Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:36

Ziet de persoon waar het om gaat toevallig ook op bokt? Het verhaal komt mij namelijk bekend voor, maar dan gezien vanaf de andere kant...maar ik kan het mis hebben hoor... Dat topic kan ik niet meer terugvinden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:56

Nikass schreef:
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Je had die zg verzorger allang weg moeten sturen. Je hebt t al veel te ver laten komen. Je pony verdient een betere verzorging en ik zou zelf geen seconde langer in zo'n conflict situatie willen blijven zitten.


Inderdaad! Ze kunnen hoog en laag springen, maar jij bent de eigenaar. Jij hoeft je niet te verantwoorden tegenover hen!
Ik zou geen lang verhaal ophangen, maar duidelijk zeggen dat het veel te erg uit de hand is gelopen en ze per direct niet meer welkom zijn. Als ze wel op jouw terrein, of het door jou gehuurde terrein, komen of jouw pony voeren/borstelen/pakken o.i.d. dat je dan genoodzaakt bent aangifte te doen en verdere stappen gaat ondernemen.
Hopelijk schrikt dat genoeg af....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27748
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:19

LOLLYYwood schreef:
harbourlight: nee, ik zeg: "A. vroeg pony zijn zadel, om lesjes te geven op kleine kindjes. (pony is een A-pony) Dit vond ik een leuk idee, pony had zijn beweging en kon het altijd goed vinden met kleintjes Hij heeft dus vaker met kindjes op z'n rug gelopen.

Meisje in kwestie betaald mij niks, en heeft mij ook nooit betaald.

edit: het is zeker onbedoeld dat ik doe alsof er voor het eerst lesjes worden gegeven overigens :)

Vorig jaar juni noem je haar nog huurster, vandaar dat het verwarrend is. En dat je andere fototopic precies in de tijd valt waarin je deze verzorger al had begrijp ik er niets meer van om eerlijk te zijn.

Ik hoop dat je er op een nette manier uit kan komen.

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 11:53

it_is_me schreef:
Ziet de persoon waar het om gaat toevallig ook op bokt? Het verhaal komt mij namelijk bekend voor, maar dan gezien vanaf de andere kant...maar ik kan het mis hebben hoor... Dat topic kan ik niet meer terugvinden.

Ze zat op bokt, maar is nooit echt actief geweest. Ik weet niet of ze nu nog op bokt zit, vandaar dat ik eerst een SA had aangevraagd, maar volgens de mods was dit verhaal niet levensbedreigend en zagen ze de ernst er niet van in. Mocht je het topic nog terug vinden, krijg ik dat graag per pb :)

harbourlight schreef:
Vorig jaar juni noem je haar nog huurster, vandaar dat het verwarrend is. En dat je andere fototopic precies in de tijd valt waarin je deze verzorger al had begrijp ik er niets meer van om eerlijk te zijn.

Ik hoop dat je er op een nette manier uit kan komen.

Ik noem haar inderdaad vaan huurster, aangezien ik verzorger zo jong vind klinken, maar het is niet omdat ik haar huurster of verzorger noem, dat ze mij ooit betaald heeft om pony te mogen verzorgen/"gebruiken" voor haar "lesjes" (die nooit zijn doorgegaan blijkbaar). Mijn vorige verzorger, huurde pony, maar zoals eerder gezegd heeft zij dit snel 'opgegeven'.

Geeft inderdaad wel veel verwarring. :+ Maar hoe ik haar ook noem, ze heeft nooit een bedrag moeten neertellen, nooit.

edit: Zij heeft zichzelf ook nooit als huurster gezien (voor zover ik weet). Ik heb al van het begin af aan gezegd dat ze hem tijdelijk mag verzorgen. :)


Gisteren trouwens in een vlucht met mijn papa over gehad aan de telefoon, aangezien hij op weekend is. Hij stond al meer naar mijn kant had ik het gevoel, en toen haar ouders gebeld hebben naar mijn papa om te vragen wat het probleem was met mij, oa waarom ik er een slot opgehangen heb, heeft hij gezegd dat hij er zich niet meer mee moeit, dat het mijn pony's zijn en mijn keuzes en dat hij in het vervolg graag heeft dat ze rechtstreeks bij mij komen, ipv bij hem.

