Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:25

En je kunt natuurlijk ook de moeder er in betrekken.
Ze is welkom, maar u moet wel mee komen. Zodat u op haar kunt letten als ik met de andere pony bezig ben. Jij let op de ponies, mama let op het kind. Lijkt me vrij normaal

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:30

TurboTinker schreef:
Anna, het voornaamste deel is dat gemak van de verzorgster moet hebben.
Je bent geen kinder oppas. Het zijn jouw paarden. Ookal zijn ze klein. De verzorgster heeft te luisteren en anders hoepelt ze maar op.
Die andere klinkt veel fijner. En betrouwbaarder.

Ik zit met mijn Shetlanders natuurlijk wel binnen een lastige leeftijdscategorie aangezien oudere meiden toch vaak willen rijden en dat is echt niet mogelijk. Op zich heb ik zelf voldoende tijd om voor ze te zorgen, maar ik vind het leuk om anderen de kans te geven om lekker bezig te kunnen zijn en er wellicht in de toekomst wat profijt van te hebben.

Ik voel me nu inderdaad net alsof ik met m'n echte oppaskinderen naar de pony's ga, alleen word ik er nu niet voor betaald. Als ik nou het idee zou hebben dat mijn investering in de toekomst wat zou kunnen opleveren was het nog een ander verhaal geweest, maar aangezien ze nu al bijdehand is en niet luistert, durf ik haar nooit alleen iets met mijn pony te laten doen.

De ander is inderdaad een schat van een meid, betrouwbaar en houdt zich aan de regels. Begrijpt ze iets niet of gaat er iets mis, dan vraagt ze hoe ik dit op zou lossen en doet ze echt haar best het op mijn manier op te lossen. Ze is ook heel open en eerlijk en daar houd ik van.

Anoniem schreef:
Als ik jou was zou ik lekker wat tijd investeren in dat andere meisje en je school! Je pony's alleen als ontspanning gebruiken, en tijdens je examenperiode dat meisje even helemaal niet over de vloer... Zo de horen denk jij er 's ochtends al aan dat je haar 's middags misschien weer tegen kan komen, zo heb je helemaal geen rust.
Spreek af dat je haar af en toe een berichtje stuurt als jij tijd genoeg hebt, maar je wordt nu een beetje (misschien onbewust) als gratis oppas gebruikt, en nog niet eens zo dat jij het wel leuk vind...

Ik heb ook het idee dat ik als gratis oppas gebruikt word omdat negen van de tien keer haar moeder ook weggaat als het meisje bij mij is. Om nu 'uit het niets' te zeggen dat ze niet meer mag komen vind ik ook zo wat.

Het met een berichtje sturen probeer ik al, maar ze kijkt nooit op haar telefoon en komt nog steeds als het haar uitkomt. :+ Misschien dat ik het nummer van haar moeder even kan regelen (heb mijn nummer gegeven, maar kreeg haar nummer niet..) en met haar kan communiceren wanneer ze mag komen.

Sannanasje schreef:
En je kunt natuurlijk ook de moeder er in betrekken.
Ze is welkom, maar u moet wel mee komen. Zodat u op haar kunt letten als ik met de andere pony bezig ben. Jij let op de ponies, mama let op het kind. Lijkt me vrij normaal

Daar zit ze niet op te wachten, dan is het snel klaar denk ik. :o

Ik ga zo naar stal en haar moeder zou dan komen. Als ik straks terug ben zal ik even laten weten hoe het gegaan is. :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:38

Dat moeder lief daar niet op zit te wachten is niet jouw probleem... Ik zou daar vrij simpel in zijn 'Jouw kind, jouw probleem' als jij er niet mee opgescheept wil zitten waarom moet ik dat dan wel?

Alleen misschien dan iets tactischer :+ ... en als ze dat niet wil gunt zij het haar kind blijkbaar niet, en ben jij lekker snel van je probleem af.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:38

Ze is niet geweest, dus nog geen vervolg! Ik had zelf ook niet zo'n zin om bij hun aan te bellen o.i.d. en heb besloten om te wachten tot zij initiatief neemt. Haar dochter wil komen verzorgen dus dan zal zij ook maar naar mij moeten komen om het te regelen, volgens mij ouders was dit ook wel een redelijke redenatie.

