Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:30

guusje_h schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik raad vooral aan om eens foto's en een filmpje te gaan maken op bijv een manegepaard.
Met je vertrouwen terug krijgen, denk ik dat het iig al verstandig is om weer even de manege op te zoeken.

Als eigenaar lees ik eigenlijk niet wat je me kan bieden.
Wat als jij je vertrouwen terug hebt?
Waarom zou ik je moeten kiezen uit al die andere verzorgsters?
Ik mis een beetje reclame in je advertentie

Bedankt! Ik rijd nog op de manege, dat staat ook in de advertentie. Hoe zou ik het best die reclame erin kunnen brengen? Ik weet niet zo goed op welke manier ik dat er in krijg.

Waarom zou ik als eigenaar voor jou moeten kiezen en niet voor een ander?
Daar kan ik geen antwoord op geven en ik kan het ook niet uit je advertentie halen.

Ik lees vooral wat jij (!) zoekt en omdat je vertrouwen wil terug krijgen.
Wat als je dat doel hebt bereikt???
En wat heb ik er als eigenaar aan, wanneer jij dat doel bereikt???

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:33

gerpiegorp schreef:
Ik vind het een gigantische lap tekst, ik ben snel afgehaakt. Probeer niet te veel te vertellen, gewoon wat hoofdpunten en misschien nog iets extra's. Als een eigenaar interesse heeft komen al die andere dingen nog wel aan de orde ;)

Als eigenaar zie ik dat niet als een probleem.
Jij bent niet op zoek, dus logisch dat je het niet verder leest.
Ik vind het wel als ik door de advertentie heen kan lezen hoe de persoon is.
Een korte duidelijke en zakelijke advertentie zegt me vrij weinig namelijk.

Suliko

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:44

Ik lees inderdaad heel veel terug wat jij zoekt en niet zo zeer wat je aan het paard en de eigenaar te bieden hebt.

Daarbij, zou ik als ik een eigenaar was, erop afknappen dat je een bijrijdpaardje zoekt om het vertrouwen terug te krijgen. Want als je dit hebt terug gevonden, wat dan? Stop je dan met verzorgen en neem je een eigen pony? Want het lijkt wel dat dat je doel is, want je hebt de middelen voor een eigen pony, alleen het vertrouwen ontbreekt.
Maar hierdoor kan een eigenaar er niet op vertrouwen dat je voor langere tijd beschikbaar bent als verzorger. Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat een verzorger onverwachts moet stoppen. Maar bij jou komt het over alsof het ook je intentie is te stoppen wanneer je weer vertrouwen hebt, want het vertrouwen is de reden waarom je een verzorgpony zoekt. En dus niet de intentie om tijd te stoppen in een toekomst met een verzorgpony, wat eigenaren vaak zoeken.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat ik de eigenaar kan bieden, behalve iemand die dankbaar is voor de kans die ze krijgt. Maargoed, daar heeft de eigenaar natuurlijk niet zo veel aan :') . Ik heb nu er in gezet dat ik de komende jaren geen eigen paard meer ga kopen, dus in principe voor langere tijd beschikbaar ben. Ik heb nog foto's toegevoegd en het een en ander aangepast.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:07

Zijn dat je beste foto's?
Want ik zou die niet aanraden...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:40

Hmm...als je een paardje voor 1/2 keer per week genoeg vindt. Zou je beter kunnen gaan bij een zorgboerderij. Zij hebben brave dieren en in ruil voor hulp mag je vaak gratis rijden of krijg je een les.
Indien je weinig tijd hebt om te helpen, misschien gewoon betalen voor goede begeleiding op een betrouwbaar paardje.

Ik zie ook niet waarom ik jou zou moeten nemen als verzorgster.
Bang...rijden is een must.
Dus eigenaar zal uren tijd erin moeten stoppen voor goede en veilige begeleiding.
Voor iemand die 1 of 2 keer per week komt.
Zie daar zelf niet veel voordeel in. Dus wellicht nadenken over jouw sterke kanten en wat je daarin/mee kan betekenen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:32

Op mijn vorige advertentie heb ik wel degelijk veel reacties gehad. De foto's zijn niet de beste nee, maar ik heb al gezegd dat ik gewoon geen recente heb. Ik heb inmiddels een andere instructrice waar ik al een hoop meer van leer en anders ben gaan rijden voor mijn gevoel, dus ik denk niet dat de foto's mij 100% representeren. Is het beter om dan gewoon geen foto's erbij te doen?
Zorgboerderijen zijn hier niet. Er zit er één 20km verderop, maar die heeft geen paarden, dus dat schiet niet op.

Edit: het is overigens niet zo dat ik niets meer durf. Dingen zoals overal van schrikken, bokken en hard wegrennen zijn gewoon dingen waar ik enorm angstig van wordt, en ik stap gewoon niet meer zomaar op elk paard. Wellicht moet ik dit duidelijker vermelden?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:25

Misschien kun je erin zetten dat je graag een wat ouder/rustig paard zoekt, ik denk dat zoiets wel bij jou past daarmee kun je gewoon rustig aan de slag.

