Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:32

Ailill schreef:
KMF schreef:

Ik bedoel meer nieuwegein kant. Daarnaast staan wij aan de dijk dus moet het iemand zijn met eigen vervoer. Zie wel veel studentes met een fiets in de stad :)

Zoek/ zocht iemand die ons kon helpen.
Eeuwig zonde dat ik nog geen rijbewijs heb, althans bijna.

Sorry voor het binnenvallen, toevallig op zoek en ik woon vrij centraal :)

Ik ken het probleem. Fijne mogelijkheid gekregen ook weer nu bij een stal, maar de reis ernaartoe met mijn brommobiel is lang en inclusief veerpont wat ik eng vind :o

Ailill

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:51

Ach, het is hier tijdelijk. Hoop binnen 4 maanden mijn rijbewijs en auto te hebben, dan maakt afstand me niet uit.

Hier is het een omgekeerde wereld; veel aanvragen om les te komen geven (ik kom overal en nergens en help graag, vandaar). Helaas niemand met een leuk paard.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:12

Klokjes schreef:
Stoppen. Dit gaat niks worden, als ze nu al niet enthousiast genoeg is om te komen of daar geen tijd voor heeft gaat dat ook niet meer komen helaas.

Yep...zal alleen maar erger worden en moet je er steeds achteraan zitten. Frustrerend dus. Zeker als de ervaring ook niet voldoende is.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:54

Was maandag bij n paardje wezen kijken. Leuk dier! Toch wel wat twijfel, wel hele leuke eigenaresse.

Vanavond kijken bij paardje van voormalig stalgenootje.

Ben benieuwd!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:12

Ailill schreef:
Ach, het is hier tijdelijk. Hoop binnen 4 maanden mijn rijbewijs en auto te hebben, dan maakt afstand me niet uit.

Hier is het een omgekeerde wereld; veel aanvragen om les te komen geven (ik kom overal en nergens en help graag, vandaar). Helaas niemand met een leuk paard.

Zijn er voor jou geen fokkers waarvan je hun paarden kan trainen?
Sommige hebben daar best wel wat (stal-)geld voor over.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:35

Op zich wel. Ook weleens een advertentie geplaatst, kreeg toen meerdere mailtjes van fokkers en/of sportstallen. Punt is dat die vaak afgelegen zitten en mijn ervaring is dat het werk dan steeds meer tijd in beslag gaat nemen.

Ben er eens aan begonnen, was een jonge hengst. Binnen 3 maanden trainde ik er 4, 3 dagen per week en stond ook nog les te geven. Da's, voor nu, niet helemaal de bedoeling.

Mocht het bij 1 max. 2 blijven, dan hou ik me aanbevolen :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:22

Krijg je nav je advertentie iemand die komt met een vraag. Je geeft antwoord en stelt een vraag terug. Je krijgt kort antwoord en stelt daarop weer een vraag waar je half reactie op krijgt... dan de vraag of je een bijdrage wil betalen.. geef je netjes antwoord hoor je er niets meer van. Jammer!

(Ben dan wel weer eigenwijs genoeg om na mijn laatste bericht niets meer te sturen haha)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:25

@Alilill Als het aan mij lag had ik het wel geweten (hoeveel knappe mannelijke ruiters zijn er nou.. :o), maar ik denk dat je met je advertentie wellicht ook het verkeerde volk trekt. Misschien verstandig om duidelijk neer te zetten wat jij wilt/verwacht en kan bieden?

@S_en_Z balen dat het niet lekker verloopt! Ik zou na een week toch nog een berichtje doen, misschien heeft ze het wel gelezen, maar vergeten te reageren oid? En anders op zoek naar de volgende ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:37

Blijkbaar helpt het niet goed genoeg, lol. Hoe duidelijk ik ook ben, ik trek blijkbaar de verkeerde doelgroep aan -O-

Wat ik kan bieden is paarden tot int. niveau opleiden (dressuurmatig, klassieke methode), maar dit is jaren mijn werk geweest en dat zoek ik dus niet. Daarnaast tot 1.30 gesprongen en crosses gereden. Dit qua kunnen. Als ruiter iemand die altijd de fout bij zichzelf zoekt, rustige ruiter die consequent en eerlijk is.