Ik ben het ook met je eens hoor Sannanasje, maar ik denk dat zij het heel anders ziet. Het is overigens niet mijn bedoeling om deze mensen zwart te maken, maar ik merk dat ik behoorlijk wat irritaties opgekropt heb. Ik vind het dan ook wel jammer dat ik het vandaag niet met haar heb kunnen bespreken.

Ik denk dat we morgen ook niet echt tijd hebben om het te bespreken aangezien mijn andere verzorgster een dag extra komt in verband met het lekkere weer. Dan maar hopen dat ik haar zondag even zie.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:42

vind het ook nog knap onbeschoft dat ze niet is geweest als je een afspraak met haar hebt gemaakt! zou voor mij al een teken zijn om niet langer aan te houden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:45

its_daantjee schreef:
vind het ook nog knap onbeschoft dat ze niet is geweest als je een afspraak met haar hebt gemaakt! zou voor mij al een teken zijn om niet langer aan te houden.

Ze had op mijn berichtje gereageerd dat ze vandaag even naar me toe zou lopen als ze zag dat ik er was. Ik weet zeker dat ze weet dat ik er was aangezien ze langsreed toen ik net het bos in liep en ze haar dochter nog wees dat ik daar stond met Zoë. Ik heb alleen langs de bosrand gelopen (met zicht op de weide) en ze is tussendoor ook niet geweest heb ik gezien. Daarna heb ik nog een klein uur op stal gelopen, maar niemand gezien of gehoord.

Ik vind het ook jammer dat ze niet is geweest, maar ik hoop maar dat dat te maken had met het feit dat ik even het bos in ben geweest en ze misschien daarna niet opgelet heeft of ik al terug was. Ik ga nog altijd uit van de goedheid van de mens.

Wat ik wel opmerkelijk vond is dat haar dochter ook niet geweest is vandaag, dus ik denk dat ze er wel over gepraat hebben. :j

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:59

Hoewel ik het eens ben dat jij er ook plezier aan moet beleven, vind ik de sfeer hier te negatief t.o.v. jouw berichten. Ze helpt al langere tijd, waardoor irritaties best logisch zijn. Bij de meeste bijrijders/verzorgers geldt dat ze zich na verloop van tijd vrijer gaan voelen. Het zou in mijn opinie ook niet normaal zijn om na één jaar verzorgen, nog steeds álles te vragen. Het meisje waar je nu heil in ziet, is er nog maar twee weken eenmaal per week! Ofwel je vergelijkt in mijn opinie appels met peren. Het eerste meisje vond je de eerste periode ook leuk en gezellig. Daar ga je vanzelf ook puntjes aan ontdekken. Uit die dan direct, zodat jij er niet mee blijft zitten!

Ik zou zeggen: probeer zelf rustig te blijven. Gezien de berichten die je post, lijken de irritaties hoog te zitten. Dat is natuurlijk super vervelend voor jou, maar ook voor haar. Een zeven jarige voelt dit soort dingen niet aan en moeders heeft het waarschijnlijk ook niet door.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:30

Ik kan me in jou reactie vinden mirami. Ik zat gisteren ontzettend hoog in mijn emoties doordat ik er voor mijn gevoel aardig wat aan doe om tot een oplossing te komen, maar er vanaf de andere kant niet echt iets aan gedaan wordt. Daarnaast heb ik de afgelopen week dus gehoord dat dit meisje zich niet aan de gemaakte afspraken houdt en dat is iets waar ik echt pissig om ben. Toen ik dit aankaartte kreeg ik ook 0,0 reactie op mijn bericht en ik heb haar daarna nog niet face to face gesproken omdat ze donderdag niet mocht komen en gisteren dus niet geweest is.

Ze helpt mij nu sinds eind december, dat vind ik nog niet heel erg lang, maar daar kunnen de meningen over verschillen. Overigens zie ik het niet zozeer als helpen omdat het mij nu tijd kost om haar als mijn verzorger te hebben. Daar kan zij niets aan doen, ze is pas 7 jaar oud, en ik heb ervoor gekozen om haar de kans te geven en mijn pony te mogen verzorgen, maar van helpen is m.i. geen sprake.

