Zou maar erg zijn als je daarvoor zou moeten gaan betalen

Maar als je mag rijden en doen wat je wil enzo (binnen bepaalde grenzen uiteraard) vind zij dat het normaal is dat je daarvoor betaald.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Tja, dat is niet makkelijk.
Jij vraagt je af of die € 4 belangrijker is dan je paard, maar is die frontriem dan belangrijker dan de vrienschap? Ik zeg nu niet als het iets was wat levensnoodzakelijk was voor je paard ofzo, maar heb je die frontriem echt persé nu nodig?
Tancreda4 schreef:Aan de ene kant snap ik het wel waarom je eventueel een bedrag vraagt. Ik zou het enkel doen, omdat ik het idee heb dat mensen dan beter met hun 'spullen' (paard) omgaan als ze er voor moeten betalen dan als het gratis zou zijn.
Aan de andere kant; het is jouwn paard, en de verzorgster is degene die je uit de brand helpt. Omdat je geen tijd hebt of wat dan ook. Daar moet je blij mee zijn, zij helpen jou uit de brand, en om daar dan ook nog eens geld voor te vragen.... Als je het niet haalt qua stallings kosten en DAAROM een bijrijder nodig hebt, moet je je nog eens goed achter de oren krabben of je je paard dan wel moet houden als je hem niet kan onderhouden. Al is hier ook weer een andere kant natuurlijk... Stel een plotselinge financiele tegenvaller waardoor je opeens (tijdelijk) krap gaat zitten, zou ik het wel weer kunnen begrijpen....
Het zijn allemaal tegens en voors.......
Mocht ik ooit een verzorgster nemen voor mijn paard zou ik daar denk ik niet een bedrag voor vragen.
@ focussed => het is jammer dat je verzorgster niet eens met leuke dingetjes aan komt (ik heb in mijn verzorgster jaren alles bij elkaar gespaard voor mezelf. Ik heb heeeel veel gekocht, maar overignes wel altijd meegenomen toen ik ging stoppen). Maar ik vind het raar dat je je verzorgster bijna de deur hebt gewezen omdat zij jou geen 4 euro wilt geven voor een frontriem omdat jij die zo mooi en leuk vindt. Ik vind niet dat je je verzorgster hiertot kan verplichten. Kijk, als het nu iets heel bealngrijks was, dan zou ik zeggen ala. Maar een frontriem is gewoon pure luxe en niet noodzakelijk.
riekSter schreef:@ focussed:
ik zou gewoon een x met haar gaan praten erover. Kijken hoe ze reageert. En ik denk dat als je haar wegstuurt of ze gaat weg dat je wel redelijk snel een nieuwe verzorgster zal vinden omdat je er niks voor vraagt, en vrijheid geeft. Dat is in ieder geval waar ik woon wel snel zo.