Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:35

@KMF in het midden van het land? Ik zit in omgeving A'foort en daar worden bijna alleen maar bijrijders aangeboden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:58

miramii schreef:
@KMF in het midden van het land? Ik zit in omgeving A'foort en daar worden bijna alleen maar bijrijders aangeboden.

Ik had idd toen ik amersfoort woonde nooit een probleem gehad om een bijrijder te vinden.

Zoek je zelf een bijrijdpaard? Want dan weet ik er mss wel 1 of 2 voor je

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:50

KMF schreef:
Leuk dat een aantal mensen iemand gevonden hebben!
Succes Naskapower!

In onze omgeving zoekt iedereen helaas een bijrijder ipv paard. Dit was een tijd geleden wel anders :=
Ik denk dat ik beter kan reageren als ik een advertentie zie staan. Werd een beetje moe van alle nutteloze gesprekken die ik voerde (niet meer reageren en geen info los willen laten).

@S_en_Z Zag je advertentie op mp. Niets geworden met je gesprekken?

Bij sommigen twijfel ik wat over de afstand, was met de adv. erg nieuwsgierig ook of en wat voor reacties er kwamen :j wat vond jij er van? Beetje netjes verwoord?

Had al 2 paardjes voor de adv. waar ik binnenkort bij ga kijken en ben sinds vandaag met nog 2 anderen in gesprek. Waarvan 1 praktisch om de hoek maar vind een leuke/goede klik wel belangrijker dan (heel) weinig reistijd. Alle 4 lijken ze me leuk dus ben benieuwd hahaha. De eerste die ik sprak spreek ik ook gewoon het eerst mee af. Maar eerst t weekend ff brommertje regelen. Haha

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:53

TurboTinker schreef:
miramii schreef:

Ik had idd toen ik amersfoort woonde nooit een probleem gehad om een bijrijder te vinden.

Zoek je zelf een bijrijdpaard? Want dan weet ik er mss wel 1 of 2 voor je

Ik ben wel benieuwd!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:58

miramii schreef:

Ik bedoel meer nieuwegein kant. Daarnaast staan wij aan de dijk dus moet het iemand zijn met eigen vervoer. Zie wel veel studentes met een fiets in de stad :)

Zoek/ zocht iemand die ons kon helpen.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:03

S_en_Z schreef:
Bij sommigen twijfel ik wat over de afstand, was met de adv. erg nieuwsgierig ook of en wat voor reacties er kwamen :j wat vond jij er van? Beetje netjes verwoord?

Had al 2 paardjes voor de adv. waar ik binnenkort bij ga kijken en ben sinds vandaag met nog 2 anderen in gesprek. Waarvan 1 praktisch om de hoek maar vind een leuke/goede klik wel belangrijker dan (heel) weinig reistijd. Alle 4 lijken ze me leuk dus ben benieuwd hahaha. De eerste die ik sprak spreek ik ook gewoon het eerst mee af. Maar eerst t weekend ff brommertje regelen. Haha

Ohh denk al! Leuk om te horen!
Ja netjes verwoord, wel veel tekst haha. Maar voor t soort paard dat jij zoekt wel handig, weten ze precies hoe en wat :j

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:55

Het is allemaal niet zo goed verdeeld, in de ene kant van nederland te veel paarden en te weinig bijrijders en aan de andere kant te veel bijrijders en te weinig paarden :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:17

Ja tis vaag he!

Ik heb er een fijne bijrijder bij. Meisje van 15 zit wel werk in, maar ze gaat heel erg fijn om met mijn paard. Dus ik trek me hier weer even terug :D

Succes dames!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:34

Fijn om te horen. Beter werk erin en een lerende houding, dan een stijfkoppige betweter.
Iemand die openstaat om te leren, daar kom je ver mee.
Veel plezier en succes!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:40

Precies, en dat zocht ik ook..en vooral.het beetje pennygehalte dat iemand lekker wil poetsen en teuten.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:27

hallo :wave:
ik kom me hier ook maar eens melden, ben op zoek naar een bijrijder in groningen. maar volgens mij kan ik nog lang zoeken :')
kwam altijd zoveel berichtjes en advertenties tegen dat mensen een bijrijd paard zochten. maar nu ik zelf iemand zoek kom ik ze nooit meer tegen

waar zoeken jullie allemaal?
bokt/marktplaats/bijrijdpaard.nl/facebook, nog meer?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:33

Ik heb mijn verzorgers via mp gevonden: Er waren niet heel veel advertenties, maar twee van van moeders die iets zochten voor hun dochter(s). Die heb ik benaderd, en 1 bedankte vriendelijk, maar vond het net te ver. De ander had zeer veel intresse, en na wat mailwisseling hebben we kennisgemaakt. Inmiddels zijn de meiden nu zo'n twee maanden mijn (pony zijn) verzorger!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:53

Ik meld mij hier ook even ,
Ik vind het ook onwijs moeilijk om een bijrijdster te vinden in noord holland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:27