Dat ze zich vrijer gaat voelen is voor mij geen probleem, maar het moet voor mij wel binnen de perken blijven. We hebben in februari afgesproken dat zij de pony vast mag gaan poetsen als ik er nog niet ben en dat vind ik ook prima. We hebben toen ook afgesproken dat zij zelf nog niets met de pony mag gaan doen en absoluut het terrein niet af mag. Aan deze afspraak houdt zij zich dus niet aangezien zij mijn pony wel even ging trainen in de wei. Ik had zelf al het vermoeden dat dit vaker gebeurde (ze gebruikte mijn touwhalster en dan zat de leadrope opeens op een verkeerde plek) maar bij vermoedens ga ik niet handelen. Het had ook de dochter van de staleigenaar kunnen zijn.

Ik ben vrij open en ik geef haar ook aan wanneer ze iets doet wat ik niet wil hebben, maar een volgende keer doet ze het dan gewoon weer. Ze is nu eindelijk gestopt het het slaan van mijn pony als ze stil ging staan, maar ik moet ook wel 10x gezegd hebben dat zij dat anders op moet lossen in plaats van haar te slaan (met uitleg uiteraard). Ik heb best veel tijd in haar geïnvesteerd en dat doe ik ook in dat andere meisje en dat vind ik leuk, maar ik wil dan wel iemand die zich aan de afspraken houdt en ook doet wat ik zeg.

Even een vraag voor jou: zou jij een 7-jarige dan vanalles al alleen laten doen? Ze is volgend jaar dus 8 jaar oud. Ik zou een 8-jarige nooit de verantwoordelijkheid geven om met een pony alleen op pad te gaan, maar ik ben misschien te zuinig op mijn pony's.

Ik ben nu al een stuk rustiger, dus ik hoop dat haar moeder vandaag wel initiatief toont en naar mij toe komt. Ik wil haar wel graag voor maandag gezien hebben.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:04

Oh, begrijp me niet verkeerd, ik snap je irritaties! Ik zou een zeven jarige niet alleen op pad sturen, maar kan me ergens voorstellen dat een zeven jarige dat wel graag wil. En zeven jarige kan haar eigen veiligheid en die van de pony niet waarborgen, dus regels zijn juist belangrijk. Maar of een zeven jarige inziet dat ze dat niet kan is de tweede vraag. Ik denk ook zeker dat je erover moet praten, maar dan wel met de gedachte dat ze pas zeven is.

Het feit dat ze niet langs komt of reageert, kan(!) ook ermee te maken hebben dat ze bang is voor wat er gaat komen oid, en niet zozeer uit onwil.

Wat ik meer probeerde over te brengen is, dat ze juist jong is en waarschijnlijk weinig besef van verantwoordelijkheid heeft. Daarom zal zij er misschien geen probleem in zien om iets op het weiland te doen.
Ik vind het goed van je dat je voor jezelf op komt en ik denk dat een gesprek ook het beste is. Een pony slaan zou bij mij frustratie oproepen, gezien ik denk dat er andere manieren zijn om conflicten op te lossen! In mijn opinie heb je groot gelijk op die punten.

Maar opmerkingen als dat een moeder haar kind bij jou dumpt, van buitenstaanders, vind ik niet zo vriendelijk. Die moeder weet wellicht niet dat jij het niet fijn vind en vind het leuk voor haar dochter dat ze zoveel plezier heeft daarin.

Wat is eigenlijk het doel van het gesprek? Wil je het verzorgen stopzetten? Veel succes in elk geval, ik weet hoe lastig het kan zijn!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:26

Wat je zou kunnen doen is de moeder bij het gesprek aangeven dat het verzorgen van de pony door haar dochter voelt als oppassen voor jou, omdat je dan niet gewoon je eigen ding kunt doen en alles meer tijd kost en je rekening moet houden met haar dochter. Dat je dat best wilt doen omdat ze er zo veel plezier aan beleeft, maar dan wel op afspraak en tegen vergoeding x per keer.

Dan heb je meerdere vliegen in 1 klap.
Het voelt niet meer als verspilde tijd want je verdient er een zakcentje mee voor je pony.
De moeder moet gaan afspreken en beseft dat haar kind niet vrijblijvend elke keer bij jou rond kan hangen
Het aantal keren zal gaan dalen, want het kost geld.

Moet je wel willen natuurlijk ;)
Ik denk dat je gerust 5,- per keer kunt vragen en de tijd dan begrenzen op 1 a 1,5 uur.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:42

Ik zie ook dat zij zichzelf overschat hoor, maar dat hoort bij de leeftijd denk ik maar. Echter zijn er regels opgesteld en als zij die overtreedt, dan raak ik wel geïrriteerd. Het is niet één keer gebeurt, maar het gebeurt vaker en daar baal ik gewoon van. Het kost mij zo'n 10 uur per week om haar te helpen, kan ik dan een keer niet dat gaat mevrouw zelf wel even. Stank voor dank m.i. Overigens zou ik als moeder ook controleren of de eigenaresse op stal is, maar dat doet ze niet.