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:28

Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Iig fijn dat je vader al meer aan jouw kant staat!

Anoniem

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:48

Ik denk dat het voornaamste probleem is dat dit meisje nooit weg gaat bij zo'n weide. Ik weet niet wat voor slot erop zit maar geloof mij als ik zeg dat ze er gewoon overheen klimt als dat kan hoor... Ik heb het vaak genoeg gezien. Als ze niet luistert zou ik aangeven dat er een slot op de weide gaat, een (nep) camera ophangen en aangeven dat je naar de politie stapt als ze nog 1 keer op JOUW wei komt zonder je nadrukkelijke toestemming. Is namelijk gewoon inbreken. Misschien wat heftig maar als het je zo hoog zit dat zij daar komt..... Voor mij was het in ieder geval al lang klaar geweest. Meisje van 1.70 stapt op een pony van 1.10 zonder toestemming van de eigenaar, dat hoort al niet... Vindt het overigens ook niet zo netjes van 'T' dat zij dit niet gemeld heeft, vooral gezien de leeftijd en hoogte van de pony. Maar goed, dat is een andere discussie.

anjali
Berichten: 15417
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:09

weg ermee zeg, het is jouw pony! }:0

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:13

Jouw pony is toegeëigend door een meisje en jij bent er de dupe van.....

Vertel haar dat het uit de hand is gelopen en het niet meer wil en hetzelfde vertel je haar moeder..dat het tijd wordt dat moeder een shet voor haar koopt,....

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 17:45

Emmaa: Klopt, maar hier is het langs de straat bekaert draad daarboven stroomdraad, en langs binnen op 20cm van de bekaert draad is er ook nog een dubbele lijn stroomdraad. De enigste "inkom" is vastgeketend met een slot om motto's mee vast te zetten
Stroom staat hard, en ik kan er over meespreken, heb er al vaak aan gehangen :')

Nu ja, zoals je zegt, als ze het wilt, gaat ze het tóch doen. := Als ze terug is van reis gaan we sowieso rond de tafel :)

xxxlottie

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-06-08
Woonplaats: Aken

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:55

En? Ben je al wat verder?

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:26

Uhm, lastig.
Ik vind jouw houding ten opzichte van haar (en vooral in het stukje dat je pony weer naar huis gaat zetten en je haar zegt dat ze het er maar mee te doen heeft) heel heftig en zelfs een beetje asociaal.
Ik ken ook de kant van het verzorger zijn, en ook het draaiende houden van een hele stal in mijn eentje omdat de eigenaar er niet naar om kijkt. Als vervolgens het paard waar je dagelijks mee bent ineens bij je weggehaald wordt, dat is echt NIET leuk en heel verdrietig. Ondanks dat jij gezegd hebt dat ze zich niet hoeft te binden aan het dier is dat natuurlijk onzin. Als je je niet bindt aan het dier, dan geef je er niks om en dan doe je maar wat in mijn ogen.

Maar goed, zij heeft er zolang voor gezorgd en veel mee bezig geweest. Ik sla het stuk van dat zij op die pony rijdt en dat ze te groot is en het paard bezweet in de wei knalt over, want dat is puur jouw kant van het verhaal. Ik kan daardoor niet goed oordelen of die meid echt onrechtmatig heeft gehandeld ofniet.
In principe, had zij de primaire zorg over de pony, en niet jij.
Jij kunt heel leuk zeggen dat zij geen poot heeft om op te staan, maar 'eigenaar' zijn is meer dan de koopovereenkomst hebben en een paspoortje (Wat hopelijk voor jou dan ook op jouw naam staat, anders zegt het nogsteeds helemaal niks). En ja ik weet dat een paspoort geen eigendomsbewijs is maar het is wel een deel om aan te kunnen tonen dat het paard van jou is.
Je moet ook aan kunnen tonen (door facturen, en verhalen van derden) dat jij de primaire zorg draagt voor het paard. Dus facturen hoefsmid, dierenarts, maar ook verhalen van de buren en omgeving die aantonen dat JIJ met dat paard bezig bent. En in jullie geval is zij dat.
Dus op papier ben jij misschien eigenaar, maar in de praktijk kan dat wel eens anders uitpakken.

