Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes nog ermee. en misschien zoals bovenstaande reacties even praten met ouders.
moyra schreef:Ik vind iedereen wel heel hard oordelen over een kind van 10 jaar!
Natuurlijk hoef je niet alles te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen,maar geef dan op zijn minst duidelijk je grenzen aan.
Of stuur haar anders weg.
Misschien wil zij wel heel erg graag maar vind moeders rijden het belangrijkste en vind deze dat ze voor alleen borstelen niet naar de paarden hoeft te gaan.
Moeder is geen paardenmens of wel?
Heb je al eens een duidelijk gesprek gevoerd met de moeder/vader ?
Lonneke2001 schreef:Ik vraag me vaak af om welke regio's dit gaat, ik (14) ben ook op zoek naar een verzorg en eventuele bijrijdpony, en het liefst een eigenaar die zijn grenzen aangeeft, ik ben erg verantwoordelijk en heb er moeite mee iets te doen waarvan ik niet zeker ben of het mag.
Echter had ik als ik een eigen paard had deze meid allang de deur uitgewezen, want zoals er al meer zeggen, zijn er genoeg meisjes die je paardje willen verzorgen
(is er ergens op bokt iets waarnaar je kan zoeken op 'verzorgpony gezocht' of zoiets?)
ravellie schreef:Kom op zeg, we hebben het over een klein kind.
Dat je daar überhaupt aan begint zonder begeleiding van de ouders
Amandavd schreef:Wat TS niet in huis heeft? Sorry maar dat slaat nergens op. TS kan er niks aan doen dat verzorgster zich gedraagt hoe ze zich gedraagt, opvoeden ligt ten alle tijden bij de ouders!
terpentijn schreef:@safina: nou klinkt het net alsof TS minstens mede-"schuldig" is, althans in jouw optiek, aan het wangedrag van de verzorgster.
TS behoeft zo'n jonge meid toch niet zélf te gaan opvoeden? of te begeleide? Dat lijkt me toch in de eerste plaats een ouderlijke taak.
Het lijkt me geen schande als TS daar geen zin in heeft. Normale verzorgster-regels stellen is wat anders dan een kind gedragsmatig opvoeden.
Het brutale en onfatsoenlijke gedrag van het meisje in kwestie zou ook mij niet uitnodigen tot "begeleiding" gaan geven, eerder tot de deur dicht doen.
Het ware wellicht wel een beter idee als TS voor de opvolgende verzorgster naar een iets ouder meisje zoekt (niet datdaarbij deze ongeoorloofde vrijheden niet bij voor kunnen komen) omdat daar wellicht beter en duidelijker van te voren regels mee zijn op te stellen. Bij zo'n hele jonge meid sluipen de dingen zoals "de gang van zaken" er al gauw als vanzelf een beetje in.
safina schreef:Jonge kinderen hebben nou eenmaal begeleiding nodig.
Amandavd schreef:Sorry maar die reactie zou zo van een ouder kunnen zijn die zijn kind alleen voeding en geen opvoeding geeft. Altijd maar smoesjes en excuses. Toen ik tien was zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om mij zo te gedragen zoals dit meisje.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Meisje heeft een reality check nodig en wel heel snel.
Vicky_Belle schreef:Amandavd schreef:Sorry maar die reactie zou zo van een ouder kunnen zijn die zijn kind alleen voeding en geen opvoeding geeft. Altijd maar smoesjes en excuses. Toen ik tien was zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om mij zo te gedragen zoals dit meisje.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Meisje heeft een reality check nodig en wel heel snel.
reality check ? daar zeg je het helemaal juist.
een 9 jarig kind heeft leeft nog niet in de realiteit
Zoe_97 schreef:moyra schreef:Ik vind iedereen wel heel hard oordelen over een kind van 10 jaar!
Natuurlijk hoef je niet alles te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen,maar geef dan op zijn minst duidelijk je grenzen aan.
Of stuur haar anders weg.
Misschien wil zij wel heel erg graag maar vind moeders rijden het belangrijkste en vind deze dat ze voor alleen borstelen niet naar de paarden hoeft te gaan.
Moeder is geen paardenmens of wel?
Heb je al eens een duidelijk gesprek gevoerd met de moeder/vader ?
Elk klein kind weet dat te koop zetten te ver gaat... Ik heb om minder verzorgers weggestuurd hoor... Telkens afzeggen of enkel komen om te rijden alleen al vind ik redenen daarvoor...