Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:49

Roosje01 schreef:
Nee in de omgeving zijn best veel stallen ook 4 maneges, maar niemand lijkt opzoek te zijn.

Ik denk dat er van de lente wel weer meerdere worden aangeboden.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:54

Roosje01 schreef:
Nee in de omgeving zijn best veel stallen ook 4 maneges, maar niemand lijkt opzoek te zijn.

Idee om een briefje in de kantine op te hangen? Ik ben vorige jaren zelf face to face aan mensen gaan vragen of ik ze kon helpen. Dit heeft ook heel wat opgeleverd. Helaas ging men steeds of om een bijdrage vragen of ze wilden zelf weer meer rijden etc.

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:03

Ik wacht gewoon af zit niet helemaal zonder paarden en ga nu 1x per maand mee rijden op de manege met eigenaren van verzorg pony's

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:09

OOOhw oke das wel leuk!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:15

Ja rijd dan mee op een manege pony want ben helaas te zwaar voor mijn verzorg pony's. Zo kan ik toch af en toe rijden.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:17

Goeie oplossing!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:03

Ik en Chanel hebben een beetje ups en downs op het moment... Vandaag ging het weer helemaal niet lekker, maarja dat kan volgende keer ook weer anders zijn. Even een voorbeeldje: Vorige week reden we heel fijn en liep ze bijna heel de tijd lekker voorwaarts en nageeflijk, vandaag geen seconde nageeflijk.. Ze was heel erg afgeleid door de andere paarden in bak en concentreerde zich niet goed op mij.
We zijn wel weer aan het rijden, na haar kreupelheid dus dat is heel fijn. Dit weekend was koud, maar geen regen en een beetje zon dus als het nou even zo blijft is dat helemaal toppie! Dan blijft de bak tenminste goed berijdbaar :) Die wordt dit jaar waarschijnlijk ook gedraineerd en daar zijn alle mensen van stal heeel blij mee.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:19

Reusje_xx schreef:
Ik en Chanel hebben een beetje ups en downs op het moment... Vandaag ging het weer helemaal niet lekker, maarja dat kan volgende keer ook weer anders zijn. Even een voorbeeldje: Vorige week reden we heel fijn en liep ze bijna heel de tijd lekker voorwaarts en nageeflijk, vandaag geen seconde nageeflijk.. Ze was heel erg afgeleid door de andere paarden in bak en concentreerde zich niet goed op mij.
We zijn wel weer aan het rijden, na haar kreupelheid dus dat is heel fijn. Dit weekend was koud, maar geen regen en een beetje zon dus als het nou even zo blijft is dat helemaal toppie! Dan blijft de bak tenminste goed berijdbaar :) Die wordt dit jaar waarschijnlijk ook gedraineerd en daar zijn alle mensen van stal heeel blij mee.

Zeker niet stoppen inderdaad, hoort er nou eenmaal bij! Ik heb precies hetzelfde. Het ene moment heeft hij een vriend gezien en moet ik mijn paard helemaal veroveren om zijn aandacht te krijgen, het andere moment loopt hij zo fijn dat ik denk van: ja! Daar doe ik het voor!

Dit gebeurt er als hij zijn beste vriend ziet... echt heel erg vervelend...
Afbeelding

Maar dan daarna loopt hij weer fijn, kan je trots zijn op jezelf én het teamwork!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:52

Reusje_xx schreef:

Dat is paardrijden :D

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:53

Hier gaat het nog steeds niet lekker -O-

Ik word keer op keer afgezegd (ja, nog steeds... er kan niks aan veranderd worden), instructrice vindt het blijkbaar ook geen noodzaak meer om te komen, ik doe al meer dan 6 maand met een 10 lessenkaart...
Pony is super leuk, naast dat ik haar soms even de nek kan omdraaien O:). De eigenaresse ook erg aardig, daar niet van... maar soms denk ik er echt over na om te stoppen, maar eigenlijk wil ik het niet. Ik ga sowieso van 2 naar 1 dag, ivm met school, dus dan wordt het nog lastiger om regelmatig te komen :( (alhoewel, ik wordt toch steeds afgezegd, dus of het verschil zal maken vraag ik me af _O-)