Ik heb een afspraak met haar moeder, niet met het meisje. Ik verwacht van een volwassen vrouw dat ze dan toch wel gewoon 'durft' te komen, zeker als ze dit zelf aangaf. :)

Ze heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel, daarom zouden haar moeder en ik de verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door haar te helpen als ze bij mij op stal is, haar en de pony in de gaten te houden én ook door regels op te stellen. Haar moeder neemt geen verantwoordelijkheid want die controleert niet eens of ik wel of niet op stal ben. Prima, maar als mijn pony haar straks bijt, trapt of er andere ongelukken gebeuren, dan ben ik de sjaak. Mijn merrie is er een die eerlijk behandelt wil worden en zij is niet eerlijk naar mijn pony toe. Ik heb al eens moeten ingrijpen, maar als zij stiekem mijn wei in gaat, is er niemand om in te grijpen. Dan ben ík degene die mag dokken, want mijn pony heeft die schade aangericht.

Mijn pony's worden niet geslagen en dit is nu ook goed duidelijk hoop ik, neemt niet weg dat ze nog wel eens zachtjes op d'r kont slaat en dan zie je aan d'r blik dat ze weet dat het niet mag, maar toch doet ze het. Nou ja, daar ga ik in eerste instantie niet over lopen zeuren, maar ze zoekt steeds de grenzen op.

Het is misschien niet vriendelijk, maar het is wel zoals het voor mij voelt. Zéker nu ze ook niet even de moeite heeft kunnen nemen om gisteren naar mij toe te komen. Het voelt nu alsof ik iets heel ergs heb gezegd of gedaan en dat vind ik niet eerlijk. Licht er misschien ook aan dat mijn ouders daar heel anders in waren en mijn vader tot mijn 10e elke paardrijles of elke keer als ik een pony ging verzorgen mee geweest is. Kon mijn vader niet? Dan werd opa geregeld. Daarna werden ze daar wat soepeler in, maar ze namen nog steeds hun verantwoordelijkheid voor mij. Dit zie ik ook terug bij mijn andere verzorgster, dit meisje ken ik al jaren (van buiten de paarden) en ik had verwacht dat zij daarom zonder haar moeder zou komen, maar zij bleef er de eerste keer gewoon bij! Vroeg aan het einde 'Mag ze de volgende keer alleen komen of vind je het fijn als ik meekom? En we hebben nauw contact via de app. Zó kan het dus ook wil ik daarmee zeggen.

Ik heb een bericht gestuurd met de mededeling dat **** mag blijven komen, maar dat ik dit wil gaan beperken tot 1 á 2 keer per week. Natuurlijk ook even toelichting gegeven en dus uitgelegd dat ik zelf ook wat tijd aan mijn pony's wil besteden en niet 7 dagen per week een soort manege te vormen. Ik heb dit bericht voor ik het verstuurde aan mijn ouders laten lezen en die vonden het ook een heel vriendelijk bericht zonder enige verwijten.

Ze mag van mij dus nog steeds 1 á 2 keer in de week komen en dan wil ik haar met alle liefde helpen. Dat wil ik ook in het gesprek aangeven. Daarnaast wil ik ook aangeven dat ik dus niet wil dat zij dingen met Zoë doet als ik er niet bij ben. Dat meisje weet het nu, maar ik wil dit ook even bij haar moeder aankaarten zodat zij dit ook weet. Dan heb ik alle recht van spreken als ik de volgende keer wel boos wordt. Nu ben ik niet boos geworden omdat zij pas 7 is en ik in m'n achterhoofd heb dat haar moeder er misschien niets van wist.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:47

joyce B schreef:
Wat je zou kunnen doen is de moeder bij het gesprek aangeven dat het verzorgen van de pony door haar dochter voelt als oppassen voor jou, omdat je dan niet gewoon je eigen ding kunt doen en alles meer tijd kost en je rekening moet houden met haar dochter. Dat je dat best wilt doen omdat ze er zo veel plezier aan beleeft, maar dan wel op afspraak en tegen vergoeding x per keer.

