Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sababber schreef:Tja.. Ik heb jaren gratis rijpaarden gehad. Recreatief, eigenlijk mankeerde er aan allemaal wel wat en was ik serieus bezig om ze te verbeteren. Verder uiteraard de klusjes doen. Ik kreeg op 1 stal wel betaald om alle paarden binnen te zetten en te voeren.
Nu rij ik een paard voor iemand bij, zij zit zelf in de ruitersporthandel. Daarom rij ik met veel gesponsorde spullen met haar logo er op en door haar betaald. Ze betaald de lessen die ik rij met haar paard en bijna alle spullen die ik nodig heb krijg ik of ik betaal de inkoop. Daarvoor train ik het paard minstens 4x per week, mest ik 3 stallen uit, voer ik 5 paarden en zet deze ook binnen en buiten. En ben ik druk bezig om het paard uit te brengen in de dressuur.
Zij geniet er net zoveel (al dan niet meer) van om haar paard zo te zien groeien met mij als dat ze er zelf mee "moet" rijden. Lijkt mij een win-win situatie
Marije_jiplover schreef:Ik vind het altijd een beetje vreemd argument dat de bijrijders profiteren van de luxe faciliteiten van een pensionstal en daar dan maar voor moeten betalen.
Je hebt die stal als eigenaar toch uitgekozen om er zelf gemak van te hebben?
En als je geen bijrijder hebt op dagen dat je zelf geen of heel weinig tijd hebt, betaal je toch ook gewoon? Als je dat te duur vind moet je gewoon een minder dure stalling zoeken.
Marije_jiplover schreef:Maar je hebt toch nog steeds zélf voor die pensionstal gekozen als eigenaar? Kan me niet voorstellen dat je als eigenaar naar een luxe stalling gaat alleen omdat je anders geen bijrijder kunt vinden.
Ik heb overigens geen problemen ondervonden met het vinden van een bijrijder voor mijn bejaarde haflinger op een stal zonder luxe binnenbak, warme kantine en overdekte poetsplaats. Heb nu al anderhalf jaar dezelfde en daarvoor ook 2,5 jaar hetzelfde meisje gehad. Die kreeg het alleen te druk op school (4 gymnasium) en moest stoppen van haar ouders. Binnen no time had ik weer iemand anders en dat terwijl ik ze wel echt buiten mijn stal heb mketen zoeken.
Ik zal dus wel een heel bijzonder paard hebben ofzo?
Desiree schreef:kimz_angel schreef:Zo heb ik ooit een keer gehad, dat er een meisje vroeg als als ze mijn paard mocht rijden.
Geen probleem als je toch al op stal bent en hebt tijd neem hem maar.
Paar dagen later kreeg ik een smsje als ik dit bedrag aan haar zou willen betalen iedere maand omdat ze mijn paard zou rijden.
Uhm nee
![]()
Schaamteloos! Werkelijk! Wat zei jij? Ik zou tegen haar zeggen dat ik van haar wel iedere keer een bedrag zou eisen als ze hem reed!
Marije_jiplover schreef:Maar je hebt toch nog steeds zélf voor die pensionstal gekozen als eigenaar? Kan me niet voorstellen dat je als eigenaar naar een luxe stalling gaat alleen omdat je anders geen bijrijder kunt vinden.
Babootje schreef:Marije_jiplover schreef:Maar je hebt toch nog steeds zélf voor die pensionstal gekozen als eigenaar? Kan me niet voorstellen dat je als eigenaar naar een luxe stalling gaat alleen omdat je anders geen bijrijder kunt vinden.
Maar dat is toch helemaal geen argument? Als een bijrijder niet op een luxe stalling wil staan omdat ie dan wat moet betalen komt ie toch lekker niet? Bijrijder hoeft niet op een luxe stalling te komen bijrijden?
Anke schreef:Precies...alle eigenaren kunnen beter bijrijders worden.
Hoef je niet elke dag. Geen zin of slecht weer, gewoon niet gaan. Geen zorgen, geen verantwoordelijkheden, geen stallings- en overige kosten.
Zeg welkom tegen op maat gemaakte laarzen. Dure rijdbroeken en top privélessen!
Ayasha schreef:Al was bijrijden gratis dan nog zou ik er mijn eigen paarden niet voor op geven. Ik blijf erbij: eigen paard is goud waard. Als bijrijden zoveel leuker is volgens jullie verkoop die knol dan en word bijrijder. Als het zo'n last is dan hebben jullie er beide niks aan.