Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:42

Ja zeker! Ik bedoelde het meer om je gerust te stellen. Dat het normaal is bij niet-manege paarden. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:42

Die van mij heeft dat dus ook, niet normaal. Houdt zijn bit vast en zet zichzelf op slot.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:52

Gewoon gaan kijken, dan pas kan je het goed inschatten. Bij mijn nieuwe verzorgpaardje stond ook in de reactie dat het een lastig paard is en er werd mij ook verteld dat ze behoorlijk onberekenbaar kan zijn. Toen ik ging kijken wist ik dus gelukkig al wel wat ik kon verwachten, ik heb nu twee keer gereden en ik moet zeggen dat ik het heel erg mee vond vallen, beide keren is het op een paar streken na heel goed gegaan.

Wat wel belangrijk is, is dat je echt kijkt of het bij je past. Wanneer je al lang op zoek bent en je eindelijk iets aangeboden krijgt ben je natuurlijk super blij, maar probeer echt te kijken of het klikt en zeg niet meteen ja omdat je dan iets hebt. Die fout heb ik meerdere mensen zien maken en geloof me, je kunt beter iets langer zoeken naar iets wat echt bij je past, dan meteen ja zeggen tegen het eerste wat je aangeboden krijgt, daar krijg je later echt spijt van.

Ik heb nog een reactie gekregen op mijn advertentie (die stond op gereserveerd, maar ik was vergeten hem te verwijderen). Klonk ook erg leuk, maar ik ben al voorzien en het was ook wel een beetje ver. Ik vind het zo apart, toen ik tien/elf was heb ik hartstikke lang gezocht naar een verzorgpaard en nu kan ik telkens kiezen uit meerdere paarden. Ik hoop heel erg dat ik nu echt een plekje heb gevonden zoals ik had voor mijn verhuizing, een plek voor langere tijd, waar ik veel vrijheid krijg en waar het niet alleen om rijden gaat. Naar wat ik tot nu toe gezien heb zit dat wel goed, nu maar hopen dat het ook zo blijft.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:58

Reusje_xx schreef:
AlwaysH schreef:
Zeker niet stoppen inderdaad, hoort er nou eenmaal bij! Ik heb precies hetzelfde. Het ene moment heeft hij een vriend gezien en moet ik mijn paard helemaal veroveren om zijn aandacht te krijgen, het andere moment loopt hij zo fijn dat ik denk van: ja! Daar doe ik het voor!

Dit gebeurt er als hij zijn beste vriend ziet... echt heel erg vervelend...
[ [url=m/10Qjw5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan daarna loopt hij weer fijn, kan je trots zijn op jezelf én het teamwork!

Ja dat zeker! Als ze het dan goed doet ben ik ook weer supertrots :) En ik geef ook zeker niet snel op!
Hier ook een probleem met vriendjes. Chanel heeft helaas veel vriendinnetjes verloren de laatste jaren (doordat ze verlocht zijn, of verhuisd) Daardoor heeft ze verlatingsangst ontwikkeld en zodra haar huidige vriendinnetjes van stal wordt gehaald, wordt ze helemaal gestresst.. Rondjes draaien in de stal, hinneken etc.. Vind het vooral heel sneu voor haar.

Geryon schreef:
Dat is paardrijden :D

Ja natuurlijk kan het niet altijd goed gaan, er zit altijd wel zo'n slechte dag tussen. Maar natuurlijk baal je ervan. Tis ook een tijd vanaf de grond niet zo lekker gegaan, ook door het uittesten. Toen het een dag zo erg was, heb ik wel serieus overwogen ermee te kappen. Toen was ze die keer erop, net alsof ze het doorhad, opeens superlief :+ Het leek echt alsof ze me opeens had geaccepteerd.. En dan zit je in die goede flow en dan wil je er niet meer uit, maar dan komt vandaag, achja volgende keer beter :)

Dat herken ik inderdaad heel erg bij het paard dat ik rijd, de ene keer gaat het echt heel goed (voor ons dan :') ) en de andere keer is ze weer helemaal gek. Afgelopen keer was weer een van de dagen waarop het echt flut ging, ik heb er twee minuten op gezeten en toen ben ik afgestapt, het leek mij niet meer veilig om te blijven zitten :+ toen ze weer in d'r stal stond begon ze als een gek te steigeren en te gillen, daarna nog even gelongeerd om haar te kalmeren en dat hielp gelukkig wel, maar zo erg had ik haar nog nooit meegemaakt. Het is gewoon een beetje een gek paard :') maar die downs zijn het voor mij helemaal waard, want ik zou haar voor geen goud ruilen.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:00

Nee dat snap ik, ik ga geen ja zeggen als het niet klikt :)
Ik heb ook een tijd een merrie gedaan die super gespanndn was ohz en daardoor heel hard ging de hele tijd. Ze was ook niet echt terug te nemen. Haar vond ik gewoon eng en hoe leuk ik haar verder ook vond (ernaast had ik zo'n goede klik met dr....) heb ik het toch maar niet doorgezet. Dus dat zal ik niet zo snel doen :)
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:02

Ik kreeg weer een sms van diegene die steeds afzegde en toen opeens zelf een advertentie plaatste. Of ik nog steeds opzoek ben. Wat zouden jullie doen?

