Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:32

ik heb geen afspraken met hun gemaakt, gewoon dat ik een paar keer per week langs kom om te helpen, maar nu in het najaar is er bijna niks meer te doen en heb ik er 1x in de week van gemaakt. En met de dochter kan ik het niet echt vinden en die krijgt toch altijd wel haar zin als het om paarden gaat, dus als zij vind dat ik niet meer op haar pony mag rijden, dan mag dat niet meer, ook al vind ik het heel leuk en heeft zij ook al 4 andere paarden te rijden. Ze doet kortaf tegen mij en daar kan ik echt niet tegen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:37

Hippepony schreef:
Ik meld mij ook weer eens, zit ergens mee.

Als het goed is weten jullie dat ik op een stal help, maar dat dat op dit moment heel erg saai is. Ik durf er nu ook niet meer naartoe omdat ik 2 weken niet ben geweest en blijkbaar zitten ze daar niet mee, want ik hoor niks. Nu ben ik vanmiddag mee geweest met een vrienden naar haar verzorgpony. Een mooie pony waar ze 3x in de week op mag rijden voor 70 euro in de maand. Nu staan daar een aantal shetlanders die (bijna) geen aandacht krijgen van de boer. Nu doet mijn vriendin dat, maar daar heeft ze ook niet altijd tijd voor. Nu heb ik al een keer gebeld of hun een verzorgpony voor me hadden, maar dat hadden ze niet, maar toch staan er shetlanders die wel wat meer aandacht kunnen hebben. Raar of niet?

Ik heb er over nagedacht wat ik nu moet doen, nog een keertje bellen, weer een advertentie plaatsen op marktplaats? (en wat moet daar dan allemaal in staan?) Of gewoon contact opnemen met de stal en er gewoon weer met goed moed heen gaan? Ik lag hier nu al 2x keer wakker om, omdat ik echt verder wil in de paarden, meer dan 1x in de week rijden. Ps: ik woon in friesland, sneek, dus als je iets weet ook goed :)

Nouja dat je niets hoort vindt ik niet vreemd hoor.
Ik zelf zou er ook niet achteraan lopen. Het is graag of niet dus dat ze je niet bellen vindt ik wel logisch.
Als je wil blijven zul je toch moeten praten en anders gewoon een advertentie plaatsen en kijken of er mensen reageren kun je nog kijken wat je doet.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:40

Ik bedoel niet dat het mij niks kan schelen. Ik vond het daar altijd heel erg leuk, maar nu is het gewoon anders, ik kom daar, ik voer, ik voer hooi, ik zit en ik fiets terug en als ik vraag of ik iets kan doen, is het meestal: ik zou het niet weten. Ik kan een mailtje sturen, maar wat moet daar in?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:43

Waarom ben je dan die 2 weken dan niet geweest, ik neem aan dat je dit niet hebt gemeld aan de eigenaar, die begrijpt daar zonder een berichtje van jouw kant dan toch ook niets van?
Die zal gedacht hebben dat je er gewoonweg geen zin meer in had (wat heel goed waar kan zijn).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:43

Hippepony schreef:
Ik bedoel niet dat het mij niks kan schelen. Ik vond het daar altijd heel erg leuk, maar nu is het gewoon anders, ik kom daar, ik voer, ik voer hooi, ik zit en ik fiets terug en als ik vraag of ik iets kan doen, is het meestal: ik zou het niet weten. Ik kan een mailtje sturen, maar wat moet daar in?

Ik bedoelde ook niet dat het jouw niets kan schelen maar ik bedoel als iemand mijn paard zou verzorgen en vervolgens niet meer laat horen ik niet achter op zou bellen omdat ik dan zoiets heb het graag of niet zijn er problemen zeg het me dan maar ik ga niet iemand achter z'n kont aanlopen, dat kun je ook zelf zeker als je als eigenaar van geen kwaad bewust ben denk je misschien wel dat je gewoon geen zin meer hebt of andere interesse hebt. Als eigenaar kun je dingen ook niet ruiken weet je.

Als je mailt gewoon eerlijk zijn.
Bv gewoon dat je de paarden mist en dat je nog graag een keer lang wil komen om eens te praten en dat er wat dingen zijn die je dwars zitten en daar over wilt praten.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:46

@terpentijn Het klikt misschien hard, maar ik heb inderdaad geen zin.... En als ik geen zin heb ga ik bankhangen en eten en zielig doen terwijl ik er gewoon heen had kunnen fietsen en alles had kunnen uitleggen. zucht voor mezelf

@Tigra_ Bedankt voor je tip, misschien krijg ik vanavond nog de moed om een mailtje te sturen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:53

Tsja, als je er geen zin meer in hebt en gewoon zonder iets te zeggen weg blijft, lijkt het me voor beide partijen einde verhaal.

