wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

remylaura

Re: wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:57

ik mag eigelijk alles van de eigenaar..
longeren..
buiten-binnen zetten..
voeren..
dressuur..
springen..
buitenritten( met begeleiding voor eigen veiligheid)
wandelen..
zwemmen Haha!
poetsen..
kuntjes..
zadels/hoofdstellen invetten..
denk zelf dat ik hem ook nog mag verkleden maar dat doe ik mijn verzorgponytje maar neit aan

SuperSvala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:48

ik zou inderdaad razend worden als ze in de manen oid zouden knippen, maar verder mogen ze hier alles, mits het bij het paard past en dat het paard er ook gelukkig van word.
dus springen mag, als het paard daar ook plezier aan beleeft, buitenrijden ook , als het paard daar plezier aan beleefd, als ze het maar leuk hebben samen dan vind ik veel goed.
zolang ze maar eerlijk zijn tegen het paard en luisteren naar de grenzen die het paard aangeeft.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:45

daar ben ik het helemaal mee eens...

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:02

Ik mag ook alles.
Dat was ook een voorwaarde om eraan te beginnen.
Ben zelf 26 en verantwoordelijk en ervaren genoeg om een paard goed te kunnen verzorgen en te berijden.
Ik wil er naartoe kunnen wanneer ik wil, rijden waar en wanneer ik wil en ook wedstrijden kunnen gaan doen. Ook wil ik lessen volgen met het paard.
Veel eisen he haha...komt best bitchie over als ik zo lees maar niet zo bedoeld hoor...
Gewoon een kwestie van je orienteren en goed met paardeneigenaren overleggen.
Ben nu bezig met een paardje die nooit bezoek krijgt van de eigenaar. (die komt ong 1 x per maand langs)
Graag wil ik haar paardje verzorgen en berijden.

Betalen doe ik er niet voor want het is voor haar alleen maar een extra service waar ze niet voor hoeft te betalen...

Maarre...alles wordt van tevoren goed doorgesproken hoor! Als het van allebei de personen goed voeld gaan we pas met elkaar in zee.
x

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:25

Als verzorgster mag ik eigenlijk heel veel. Doe twee merries, beide bij een andere eigenaresse. Bij allebei de pony's zijn er geen duidelijke afspraken van wat er wel en niet mag. Zolang het goed is voor de paarden, is alles prima.

De een is al 27 dus daar rijd ik alleen nog maar mee buiten. Ga ook wel eens wandelen of kom alleen om te borstelen. In de bak doe ik haar maar niet meer aan, die pony heeft al in jaren geen bak meer gezien. Verder mag ik komen wanneer ik wil omdat ik de enige ben die de pony rijd.

De andere wordt zowel in de bak als op buitenrit gereden, gelongeerd en mee gewandeld. Zolang de pony gezond en gelukkig is, vindt de eigenares het prima. Lachen

Ben heel blij met deze regeling, dat ik zo vrij gelaten wordt. Kan zeggen dat ik het bij beide paardjes enorm heb getroffen. Ja

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:07

Ik mag echt heel veel met Anouk, ik mag er heen gaan wanneer ik wil behalve op zondag, ik mag dan poetsen en rijden longeren wassen losspringen wandelen gewoon eigenlijk alles...
Dat is wel heel fijn, ik mag haar binnen of buiten poetsen en opzadelen, ik mag in het kleine weilandje rijden en in de grote wei.
Ik hoef ook niets verplicht te doen zoals voeren of mesten.

Bij mijn vorige pony, kon ik elke dinsdag doen wat ik wilde, en als hun er niet waren, en in t weekend waren het baasje en ik er samen.
maar die pony, kon niet worden gelongeerd (steigeren, aanvallen) losspringen viel ze je later ook vaak aan, poetsen vond ze meestal niks tenzij ze eten kreeg....

KanCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:28

Ik mag met mijn verzorgpaard alles.

k hoef niks te betallen en als dr wat is bel ik ze of als ik een x extra
wil rijden bel ik en dan is het ok altijd goed dus t is net me eigen paard Lachen

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:40

Met mijn verzorgpony mag ik alles! Haha!
Buitenrijden.. alleen rijden naar de vereniging alles! En ik hoef niet te betalen!
Ik hoef eigelijk ook niet uit te mesten, maar dat doe ik toch wel Vork
Heb dus hele erge mazzel met m'n knollie Bloos

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:24

Ntlie_ schreef:
Als verzorgster mag ik eigenlijk heel veel. Doe twee merries, beide bij een andere eigenaresse. Bij allebei de pony's zijn er geen duidelijke afspraken van wat er wel en niet mag. Zolang het goed is voor de paarden, is alles prima.

De een is al 27 dus daar rijd ik alleen nog maar mee buiten. Ga ook wel eens wandelen of kom alleen om te borstelen. In de bak doe ik haar maar niet meer aan, die pony heeft al in jaren geen bak meer gezien. Verder mag ik komen wanneer ik wil omdat ik de enige ben die de pony rijd.

