost, welke klusjes er gedaan moeten worden, wat ik allemaal met het paard mag, of ik mag lessen en dan een eigen of haar instructrice. (En uiteraard wat voor paard is het, karakter, ervaring etc)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:18

Ze zit in de brugklas en lukt nog niet zo goed met plannen. Heb gezegd minimaal 2 keer per week. Dus idd wel handig om nog even te vragen naar de dagen die goed uitkomen met school.
Ja ze zal nog heeeeel veeeeel moeten leren.
Pluspunt, ze vond de shet gelijk leuk. Velen kijken er niet eens naar!
Afbeelding
(Vandaag nieuw hoofdstelletje gekocht)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:19

Anke schreef:
Ze zit in de brugklas en lukt nog niet zo goed met plannen. Heb gezegd minimaal 2 keer per week. Dus idd wel handig om nog even te vragen naar de dagen die goed uitkomen met school.
Ja ze zal nog heeeeel veeeeel moeten leren.
Pluspunt, ze vond de shet gelijk leuk. Velen kijken er niet eens naar!
[ [url=m/CINT3l.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Vandaag nieuw hoofdstelletje gekocht)

Je hebt wel smaak <3
(Dat hoofdstel zou ik later ook wel willen)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:20

Ze komt om te verzorgen. Ze rijdt op de manege.
Het is er niet 1, we hebben er in totaal 9.
Goede tip om aan te geven wat wel/niet mag.
Ooit had eentje de manen helemaal afgeknipt dus afgesproken niks knippen zonder toestemming!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:20

Mijn dochtertje heeft het hoofdstelletje uitgezocht.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:28

Ik zou, ook al kan ze niet zo veel, ook genoeg complimenten geven over wat ze wél kan. Dit motiveert bij de meesten enorm! Ik heb het ook andersom meegemaakt, was al redelijk onzeker en verlegen, en het maakt het er niet beter op als iemand zegt dat je het niet goed doet, om vervolgens niet te zeggen hoe het wel moet.
Ook aangeven of je veel en intensief kan helpen, of dat alleen in het begin is, hoe het zit met lessen, etc.

Ook de afspraken eventueel op papier zetten, zodat het voor beide partijen duidelijk is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:31

Ze weet dat ik haar in het begin begeleid en op weg help en dat het de bedoeling is dat ze daarna zelfstandig aan de slag gaat.

Rijden is in het begin niet van toepassing.

Goede tip over het benoemen vd goede dingen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:31

Denk dat ik bij de zadelkamer een regel/afspraken lijst op ga hangen. Dat is dan duidelijk en overzichtelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:41

Als het om meerdere paarden gaat zou ik inderdaad ook een kort, duidelijk lijstje maken en ergens ophangen! Waar heet simpel iets over elk paard op staat, en waar je eventueel bij dat paard rekening mee moet houden :)
En heel duidelijk zeggen dat ze alles mag vragen en niks raar is om te vragen, dat ze daar juist van zal leren :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:44

Heb vandaag vanalles gevraagd wil graag goed geinformeerd zijn over alles.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:54

Dat lijstje is inderdaad een goed idee! Per paard bijzonderheden, waar alles staat, verplichte dingen, etc.
Edit: Misschien ook slim om telefoonnummers uit te wisselen met haar ouders, en ook op dat lijstje jou nummer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:04

En eventueel nummer van de DA/Hoefsmid om maar van het ergste geval uit te gaan, dat zij bij spoed bijv kan bellen en alles duidelijk beschrijven als jij er niet bent?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:13

Een lijstje met belangrijke telefoonnummers is ook heel handig! Bij ons op stal hangt ook een lijstje met belangrijke telefoonnummers, dat vind ik een erg fijn idee, als er dan echt iets ergs is kan ik na overleg met de eigenaar altijd zelf de da bellen o.i.d. Wij hebben ook een whiteboard waar we dingen op kunnen schrijven, ook erg handig. Het hooi was bevoordeeld verplaatst, dus dat had de staleigenaar op het whiteboard geschreven zodat iedereen het meteen wist.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:04

Erbij zeggen dat als iets stuk gaat ofzo dat ze het gewoon moeten zeggen. Is erg vervelend als je ontdekt dat iets kapot is en het is niet gezegt.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:16

shaddiefan schreef:
Erbij zeggen dat als iets stuk gaat ofzo dat ze het gewoon moeten zeggen. Is erg vervelend als je ontdekt dat iets kapot is en het is niet gezegt.