Hier ongeveer onmogelijk geloof ik. Ja een reactie van een 11 jarige of het paard ook verplaatst wordt. _O- tsja wat denk je zelf. Los dat de advertentie voor twee dieren is en ik duidelijk een ouder persoon wil hebben. Verder helemaal niets. Ook nergens een advertentie dat iemand zoekt. Allemaal net te ver weg wel. Ik worstel dus door maar.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:33

Hier even een dipje... weinig tijd (lees: niet gereden deze week) dus mjah...Ging weer even beter en nu... kijk het nog even aan zo.. wil niet de eigenaar zijn die zegt "je moet" omdat ze ook aangaf dat ze het druk had met school... Maar moet het misschien toch wat meer in de gaten gaan houden.. (Nu app ik der van "joh, ga jij vandaag iets doen, anders...." :s

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:39

Oh jammer zeg. Ik vind duidelijkheid wel fijn. Wetend waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten.
Ben tijdelijk er even helemaal klaar mee. Lekker egoïstisch alles voor mezelf en mijn verzorgster die hier al een paar jaar komt.

* haha...tekst aangepast (leuk woorden die vanzelf gevormd worden)
Laatst bijgewerkt door Anke op 11-04-16 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:42

Paar jaar neem ik aan :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:57

Marocje schreef:
Paar jaar neem ik aan :+

:D :j :Y)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:26

Iemand die mij kan helpen?

Ik heb een bijrijder nu een maand en ze is 2 keer geweest inclusief proefrijden. Nu heeft ze de afgelopen week afgezegt en deze week hadden we afgesproken dat ze vrijdag om 3 uur zou komen maar nu kan ze alleen na 5 uur en het weekend waarschijnlijk ook niet. Qua ervaring zei ze dat ze die genoeg had maar ik ben hier toch niet zo tevreden mee.

Ik heb vanaf het begin gezegt dat ik iemand zoek die iedere week komt en haar aanpakt. Wat vinden jullie? Ik heb geen zin dat ze steeds afzegt want dan sta ik mijn tijd te verdoen.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:04

Stoppen. Dit gaat niks worden, als ze nu al niet enthousiast genoeg is om te komen of daar geen tijd voor heeft gaat dat ook niet meer komen helaas.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:17

Eens met mn voorganger, ik zou ook zeggen "laat maar"

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:04

Dat is wel vervelend. Als ze zich niet aan de afspraken houdt die jullie vooraf besproken hebben zou ik het in ieder geval zeggen dat je niet tevreden bent en of ze dit gaat verbeteren of niet. Wellicht heeft ze nu toevallig een drukke periode? Maar anders zou ik er ook mee stoppen. Had je veel reacties gehad voordat je haar koos?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:22

KMF schreef:
miramii schreef:

Ik bedoel meer nieuwegein kant. Daarnaast staan wij aan de dijk dus moet het iemand zijn met eigen vervoer. Zie wel veel studentes met een fiets in de stad :)

Zoek/ zocht iemand die ons kon helpen.
Eeuwig zonde dat ik nog geen rijbewijs heb, althans bijna.

Sorry voor het binnenvallen, toevallig op zoek en ik woon vrij centraal :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:32

Tigra_ schreef:
Dat is wel vervelend. Als ze zich niet aan de afspraken houdt die jullie vooraf besproken hebben zou ik het in ieder geval zeggen dat je niet tevreden bent en of ze dit gaat verbeteren of niet. Wellicht heeft ze nu toevallig een drukke periode? Maar anders zou ik er ook mee stoppen. Had je veel reacties gehad voordat je haar koos?

Ja ik had een heleboel reacties gekregen, een stuk of 15 stuks. Ik hoor anavond of ze dit weekend tijd heeft en zo niet dan zeg ik haar af en zoek een iemand anders.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:02

Samblabla schreef:
Iemand die mij kan helpen?

Ik heb een bijrijder nu een maand en ze is 2 keer geweest inclusief proefrijden. Nu heeft ze de afgelopen week afgezegt en deze week hadden we afgesproken dat ze vrijdag om 3 uur zou komen maar nu kan ze alleen na 5 uur en het weekend waarschijnlijk ook niet. Qua ervaring zei ze dat ze die genoeg had maar ik ben hier toch niet zo tevreden mee.

Ik heb vanaf het begin gezegt dat ik iemand zoek die iedere week komt en haar aanpakt. Wat vinden jullie? Ik heb geen zin dat ze steeds afzegt want dan sta ik mijn tijd te verdoen.

Ik zou haar uitleggen dat het op deze manier niet gaat werken en dat je op zoek gaat naar een andere bijrijder. Als jij aan het begin al hebt aangegeven dat je iemand zoekt die iedere week komt, dan is het niet netjes dat ze deze maand pas twee keer geweest is. Je kunt beter nu stoppen dan het nog een paar weken aankijken. Als ze nu al niet de moeite kan nemen om te komen of tijd vrij te maken voor jou paard, dan zal dat in de toekomst niet gaan veranderen.