Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tinaaz schreef:Dus wel de lusten voor velen, maar niet de lasten?
Ik was als jonge meid al super blij met een paard dat ik mocht gebruiken en van kon leren. En was ook gewoon blij met mijn eigen spulletjes. Zo kon ik ook niets per ongeluk kapot maken wat van een ander was.
Nooit over nagedacht om daar om te vragen. Behalve overleg als ik een paard verbeterde en uitbracht in de sport.
Verder zijn er trouwens (behalve een nieuw zadel) allemaal spullen aanwezig.
En zou ik een zadel op maat laten maken, waar laten jullie dat? Ik heb al mijn zadels/tuig binnen hangen ivm luchtvochtigheid/temperatuur/diefstal. Dan zou ik altijd thuis moeten zijn als er gereden kan worden, of een huissleutel moeten geven.
kwita schreef:oke maar als ze even gaan zwemmen met je zadel in zout water....wat hier dus was gebeurd.... dan is het mooi verpest.... ze mogen het paard al gratis gebruiken en dat zouden hun ouders nooit voor hun kopen!
dan mogen de ouders ook best wat bijdragen in de vorm van een zadel, stoppen ze dan verkopen ze het gewoon weer door (evtw aan een andere verzorger)
tinaaz schreef:Dus wel de lusten voor velen, maar niet de lasten?
Ik was als jonge meid al super blij met een paard dat ik mocht gebruiken en van kon leren. En was ook gewoon blij met mijn eigen spulletjes. Zo kon ik ook niets per ongeluk kapot maken wat van een ander was.
Nooit over nagedacht om daar om te vragen. Behalve overleg als ik een paard verbeterde en uitbracht in de sport.
Verder zijn er trouwens (behalve een nieuw zadel) allemaal spullen aanwezig.
En zou ik een zadel op maat laten maken, waar laten jullie dat? Ik heb al mijn zadels/tuig binnen hangen ivm luchtvochtigheid/temperatuur/diefstal. Dan zou ik altijd thuis moeten zijn als er gereden kan worden, of een huissleutel moeten geven.
kwita schreef:oke maar als ze even gaan zwemmen met je zadel in zout water....wat hier dus was gebeurd.... dan is het mooi verpest.... ze mogen het paard al gratis gebruiken en dat zouden hun ouders nooit voor hun kopen!
dan mogen de ouders ook best wat bijdragen in de vorm van een zadel, stoppen ze dan verkopen ze het gewoon weer door (evtw aan een andere verzorger)
Anoniem schreef:kwita schreef:oke maar als ze even gaan zwemmen met je zadel in zout water....wat hier dus was gebeurd.... dan is het mooi verpest.... ze mogen het paard al gratis gebruiken en dat zouden hun ouders nooit voor hun kopen!
Wanneer je alleen nog maar denkt in 'wat als' dan zou ik toch eens kijken of je die bijrijdster dan wel echt "nodig" hebt of "wilt"...
Daar kan je toch ook afspraken mee maken met je bijrijdster; niet zwemmen in zout water met een duur leren zadel.
En sorry, maar ik kan me niet indenken dat ouders hun kind 'even' een nieuw zadel toestoppen, hoeveel goudboompjes heb jij in je tuin staan?En je moet maar net een gek vinden die je zadel overkoopt, als je zadel al niet ineens verdwijnt bij de eigenaar
ponyparadijs schreef:Ik ben van af het begin af aan duidelijk met wat er wel en niet kan.
Met hoe ik dingen wil. En als ze aan geven dat niet te willen is het goed maar zoeken ze maar een ander paard.
Heb jaren meiden gehad die echt super waren.
Ze mochten bij stal gewoon buiten rijden
Maar wel als ik het wist
Dan belde ze heel netjes dat ze even naar buiten gingen en bij terug komst werd er gebeld dat ze er weer waren.
Ze mogen veel maar ik wil overal van op de hoogte zijn.
ponyparadijs schreef:Ik ben er in het begin altijd bij om te kijken hoe de bijrijdster om gaat met mijn paard en mijn spullen
Daarnaast zijn er duidelijke afspraken over wat ze wel en niet mogen doen.
Ook de manier van verzorging en rijden wordt door mij bepaald
Ja dan roepen ze meteen dat ik een controle freak ben maar mijn paard wordt met bepaalde dingen gewoon behandeld zoals ik dat wil.
Heb ik er geen vertrouwen in dan ga ik niet verder met die bijrijdster
Ik vindt dat ik een kapitaal in handen geef aan de bijrijdster en moet dus een goed gevoel hebben bij die bijrijdster
ponyparadijs schreef:Ik ben van af het begin af aan duidelijk met wat er wel en niet kan.
Met hoe ik dingen wil. En als ze aan geven dat niet te willen is het goed maar zoeken ze maar een ander paard.
Heb jaren meiden gehad die echt super waren.
Ze mochten bij stal gewoon buiten rijden
Maar wel als ik het wist
Dan belde ze heel netjes dat ze even naar buiten gingen en bij terug komst werd er gebeld dat ze er weer waren.
Ze mogen veel maar ik wil overal van op de hoogte zijn.