Verzorgsterproblemen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:13

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:15

In gesprek gaan met je verzorgster, liefst met moeder erbij en zeggen waar je tegenaan loopt en dat je je zorgen maakt over hoe het nu gaat. Dat je het vertrouwen bent kwijtgeraakt en dat je besloten hebt dat je haar niet meer als verzorgster wilt. Aangeven dat je op zoek gaat naar een andere verzorgster.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:16

Tjonge.. ben zelf 15 en wil er niet aan denken dat ik mijn verzorgpaarden kwit raak, dan zou er echt een heel groot van mij 'afbreken' denk ik.. hoe dan ook, ik zou haar wegsturen maarja, zelf kiezen. stel je voor dat er een koper was gekomen ofzo.. hupla paard weg :O succes nog ermee. en misschien zoals bovenstaande reacties even praten met ouders.

Vanillia

Re: Verzorgsterproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:21

Dan moet jij d'r moeder even appen? Kom nou. Ik was er echt al 10x klaar mee :=

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:27

Ik vraag me serieus af hoe het kan dat jij dit meisje nog kans nummer zoveel zou willen geven?
Ze heeft JOU pony te koop gezet, seriously?! Dat je haar toen niet meteen weggestuurd hebt..
Daarbij geeft ze schijnbaar niet veel om het verzorgen maar vooral om het rijden, als ze zin heeft en anders ook niet.

Ik zou écht geen gesprek aangaan om te kijken of het beter zou kunnen. Een gesprek prima, maar precies zoals Shenavallie zegt zou ik doen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:31

Ik vind iedereen wel heel hard oordelen over een kind van 10 jaar!

Natuurlijk hoef je niet alles te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen,maar geef dan op zijn minst duidelijk je grenzen aan.
Of stuur haar anders weg.

Misschien wil zij wel heel erg graag maar vind moeders rijden het belangrijkste en vind deze dat ze voor alleen borstelen niet naar de paarden hoeft te gaan.
Moeder is geen paardenmens of wel?

Heb je al eens een duidelijk gesprek gevoerd met de moeder/vader ?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:34

moyra schreef:

Natuurlijk hoef je niet alles te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen,maar geef dan op zijn minst duidelijk je grenzen aan.

Misschien wil zij wel heel erg graag maar vind moeders rijden het belangrijkste en vind deze dat ze voor alleen borstelen niet naar de paarden hoeft te gaan.

Elk klein kind weet dat te koop zetten te ver gaat... Ik heb om minder verzorgers weggestuurd hoor... Telkens afzeggen of enkel komen om te rijden alleen al vind ik redenen daarvoor...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:57

ik zou niet hier een soort soap opzetten voor 'ramptoeristen' maar het maar het met haar ouders bespreken en aan de hand daarvan knopen doorhakken.

mmajar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:09

Ik denk dat als je een verzorgster "aanneemt" er eerst een gesprekje met do's and don't s hoort te zijn.
bv wat mag en wat mag niet. Rechten en plichten. Klinkt heel seriues maar dat is t eigenlijk ook.
Daar hoort bij mag je rijden, moet je helpen met klusjes, mag je alleen komen als de eigenaar er is, hoe gedraag je je op bokt of facebook mbt pony of stal/eigenaar, hoe ga je met spullen om, afspraken maken en je eraan houden, en naar de ouders van -jonge- verzorgsters toe dat je geen kinderoppas bent.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:15

Kom op zeg, we hebben het over een klein kind.

Dat je daar überhaupt aan begint zonder begeleiding van de ouders :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:15

Lielle schreef:
ik zou niet hier een soort soap opzetten voor 'ramptoeristen' maar het maar het met haar ouders bespreken en aan de hand daarvan knopen doorhakken.

Ook mijn idee.

