Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mohica schreef:Ik weet niet hoe wat waar en wanneer... maar de mensen die MAAR 200euro per maand kwijt zijn aan hun paard... ik vraag mij toch af hoe die dat doen hoor
sallandval schreef:[knip]En ik heb zelf een paard met veel extra kosten (vanwege lichamelijke gesteldheid) en dan nog kom ik no way op 200e per maand uit. Daarom zeg ik ook: als iemand luxe wil moet die zelf weten wat hij wil investeren in zijn eigen of andermans paard. Dan nog krijg ik een nare bijsmaak van veel geld vragen (wel de luxe, niet de kosten voelt voor mij toch als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten) aan een bijrijder die geen paard heeft wegens financiele redenen. Ik vind het een beetje misbruik maken van.[knip]
StephanieR schreef:Ik wil ook wel horen hoe mensen het voor 200 per maand doen! dat wil ik ook!
Het gaat niet alleen om stalhuur, dat is de grote fout die mensen maken! er komen véél extra kosten bij!
minikatje schreef:mohica schreef:Ik weet niet hoe wat waar en wanneer... maar de mensen die MAAR 200euro per maand kwijt zijn aan hun paard... ik vraag mij toch af hoe die dat doen hoor
goedkoop staan en geen luxe willen.
ben 50 in de maand kwijt inclusief voer.
maar heb dan alleen een weitje en hooi.
en daar komt dan alles nog bij
mohica schreef:Ik weet niet hoe wat waar en wanneer... maar de mensen die MAAR 200euro per maand kwijt zijn aan hun paard... ik vraag mij toch af hoe die dat doen hoor
superwoman schreef:En andersom zou het geen misbruik zijn? Gratis een paard rijden (hobby) van een ander dus...
Imo ligt het erg aan de situatie mbt wat BEIDE kunnen bieden en wat de wensen en redenen zijn van BEIDE voor een verzorgpaard/verzorgster.
Citaat:Bijv: mijn paarden worden niet slechter wanneer ze niet worden bereden, wél wanneer ze worden bereden door iemand met minder ervaring.... (scheef/slijtage)
Ik wil ook geen verzorgster meer trouwens
Citaat:BTW: Ik kan 1 paard ook houden voor minder dan 200,- , máár dan rekening niet mijn hypotheek erbij en de onkosten van al het materiaal dat ik nodig heb voor de paarden aan huis.
sallandval schreef:superwoman schreef:En andersom zou het geen misbruik zijn? Gratis een paard rijden (hobby) van een ander dus...
Imo ligt het erg aan de situatie mbt wat BEIDE kunnen bieden en wat de wensen en redenen zijn van BEIDE voor een verzorgpaard/verzorgster.
nee, ik kan echt met de beste wil van de wereld niet bedenk hoe het misbruik kan zijn als je je tijd en kosten voor benzine etc stopt in het stoppen van energie in andermans eigendom. Tijd is nu eenmaal geld.
Citaat:Als ik mijn instructeurs uit het verleden moet geloven rij je een paard echt niet zo makkelijk scheef of versleten, zeker niet als ze ook door de eigenaar worden gereden (aannemend dat die beter rijdt) overigens zegt ervaring ook niet alles
StephanieR schreef:Ik merk dat deze discussie weinig zin heeft.. het ligt eraan wat je allemaal meetelt. Zodra jij de zadelmaker elk jaar, de da. kosten elk jaar, entingen, ijzers, fysio/massage/extra suplementen, het kapotte tuig en alle toebehoren meerekent, kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die goedkoper dan 200 euro in de maand een paard kunnen onderhouden, laat staan als je de aanschaf van paard en tuig meerekent.
Er zullen altijd verschillen van meningen zijn, ik denk dat je als verzorger en eigenaar moet bedenken wat je wil: Luxe voor paard en ruiter, dan moet er worden betaald, achter het huis/in een weiland zonder "extra's " dan kan het gratis! Ik denk ook niet dat het een fout is en het ander goed, zoek gewoon iets waar jij je lekker bij voelt, en laat een ander hetzelfde doen
superwoman schreef:StephanieR schreef:Ik merk dat deze discussie weinig zin heeft.. het ligt eraan wat je allemaal meetelt. Zodra jij de zadelmaker elk jaar, de da. kosten elk jaar, entingen, ijzers, fysio/massage/extra suplementen, het kapotte tuig en alle toebehoren meerekent, kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die goedkoper dan 200 euro in de maand een paard kunnen onderhouden, laat staan als je de aanschaf van paard en tuig meerekent.
Er zullen altijd verschillen van meningen zijn, ik denk dat je als verzorger en eigenaar moet bedenken wat je wil: Luxe voor paard en ruiter, dan moet er worden betaald, achter het huis/in een weiland zonder "extra's " dan kan het gratis! Ik denk ook niet dat het een fout is en het ander goed, zoek gewoon iets waar jij je lekker bij voelt, en laat een ander hetzelfde doen
Dat vind ik nogal kort door de bocht, aangezien je imo ook moet kijken naar het paard en de wensen.
Is het een fijn paard voor het gebruikersdoel en past de luxe of geen luxe bij het gebruikersdoel.
Iemand die graag buitenritten maakt heeft niks aan luxe op stal zoals een binnenbak.
Met een moeilijk paard moet je imo blij zijn met een goede verzorgster, terwijl je met een makkelijk paard veel meer keuze aan verzorgsters hebt.
Daarbij is lokatie ook belangrijlk. Sommige plaatsen zijn er veel "verzorgsters" en andere niet.
StephanieR schreef:dat is precies wat ik bedoelbedankt voor de uitgebreidere uitleg. Het hangt ervan af wat je wil, en of je "luxe" wil of niet!
Sythaa schreef:Ik heb sterk het idee dat er met het verzorgers en bijrijders gebeuren door veel eigenaren handig wat terugverdiend wordt omdat er zoveel mensen zijn die geen paard hebben en toch graag willen rijden en dus geen keuze hebben. Als hun die 50-150 euro per maand niet betalen doet een ander het wel en hebben ze dus nog steeds niks.