Sorry dat ik even weer kom zeiken :Y) niemand van mijn (paardhatende)vrienden wil mijn struggles aanhoren :')

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:57

Ik lees hier heel veel mensen die geen verzorgpaardje kunnen vinden, en dan denk ik hier toch ik zoek al langer als een Jaar een verzorgster voor mijn 2 paardjes, Het lijkt wel of mensen geen kleine bijdrage willen leveren,
want ook rij ik nog ergens paarden bij ook vanwege hun geen verzorgster kunnen vinden,
Wonen wij in de verkeerde buurt ofzz aangezien hier echt niemand loopt die verzorgpaardje zoek hellaas

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:59

gerpiegorp schreef:
Hier gaat het nog steeds niet lekker -O-

Ik word keer op keer afgezegd (ja, nog steeds... er kan niks aan veranderd worden), instructrice vindt het blijkbaar ook geen noodzaak meer om te komen, ik doe al meer dan 6 maand met een 10 lessenkaart...
Pony is super leuk, naast dat ik haar soms even de nek kan omdraaien O:). De eigenaresse ook erg aardig, daar niet van... maar soms denk ik er echt over na om te stoppen, maar eigenlijk wil ik het niet. Ik ga sowieso van 2 naar 1 dag, ivm met school, dus dan wordt het nog lastiger om regelmatig te komen :( (alhoewel, ik wordt toch steeds afgezegd, dus of het verschil zal maken vraag ik me af _O-)

Sorry dat ik even weer kom zeiken :Y) niemand van mijn (paardhatende)vrienden wil mijn struggles aanhoren :')

Maar heb je dit al aangegeven? Dat het voor jou niet heel veel zin heeft als je telkens wordt afgezegd.
Kan je niet een vaste dag afspreken die voor beide gunstig uit komt? Dat dat gewoon jou dag wordt.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:22

Ja dit heb ik al aangegeven en ik kom al op 2 vaste dagen (maandag en zaterdag), maar het mag niet baten helaas... Het is ook steeds het weer, het regent zó veel de afgelopen tijd, niet normaal. De bak is ook nog eens niet gedraineerd, dus die is 24/7 een modderpoel.

Ik wacht sowieso tot na mijn examens en als het daarna nog zo is, dan stop ik zeker en zoek ik iets anders, ik heb geen bijrijdpony genomen om niet te komen :D

ja ik weet het, rijden e.d. is niet het belangrijkst. Maar ik kan naast rijden/longeren/grondwerken niks anders doen, de paarden staan aan huis en de eigenaresse doet alles al zelf dus naast af en toe uitmesten hoef ik niks te doen. Komen om alleen te poetsen doe ik ook niet en dat hoeft niet van de eigenaresse. Ze staat 13 km verderop dus ik ga niet komen om 10 minuten te poetsen, want de pony houdt totaal niet van poetsen.
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 28-02-16 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:24

Maar het weer is dus de reden dat de eigenaresse zelf afzegt? Daaruit concludeer ik dus dat de eigenaar erbij wilt zijn als jij er bent? Want dan is het wel klote als de eigenaar telkens afzegt!

Maar is wandelen of buitenrijden (desnoods onder begeleiding) dan niet mogelijk?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:28

Ze wil er niet per se bij zijn, maar ze heeft nog andere paarden die ze rijdt, dus dan is het gezelliger als je het samen doet (eigenaresse is zelf te zwaar/lang voor de pony). Het weer is inderdaad vaak de reden, maar deze 2 keer omdat ze een masseuse had gepland op zaterdag, waardoor ik zaterdag en maandag niet kan komen ivm rust...