Maar dat laat ik nu terzijde.

Ze is 20/21 jaar, geen meidje van 13 dat een pony claimt. Ik ga ervan uit dat ze kennis en ervaring heeft en geen kinderachtige dingen roept. Als ik je verhaal lees, heb ik echt het idee alsof het een meid van 13 is zonder verantwoordelijksheid gevoel.
Maar als het je zo tegenstaat, en je wilt niet dat er mensen in je weiland komen, dan kun je haar dat verbieden ja. Maar ik vind nogsteeds je houding richting haar, dat ze geen poot heeft om op te staan en dat jij het paard zomaar bij haar weg kunt halen en alle macht hebt. tja, best walgelijk. En dat zeg ik voornamelijk omdat ik weet hoe het voelt. En ik vind het lastig oordelen, omdat we nu maar 1 kant lezen en we zien bv geen fotos van die zogenaamd vermagerde pony.

ik vind het lastig.

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:28

Volgens mij heeft TS ten aller tijde alle kosten betaald dus dat de verzorgster als eigenaar kan worden gezien omdat deze er het meeste mee deed is onzin

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:53


Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:55

Wauw RoyceMac heb je het hele topic wel doorgelezen?

Ik val serieus van m'n stoel

Even los van dat je gelijk hebt dat dit de TS haar kant van het verhaal is, maar dit gaat over veel meer dan rijden op een te kleine pony

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:56


LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:02

xxxlottie schreef:
En? Ben je al wat verder?

Nee, ze is voor zover ik weet nog steeds op reis en ik heb het er nog niet verder met mijn vader over gehad, als dat ik hier verteld heb een aantal dagen geleden :)

RoyceMack schreef:
Uhm, lastig.
Ik vind jouw houding ten opzichte van haar (en vooral in het stukje dat je pony weer naar huis gaat zetten en je haar zegt dat ze het er maar mee te doen heeft) heel heftig en zelfs een beetje asociaal.
Ik ken ook de kant van het verzorger zijn, en ook het draaiende houden van een hele stal in mijn eentje omdat de eigenaar er niet naar om kijkt. Als vervolgens het paard waar je dagelijks mee bent ineens bij je weggehaald wordt, dat is echt NIET leuk en heel verdrietig. Ondanks dat jij gezegd hebt dat ze zich niet hoeft te binden aan het dier is dat natuurlijk onzin. Als je je niet bindt aan het dier, dan geef je er niks om en dan doe je maar wat in mijn ogen.

Maar goed, zij heeft er zolang voor gezorgd en veel mee bezig geweest. Ik sla het stuk van dat zij op die pony rijdt en dat ze te groot is en het paard bezweet in de wei knalt over, want dat is puur jouw kant van het verhaal. Ik kan daardoor niet goed oordelen of die meid echt onrechtmatig heeft gehandeld ofniet.
In principe, had zij de primaire zorg over de pony, en niet jij.
Jij kunt heel leuk zeggen dat zij geen poot heeft om op te staan, maar 'eigenaar' zijn is meer dan de koopovereenkomst hebben en een paspoortje (Wat hopelijk voor jou dan ook op jouw naam staat, anders zegt het nogsteeds helemaal niks). En ja ik weet dat een paspoort geen eigendomsbewijs is maar het is wel een deel om aan te kunnen tonen dat het paard van jou is.
Je moet ook aan kunnen tonen (door facturen, en verhalen van derden) dat jij de primaire zorg draagt voor het paard. Dus facturen hoefsmid, dierenarts, maar ook verhalen van de buren en omgeving die aantonen dat JIJ met dat paard bezig bent. En in jullie geval is zij dat.
Dus op papier ben jij misschien eigenaar, maar in de praktijk kan dat wel eens anders uitpakken.

Maar dat laat ik nu terzijde.