Misschien dat dit juist wel afschrikt, stiekem zoek ik gewoon een bos-cross paardje. . . of een leuk dier met potentie, blijft beiden kriebelen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:49

Ik heb er wel zo eentje voor je staan.. merrie met potentie in dressuur en springen maar heeft lichamelijk wat in de knoop gelegen en moet nu rijtechnisch gecorrigeerd worden.. leuk project denk ik.. buiten rijden doet ze ook heel graag en ze is braaf.. maar goed ik woon wat uit de buurt :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:06

Laat ik die laatste zin nou vaker gelezen hebben ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:01

Ailill schreef:
Op zich wel. Ook weleens een advertentie geplaatst, kreeg toen meerdere mailtjes van fokkers en/of sportstallen. Punt is dat die vaak afgelegen zitten en mijn ervaring is dat het werk dan steeds meer tijd in beslag gaat nemen.

Ben er eens aan begonnen, was een jonge hengst. Binnen 3 maanden trainde ik er 4, 3 dagen per week en stond ook nog les te geven. Da's, voor nu, niet helemaal de bedoeling.

Mocht het bij 1 max. 2 blijven, dan hou ik me aanbevolen :)

probeer het anders eens op KWPN.nl daar is een deel "marktplaats" waar fokkers/eigenaren hun paard en ruiters zichzelf aan kunnen bieden. Daar staan ook gewoon losse paarden tussen. En je kunt er zelf ook een advertentie op zetten met wat je te bieden hebt. Het is niet bedoeld voor professionele ruiters, maar die staan er wel tussen. Denk alleen dat een simpele fokker of eigenaar liever paard aan huis houd en goedkoper uit is dan bij een profesionele trainingsstal.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:49

Ailill schreef:
Blijkbaar helpt het niet goed genoeg, lol. Hoe duidelijk ik ook ben, ik trek blijkbaar de verkeerde doelgroep aan -O-

Wat ik kan bieden is paarden tot int. niveau opleiden (dressuurmatig, klassieke methode), maar dit is jaren mijn werk geweest en dat zoek ik dus niet. Daarnaast tot 1.30 gesprongen en crosses gereden. Dit qua kunnen. Als ruiter iemand die altijd de fout bij zichzelf zoekt, rustige ruiter die consequent en eerlijk is.

Misschien dat dit juist wel afschrikt, stiekem zoek ik gewoon een bos-cross paardje. . . of een leuk dier met potentie, blijft beiden kriebelen.

Ben je al langs wat huizen gegaan met paarden of pensionstallen met een minder wedstrijd klimaat?

Zelf ben ik helemaal van de verzorgsters af, vooral omdat het mij over het algemeen meer werk kost ipv tijd op levert. Gewoon omdat de meeste bijrijders van de manege komen of maximaal l niveau lopen...

Iemand zoals jij, met zoveel ervaring kan best iemand tegen komen, die er dán best open voor staat.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:24

Eva schreef:
hallo :wave:
ik kom me hier ook maar eens melden, ben op zoek naar een bijrijder in groningen. maar volgens mij kan ik nog lang zoeken :')
kwam altijd zoveel berichtjes en advertenties tegen dat mensen een bijrijd paard zochten. maar nu ik zelf iemand zoek kom ik ze nooit meer tegen

waar zoeken jullie allemaal?
bokt/marktplaats/bijrijdpaard.nl/facebook, nog meer?

Waar in Groningen ben je op zoek naar een bijrijder? :) Ik ben namelijk wel opzoek (alleen niet actief, als er een mooi kansje zich voordoet wil ik die graag aangrijpen).