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:29

Hallo! Iedereen die onder mijn reactie over mijn advertentie tips zette, nog bedankt voor de tips ik zal er naar kijken. Fijn dat ik zoveel goede reacties kreeg! Sorry voor de late reactie!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:29

guusje_h schreef:
Op mijn vorige advertentie heb ik wel degelijk veel reacties gehad. De foto's zijn niet de beste nee, maar ik heb al gezegd dat ik gewoon geen recente heb. Ik heb inmiddels een andere instructrice waar ik al een hoop meer van leer en anders ben gaan rijden voor mijn gevoel, dus ik denk niet dat de foto's mij 100% representeren. Is het beter om dan gewoon geen foto's erbij te doen?
Zorgboerderijen zijn hier niet. Er zit er één 20km verderop, maar die heeft geen paarden, dus dat schiet niet op.

Edit: het is overigens niet zo dat ik niets meer durf. Dingen zoals overal van schrikken, bokken en hard wegrennen zijn gewoon dingen waar ik enorm angstig van wordt, en ik stap gewoon niet meer zomaar op elk paard. Wellicht moet ik dit duidelijker vermelden?

Ik zou er pas foto's bij zetten wanneer je er 100% achter staat. Anders gewoon even wachten en snel nieuwe foto's maken.
Als eigenaar ga ik er van uit dat iemand zijn beste foto's gebruikt.

Mocht je er nog wat van willen leren, kun je misschien zeggen wat je aan deze foto's niet goed vind. Daarna wil ik ook wel commentaar geven. Maar als je dat niet wil, vind ik het ook best natuurlijk.;-)

En je omschijving veranderen lijkt me wel verstandig.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:03

het is inmiddels zeker dat ik de haflinger ga verzorgen. Ik ben nog een aantal keren geweest en vandaag heb ik weer gereden, we zijn lekker naar het bos geweest en het ging verassend goed. tot nu toe vind ik het erg leuk, het is ook een hele leuke pony en ze kan heel leuk lopen. De eigenaar is ook heel aardig en er is heel veel mogelijk in overleg. Ik ben nu aan het kijken of het mogelijk is om tegen een klein bedrag bij de manege even verderop in de bak te rijden, aangezien we zelf niet echt een goede bak hebben, misschien dat ik aan de eigenaar vraag of het goed is als ik binnenkort ook een lesje met haar neem :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:25

Je spreekt al van "we" dus blijkbaar voel jij je er al helemaal thuis.
Fijn dat het goed bevalt!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:12

Ik heb sinds half oktober een verzorg/bijrijpaard voor 2 dagen in de week. Als ik extra gevraagd word dan kan ik 8/10 keer ook wel. Heb superveel plezier met hem :-D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:06

cindyheyyou schreef:
Ik heb sinds half oktober een verzorg/bijrijpaard voor 2 dagen in de week. Als ik extra gevraagd word dan kan ik 8/10 keer ook wel. Heb superveel plezier met hem :-D

Foto? :P

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:13

met mij en mijn nieuwe verzorgpony gaat het erg goed! hij is heel vriendelijk, geduldig en houdt van VD :D ik ben zijn baasjes zo dankbaar! in de zomer gaan we proberen het rijden weer op te pakken. na 1,5 jaar niets doen. we zijn nu al bezig met hem weer in conditie te krijgen :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:17

Misschien voor de zekerheid even goed aan zadel laten wennen, opnieuw:) Als ze dat lang niet meer heeft gedragen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:29

AlwaysH schreef:
cindyheyyou schreef:

Foto? :P

hoe moet ik die toevoegen? Haha

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:43

AlwaysH schreef:
Misschien voor de zekerheid even goed aan zadel laten wennen, opnieuw:) Als ze dat lang niet meer heeft gedragen.

ik denk dat we dat wel gaan doen, en anders zal ik het zeggen :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:31

Cindyheyyou, onder het typ blad ding staat 'foto toevoegen'. Dan kan je een bestand uitkiezen en op safe drukken!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:26

Nog niks gevonden helaas. Heb al 2/3 maanden geen zadel of paard aangeraakt.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:28

:O ;( :n

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:35

shaddiefan schreef:
Nog niks gevonden helaas. Heb al 2/3 maanden geen zadel of paard aangeraakt.

:(:)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:35

Je bent niet de enige heb 2 reacties gehad, maar de ene wilde een bijdrage en beide waren helaas ook te ver weg.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:36

Roosje01 schreef:
Je bent niet de enige heb 2 reacties gehad, maar de ene wilde een bijdrage en beide waren helaas ook te ver weg.

Dat probleem ken ik. Een buurt met weinig paarden?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:44

Nee in de omgeving zijn best veel stallen ook 4 maneges, maar niemand lijkt opzoek te zijn.