Dat vind ik zo raar, dat is toch niet meer dan normaal? Voor mij is het vanzelfsprekend dat ik het meld als ik iets kapot maak en dat ik het eventueel zelf vervang. Nou heb ik nog nooit echt iets kapot gemaakt, alleen één keer een halstertouw bij mijn eerste verzorgpony. Dat heb ik meteen verteld en er bij gezegd dat ik zelf een nieuw touw zou kopen, toen reageerde de eigenaresse dat dat helemaal niet nodig was omdat ze zelf nog zat had liggen. Ik zou het überhaupt niet kunnen, zoiets maar gewoon laten... Dan voel ik me meteen schuldig :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:45

Ja dat vind ik super vervelend. Bezem ofzo kapot en dan ergens in een hoekje weggestopt terug vinden.

We hebben een verzorgapp. Heel handig zo weet iedereen van elkaar wie er wanneer is en wat er gedaan is.

Ze heeft goed haar best gedaan. Ze gaat nu twee keer per week komen en om de week komt ze een dag extra helpen.
Zal wel ff duren voordat ze is ingewerkt. Hopelijk blijft ze gemotiveerd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:45

Roosje01 schreef:
Heb vandaag vanalles gevraagd wil graag goed geinformeerd zijn over alles.

Heel slim!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:01

Desiree_2001 schreef:
shaddiefan schreef:

Dat vind ik zo raar, dat is toch niet meer dan normaal? Voor mij is het vanzelfsprekend dat ik het meld als ik iets kapot maak en dat ik het eventueel zelf vervang. Nou heb ik nog nooit echt iets kapot gemaakt, alleen één keer een halstertouw bij mijn eerste verzorgpony. Dat heb ik meteen verteld en er bij gezegd dat ik zelf een nieuw touw zou kopen, toen reageerde de eigenaresse dat dat helemaal niet nodig was omdat ze zelf nog zat had liggen. Ik zou het überhaupt niet kunnen, zoiets maar gewoon laten... Dan voel ik me meteen schuldig :')

Er zijn mensen die dit niet vanzelfsprekened vinden. Ik heb met een meisje samengewerkt die dit soort dingen verzweeg of mij er voor liet opdraaien. Zo gek is het dus niet dat ik het erbij zeg. _-:( ;) :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:43

Ik zeg ook liever teveel, dan dat ik later erachter kom dat ie iets had moeten zeggen.. Zoals de manen en staart mogen niet geknipt worden, dat doe ik. Dat vonden de verzorgers vanzelfsprekend, dus fijn dat we daarin op 1 lijn liggen. Maar toch verhalen gehoord van eigenaars dat ze hun paard gekortwiekt aantroffen, dus zeg het liever van te voren..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:37

Ik heb het nog nooit in mijn hoofd gehaald met schaar in de buurt van verzorg paarden te komen. Dat zijn dingen voor de eigenaar. Bij 2 verzorg paarden knipte ik de staart wel is bij als die te lang werd. Maar die mocht ik als eigen zien en had daar ook toestemming voor.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:23

Dan zal ik maar niet zeggen dat ik de manen (met toestemming) knip van mijn pony O:) Oer en óerlelijk geknipt, want ik laat de manen altijd te lang worden waardoor ze wijd gaan staan en je ze niet fatsoenlijk meer kan knippen (fjord). Ik moet ze nu dus elke week bijhouden, want ze staan nu wijd (in plaats van netjes recht omhoog), dus ik moet ze eerst een tijdje lelijk kort houden (een boog kun je het niet meer noemen :')) En dan als het goed is, gaan ze weer mooi recht omhoog staan en dan is ze weer helemaal een nette fjordendame op leeftijd (en dan figuurtjes erin knippen :D)

Ik heb foto's van mijn kunstwerken, alleen even zoeken... O:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:47

Haha...ja dat klopt. Eerst weer super kort voordat je een boog erin kan maken.
Ik scheerde ze dan vaak helemaal af en zo weer opnieuw.

Is niks zo vervelend als dat ze niet eerlijk zijn.