Ik voel me nu zo'n zeikerd, ik moet al blij zijn dat überhaupt iets heb :o

Edit: het bos is nu ook veel te nat om te rijden. We hebben een huifkarverhuur verderop en die rijden alle paden kapot plus nog eens de staatsbosbeheer die met gigantische wagens door het bos rijden en dat doet de paden niet ten goede :D, maar een staprondje is nog wel te doen denk ik, ik zal het eens vragen volgende keer, dankje :)
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 28-02-16 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:32

Ik heb een aanbod gekregen maar ik moest dan wel €130 betalen, vond dat net iets te veel wat denken jullie ?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:32

Een masseuse is een logische reden, die zal er ook niet iedere week zijn dus het is geen lange termijn probleem.

En gezelligheid is dus ook deels eigen keus. Dat kan je dan niet echt afzeggen noemen. Het is dan jou keus om niet te gaan als zij niet gaat, als je prima zelf kan gaan. Dat het weer tegen zit is logisch in de winter, maar vind ik geen reden om niet te komen, er zijn nog genoeg dingen die je kan doen als de bak slecht is. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:42

Ambertjeluna schreef:
Ik heb een aanbod gekregen maar ik moest dan wel €130 betalen, vond dat net iets te veel wat denken jullie ?

Ik vind het best veel, wat was het aanbod precies? Er is een verschil tussen 5x in de week op een goed paard mogen rijden met super faciliteiten of 3x in de week met een modderbak en allerlei klussen.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:42

Ambertjeluna schreef:

Ligt eraan wat je ervoor krijgt. Zelf heb ik dat niet over in een maand, maar als je het geld wel hebt en je krijgt er veel voor terug zie ik niet in waarom je het niet zou doen.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:52

hee allemaal, ik heb een aanbod gekregen om een paard te verzorgen en rijden. Maar, dit paard is erg ondeugend, hij schrikt soms nep en gaat keihard rennen/bokken, hij doet allerlei van zulke dingen. Buitenrijden mag wel, maar ook daar kan hij uit het niets gaan rennen. Ik ben zelf vrij snel bang, dus ik ben eigenlijk bang dat ik na een maand bang ga worden. Nou wil ik het wel graag proberen, ik mag in principe alles. Maar ik twijfel zo :+
Ik heb mezelf voorgenomen om in ieder geval kennis te komen maken en proefrondje rijden ofzo. Haha ik heb eigenlijk geen idee waarom ik hier dit post maar ik heb ff struggles en ik wil ff bemoedigende woorden ofzo haha :o
Ik hoef verder geen klusjes te doen. Denken jullie dat dit paard mij banger gaat maken of misschien juist een betere ruiter? Ik denk dat ik het paard in principe wel aan kan, alleen dat mijn hoofd me bang gaat maken.

OKee beetje nutteloze post maar maakt niet uit. Ik wacht al zo lang op een verzorgpaard :+ (plus deze staat op mn eigen manege, dat is super leuk en gezellig)

over die 130 euro, ligt er inderdaad aan wat je krijgt. Als je nul klusjes hoeft te doen en je mag het paard zo'n 3/4 keer per week rijden/verzorgen vind ik het een prima bedrag.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:56

Ambertjeluna schreef:

Ligt aan de situatie.

Noox, angst is zo subjectief. Alleen jij kan inschatten of het je zou kunnen lukken of niet. Zou wel even met de eigenaar overleggen. Persoonlijk zou ik het niet fijn vinden als er een angstig iemand mijn dominante pony gaat uitproberen voor een tijdje. Angstige ruiters corrigeren vaak niet goed.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:58

noox schreef:
hee allemaal, ik heb een aanbod gekregen om een paard te verzorgen en rijden. Maar, dit paard is erg ondeugend, hij schrikt soms nep en gaat keihard rennen/bokken, hij doet allerlei van zulke dingen. Buitenrijden mag wel, maar ook daar kan hij uit het niets gaan rennen. Ik ben zelf vrij snel bang, dus ik ben eigenlijk bang dat ik na een maand bang ga worden. Nou wil ik het wel graag proberen, ik mag in principe alles. Maar ik twijfel zo :+
Ik heb mezelf voorgenomen om in ieder geval kennis te komen maken en proefrondje rijden ofzo. Haha ik heb eigenlijk geen idee waarom ik hier dit post maar ik heb ff struggles en ik wil ff bemoedigende woorden ofzo haha :o
Ik hoef verder geen klusjes te doen. Denken jullie dat dit paard mij banger gaat maken of misschien juist een betere ruiter? Ik denk dat ik het paard in principe wel aan kan, alleen dat mijn hoofd me bang gaat maken.

