Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:25

Omdat ik mijn rug twee jaar geleden gebroken heb (had niks met paarden te maken) en toen ik eindelijk weer mocht rijden viel ik een paar keer achter elkaar. Nu durf ik nog steeds niet zo goed.

En dan heb ik ook nog een paardje dat soms schrikkerig kan zijn. Het komt vast een keer goed, maar ik weet nog niet wanneer :)

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:31

Ah sneu voor je

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:09

[qoute=''justdiesel'']Nou ja zeg, heb je dat er nog niet eens voor over.......

Grapje! [/quote]

Haha nou nee :') Heb hier een geweldige pony op 10 minuten afstand ;d
Jij woont in best zie ik? Grappig, is redelijk dichtbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:15

hallo iedereen ! :D
Ik ga morgen kijken bij verzorgpaardje bij iemand, meisje is van mijn leeftijd en volgens mij heel aardig. Ik hoop dat de klik er is met haar en natuurlijk het paard !
Ben echt benieuwd en ik hoop echt dat word !

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:18

lschaap11 schreef:
hallo iedereen ! :D
Ik ga morgen kijken bij verzorgpaardje bij iemand, meisje is van mijn leeftijd en volgens mij heel aardig. Ik hoop dat de klik er is met haar en natuurlijk het paard !
Ben echt benieuwd en ik hoop echt dat word !

Leuk! Laat je weten of het was was? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:22

Ja, ik ga om 3 uur pas, dus kan me alvast voorbereiden.
We gaan nog niet rijden, maar gewoon poetsen, en waarschijnlijk veel praten om kennis te maken enzo.
Ik hoop dat ik niet heel zenuwachtig ben en daardoor helemaal dichtklap , dat heb ik wel eens vaker omdat ik heel erg lastig heb gehad ( nog steeds een beetje heb ) van faalangst.
Maar ik ga iniedergeval optijd, dat het daar niet aan kan liggen, en dan zie ik wel hoe het gaat, als ik gewoon me zelf ben moet het goed komen.
Dan laat ik jullie weten hoe het gegaan is :)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:54

lschaap11 schreef:
Ja, ik ga om 3 uur pas, dus kan me alvast voorbereiden.
We gaan nog niet rijden, maar gewoon poetsen, en waarschijnlijk veel praten om kennis te maken enzo.
Ik hoop dat ik niet heel zenuwachtig ben en daardoor helemaal dichtklap , dat heb ik wel eens vaker omdat ik heel erg lastig heb gehad ( nog steeds een beetje heb ) van faalangst.
Maar ik ga iniedergeval optijd, dat het daar niet aan kan liggen, en dan zie ik wel hoe het gaat, als ik gewoon me zelf ben moet het goed komen.
Dan laat ik jullie weten hoe het gegaan is :)

Gewoon ontspannen, komt vast goed! Als het een leuke eigenaar is zal deze je er ook wel mee willen helpen om het aangenaam te maken voor jullie beiden ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 01:12

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:17

Nou, veel plezier! Waar woon je ergen? :D

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:01

xxxjanna schreef:

Grapje!

Jij woont in best zie ik? Grappig, is redelijk dichtbij![/quote]
Hè had je dat over mij dat ik dicht bij woon?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:05

Ik meld me, ben inmiddels vanaf oktober aan het zoeken en heb al 2 personen gehad die helaas niet geschikt bleken.. ben niet veeleisend, pony is redelijk braaf, maar wel pittig en heeft een ervaren ruiter nodig. Deze ervaring miste beide ruiters en ze waren erg angstig, dus dat ging niet werken helaas..

Nu weer verder met de zoektocht, jammere is dat 4 stalgenoten ook een verzorgster zoeken, dit maakt het niet makkelijker..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:27

dancer_ schreef:
Ik ben zelf ook niet tegen kosten hoor, als iemand dat vraagt, is dat geen probleem. Maar het viel me gewoon op, vroeger vond ik nog vrij veel gratis advertenties, maar nu niet meer :) En les nemen, en die kosten zelf betalen lijkt me al helemaal logisch :)

Komt door de crisis :D :D
Ben ook op zoek naar bijrijd(st)er voor een paar dagen per week. En ik vraag een flinke bijdrage om een aantal redenen:
- geen behoefte aan penny's. Alleen aan serieuze gegadigden.
- ik sta op een stal met alle nodige faciliteiten, kosten ca. 400 per maand. Er hoeven dus geen klussen te worden gedaan, alleen rijden.
- de pony is M1+ en changementjes zitten er ook al op. Dat betekent dat de pony ook een goede leermeester is en dat is ook wel wat waard.
- de bijdrage is principieel. Er zijn er zat die het gratis willen doen, maarre.... voor niks gaat alleen de zon op,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:08

Bedankt ! Nog een ruime 4 uur en dan ga ik :D

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:21

Veel plezier

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:18

Een bijrijder is juist in mijn ogen heel fijn omdat ze jouw helpen met je paard, jouw paard krijgt extra aandacht en beweging, ik weet niet of ze bij jou nog stallen uit moeten mesten of weet ik veel wat, anders is dat ook alweer gedaan... Stel jij bent ziek --> alles word netjes gedaan als je een goede bijrijder hebt. En of je paard nu in de wei/op stal staat, of iemand verzorgt hem, hij blijft even duur... En ja, ik weet hoe duur een paard is, maar ik vind een goede betrouwbare bijrijdster echt goud waard en eigenlijk onbetaalbaar. (Gewoon mijn mening hoor, maar ik merk ook dat het in sommige delen van het land gewoon normaal is, mensen die 150 euro vragen voor 4 dagen nog iemand vinden etc. En je hebt plekken waar tig paarden gratis worden aangeboden en niemand een fatsoenlijke bijrijder kan vinden :')) Zal wel vraag en aanbod zijn, natuurlijk is het voor de eigenaar fijn als je een goed iemand hebt en ook nog "extra kunt sparen". (En nee, als je die bijdrage nodig hebt voor het dagelijkse onderhoud, dan ben je niet goed bezig in mijn ogen ;))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:28

Aan de ene kant kan ik me er in sommige gevallen voorstellen dat je een bijdrage vraagt.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij sommige wel m'n vraag tekens zet. Want die vragen een bedrag waar ik m'n stalling van kan betalen en nog geld over hou.....