Wees dan de volwassene in het verhaal en pak het volwassen aan.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:18

Lonneke2001 schreef:
Ik vraag me vaak af om welke regio's dit gaat, ik (14) ben ook op zoek naar een verzorg en eventuele bijrijdpony, en het liefst een eigenaar die zijn grenzen aangeeft, ik ben erg verantwoordelijk en heb er moeite mee iets te doen waarvan ik niet zeker ben of het mag.
Echter had ik als ik een eigen paard had deze meid allang de deur uitgewezen, want zoals er al meer zeggen, zijn er genoeg meisjes die je paardje willen verzorgen :)

(is er ergens op bokt iets waarnaar je kan zoeken op 'verzorgpony gezocht' of zoiets? :) )

Heb je ff pb gestuurd :)

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:10

Meteen aangeven dat ze niet meer hoeft te komen. Dit levert je alleen maar stress/problemen/irritaties e.d. Er zijn genoeg anderen die zich wel aan de afspraken kunnen houden!

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:22

Zou een ander zoeken..
Voor haar 10 anderen die blij zijn met zo'n lieve eigenaresse als jou en pony die je gratis kan rijden inruil voor klusjes.
Als ze zo graag wil rijden gaat ze lekker naar de manege toe.
Genoeg mensen die jou pony willen verzorgen en rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:45

ravellie schreef:
Kom op zeg, we hebben het over een klein kind.

Dat je daar überhaupt aan begint zonder begeleiding van de ouders :o

Mee eens hoor. 10 jaar is echt heel jong. Die kunnen in het algemeen nog niet goed plannen. Dat deel in de hersenen is nog niet zo sterk ontwikkeld op die leeftijd. Logisch dus, dat ze afspraken niet goed nakomen. Dat zijn dingen waar ouders vaak nog bij moeten helpen door structuur te bieden. In dit verhaal vraag ik me af waar haar ouders zijn, die zouden moeten vragen: je zou toch naar de paarden gaan? En hun kind leren: als je dat met iemand afspreekt moet je dat nakomen.

Kinderen van 10 overzien de gevolgen van hun acties ook niet altijd. Ze kunnen op die leeftijd echt nog in een fantasiewereld zitten en totaal over het hoofd zien wat de gevolgen van sommige acties zijn. Genoeg kinderen die op die leeftijd nog met barbies of Sleichpaarden naspelen wat ze volwassenen zien doen of waar ze van dromen: een eigen stal hebben, paarden verkopen etc. En dat Facebook een echte wereld is, met echte consequenties, dat is dan ook wel lastig te omvatten. In dit geval denk ik ook weer: waar zijn die ouders? Waarom leggen zij hun dochter niet uit dat ze dit beter niet kan doen? Een kind van 10 hoort trouwens sowieso niet zonder begeleiding op Facebook te kunnen posten. Dat zoiets gebeurt en ouders niets doen, dat is toch absurd?

Kinderen zijn geen kleine volwassenen. Je moet ze opvoeden, helpen en begeleiden.

En de reden dat je hiermee moet stoppen is dat jij en de ouders blijkbaar niet in huis hebben wat daarvoor nodig is, TS. Dan werkt het niet. En dat is sneu voor jou, maar ook voor dit kind.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:01

Wat TS niet in huis heeft? Sorry maar dat slaat nergens op. TS kan er niks aan doen dat verzorgster zich gedraagt hoe ze zich gedraagt, opvoeden ligt ten alle tijden bij de ouders!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:29

Ik heb ooit een jonger meisje weg moeten sturen en dat is best lastig. Ik heb eerst dat meisje gebeld en verteld dat ik het niet meer zag zitten omdat..... blabla vervolgens heb ik ook haar moeder gebeld met hetzelfde verhaal zodat zij het haar dochter indien nodig nog een keer kon uitleggen. Zij was in de leeftijd dat ze opzoek is naar haar identiteit en alle onzekerheden van de puberteit daarbij daarom heb ik ook de moeder gesprojen. En als je hierbij het verhaal milder maakt dan het is is dat helemaal niet erg voir zo'n meisje..

Het is belachelijk inderdaad maar tegelijkertijd ook lastig want je roept makkelijk stuur dr weg maar het is lastiger om het ook te doen...

