Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:57

Dat is wel fijn!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:00

Ik heb na heel wat tijd zoeken eindelijk een advertentie gevonden voor een verzorg/bijrijd paard en met de eigenaresse gesproken. Morgen ga ik er waarschijnlijk heen :):) Iemand misschien nog tips?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:02

onbarefeet schreef:
Ik heb na heel wat tijd zoeken eindelijk een advertentie gevonden voor een verzorg/bijrijd paard en met de eigenaresse gesproken. Morgen ga ik er waarschijnlijk heen :):) Iemand misschien nog tips?

Gewoon jezelf zij. Laat je goed informeren en heb voor plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:04

En vooral eerlijk zijn in wat je kan/ervaring :)
Ik heb liever een bijrijder die toegeeft ergens moeite mee te hebben maar wel wilt leren, dan eentje die zegt het al te kunnen en het eigenlijk helemaal niet snapt ;) (en dan in het ergste geval daardoor mijn paard verpest)
Veel plezier en succes!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:05

Anoniem schreef:
En vooral eerlijk zijn in wat je kan/ervaring :)
Ik heb liever een bijrijder die toegeeft ergens moeite mee te hebben maar wel wilt leren, dan eentje die zegt het al te kunnen en het eigenlijk helemaal niet snapt ;) (en dan in het ergste geval daardoor mijn paard verpest)
Veel plezier en succes!

Dat ga ik zeker doen :D Ik gok ook dat haar paard(en) een hoger niveau hebben dus als dat niet lukt hou ik het gewoon bij het verzorgen :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:13

Veel plezier morge en idd gewoon jezelf zijn.

Ik ga zoals het er nu naar uitziet morge toch echt ook kijken er is nog niet afgezegd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:29

Veel vragen stellen. Interesse tonen.

kossehJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:48

Ik had bijna weer actief moeten worden in dit topic. Mijn verzorg paarden zouden verkocht worden, maar gelukkig mogen ze nu toch blijven :D
In mei loop ik er al weer twee jaar rond.

Nooit gedacht dat ik zo een leuke plek zou vinden. En vooral niet dat ik gelijk zou beginnen met een paard inrijden. Kwam daar met alleen manege ervaring, maar her inrijden is daarmee toch gelukt :D.

Voor de mensen die nog een paardje zoeken. Gewoon rond blijven kijken, vanzelf komt er een mooie kans op je pad

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:03

Wij waren net verhuisd naar Duitsland en tegenover ons huis is heel veel weiland waar een aantal paarden stonden. De eigenaar haalde ze dan vaak 1 voor 1 uit het weiland en liep dan naar een stal verderop in de straat. Mijn vader vroeg toen een keer aan hem of hij misschien een verzorgster nodig had en toen mocht ik meteen mee om een paard te wassen :D. Jaartje op gereden, maar ik had gewoon te weinig ervaring (12 jarig meisje met 4 jarige hete springmerrie). Toen zei die eigenaar dat in m'n straat nog wel een man is met een haflinger, dus paar dagen later ik met m'n vader daarlangs en nu, 2 jaar later, nog steeds lol met die knol :').

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:26

Wel fijn dat hij je aan een ander plekje geholpen heeft.

Bij ons schuin tegenover woont ook een jong meisje die graag wil komen verzorgen. Maar onder de 13 jaar begin ik er niet aan. Daar moet gewoon constant iemand bij zijn.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:25

AlwaysH schreef:
Cindyheyyou, onder het typ blad ding staat 'foto toevoegen'. Dan kan je een bestand uitkiezen en op safe drukken!

al tig x geprobeerd.. foto toevoegen lukt, alleen als ik op safe druk, gebeurt er niets. Kan dat komen doordat ik op mijn mobiel zit?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:09

Ik ben ondertussen gestopt met Daisy, per 1-3. Ik ga nu door met een haflinger die ik via mijn instructrice heb gevonden. Helaas zit het weer niet echt mee, gisteren zou ik gaan, maar toen was er zo veel regen dat de bak zeiknat was, en de paarden staan zonder dekens dus poetsen gaat hem ook niet worden (24/7 buiten). Vandaag de bak bevroren, en het is net te ver om 30 min te reizen voor 10 min poetsen... Hopelijk wordt het weer snel lente!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:11

Ik ga zo richting de haflinger ze heeft niet afgezegt en we hebben rond 1 afgesproken dus ben benieuwd of het een beetje klikt enzo.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:29

Roosje01 schreef:
Ik ga zo richting de haflinger ze heeft niet afgezegt en we hebben rond 1 afgesproken dus ben benieuwd of het een beetje klikt enzo.

Succes hopelijk valt het mee.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:30

Helaas heb ik vanochtend bij het zoeken van een verzorgpaard een niet zo fijne ervaring gehad, als jullie dit willen lezen: [VVDD] Lastig gevallen door "pensioneigenaar" (bokt markt) is hier een waarschuwing.
Heeft te maken met een man die zich voordeed als pensionstal eigenaar en mij waarschijnlijk probeerde te strikken voor andere 'dingen', erg triest :n

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:00

Oh bah onbarefeet! Wat een viezerik. Ik hoop dat er wat leuks op je pad komt!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:05

Vreselijk dat er mensen zijn die andere dingen willen dan de bedoeling is. Ik ben sowieso niet heel erg van de mannen in de paardenwereld. Voorbarige conclusie want je hebt ook zulke vrouwen maar toch.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:28

shaddiefan schreef:
Vreselijk dat er mensen zijn die andere dingen willen dan de bedoeling is. Ik ben sowieso niet heel erg van de mannen in de paardenwereld. Voorbarige conclusie want je hebt ook zulke vrouwen maar toch.

De eigenaar van Ray is ook een man. Hij is wel ontzettend aardig en niet zo'n pedo. Heeft ook een vrouw en kinderen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:31

Ik ben bij de haflinger geweest ook ff proef gereden en kan zegge dat ik een nieuw verzorgpaard erbij heb waar ik mee mag rijden en ook mennen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:38

Roosje01 schreef:
Ik ben bij de haflinger geweest ook ff proef gereden en kan zegge dat ik een nieuw verzorgpaard erbij heb waar ik mee mag rijden en ook mennen.

Uiteindelijk toch! Super!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:45

Ja super leuk klikte goed van beide kanten. Gaan voorlopig ff samen om mij wat opweg te helpen. Tis een doe het zrlf stal met ook een buitenzet rooster. Maar daarin tegen is het verzorgen gratis. Kan ook lessen als ik wil bij staleigenaresse €8 voor half uur.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:58

AlwaysH schreef:
shaddiefan schreef:

De eigenaar van Ray is ook een man. Hij is wel ontzettend aardig en niet zo'n pedo. Heeft ook een vrouw en kinderen.

Nee precies dat kan ook.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:59

Roosje01 schreef:
Ja super leuk klikte goed van beide kanten. Gaan voorlopig ff samen om mij wat opweg te helpen. Tis een doe het zrlf stal met ook een buitenzet rooster. Maar daarin tegen is het verzorgen gratis. Kan ook lessen als ik wil bij staleigenaresse €8 voor half uur.

Wat super fijn voor jou! De doorzetter wint!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:04

In dit geval wel ze had wat prive omstandigheden waardoor het allemaal misliep.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:38

Ik ben zojuist bij de vrouw geweest met wie ik had afgesproken eerder deze week. Superlieve vrouw, schat van n paard en ik mag rijden en alles zonder bijdrage :)