Dan heb je meerdere vliegen in 1 klap.
Het voelt niet meer als verspilde tijd want je verdient er een zakcentje mee voor je pony.
De moeder moet gaan afspreken en beseft dat haar kind niet vrijblijvend elke keer bij jou rond kan hangen
Het aantal keren zal gaan dalen, want het kost geld.

Moet je wel willen natuurlijk ;)
Ik denk dat je gerust 5,- per keer kunt vragen en de tijd dan begrenzen op 1 a 1,5 uur.

Daar begon mijn vader inderdaad ook over, maar ik vind het niet helemaal eerlijk om de ouders van dit meisje wel een x bedrag te laten betalen en de ouders van het andere meisje niet. De ouders van het meisje (11) laat ik in ieder geval niet betalen, dus dan vind ik het niet eerlijk om de ouders van dit meisje (7) wel te laten betalen. (Ik wil geen namen noemen, dus doe het even met de leeftijden).

Daarnaast is het ook zo dat ik het leuk vind om die meiden iets te leren, ook al komt dat misschien niet zo over uit mijn posts, maar het moet een 'bijzaak' zijn in mijn omgang met paarden en het is nu de 'hoofdzaak'. Ik betaal mijn pony's zelf en dat kost me echt een rib uit m'n lijf en soms zelfs al wat spaargeld. Daarnaast moet ik héél veel dingen laten om twee pony's te kunnen houden, maar dat heb ik er allemaal voor over. Ik heb er dan alleen niet zo'n zin in om een ander 6 dagen per week daarvan te laten profiteren, zonder dat ik er zelf iets aan heb en zo voelt het voor mij nu wel een beetje.

Zoals vandaag met dit lekkere weer vraag ik zelfs of het meisje van (11) een keer extra komt omdat het zulk lekker weer is en we een lang weekend hebben. Zo'n verhouding zou ik ook graag aangaan met het andere meisje, maar nu ben ik blij als ze er een keer niet is en daardoor ga ik me irriteren aan de keren dat ze er wél is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:42

Nou, haar moeder is vandaag geweest en we hebben afgesproken dat ze één dag doordeweeks komt en dat ik een bericht stuur als ze in het weekend mag komen. Ze leek het goed te begrijpen en ik heb er ook wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen. :)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:29

Fijn dat die moeder het leek te begrijpen! Hopelijk gaat het nu beter en houdt ook het kind zich aan de afspraken. Zeven is jong, maar zoals jij al zei hoef je daarom niet alles maar te pikken. Ik ben kleuterjuf en zelfs met die kinderen kun je al goed afspraken maken waar ze zich aan houden, zolang ze maar duidelijk en logisch zijn, en dat zijn jouw regels zeker. Natuurlijk vergeten jonge kinderen die regels wel eens, maar daar op aangesproken worden leert ze juist om met regels om te gaan, en dat ze rekening moeten houden met de regels en hun omgeving. Zeven is nu om weer niet zó jong. Je doet dus echt niks verkeerd in mijn ogen, ik vind alles wat ik van je lees super redelijk. Heel knap dat je zo goed voorbereid het gesprek aanging zodat je goed wist wat je wou zeggen. Geeft beide partijen duidelijkheid en ik hoop dat jullie in het vervolg zeer aangename tijden bij de pony's hebben samen +:)+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:37

Dat hoop ik ook zeker, aangezien het verder een leuke meid is, maar ik tegen bepaalde dingen aanliep waardoor ik mij ging irriteren. Het was dan ook een erg fijn gesprek en haar moeder gaf ook aan dat ze er gisteren met haar dochter over gepraat had en dat zij het ook goed opvatte. Ze had zelfs gezegd dat ze wel begreep dat ik soms even alleen wilde zijn met de pony's. +:)+ Dat stelde me wel gerust moet ik zeggen want ik vond het ook best sneu voor haar dat ze dan 'maar' 1x doordeweeks mocht komen. Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon goed en kunnen we er beide van blijven genieten. :)

Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:36

Zondag komt er iemand langs om mijn paard te 'proef'rijden, ben heel benieuwd!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:47

Ik krijg de neiging het met verzorgers maar op de geven. Een reactie gehad op de advertentie maar dat liep ook fout verder. En verzorgster nu is er wel of niet of wel en niet. Of zegt te komen en komt niet of zegt niet te komen en komt wel. -O-

Gelukkig lijkt ex wat vaker bij te springen. Zit nu met een probleem. Lijf heeft gisteravond besloten naar een krampachtige spartel vorige week maar in te storten. Mag en kan nu geen autorijden vanwege gigantische duizeligeheid. Niet handig als je dieren een eind verderop staan en toch verzorging nodig hebben.