De andere wordt zowel in de bak als op buitenrit gereden, gelongeerd en mee gewandeld. Zolang de pony gezond en gelukkig is, vindt de eigenares het prima. Lachen

Ben heel blij met deze regeling, dat ik zo vrij gelaten wordt. Kan zeggen dat ik het bij beide paardjes enorm heb getroffen. Ja

zo'n verzorger zoek ik ook nog:) iemand als die niet zo heel veel tijd heeft en dan toch nog komt om de paarden te verzorgen. bij mijn paarden mogen de verzorgers ook eigenlijk alles!! als het maar verantwoord is:)

maar vind het toch jammer dat als ze geen tijd hebben om te rijden niet komen, maar heb nu een nieuwe verzorgster bij een van de paarden en dat bevalt heel goed!!!! (ik heb verzorgers omdat ik doordeweek in deurne ben en de paarden bij mij thuis ook verzorging nodig hebben door de week en ook moeten bewegen) maar ik denk dat er geen beter plekje is dan hier om een verzorg paard te hebben!! Haha!

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:06

ik heb een verzorgpony, en daar rij ik mee, gewoon thuis in de bak als op les. springen doe ik ook wel. maar ik heb nog nooit een buitenrit met mijn verzorgpony gemaakt. lijkt me harstikke stoer. maar als ik eerlijk ben, durf ik dat niet zo goed te vragen, omdat ze nog al eens keihard wegschiet en ik haar dan haast niet meer terug krijg. wat ik ook nog heel erg graag zou willen is wedstrijden met mijn verzorgpony rijden. maar wie weet... stal uitmesten hoort er gewoon natuurlijk bij, en af en toe voer ik. als de eigenaar zelf er niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:56

Ik mag álles. Lachen
Rijden, dressuur/springen/bos zolang als ik wil, zovaak als ik wil. Mag vriendinnen meenemen (doe ik maar af en toe). Ik longeer ze, zet ze binnen/buiten. Let op de paarden + het hele erf/boerderij als ze weekendjes weg zijn. Ga op wedstrijd etc. Lachen Als de zooi die ik gebruik erna maar weer in de zadelkamer ligt is alles prima.... Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:38

Ik mag eigenlijk alles bij mijn verzorgpony's. Ja Zolang ik maar in de bak/weide blijf, omdat deze pony's niet gewend zijn om van het erf af te komen, en je dan alleen langs de weg kan gaan stappen. Ze staan op een boerderij. Dus dat vind ik normaal en heb er absoluut geen problemen mee. Wedstrijden rijden gaat niet omdat de eigenaresse ergens anders woont(pony's staan bij haar ouders thuis), springen hebben we het materiaal niet voor en daar zijn de pony's niet klaar voor, mensen mee nemen moet ik van te voren vragen, wat ik snap, omdat ik toch bij de ouders op het terrein loop en als ik dan mensen mee neem kan ik mij voorstellen dat dat vervelend is voor de ouders.
Verder heeft ze liever niet dat ik gekke dingen ga doen, waarmee ik mezelf óf de pony's mee zou kunnen verwonden/pijn doen. En zolang ik maar eerlijk blijf tegenover de pony's is het allemaal goed. Lachen

En ik hoef dan ook nog eens niets te betalen. Mag zovaak en zo weinig komen als ik wil, rijden, poetsen, noem maar op! Ben écht enorm gelukkig hiermee. Het lijkt misschien alsof ik veel niet mag, maar dat mag ik juist wél, dingen die niet kunnen om wat voor reden mogen gewoon niet.

PalmLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:47

ik mag zelf doen wat ik wil maar ik moet wel oppassen

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:54

moniekk schreef:
naja betalen... je hoort t vaker. ik vind dat je die persoon al helpt met trainen en alles en dan zou ik eerder zeggen dat de eigenaar jou moet betalen! maargoed ik vind t niet kunnen dat je moet betalen om iemands paard te trainen en verzorgen! de eigenaar mag blij zijn dat je dat wilt doen voor hem/haar, want de eigenaar heeft er profijt van Knipoog..

Ik betaal ook niet voor mijn bijrijdpaarden. De ene heel bewust omdat zij het ziet als dat ik haar uit de brand help, en daarbij haar paard ook echt kan trainen op dingen die zij zelf niet graag doet (zoals longeren/ grondwerk etc). Ze zegt zelfs wel eens dat ik ECHHHHHHHT niet mag stoppen met verzorgen omdat zij (en hij) me niet kunnen missen hahahah echt een lief en gaaf compliment natuurlijk. Tegelijkertijd is de relatie dan toch vrijblijvend, omdát er niks betaald wordt. Een goede deal, beiden hebben er profijt van zoals moniekk ook zei en toch is de eigenaar nog steeds 'in charge'. Op de stal van mijn andere bijrijdpaard werd ik echt gevraagd om te rijden op die merrie omdat ze wilde dat ik haar wat door zou rijden waar haar dat niet lukte. Toch hoef ik er geen geld voor want ik geniet onwijs van de omgang met die paarden en doe het allemaal voor mijn plezier. Dan ga ik er toch geen geld voor vragen??! No way. Dan was er laatst nog eens iemand die me vroeg haar paard te rijden, maar die wilde er wel echt voor betalen... toch heb ik nee gezegd. Doe het echt voor de lol en trouwens...... zo'n hoge dunk heb ik niet van mijn eigen rijkunsten Nagelbijten / Gniffelen