Ze is 20/21 jaar, geen meidje van 13 dat een pony claimt. Ik ga ervan uit dat ze kennis en ervaring heeft en geen kinderachtige dingen roept. Als ik je verhaal lees, heb ik echt het idee alsof het een meid van 13 is zonder verantwoordelijksheid gevoel.
Maar als het je zo tegenstaat, en je wilt niet dat er mensen in je weiland komen, dan kun je haar dat verbieden ja. Maar ik vind nogsteeds je houding richting haar, dat ze geen poot heeft om op te staan en dat jij het paard zomaar bij haar weg kunt halen en alle macht hebt. tja, best walgelijk. En dat zeg ik voornamelijk omdat ik weet hoe het voelt. En ik vind het lastig oordelen, omdat we nu maar 1 kant lezen en we zien bv geen fotos van die zogenaamd vermagerde pony.

ik vind het lastig.

Komt getypt inderdaad heel heftig over, maar ik heb het op en vriendelijke en vooral begrijpende toon gezegd, en dat ze ten alle tijden welkom is, ze moest maar iets laten weten en ik ging zorgen dat ik er ging zijn. Als zij over de rooie gaat, dan is het voor mij ook over.

Ik ben nog steeds met de vorige eigenaren van pony in contact, en facturen van alles zijn ook aanwezig.
Primaire zorg of niet, ik ben eigenaar. Er is geen koopovereenkomst geweest, of eender wat voor overeenkomst.

Ik heb niet tegen haar gezegd dat ik alle macht heb en dat zij geen poot heeft om op te staan. Dat zeg ik hier om mijn punt duidelijk te maken (of althans te proberen)
Reden dat pony zogenaamd 'vermagerd' is, is omdat ik zijn buiksingels wat groter gemaakt heb (aangezien deze echt wel té veel spanden)

En ik ben er alvast loeihard van overtuigd dat zij niet als eigenaar gezien kan worden omdat zij er alle dagen was, en ik maar 2x.

Het is inderdaad een lastige situatie, vandaar dat ik hier even om meningen vraag :)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:03

RoyceMack schreef:
Uhm, lastig.
Ik vind jouw houding ten opzichte van haar (en vooral in het stukje dat je pony weer naar huis gaat zetten en je haar zegt dat ze het er maar mee te doen heeft) heel heftig en zelfs een beetje asociaal.
Ik ken ook de kant van het verzorger zijn, en ook het draaiende houden van een hele stal in mijn eentje omdat de eigenaar er niet naar om kijkt. Als vervolgens het paard waar je dagelijks mee bent ineens bij je weggehaald wordt, dat is echt NIET leuk en heel verdrietig. Ondanks dat jij gezegd hebt dat ze zich niet hoeft te binden aan het dier is dat natuurlijk onzin. Als je je niet bindt aan het dier, dan geef je er niks om en dan doe je maar wat in mijn ogen.

Maar goed, zij heeft er zolang voor gezorgd en veel mee bezig geweest. Ik sla het stuk van dat zij op die pony rijdt en dat ze te groot is en het paard bezweet in de wei knalt over, want dat is puur jouw kant van het verhaal. Ik kan daardoor niet goed oordelen of die meid echt onrechtmatig heeft gehandeld ofniet.
In principe, had zij de primaire zorg over de pony, en niet jij.
Jij kunt heel leuk zeggen dat zij geen poot heeft om op te staan, maar 'eigenaar' zijn is meer dan de koopovereenkomst hebben en een paspoortje (Wat hopelijk voor jou dan ook op jouw naam staat, anders zegt het nogsteeds helemaal niks). En ja ik weet dat een paspoort geen eigendomsbewijs is maar het is wel een deel om aan te kunnen tonen dat het paard van jou is.
Je moet ook aan kunnen tonen (door facturen, en verhalen van derden) dat jij de primaire zorg draagt voor het paard. Dus facturen hoefsmid, dierenarts, maar ook verhalen van de buren en omgeving die aantonen dat JIJ met dat paard bezig bent. En in jullie geval is zij dat.
Dus op papier ben jij misschien eigenaar, maar in de praktijk kan dat wel eens anders uitpakken.

Maar dat laat ik nu terzijde.