Succes ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:03

Amandavd schreef:
Wat TS niet in huis heeft? Sorry maar dat slaat nergens op. TS kan er niks aan doen dat verzorgster zich gedraagt hoe ze zich gedraagt, opvoeden ligt ten alle tijden bij de ouders!

Opvoeden doen we allemaal. Ook een leerkracht, grootouder, buurvrouw of de eigenaresse van een verzorgpony. De primaire verantwoordelijkheid ligt bij de ouders. Maar ook andere volwassenen om een kind heen dragen hun steentje bij aan de opvoeding. Als mijn buurjoch zo lief is om me te helpen met de afwas, dan geef ik hem een compliment. Als hij in een modderplas gaat staan springen zeg ik dat dat niet mag. Dat is ook opvoeden. En daar ga ik niet zijn moeder voor roepen.

Je zal als eigenaar van het paard ook wat moeten doen. Of je moet het oké vinden als het in het honderd loopt. En TS vindt dat niet oké maar onderneemt zelf ook geen actie. Dat bedoel ik met "niet in huis hebben". Ik bedoel niet dat ze het niet kan. Ze kan het vast wel, want zo moeilijk is dat niet. Maar je moet er maar zin in hebben. Puf voor hebben. Tijd voor hebben.

Het is één van de redenen dat ik nu geen bijrijdster heb. Je moet ouders treffen die er tijd en energie in willen steken. En je moet er zelf tijd en energie in steken, omdat jonge kinderen begeleiding en opvoeding nodig hebben. Als de ouders weg zijn ben jij de volwassene waar het op aan komt. Ik heb dat niet in huis. Dat wil zeggen: geen tijd voor en geen zin in.

Lijkt me beter dat vooraf te bedenken, dan om een kind geen begeleiding te geven, het uit de hand te laten lopen en het dan weg te sturen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:04

@safina: nou klinkt het net alsof TS minstens mede-"schuldig" is, althans in jouw optiek, aan het wangedrag van de verzorgster.
TS behoeft zo'n jonge meid toch niet zélf te gaan opvoeden? of te begeleide? Dat lijkt me toch in de eerste plaats een ouderlijke taak.

Het lijkt me geen schande als TS daar geen zin in heeft. Normale verzorgster-regels stellen is wat anders dan een kind gedragsmatig opvoeden.

Het brutale en onfatsoenlijke gedrag van het meisje in kwestie zou ook mij niet uitnodigen tot "begeleiding" gaan geven, eerder tot de deur dicht doen.

Het ware wellicht wel een beter idee als TS voor de opvolgende verzorgster naar een iets ouder meisje zoekt (niet datdaarbij deze ongeoorloofde vrijheden niet bij voor kunnen komen) omdat daar wellicht beter en duidelijker van te voren regels mee zijn op te stellen. Bij zo'n hele jonge meid sluipen de dingen zoals "de gang van zaken" er al gauw als vanzelf een beetje in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:41

terpentijn schreef:
@safina: nou klinkt het net alsof TS minstens mede-"schuldig" is, althans in jouw optiek, aan het wangedrag van de verzorgster.
TS behoeft zo'n jonge meid toch niet zélf te gaan opvoeden? of te begeleide? Dat lijkt me toch in de eerste plaats een ouderlijke taak.

Het lijkt me geen schande als TS daar geen zin in heeft. Normale verzorgster-regels stellen is wat anders dan een kind gedragsmatig opvoeden.

Het brutale en onfatsoenlijke gedrag van het meisje in kwestie zou ook mij niet uitnodigen tot "begeleiding" gaan geven, eerder tot de deur dicht doen.

Het ware wellicht wel een beter idee als TS voor de opvolgende verzorgster naar een iets ouder meisje zoekt (niet datdaarbij deze ongeoorloofde vrijheden niet bij voor kunnen komen) omdat daar wellicht beter en duidelijker van te voren regels mee zijn op te stellen. Bij zo'n hele jonge meid sluipen de dingen zoals "de gang van zaken" er al gauw als vanzelf een beetje in.