OKee beetje nutteloze post maar maakt niet uit. Ik wacht al zo lang op een verzorgpaard :+ (plus deze staat op mn eigen manege, dat is super leuk en gezellig)

over die 130 euro, ligt er inderdaad aan wat je krijgt. Als je nul klusjes hoeft te doen en je mag het paard zo'n 3/4 keer per week rijden/verzorgen vind ik het een prima bedrag.

Je moet goed opletten dat je er niet bang op gaat. Als je snel bang bent kan dat problemen geven. Zodra je bang bent, zal het paard het merken ;) dus luister goed naar jezelf. Een keertje kijken kan geen kwaad. Mocht je echt een klik hebben met het paardje, ga dan eerst op de grond aan de slag om wat vertrouwen op te bouwen en ga daarna verder met rijden en neem vooral les/begeleiding ;)

Heel veel succes!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:58

Noox bij twijfel niet doen, ook al zoek je al zo lang.
Echter dit gedrag komt niet zomaar, ik zeg altijd dat een paard niet zomaar bokt, meestal zit daar een reden achter.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:16

Ik kan het slecht inschatten, ik weet van mezelf dat ik dat paard wel zal aankunnen, tenminste dat denk ik. Ik ga gewoon proefrijden en dan kijk ik wel. Bij sommige paarden vind ik het wel grappig als ze gaan rennen ofzo, maar bij anderen doodeng.
Ik kan mijn angst best goed in controle houden, meestal als een paard blijft rennen vind ik dat enger dan wanneer je hem snel terug krijgt.
Bedankt voor de reacties, ik ga wel kijken en ik zie het wel :)

myk en shant, dat weet ik niet en kan ik niet beoordelen. Ik ken het paard ook niet goed oid.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:39

AlwaysH schreef:
Zeker niet stoppen inderdaad, hoort er nou eenmaal bij! Ik heb precies hetzelfde. Het ene moment heeft hij een vriend gezien en moet ik mijn paard helemaal veroveren om zijn aandacht te krijgen, het andere moment loopt hij zo fijn dat ik denk van: ja! Daar doe ik het voor!

Dit gebeurt er als hij zijn beste vriend ziet... echt heel erg vervelend...
[ [url=m/10Qjw5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan daarna loopt hij weer fijn, kan je trots zijn op jezelf én het teamwork!

Ja dat zeker! Als ze het dan goed doet ben ik ook weer supertrots :) En ik geef ook zeker niet snel op!
Hier ook een probleem met vriendjes. Chanel heeft helaas veel vriendinnetjes verloren de laatste jaren (doordat ze verlocht zijn, of verhuisd) Daardoor heeft ze verlatingsangst ontwikkeld en zodra haar huidige vriendinnetjes van stal wordt gehaald, wordt ze helemaal gestresst.. Rondjes draaien in de stal, hinneken etc.. Vind het vooral heel sneu voor haar.

Geryon schreef:
Dat is paardrijden :D

Ja natuurlijk kan het niet altijd goed gaan, er zit altijd wel zo'n slechte dag tussen. Maar natuurlijk baal je ervan. Tis ook een tijd vanaf de grond niet zo lekker gegaan, ook door het uittesten. Toen het een dag zo erg was, heb ik wel serieus overwogen ermee te kappen. Toen was ze die keer erop, net alsof ze het doorhad, opeens superlief :+ Het leek echt alsof ze me opeens had geaccepteerd.. En dan zit je in die goede flow en dan wil je er niet meer uit, maar dan komt vandaag, achja volgende keer beter :)