Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TurboTinker schreef:Anna, het voornaamste deel is dat gemak van de verzorgster moet hebben.
Je bent geen kinder oppas. Het zijn jouw paarden. Ookal zijn ze klein. De verzorgster heeft te luisteren en anders hoepelt ze maar op.
Die andere klinkt veel fijner. En betrouwbaarder.
Anoniem schreef:Als ik jou was zou ik lekker wat tijd investeren in dat andere meisje en je school! Je pony's alleen als ontspanning gebruiken, en tijdens je examenperiode dat meisje even helemaal niet over de vloer... Zo de horen denk jij er 's ochtends al aan dat je haar 's middags misschien weer tegen kan komen, zo heb je helemaal geen rust.
Spreek af dat je haar af en toe een berichtje stuurt als jij tijd genoeg hebt, maar je wordt nu een beetje (misschien onbewust) als gratis oppas gebruikt, en nog niet eens zo dat jij het wel leuk vind...
Sannanasje schreef:En je kunt natuurlijk ook de moeder er in betrekken.
Ze is welkom, maar u moet wel mee komen. Zodat u op haar kunt letten als ik met de andere pony bezig ben. Jij let op de ponies, mama let op het kind. Lijkt me vrij normaal
its_daantjee schreef:vind het ook nog knap onbeschoft dat ze niet is geweest als je een afspraak met haar hebt gemaakt! zou voor mij al een teken zijn om niet langer aan te houden.
joyce B schreef:Wat je zou kunnen doen is de moeder bij het gesprek aangeven dat het verzorgen van de pony door haar dochter voelt als oppassen voor jou, omdat je dan niet gewoon je eigen ding kunt doen en alles meer tijd kost en je rekening moet houden met haar dochter. Dat je dat best wilt doen omdat ze er zo veel plezier aan beleeft, maar dan wel op afspraak en tegen vergoeding x per keer.
Dan heb je meerdere vliegen in 1 klap.
Het voelt niet meer als verspilde tijd want je verdient er een zakcentje mee voor je pony.
De moeder moet gaan afspreken en beseft dat haar kind niet vrijblijvend elke keer bij jou rond kan hangen
Het aantal keren zal gaan dalen, want het kost geld.
Moet je wel willen natuurlijk
Ik denk dat je gerust 5,- per keer kunt vragen en de tijd dan begrenzen op 1 a 1,5 uur.
karuna schreef:Ik krijg de neiging het met verzorgers maar op de geven. Een reactie gehad op de advertentie maar dat liep ook fout verder. En verzorgster nu is er wel of niet of wel en niet. Of zegt te komen en komt niet of zegt niet te komen en komt wel.![]()
Gelukkig lijkt ex wat vaker bij te springen. Zit nu met een probleem. Lijf heeft gisteravond besloten naar een krampachtige spartel vorige week maar in te storten. Mag en kan nu geen autorijden vanwege gigantische duizeligeheid. Niet handig als je dieren een eind verderop staan en toch verzorging nodig hebben.
Krijg de neiging om een hele rol kuil een box in te schuiven voor doe het zelf.
En op zoek te gaan naar een huisje waar met wat moeite ze aan huis kunnen staan. Scheelt me dan in ieder geval reistijd en ik kan gedoseerd wat doen. En meer rust nemen. Als een verzorgster dan niet komt kan ik in ieder geval gaan,
Anke schreef:Hier weer ff balen. Bijrijder komt morgen niet. Ze krijgt een tattoo. Ze komt maar twee keer per week. En is de enige die wat met dit paardje doet. Ga er toch steeds meer naar neigen om haar te verkopen. Ze verveelt zich. Krijgt te weinig aandacht. Veel te zonde om zo te laten staan.
Niks raars aan. Juist fijn ala je haar tips geeft en coacht in het rijden. Zeker in het begin.