Ik hoorde van mn collega waar ik gisteren was, zij heeft een bijrijdster al 3 jaar. Het eerste half jaar vroeg ze 40,- per maand. Daarna raakte haar paard kreupel en hoefde haar bijrijdster uiteraard niet te betalen. In de 2 jaar dat hij kreupel is geweest, is dat meisje elke keer trouw geweest om zijn been af te spuiten, te stappen, te poetsen en te knuffelen. Nooit een keer overgeslagen.
Dus toen hij weer bereden kon worden wilde ze weer betalen maar dat hoefde niet van mn collega want ze was allang blij dat ze zon goede en trouwe bijrijdster had gevonden.
En ik denk dat ik het ook zou doen. Maar voor de financien heb ik het niet nodig, we redden de stalling etc prima, en qua tijd.. Ik wil mijn paard straks sowieso in het begin alleen doen, hij is er nog niet maar ik wil wel optimaal genieten

Maar als ik een bijrijdster zou kiezen, en geld vragen.. Ik heb altijd gedacht om het stalgeld door 31 te delen, stel ik betaal 200,- gedeeld door 31 (dagen per maand) is ongeveer 6,50. En een bijrijdster rijdt 2 keer per week is 52,- per maand, dat zou me dan redelijk lijken.
Of de kosten/bijdrage van de hoefsmid, wormenkuur etc