Bijrijder zeoken is echt verschrikkelkijk. Mijn paard is niet de makkelijkste en ik heb dus echt iemand nodig met wat paarden- maar vooral rijtechnisch gevoel (anders krijg je hem niet vooruit, of niet meer stop). heb je eindelijk iemand gevonden die geschikt is; gaat ze verhuizen, opeens. Binnen een week geen verzorger meer en ik geen tijd voor m'n paard. Dus hop, maar weer een advertentie geplaatst.
De meeste reacties waren van jonge meiden, die echt wel gevorderd waren (ik noem 3 jaar manegerijden niet gevorderd), en hoe sneu het ook is, het moet wel veilig blijven. Na 2 maanden (2 maanden moeilijk doen; 's ochtends voor 7 uur rijden, 's aconds na 10 uur rijden) eindelijk een geschikt meisje gevonden. Echt een goede ruiter die er ook nog eens ontzettend veel plezier in had. Maar toen kwamen de zomerbaantjes en ze had zelf ook nog twee paarden. ze kwam tijd tekort. Dan moet je wel stoppen, maar nu zit ik dus weer zonder *zucht*.
Ik ga volgend jaar afstuderen, ik weet niet hoeveel tijd ik dan nog heb. Mijn paard loopt het liefst 6 dagen in de week, zomaar even op rust zetten wordt hij ontzettend vervelend van. tsja, wat moet je dan?