Krijg de neiging om een hele rol kuil een box in te schuiven voor doe het zelf.

En op zoek te gaan naar een huisje waar met wat moeite ze aan huis kunnen staan. Scheelt me dan in ieder geval reistijd en ik kan gedoseerd wat doen. En meer rust nemen. Als een verzorgster dan niet komt kan ik in ieder geval gaan,

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:34

_Dreamer: Spannend! Hopelijk klikt het.

karuna: Wat vervelend dat het niet goed gaat met je gezondheid en ook niet met de verzorgers. De paarden aan huis lijkt mij ook de ideale oplossing, helaas heb ik die mogelijkheid niet. Kun je niet nog een gesprek aangaan met je verzorger?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:52

Ik ben eigenlijk best nog nieuw met het bijrijder gebeuren en heb er sinds kort 1. Ze komt voor een proef periode van1 maand en komt vrijdag voor de 2de keer. Ik ben er iedere keer bij als ze rijdt want dat vindt ik fijner. Het bijrijden is puur dat mijn bijrijder met mijn paard fnrs gaat starten want tijd om te rijden heb ik wel. Meisje is trouwens 14. Ik zit er dus iedere keer bij maar is het gebruikelijk dat ik als eigenaar aan de bakrand sta en eventueel instructies geef?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:25

Hier weer ff balen. Bijrijder komt morgen niet. Ze krijgt een tattoo. Ze komt maar twee keer per week. En is de enige die wat met dit paardje doet. Ga er toch steeds meer naar neigen om haar te verkopen. Ze verveelt zich. Krijgt te weinig aandacht. Veel te zonde om zo te laten staan.

Niks raars aan. Juist fijn ala je haar tips geeft en coacht in het rijden. Zeker in het begin.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 06:57

karuna schreef:
Ik krijg de neiging het met verzorgers maar op de geven. Een reactie gehad op de advertentie maar dat liep ook fout verder. En verzorgster nu is er wel of niet of wel en niet. Of zegt te komen en komt niet of zegt niet te komen en komt wel. -O-

Gelukkig lijkt ex wat vaker bij te springen. Zit nu met een probleem. Lijf heeft gisteravond besloten naar een krampachtige spartel vorige week maar in te storten. Mag en kan nu geen autorijden vanwege gigantische duizeligeheid. Niet handig als je dieren een eind verderop staan en toch verzorging nodig hebben.

Krijg de neiging om een hele rol kuil een box in te schuiven voor doe het zelf.

En op zoek te gaan naar een huisje waar met wat moeite ze aan huis kunnen staan. Scheelt me dan in ieder geval reistijd en ik kan gedoseerd wat doen. En meer rust nemen. Als een verzorgster dan niet komt kan ik in ieder geval gaan,

Ik weet niet of je nu op een doe het zelf stal staat, maar nu ik de paarden aan huis heb, kost het me meer tijd dan toen ze vol pension stonden op de pensionstal...
Mijn gezondheid is ook bagger... Aan huis geeft niet meer rust kan ik je vertellen.. -O-

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:01

Anke schreef:
Hier weer ff balen. Bijrijder komt morgen niet. Ze krijgt een tattoo. Ze komt maar twee keer per week. En is de enige die wat met dit paardje doet. Ga er toch steeds meer naar neigen om haar te verkopen. Ze verveelt zich. Krijgt te weinig aandacht. Veel te zonde om zo te laten staan.

Niks raars aan. Juist fijn ala je haar tips geeft en coacht in het rijden. Zeker in het begin.

Denk dat dat verstandig is anke. Als een tattoo belangrijker is dan je verzorgpony, dan weet je genoeg toch?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:13

Ik sta altijd in de bak te instrueren hoor. Zit in het pakket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:41

Ik zal zeker in het begin ook langs de bak staan en tips geven, en daar stop ik pas mee als mijn gevoel zegt dat ze het wel met z'n tweeën redden ;)
Ik was niet van plan dat te blijven doen, als ik dan toch naar stal moet elke keer kan ik net zo goed zelf gaan rijden...
Waarom hebben jullie een bijrijder dan? :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:18

Ik voor de gezelligheid :+