@machopablo welke regio?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:05

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:52

MachoPablo schreef:
Ik lees hier heel veel mensen die geen verzorgpaardje kunnen vinden, en dan denk ik hier toch ik zoek al langer als een Jaar een verzorgster voor mijn 2 paardjes, Het lijkt wel of mensen geen kleine bijdrage willen leveren,
want ook rij ik nog ergens paarden bij ook vanwege hun geen verzorgster kunnen vinden,
Wonen wij in de verkeerde buurt ofzz aangezien hier echt niemand loopt die verzorgpaardje zoek hellaas

Wat gek, tis wel zo dat als ik opdd manege kijk dat de meisjes van een jaa4 of 13/14 gaat t echt om het rijden. Als ik dan zeg dat ik in de vakanties vrijwillig werk op een pensoonstal waar ik alleen s' avonds kan rijden. Kijken ze me aan van. Gatver je werkt voor de lol? Ze willen tegenwoordig alleen de lusten. (Ofcourse geldt dat niet voor iedereen!!)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:01

Roosje01 schreef:
Ik kreeg weer een sms van diegene die steeds afzegde en toen opeens zelf een advertentie plaatste. Of ik nog steeds opzoek ben. Wat zouden jullie doen?

@machopablo welke regio?

Ik zou reageren maar wel heel duidelijk maken dat je goede afspraken wil. Laat ze desnoods op papier zetten. Mijn ervaring zelf is het volgende:

Ik had een 4 jarige welsh van 1, 55 om bij te rijden. Hij kon he erg bokken en die kleine meid viel er dan af. Op een gegeven moment werden mn dagen continu meer.van 2 dagen naar in een keer de hele week. Maar daarbij reden ze m zelf ook nog eens op die dag want dan was ie , moe' ik heb toen gezegt dat t anders moest hij was tenslotte nog maar 4. Nou goed nieuwe afspraken gemaakt. 1 maand ging jet goed toen weer het zelfde gezeur. Omwille van die pony wilde ik r niet per direct mee kappen en heb k m verder verzorgd tot ze eennieuw meisje hadden.

Naja zoiets moet je gew niet willen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:10

Zonde van zo'n jong dier.

Als je bang bent en het niet goed voelt, zou ik het niet doen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:05

Het zou toen we afspraken zijn voor de vrijdag en bijspringen met vakantie. Maar weet nog niet hoe en wat want tis nog best een eindje rijden. Half uur met de auto dus elke dag gaat zo ie zo nie lukken ook niet in combinatie met mijn werk. En weet uberhoupt niet eens of er wel een klik is want ben nog niet eens wezen kijken.

Heavenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:19

Ik ben nieuw op bokt, dus ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort, sorry!

Ik vind het zo lastig.. ben al heel lang opzoek maar nog steeds niets gevonden.. kijk ik heb een paar keer iets gevonden, bleken ze alweer voorzien te ziin waar de advertentie nog wel online staat.
Pff, hebben jullie nog ideeën voor het vinden van een leuk verzorgpaardje?
Marktplaats, bokt en Facebook staat helaas niets in mijn buurt op..

Edit: weet iemand misschien een groep op Facebook voor verzorgpaarden in Overijssel?

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:33

Heb je zelf ook advertenties staan of reageer je alleen op andermans advertenties ?

Verder kan het ook helpen om kaartjes op te hangen in plaatselijke supermarkten/stallen/maneges ;) En wat betreft fb, weet ik alleen een algemene site, niet voor alleen overijssel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:54

Roosje01 schreef:

@machopablo welke regio?