Qua wat ik ermee mag doen: ja van alles maar wel in overleg. De ene eigenaar heeft meer last van 'controle- drang' dan de andere... dan verschilt heel erg zoals ik om me heen hoor (en hier ook lees...) je moet ook wel bewust zijn van je eigen capaciteiten vind ik. Dus niet zomaar vinden dat je alles wel kunt, jezelf niet overschatten. Je hebt tenslotte toch het paard (en dus iets heel kostbaars, zowel qua gevoel als financieel!) van een ander in handen!! Cool

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:44

Ik mag vrijwel heel erg veel. Ik mag veel naar buiten, zelfs alleen. Ik mag longeren, rijden, ook voor de kar rijden en losgooien. Uitmesten doe ik uitmezelf. Poetsen. Waterbakken bijvullen doe ik ook, als zij het vraagt. Extra hooi enz.geven. Ik krijg zelfs les op de kosten van de eigenaar.
Ik mag van een draverij stal zelfs een vergunning halen voor de monte. (Onder de man op de renbaan draven, en koersen rijden). Ik mag vrijwel alles.
En als ik wat wil leren, leggen ze me het gelijk uit.

lyvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:51

Ik mag alles met mijn verzorgpaard!

Nou alles hij is wat ouder 22 dus springen en dat soort dingen gaat niet meer..
Ik doe hem 4 x in de week en een ander meisje 3 x in de week de eigenaar doet er dus niet veel mee...

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:45

mijn verzorgster mag eigenlijk alles
op dit moment is ze er nog maar kort en kijk ik de kat nog een beetje uit de boom
ik heb er nog maar een keer zien rijden kon ook niet andres paard was kreupel
maar als ze me vertrouwen heeft mag ze zo het bos in of wat dan ook

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:29

Ik mag eigenlijk gewoon doen alsof ze van mij zijn,
* Vriendinnen meenemen
* Longeren
* Rijden
* Stal uitmesten Clown
* gewoon alles, zou niet weten wat dat allemaal is.

jelisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:06

ik heb 3 verzorgpony's en mag gewoon samen met mn vriendin alles doen buitenritten,in het weiland rijden , longeren , stal uitmesten Tong uitsteken zo maar te zeggen alles maar dat vind ik wel leuk wand als juh een paard/pony gaat verzorgen en juh mag eigenlijk niks mee doen is het toch ook niks aan ????

geef graag een reactie xx mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:50

Ik heb een verzorgpaard, een arabier, daar mag ik in alle bakken tot 2 uur lang mee rijden, ik mag losgooien in de paddock en ik mag uitstappen in het bos.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:20

Ik mag alles. In de bak rijden, lessen volgen, springen, buiten rijden...wat ik maar wil.
Bazin is zwanger dus ik mag ook zo vaak ik wil.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:03

Ik vind het heerlijk om gewoon lekker met Marije te tuttelen. Een lekkere poetsbeurt of een mooie wandeling is voor ons beiden puur genieten.
Eigenlijk mag ik alles met haar gaan doen wat ik ook met een eigen paard zou doen. (Mits het wel binnen de perken blijft natuurlijk.)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:10

Ik doe dr 4 dagen in de week, En beschrik over 3 binnen bakken en een buitenbak waar ik gebruik van mag maken, Mag naar het bos en/of strand (ook zonder begeleiding, in bezit van ruiterbewijs),Mag springen , word wel verwacht dat ik dr stal doe , Kan dit een x niet is het ook geen probleem, Moet dr wel eten geven op mijn dagen, verder mag ik longeren, losgooien, vrijspringen en wedstrijden doen.

Mag gebruik maken van alle spullen, Wil ik een keer extra rijden buiten mijn dagen moet ik even bellen, en dan is het goed! Verder willen ze dat ik dr beschouw als mn eigen paard.

Ik hoef niet te betalen, Maar neem gewoon af en toe iets mee voor dr bv: een dekje ofzo

Het enige wat ze niet willen is dat ik jan en alleman dr op laat rijden!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:50

Mijn verzorgster mag alles, maar dan ook echt alles doen met mijn paard. Ze is een stalgenoot van me, heeft daar ook haar paard staan en heeft onwijs veel verstand van paarden. Ik vertrouw haar dan ook echt volledig. Ze rijdt al meer dan 20 jaar paard en rijdt vanuit de ontspanning. Een echte topverzorgster dus, zou geen ander kunnen wensen, en daarom mag ze ook alles doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:15

Mijn verzorgster rijdt beter dan ikzelf! Ze gaat ook 1 keer per week met mijn jongste naar les, wat voor hem ook heel goed is. Ze mag alles van me mits ze de pony's droog en op adem gebracht terug zet. En zuinig is op mijn spullen.
Over mijn merrie heb ik wel afspraken gemaakt. Die hou ik een paar dagen per week voor mezelf, anders kom ik nooit meer aan rijden toe.