Ze is 20/21 jaar, geen meidje van 13 dat een pony claimt. Ik ga ervan uit dat ze kennis en ervaring heeft en geen kinderachtige dingen roept. Als ik je verhaal lees, heb ik echt het idee alsof het een meid van 13 is zonder verantwoordelijksheid gevoel.
Maar als het je zo tegenstaat, en je wilt niet dat er mensen in je weiland komen, dan kun je haar dat verbieden ja. Maar ik vind nogsteeds je houding richting haar, dat ze geen poot heeft om op te staan en dat jij het paard zomaar bij haar weg kunt halen en alle macht hebt. tja, best walgelijk. En dat zeg ik voornamelijk omdat ik weet hoe het voelt. En ik vind het lastig oordelen, omdat we nu maar 1 kant lezen en we zien bv geen fotos van die zogenaamd vermagerde pony.

ik vind het lastig.


Als ik een verzorger had die dit had durven zeggen (nu heb ik heb geen verzorgers en komen die hier ook niet), mocht ze fijn vertrekken. Mijn paard, mijn beslissing. Als de eigenaar wil dat iets op een bepaalde manier gaat, dan heb je dat als verzorger gewoon te slikken. Wil je dat niet, moet je fijn zelf een paard kopen, mag je alles zelf beslissen.

anjali
Berichten: 15417
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:41

Vanwege dit soort tostanden wil ik geen verzorgsters meer.Heb ik ook megemaakt,ze eigenen zich jouw paard toe,behalve als het er op aankomt om de rekeningen te betalen.Dat mag de echte eigenaar blijven doen.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:42

Nare situatie zeg maar als ik jouw was zou ik indd zeggen dat ze niet meer mag komen zonder jouw toestemming en gelijk een (nep) camera ophangen en een sterk slot want dat kan zelfs van pas komen als je niet in deze situatie zit en is ook wel prettig als er vroeger rare types liepen ik ben momenteel zelf verzorger en rijd echt op een top pony maar als de eigenaar iets wenst dien ik mij daaraan te houden en ik betaal er wel voor dus ze moet heel snel te weten krijgen dat ze deze dingen niet kan maken!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:04

Dat eigendoms verhaal slaat natuurlijk nergens op...het overige vind ik wel wat hebben..feit is nu dat TS zich ergert aan verzorger om wat voor reden dan ook..ook al is het de bemoeizucht...dan is het gewoon einde verhaal voor verzorger..sneu dat wel maar is gewoon niet anders...

anjali
Berichten: 15417
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:28

Hoi Lollyywood,ik heb je een pb gestuurd maar ik weet niet of de verzending goed is gegaan omdat ik dat nu voor het eerst doe.Laat even weten als je niets hebt ontvangen.Hopenlijk heb je je probleem inmiddels opgelost!

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 19:40

anjali: pb is goed ontvangen :)

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:03

En al iets verder?

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:45

Vandaag een hele dag met mijn vriend op de weide gewerkt, ontkruid getrokken, mest gesleept op de korte weides, draden vervangen, ... Plots komt mijn papa toe en zegt hij dat hij een sms gehad heeft van de moeder van A. ;
"A. is terug van reis, kan zij op de weide?"

Waarop hij antwoordde
Bespreek het met Laura (ik dus)

en 2 minuten later kreeg ik een sms van A.
"Mijn ouders wouden enkel vriendelijk zijn en hadden niet de bedoeling om bij te voeren en dergelijke. Ik ben terug van reis en ik wil * graag gaan bezoeken, maar weet niet of ik nu nog op de weide kan?"


Hierop heb ik nog niet geantwoord, ik weet niet goed wat te antwoorden. Morgen eens met mijn papa overleggen wanneer hij vrij is, zodat hij er bij kan zijn als ze komt. Aangezien ze over mij heen lopen, wat ik ook zeg. :=

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:54

Ik zou ze eenmalig laten komen (dit nog niet aan hun vertellen) en vragen om jou spullen van het paardje mee te nemen.
Zodra ze er zijn en je de spullen hebt, kun je met je vader uitleggen hoe het zit en hoe jij het nu graag wilt hebben. Dan geef je der kort de kans om afscheid te nemen en dan vraag je ze netjes om weg te gaan. Gaan ze niet, verzeker ze er dan van dat de zorg van pony in goede handen is en ze nu toch echt moeten vertrekken. Doen ze echt moeilijk: ze zijn niet meer welkom en als ze nog terug komen bel je de politie van ze zijn op prive terrein.

Veel succes verder TS, vind je erg dapper en sterk dat je het zooo lang hebt uitgehouden