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:51

LaCiega schreef:
Eva schreef:
hallo :wave:
ik kom me hier ook maar eens melden, ben op zoek naar een bijrijder in groningen. maar volgens mij kan ik nog lang zoeken :')
kwam altijd zoveel berichtjes en advertenties tegen dat mensen een bijrijd paard zochten. maar nu ik zelf iemand zoek kom ik ze nooit meer tegen

waar zoeken jullie allemaal?
bokt/marktplaats/bijrijdpaard.nl/facebook, nog meer?

Waar in Groningen ben je op zoek naar een bijrijder? :) Ik ben namelijk wel opzoek (alleen niet actief, als er een mooi kansje zich voordoet wil ik die graag aangrijpen).

Paard staat in oostwold, leek :D

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:05

Eva schreef:
Paard staat in oostwold, leek :D

Ochja! Ik zie nu ook net je advertentie op de boktmarkt. :) Jammer dat ik niet genoeg ervaring heb, anders had ik je graag een mailtje gestuurd! Als ik de advertentie zo lees begrijp ik eerlijk gezegd ook niet waarom je niet overspoeld word met berichtjes van mensen die haar graag zouden rijden. Zo'n kans laat je toch niet liggen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:14

misschien omdat de meeste mensen ook niet voldoende ervaring hebben, of geen zin en/of tijd of geld om 1 tot 2x per week verplicht les te nemen en wedstrijden te rijden... Vergis je niet in het kostenplaatje en de tijdsinvestering die dat vraagt. Mensen met voldoende ervaring weten dat :D

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 01:52

Klopt, snap ik.
Echter ben ik best bereid om de lessen en wedstrijden te betalen voor een gemotiveerd persoon die zelf ook graag verder wil komen :)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:43

S_en_Z schreef:
Krijg je nav je advertentie iemand die komt met een vraag. Je geeft antwoord en stelt een vraag terug. Je krijgt kort antwoord en stelt daarop weer een vraag waar je half reactie op krijgt... dan de vraag of je een bijdrage wil betalen.. geef je netjes antwoord hoor je er niets meer van. Jammer!

(Ben dan wel weer eigenwijs genoeg om na mijn laatste bericht niets meer te sturen haha)

Hoe was gesprek bij je stalgenootje?

Ach lekker laten gaan op mp. Graag of heel niet toch!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:46

Ailill schreef:

Vind het hier uit je reacties al niet duidelijk wat je nu zoekt haha. Heb je advertentie niet egzien hoor maar zoek je nu bos cross of iets serieus om te trainen... Als je wilt boscrossen misschien wat ervaring temmen, schrikt af.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:06

KMF schreef:
S_en_Z schreef:

Hoe was gesprek bij je stalgenootje?

Ach lekker laten gaan op mp. Graag of heel niet toch!

Ja, was leuk! Bijna alle meiden die daar lopen ken ik van stallen waar k vroeger met mn paard(en) heb gestaan _O-

Dit is mijn nieuwe bijrijdpaardje!
(Foto van fb getrokken en met bokt geplaatst dus kwaliteit is bagger haha. Gisteren om half 9 gemaakt met weinig licht maar vond t toch wel even leuk om r op de foto te zetten)

Afbeelding
Bijna 5 jr. <3

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:09

Ooeh wat een knap paard. Mag je de foto wel plaatsen trouwens? ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:47

Ik heb de foto zelf gemaakt gister en op dieren zit geen portretrecht dus eigenlijk heb ik geen toestemming nodig :=

(Maar nee, vind ze niet erg. Ze vond m zelfs zo mooi dat ze m aan t horsetelex profiel van haar paard heeft toegevoegd)

Spoiler:
offtopic; wat ze niet gevraagd heeft aan mij en dus eigenlijk mijn auteursrecht heeft geschonden hahaha. Maar vind t niet erg

Paardje weet ook dat ze knap is <3

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:05

Ik heb een advertentie geplaatst op de boktmarkt,staat in m'n onderschrift. Heeft iemand tips?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:53

Ziet er netjes uit hoor je advertentie :)