Het is geen schande als je er geen zin in hebt. Ik heb daar zelf ook geen zin in. Maar het is wel handig om dat van tevoren te bedenken en niet achteraf. Jonge kinderen hebben nou eenmaal begeleiding nodig. Dat is geen rocketscience, dat kan iedereen met gezond verstand bedenken.

En ja, voor een wat ouder meisje kiezen is dan wel handig. En vooraf duidelijke regels afspreken inderdaad ook. En als aanvulling daarop: betrek ook ouders daarbij. Zodat ook zij weten wat je verwacht en wat de afspraken zijn.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:54

safina schreef:
Jonge kinderen hebben nou eenmaal begeleiding nodig.

Ik ben het hiermee eens maar met de andere reacties van bokkers he-le-maal niet, ik vind dat hier heel erg hard gereageerd wordt tegen een kind van 9 a 10 jaar !
En dan direct de ouders zwartmaken dat ze hun kind niet goed opvoeden vind ik ook al zo erg. Het is weer op z'n "bokts". Erg kort door de bocht, het kind komt afspraken niet na en "speelt" paardenverkoper dus de ouders bakken er niets van. Buitengooien dus en het meisje haar hartje maar breken.
"wat denkt ze wel?" --> wat kindjes nu eenmaal denken en dromen van paarden, ze spelen de realiteit na en soms weten ze zelf de grenzen nog niet liggen.

Er is een heel mooi gezegde dat alles omvat:
er is een dorp nodig om een kind op te voeden.

Als de ouders complete paardenleken zijn zul je het haar moeten uitleggen hoe een paardenmens zicht dient te gedragen. Heb je liever geen tijd in die dingen te steken, dan neem je beter oudere verzorgsters. En daar is helemaal niets mis mee om daar geen tijd in te willen steken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:59

Sorry maar die reactie zou zo van een ouder kunnen zijn die zijn kind alleen voeding en geen opvoeding geeft. Altijd maar smoesjes en excuses. Toen ik tien was zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om mij zo te gedragen zoals dit meisje.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Meisje heeft een reality check nodig en wel heel snel.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:02

Amandavd schreef:
Sorry maar die reactie zou zo van een ouder kunnen zijn die zijn kind alleen voeding en geen opvoeding geeft. Altijd maar smoesjes en excuses. Toen ik tien was zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om mij zo te gedragen zoals dit meisje.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Meisje heeft een reality check nodig en wel heel snel.

reality check ? daar zeg je het helemaal juist.
een 9 jarig kind heeft leeft nog niet in de realiteit

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:04

Vicky_Belle schreef:
Amandavd schreef:

reality check ? daar zeg je het helemaal juist.
een 9 jarig kind heeft leeft nog niet in de realiteit

En dat kunnen 9 jarige kinderen heel goed, zolang ze maar de juiste opvoeding krijgen. Kom op zeg, de pony van een ander te koop zetten op FB? Zelfs iemand van 9 in dit geval 10 weet dat dat fout is.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:04

Zoe_97 schreef:
moyra schreef:

Elk klein kind weet dat te koop zetten te ver gaat... Ik heb om minder verzorgers weggestuurd hoor... Telkens afzeggen of enkel komen om te rijden alleen al vind ik redenen daarvoor...

Een kind leeft in een fantasiewereld.
Nee een kind weet dus niet per definitie dat dit te ver gaat.
De onwaarheden zullen in haar "advertentie" kunnen zomaar eens uit de penny kunnen komen.
" die zwarte wilde hengst kan alleen ikke rijden".
Het meisje zit in groep 6 waarschijnlijk dus nog midden in de basisschool.
Ik weet niet wat jij op die leeftijd deed maar ik galoppeerde rond in plaats dat ik liep en mijn fiets was een paard :+

Hoe kun je nou van een kind van die leeftijd verwachten om dit soort volwassenen dingen aan te gaan zonder begeleiding.