Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:00

Nou ik heb een paard en die doe ik samen met iemand, maar ik merk niks van het zadel hoor, dat het anders zit, omdat nog iemand op dat zadel zit.. Kijk dat je laarzen nou naar je benen gaan vormen en je handschoenen, daar kan ik me wat bij indenken.. maar bij een zadel.. nee sorry..

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:02

heb je een nieuw zadel? heb je het vanaf het begin samen gedeelt??

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:03

geen nieuw zadel, maar wel altijd met dit zadel samen gereden..

Maar op het andere paard ligt wel een nieuw zadel.. En daar heb ik de eigenaresse nooit over horen klagen, dat haar zadel niet lekker zat omdat er een ander een paar keer op had gezeten..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:05

Rambogirl schreef:
Wij verlene jullie een dienst want jullie kunnen vrijrijden en alles.
Tsja, wij verlenen natuurlijk geen dienst als de eigenaar zelf geen/te weinig tijd heeft om te rijden. Heeft de eigenaar helemáál geen voordeel bij.

Sorry hoor, nu doe je zelf alsof je heilig bent. We zijn natuurlijk ook maar verzorgers.

En zoals ik al zei: Eigenaar van Olga heeft geen last van het zadel (En iemand anders die erop stapt btw ook niet) en ik rijd haar bijna 2 jaar.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:06

en ik heb rashida nu ook al iets meer als een jaar.. Hmm.. of wij doen iets fout Sylleke..

LadyVal

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:14

X_Armani_X schreef:
ik heb een tijdje geen paardgereden omdat ik geen verzorgpaardje had nu had ik advertenties gezet en nu kreeg ik een email van mandy nou alles leuk en aardig langs geweest en gereden nu kreeg ik gister een email dat ze mij als verzorgster niet kwijt wil maar ze wil 70 euro per maand vragen en als dat teveel is 55 euro per maand maar zouden jullie dit doen ?
ik heb zo iets ik neem ook werk uit hun handen omdat hun niet kunnen en ik vind het leuk is mijn hobby en dan zou ik moeten betalen ?? wat vinden jullie hier nou van ??
dat zou ik graag willen weten want ja mogen ze eigelijk wel geld vragen daar voor? okej ik leen spullen van hun en ik rij hun paard maar hun zoeken een verzorgster om dat hun niet kunne en dan nog betalen ?? hmmm
ik weet ut nie hoor hihi is wel een onwijs gaaf paard kwpn-er van 10 jaar bruin en zwarte maandjes:>
en hij heeft echt zo n lief hoofd ben al helemaal verlieft op um maar ja dat kan ook gewoon niet anders of wel:P hihi

Afbeelding

ik vind het niet meer dan logisch dat je betaald.
ga maar eens na wat hun betalen voor een paard waar een ander alle lusten van heeft.
ga maar eens langs een manege en vraag of je elke dag mag komen rijden...
denk niet dat het je gaat lukken voor 55euro.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:17

Ja nou, jullie kunnen praten wat je wil maar als er maar 4 keer iemand op mijn zadel rijdt, voel ik dat meteen aan. Als het veel vaker is krijg ik er wel last van. Achja miss heb ik dan wel een heel vreemd zadel >;) (7 personen bij ons op de manege hebben hetzelfde zadel, allemaal in een half jaar gekocht, die hebben er ook last van)
En Ik ben niet heilig zeker nie! Jullie ook nie! Maar ik snap niet dat jullie denken dat jullie zoveel verschil maken bij een paard. Als mijne een week stilstaat loopt tie alleen maar fijner dan dat als er iemand anders op heeft gereden. Nu is mijn paard in heel zijn gedrag wel persoonsgericht maar toch...
Ook vindt ik dat het ook jullie hobby is, het is geen manegepaard wat je onder je reet geschoven krijgt en die zijn rondjes wel loopt.

@ Ladyval: ik zou als ik jou was op dit aanbod ingaan, want best veel eigenaren vragen meer als dit.
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 11-12-05 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:18

Nu ja, ik ga mijn punten niet herhalen, heb ze geloof ik al genoeg gezegd... Er bestaat ook nog zoiets als dienst en wederdienst, maar blijkbier zien veel mensen verzorgsters als pennys die blij moeten zijn dat ze mogen rijden, zonder erbij stil te staan dat er ook mensen zijn die zelf geen tijd hebben en dus profijt hebben aan een verzorgster.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:19

waarom heb je dan een bijrijder, als je paard fijner loopt als hij een week heeft stil gestaan?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:19

Rambogirl schreef:
Maar ik snap niet dat jullie denken dat jullie zoveel verschil maken bij een paard.
Euhmz, als er niemand anders op rijdt dan ik, maakt het dan verschil?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:22

paard, ik heb een pony, mag dat ook?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:23

ik betaalde vroeger ene hoop, te vele zelfs!!

nu niets.. die mensen willen mij betalen.. :-P
HUN zoeken toch iemand voor hun paard.. daar ga JIJ dan toch niet voor betalen.. jij werkt als het ware voor hun..

maar aan de andere kant snap ik de kosten ook wel hoor..

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:25

nou Urielle zegt dat zij de waarde van de paarden waar zij op rijdt flink laat stijgen. Ik heb het niet over jou.

@ Olympia: ik heb nu geen bijrijdster meer, omdat mijn paard persoonsgericht is en zich heel ander gaat gedragen als er maar iemand anders op heeft gereden. Dit accepteerd hij gewoonweg niet. en paard of pony maakt nie uit

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:26

Dat is ook zo bij Urielle want ze rijdt nl. bij een fokker van springpaarden.
Zij is degene die die paarden traint!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:30

Idd Sylleke..

en @ rambogirl.. ik heb ook een pony waar je niet iedereen hoeft op te zetten en dat doe ik ook niet.. een bepaald aantal mensen mogen op haar en verder houdt het op..

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:30

oke dat is dan wat anders maar zij rijdt ze dan ook in of niet?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:32

Of ze ze in rijdt dat weet ik niet, maar ze rijdt ze wel door en traint ze voor verdere verkoop, zodat de paarden meer waard zijn en dat probeert ze je al een tijdje te vertellen, maar jij snapt dat niet helemaal..

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:34

neej okeej maar voor gewone verzorgers geldt dit toch niet dan?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:38

Dan vraag ik me af wat ik ben.

Ik train nl. Olga, verzorg haar evengoed, ik breng haar uit op wedstrijden en verder rijdt er haast niemand op. In welke categorie val ik dan?

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:40

ja maar dat is ook weer anders. Jij bent haast de enige die erop rijdt. Dan train je haar ook. Net zo goed als dat ik mijn paarden train.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:43

hmm en als je nou gewoon een paardje 2 dagen in de week rijdt en de eigenaresse de andere dagen? wat ben je dan?

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:47

alle 5 de dagen?

_Lisanne

Ik hoef er ook niks voor te betalen.
Ik rij ook eigenlijk alleen als hun niet kunnen, dus ik help hun er ook mee.
Als hun op vakantie zijn krijg ik er zelfs geld voor
dat vind ik zelf niet nodig, want ik vind het zelf hartstikke leuk. maar hun willen dat..

Olympia

Re:

jha de eigenaresse rijdt de ander 4 a 5 dagen..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:51

Handig hulpje.

Rambogirl, dat probeerde ik duidelijk te maken. Er zijn ook serieuze bijrijders/verzorgstrs, noem het zoals je wilt, die een paard écht willen trainen en er echt hun best voor doen.