Genoeg jonge meiden die staan te trappelen om voor de eigenaar de paardjes te verzorgen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:53

Je hebt dan ook duidelijkheid als je gaat praten, je kunt nu gewoon niet meer komen, maar dan zul je dus ook nooit weten of de eigenaar op de hoogte was dat jouw wat dwars zat. Je gevoelens uiten is altijd goed ook al zou dat betekenen dat je er misschien niet samen uitkomt. Maar je weet wel waar je staat het is duidelijk en je kunt het afsluiten, je hebt geprobeerd en kunt dan weer verder op zoek naar wat anders zonder elke keer te moeten denken wat als ik gewoon was blijven komen of als we er over gepraat hadden. Het is altijd lastig omdat het eigen paard niet is maar dat wil zeggen dat je niet gewoon kunt zeggen wat jij voelt. Ik heb ook weleens behoorlijk onenigheid gehad heb ik ook nooit wat over gezegd, tot dat het me strot uitkwam en we echt best wel "ruzie" over gehad heb nu was in mijn geval zo dat mijn eigen paard dat stond en je die simpel weg niet zomaar op kan pakken en verplaatsen maar had ik dat gekund had ik dat toen gedaan maar inmiddels is alles uitgesproken zij weet hoe ik me voelde en ik hoe zij zich voelde en dat was een oliebol tijd echt waar maar als het eruit is voel je wel beter of dat nu positief of negatief uitpakt je bent ervan af je hebt het gezegd je komt voor jezelf op en je kan weer verder.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:16

Oke ik heb een mailtje gestuurd met uitleg :) hopelijk morgen antwoord

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:20

Ik heb nu even een luxe probleem, ik moet gaan kiezen tussen 1 of 3 bijrijdpaarden.
En ik heb mijn keuze vandaag toch echt gemaakt, ik wilde voor de 3 gaan maar krijg daar toch meer het idee dat ik er ben om de klusjes te doen.
Het andere paard kan ik eigenlijk als eigen beschouwen en ik heb haar vandaag weer gereden en ja, dan ben ik gewoon HELEMAAL verkocht, ze is mijn droompaard in alles (alleen wat oud helaas).

Nu is mijn vraag aan jullie een beetje:
'Hoe kijken jullie tegen het klusjes doen aan?'.
Ik merkte hier dat ze me eigenlijk laten rijden omdat ik dan de klusjes doe.. En ja, dat hoorde ik dan via de bijrijder van 1 van de 3 paarden.. Vond het nou niet echt een fijn idee.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:22

Voor wat hoort wat... Alhoewel dat bij ons eigenlijk vrijwel nooit opging :')

Het moet wel een beetje in evenwicht zijn, niet dat jij 3 uur klusjes doet en dan een uur mag rijden.. (klusjes als zadel invetten enzo, dat hoort er 1x in de zo veel tijd bij.. vind ik dan ;)) maar het moet niet standaard/wekelijks zijn dat je uren bezig bent :p

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:24

Jij moet kiezen, maar ik kan je wel advies geven.

Als je voor de drie kiest, dan heb je drie te rijden, maar doe je ook klusjes en als de eigenaren je alleen laten rijden zodat jij de klusjes doet en jou geeft dat geen fijn gevoel moet je het niet doen.

Als je voor die 1 kiest, heb je je droompaard, die je als eigen kan beschouwen! Das toch super! 1 vind ik genoeg om te rijden, drie is ook leuk, maar anders, als deze ene heerlijk rijd, dan zou ik toch voor die ene kiezen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:26

Zelf heb ik er trouwens liever altijd 1... 3 is heel lastig met aandacht verdelen :$ mijn ervaring :p (toen ik er een tijdje 4 had :'))

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:27

Serendip90 schreef:
Voor wat hoort wat... Alhoewel dat bij ons eigenlijk vrijwel nooit opging :')

Het moet wel een beetje in evenwicht zijn, niet dat jij 3 uur klusjes doet en dan een uur mag rijden.. (klusjes als zadel invetten enzo, dat hoort er 1x in de zo veel tijd bij.. vind ik dan ;)) maar het moet niet standaard/wekelijks zijn dat je uren bezig bent :p

Ben ik het wel mee eens, maar het gaat eerder naar 3 uur klusjes en 1 uur rijden toe.
Voor wat ik dan nu gehoord heb, dat vind ik een beetje té ver gaan en gaat gewoon niet lukken met school..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:28

Hippepony schreef:
Jij moet kiezen, maar ik kan je wel advies geven.

Als je voor de drie kiest, dan heb je drie te rijden, maar doe je ook klusjes en als de eigenaren je alleen laten rijden zodat jij de klusjes doet en jou geeft dat geen fijn gevoel moet je het niet doen.

Als je voor die 1 kiest, heb je je droompaard, die je als eigen kan beschouwen! Das toch super! 1 vind ik genoeg om te rijden, drie is ook leuk, maar anders, als deze ene heerlijk rijd, dan zou ik toch voor die ene kiezen.