Dat is een lastige. Moeilijk. Maar ik denk dat ik gewoon zou zeggen dat ik nog wat zoek en gewoon kijken en kennis maken.
Niet geschoten is altijd mis en even kennis maken kan geen kwaad. Even kijken wat je eigen gevoel erbij is. Misschien valt het mee en misschien tegen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:42

Heb beslote nog 1x af te spreke zegt ze dan weer af dan houd het voor mij wel op.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:57

Heb een afspraak voor zaterdagmiddag benieuwd of het deze keer wel gaat gebeuren.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:37

Ben heel benieuwd, Ik duim voor je!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:39

Thx ben ook benieuwd.

dithleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:43

Heyhoii!
Ik dacht, laat ik mijn verhaal even doen over hoe ik mijn verzorgpony heb gevonden, want daar is dit topic volgensmij ook voor :+
Advertentie's op bokt, marktplaats, facebook, nouja je kent het vast wel.
In de buurt (fietsafstand) waren geen verzorgpony's/bijrijdpony's te vinden, enkel tegen een bijdrage, en het is niet dat ik dit niet zou willen betalen, want ja een paard kost geld, dat weet ik, maar ook ik heb geen geldboompje in de tuin, en aangezien mijn ouders niet bereid waren mee te betalen zou dit dus niks worden.
Op veel advertentie's gereageerd, geen antwoord, te jong, te weinig ervaring, nou dan zakt de moed je toch wel in de schoenen :n
Toen zag ik een verkoopadvertentie voorbijkomen! Een tinkerveulen van 9 maanden oud, die verkocht werd omdat ze eigenaresse niet de tijd had om haar, en haar andere paard de aandacht te geven die ze verdienden.
Zie je het al voor je, iemand die zich aanbied als verzorgster, op een verkoopadvertentie _O-
Zondags een mailtje gestuurd op bokt, en maandag zenuwachtig op school natuurlijk, krijg ik wel antwoord, is ze misschien al verkocht, straks word het weer niks..
En toen maandagavond een berichtje terug, en ik kon diezelfde dag al gaan kijken, blijkt de pony op 5 minuten fietsafstand te staan :D
Mij leek het natuurlijk al geweldig om het veulentje te mogen verzorgen, gewoon met paarden bezig zijn. Maar toen ging het ook om haar andere tinker van 5! En daar zou ik zelfs op mogen rijden! :D
Ik helemaal happy en natuurlijk niet stil te krijgen 's avonds thuis.
Ik verzorg ze nu 2 weekjes ongeveer en ben helemaal verliefd <3
Zo zie je maar dat je op rare manieren aan een verzorg/bijrijdpaardje kan komen :j

Geef vooral de moed niet op, vraag rond, plaats advertenties en houd zelf advertenties in de gaten, en dan kom je vanzelf een paardje tegen! En wees vooral eerlijk en serieus in je advertentie, of als je op een advertentie reageert, over je leeftijd + ervaring, dat geeft de eigenaar ook direct een goed gevoel naar mijn idee :+

Nou bedankt voor het lezen!! :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:45

Wat leuk zeg dithleyy! Veel plezier met ze!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:49

En worden ze nu niet meer verkocht?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:00

Super gaaf joh! Wat fijn voor de eigenaar maar ook zeker voor jou! Is altijd super fijn als de eigenaar toch zijn/haar maatjes bij zich kan houden.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:08

Misschien ook wel leuk om te vertellen:

Ik ben afgelopen zomer begonnen bij Starreiners in Sterksel. Gewoon als vrijwilliger helpen met allround dingen op stal. Na 2 dagen was ik dr ook al helemaal op mn plekje. Was een avond dat ik voor de zoveelste keer bij de stal van die ene pony stond. Dus ik met mn eigenwijze karakter gewoon aan de eigenaar gevraagd of ik hem mocht poetsen. Naja prima toch. Vervolgens zegt ie klim er maar op. Ik had totaal geen westernervaring of niks. Sindsdien als ik daar in de vakantie ben heb ik standaard die pony (Easter) om te poetsen te rijden alles, ik vraag altijd wel of iets mag. Maar echt super tof. Nu in de laatste vakantie zijn er meer mensen die zeggen: Joh stap m maar ff uit of wil jij zadelen en warmrijden. Mijn motto: Als je iets wil vraag er dan om. Zo heb ik ook op Star G Hot Peppy gereden. Voor de westernruiters onder ons das een super toffe Quarter hengst. Nadeel is wel dat t alleen om de vakanties gaat en ik altijd de paardjes vreselijk mis. Wel een moment om naartoe te leven!!

Maar dat verklaard ongeveer waarom ik zo graag een maatje zou willen die ik elke week zie. En waar ik echt een band mee op kan bouwen.

Dat was een van mijn verhalen haha

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:39

Wat een leuke verhalen allemaal!
Ik ga zondag proefrijden zegmaar, ik ben zenuwachtig haha maar heb er wel zin in! De eigenaresse zei ook ja je hoeft echt niet in één keer te beslissen. Dus dat is fijn.
Ik ga er gewoon voor & kijk wel wat er gebeurt! :) Ik hou jullie op de hoogte :P

dithleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:09

Nee Anke *\o/*
De 5jarige merrie werd al niet verkocht, en het veulen word gehouden :+