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:17

Alowaxx schreef:
xxxjanna schreef:

Grapje!

Jij woont in best zie ik? Grappig, is redelijk dichtbij!

Hè had je dat over mij dat ik dicht bij woon?[/quote]

Nee, justdiesel.
Er staat toch ''je woont in best'' ? ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:20

Ik denk dat het idd een kwestie van vraag en aanbod is. In onze omgeving Den Haag / Westland is het zowiezo duur een paard te stallen. Niks onder de 300 euro en Wil je ook nog een binnenbak, dan zit je tegen de 400 euro per maand. Er zijn geen "zelf-doe" stallen in de buurt. (Ik heb mn pony toch graag in de buurt). Dus de bijrijder hoeft niks te doen, alleen maar te komen rijden. Bij ziekte of een weekendje weg is er prima iets te regelen met andere stalgenoten.
Als het alleen om verzorgen gaat, zou ik er ook niks voor vragen. Maar daar komen ze niet voor. Ze willen rijden en het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Als je in de manege rijdt moet je ook betalen (voor het rijden op paarden waar je in het algemeen niks mee kan). Wil je meer leren zul je dat toch op een "eigen" paard moeten doen die dan ook nog eens kwalitatief de mogelijkheden heeft om daar meer op te leren. Daar mag best voor betaald worden.
Ik zou ook geen bijdrage vragen voor een paard van 20 o.i.d.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:05

Dat vind ik raar, geen bijdrage voor een paard van 20? Waarom niet?

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:22

Soleado schreef:
Dat vind ik raar, geen bijdrage voor een paard van 20? Waarom niet?

Dat verschilt gewoon per paard denk ik, sommige paarden van 20 zijn nog super fit, anderen niet,
Ik denkdat ze bedoeld dat als een paard stokoud is en je er niet zoveel mee kunt, dat ze dan geen bijdrage vraagt?
Weet het niet zeker hoor, is mijn invulling ;p

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:44

Ik ben momenteel ook op zoek naar een bijrijder voor 1 van mijn 3 springpaarden. Heel erg veel reactie's op de advertentie gehad, tot je erbij vermeld dat je een bijdrage in de kosten wil. Dan haken er toch wel veel af, waren zelfs meiden bij die verwachten ervoor betaald te worden :D

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:51

Kris schreef:
Ik ben momenteel ook op zoek naar een bijrijder voor 1 van mijn 3 springpaarden. Heel erg veel reactie's op de advertentie gehad, tot je erbij vermeld dat je een bijdrage in de kosten wil. Dan haken er toch wel veel af, waren zelfs meiden bij die verwachten ervoor betaald te worden :D

Jammer dat ze niet inzien dat ze iets leuks mogen doen, door er meteen geld voor te vragen :(

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:55

Het gaat hier echt om sport paarden die alle drie door mijzelf in de sport worden uitgebracht en bij de klik mag er zelf ook gestart worden. Staan op een luxe stal met alles erop en eraan. Niets hoeft, alles mag. Ik vind het dan niet vreemd dat ik er 155,- (helft van stalling van 1 paard) voor vraag. Was iig al helemaal niet van plan om er iemand voor te gaan betalen. Ben zelfs bereid om een bijrijder 1 keer in de week les te geven!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:56

Hier heb ik besloten ook een bijdrage (notk) te vragen. Er hoeft niks gedaan te worden van voeren, water geven of uitmesten. Het is 3x p/w pony pakken, poetsen en rijden (buitenbak).

Als iemand op eigen kosten lessen wil nemen valt er te praten over het bedrag. Vind dat heel belangrijk :j
Maar verder vraag ik iets als bijdrage gewoon omdat het om een gezonde pony gaat, die je als eigen mag beschouwen 3 dagen en ik er wel alle kosten van heb. Hoop zo ook serieuzere reacties te krijgen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:00

Kris schreef:
Het gaat hier echt om sport paarden die alle drie door mijzelf in de sport worden uitgebracht en bij de klik mag er zelf ook gestart worden. Staan op een luxe stal met alles erop en eraan. Niets hoeft, alles mag. Ik vind het dan niet vreemd dat ik er 155,- (helft van stalling van 1 paard) voor vraag. Was iig al helemaal niet van plan om er iemand voor te gaan betalen. Ben zelfs bereid om een bijrijder 1 keer in de week les te geven!

Voor hoeveel dagen zou dat zijn dan?

Tsja, misschien is het niet veel voor wat je ervoor krijgt, maar voor mij is het toch een flinke zak geld. Dat is zo'n beetje mijn hele inkomen per maand, en daar moet ik ook nog van leven. En zo zal ik niet de enige zijn. Niet gek dat mensen afhaken als je dat bedrag noemt, want er zijn niet zoveel mensen die dat kunnen én willen betalen. Dat hoeft niets over jou persoonlijk te zeggen.