Ja, dat idee krijg ik dus,
Ik wilde het liever beide omdat het even niet zo goed ging met de eigenaar van mn droompaard.
Maar moet toch echt kiezen en vond dat nog wel een beetje lastig, maar ik heb goed nagedacht en kreeg toch echt het idee dat het om de klusjes was, helaas.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:31

1 is makkelijker, vooral als het fijn klinkt.. Dan zou ik die 3 laten schieten... Heb hetzelfde gehad, had er al 2 (en dan nog helpen met de andere paarden, maar 1 echt voor mezelf en de andere was "van mijn zusje" zeg maar...) En toen kwamen er nog eens 3 paarden bij op een andere locatie... Maar dat was echt rampzalig.. man liet de mest in de wei liggen tot wij kwamen opruimen, we waren vooral bezig met mesten, daarna nog rijden(als je op de middelbare zit heb je nog wel wat tijd enzo.. dus was het leuk in het weekend...) maarja... werd ook steeds erger, gingen ze op vakantie, moesten wij maar voeren 2x per dag... Paps dus ' s ochtends er naar toe... Maar als iemand zelf niets meer doet en je van 3 paarden alles op je moet nemen, dan is het ontzettend veel en ik had dan nog een zusje en/of vader die meeging om te helpen :S In de weekenden die dagen lukt het wel... maar de rest van de week :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:32

Hoi iedereen :)

Hoe gaan de zoektochten hier? Nog veel problemen tegengekomen?
Ik denk dat ik een verzorgster heb :+ Was eigenlijk helemaal niet op zoek maar ze contacteerde me toch en ze is vandaag geweest en het klikt best wel goed eigenlijk .. Ze is 24 jaar en zocht een paardje om mee bezig te zijn, rijden wil ze zelfs liever niet (ook toen ik zei dat het in de toekomst vast wel een optie was zei ze dat het niet nodig was :+ ) maar ze heeft wel interesse in Parelli en wil graag met [***] via Parelli aan de slag. Heb haar vandaag wat uitleg gegeven en met [***] de 7 games laten zien enzo en ze vond het allemaal heel interessant en zag het echt zitten om ook zo met [***] bezig te zijn. Dus wie weet heb ik wel een ideale verzorgster gevonden, terwijl ik niet (meer) op zoek was :Y)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:38

Haha wat een geluk sabine, hoe kwam je haar zo tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:40

Ze had de advertentie hier op bokt gezien en heeft gewoon gemaild, ondanks dat ik dus in feite niet meer op zoek was .. Ze was pas naar hier verhuist en zocht dus een paardje om mee bezig te zijn en zo kwam ze die advertentie tegen en ze dacht "ik ga toch eens mailen" .. Heb wel meteen gezegd dat ik niet wist of het wat zou worden, aangezien ik blijkbaar nogal moeilijk ben met bijrijders :+ Maar we zullen zien hoe het loopt :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:41

Wat een geluk!

Ik heb de knoop doorgehakt en blijf bij het ene paard. Ik heb zoveel met haar bereikt en kan er gewoon niet zonder. Mijn vader, haha ja mn vader, heeft me erg geholpen net met de knoop doorhakken dus ik blijf daar. Ik zie nu ook wel in dat ik gewoon geen tijd heb voor 3 (&had zelfs een aanbod voor nr 4) ivm met school etc. In de vakantie's is het allemaal leuk maar daarbuiten kan het niet. Dus heb ik besloten lekker met mijn droomknol verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:48

Goede beslissing :j
3 paarden is echt niet niks hoor, als je die evenveel & voldoende aandacht wil geven heb je er bijna een dagtaak aan := Ik vind 2 paarden al moeilijk combineren.. (en dan heb ik er nog eentje die eigenlijk op pensioen staat, alleen is hij het daar zelf niet zo mee eens :)) ).

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:51

Ik ben bang dat ik zelf binnenkort ook weer op zoek mag :$ wil mijn paard naar een stal hebben waar het voor hem beter is, maar dan gaat de luxe weg... En ik heb al gehoord dat ze toch wel per se een binnenbak wil... Maarja, ik wil dat mijn paardje veel buiten staat en niet 20/24 in een hokje... Dus ja, mijn paard, dus ik maak toch echt de keuze... (En ze rijdt hem al een half jaar ofzo met alle luxe die erbij zit, hoeft niets te doen qua stalling etc.. spullen invetten doe ik zelf wel... dus mjah :S)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:51

Je verzorgster wil perse een binnenbak? Oke :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:52

En je pony dichter bij huis halen is niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:53

Tja, als ze persé die binnenbak wil moet ze maar een paard zoeken waar ze dat heeft .. Jammer als ze je goed helpt, maar je paard gaat voor hoor, en ik zou dezelfde keuze als jij maken ;) Paarden 24u buiten is in mijn geval de eerste vereiste (heb echt geen binnenpaarden) en de rest komt er al dan niet bij .. :)